• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.006 votes
Profile

Battlestar Galactica (2004 tv series)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Door wat geklooi met mijn PC ook wat achterstand opgelopen, ben nu bij 305.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Holy frak, wat een cliffhanger van seizoen 1. Helemaal niet aan zien komen, zeg. Uiteraard meteen begonnen aan seizoen 2. Jammer wel dat ze geen clips van de aflevering meer laten zien in de openingscredits.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Vond ik juist beter, verpest een beetje het element of surprise. Al keren die fragmenten weer terug.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

De bijbehorende score gaf mij juist altijd een 'pumped up'-gevoel voor de aflevering.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dat wel, maar doe dan fragmenten uit de vorige afleveringen. Beetej jammer van die spoilers imo.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

208 is inderdaad een dijk van een aflevering. Leuke bijrol ook van Lucy Lawless, met eigen accent dit keer.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Oef, wat een sterk seizoen is 2 zeg. Elke aflevering staat bol van de spanning en het acteerwerk van Adama en Roslin is supergoed.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Seizoen 2 kende wat minder interessante afleveringen, maar nu de presidentsverkiezingen eraan komen, het hele abortusgedoe aangekaart wordt, en ze ook nog eens proberen om de Cylons op Caprica menselijker te laten worden, wordt het toch wel weer heel erg goed. Inmiddels bij 218, dus het seizoen zit er bijna op. Kan al niet wachten wat seizoen 3 en 4 gaan brengen, zeker omdat 4 nog beter schijnt te zijn.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Oef, die boksaflevering hakt er ook in zeg. Seizoen 3 zet de lijn van sterke sf met hoogstaand acteerwerk door.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Die heb ik gister ook net gezien, wel een erg sterke aflevering, al heb ik niet zo veel met Kara en Lee. Door March Madness en andere series ga ik ook niet zo hard. Ook wel fijn aangezien ik niet wil dat ik straks out of BSG episodes ben.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ik zou hier één van de dagen eens aan willen beginnen maar is het het beste om eerst de originele reeks te zien of kan ik met een gerust hart hier ineens aan beginnen?

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik zou eerst de miniserie uit 2003 kijken, daarna deze serie. De originele serie heeft hier niet veel mee te maken, meen ik.

Ik ben nu bij seizoen 4 en seizoen 3 vond ik de minste tot nu toe, maar nog wel steeds heel sterk. iets te veel filler afleveringen, maar seizoen 3 eindigde wel met een sterke cliffhanger.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Bedankt, ik wist zelfs niet dat er een mini serie was Maar de originele reeks heeft nu niet echt veel afleveringen dus misschien dat ik voor de ervaring toch alles achter een kijk.

edit: dit is dus de juiste volgorde?

Battlestar Galactica 1978 (tv serie)

Battlestar Galactica 1978 (film)

Conquest of the Earth 1980 (film)

Galactica 1980 (serie)

Battlestar Galactica 2003 (miniserie)

Battlestar Galactica 2004-2009 (serie)

Battlestar Galactica: Razor (film)

Battlestar Galactica: The Plan (film)

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Spoiler gevoelig, maar dit is een mooie compilatie van de actie momenten van de serie.

YouTube - Battlestar Galactica - Tribute to War

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Ik geloof dat Razor een film is die een plotontwikkeling in seizoen 2 verder uitdiept, of de voorgeschiedenis ervan vertelt,.

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Stephan wrote:

Spoiler gevoelig, maar dit is een mooie compilatie van de actie momenten van de serie.

YouTube - Battlestar Galactica - Tribute to War

Ik vind deze ook heel mooi, een compilatie van de laatste 2-3 afleveringen:

YouTube - Battlestar Galactica: Final tribute (HD)

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Bijna halverwege seizoen 4 en na 1 is dat toch wel het sterkste seizoen, want wat een zware kost krijg je te verstouwen. Het 'luchtige' wat je in seizoen 1 zag, is echt helemaal weg. Dat is jammer. Soms mag er ook in een heftige dramaserie plaats zijn voor humor. Wil niet zeggen dat het niet spannend is, want dat is het zeker. Ik hoop dat ik spoilervrij kan blijven voor wie die laatste Cylon is.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Als je voor afl. 10 denkt dat het zwaar is... wait until 11-15.

Zelden zo'n zwarte kant in een serie gezien, maar mijn hemel... het snijdt waanzinnig hout.

Definitely de beste serie die ik ooit gezien heb, en daar reken ik Band of Brothers ook bij.

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Waarschijnlijk komt er een BSG spin off

Syfy Eyes New 'Battlestar Galactica' Spinoff - Inside TV - insidetv.aol.com

While details are still vague, the potential series is described as "a return to the franchise's space-opera roots."

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

411. Wat een actie van Dualla, zeg. Zag ik helemaal niet aankomen. De spanning is om te snijden, je voelt dat iedereen op ontploffen staat.

deft0nes

• 1071 messages
  • 1456 votes

Ik was ook echt in shock van dat moment. Mooie televisie.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Stephan wrote:

Als je voor afl. 10 denkt dat het zwaar is... wait until 11-15.

Zelden zo'n zwarte kant in een serie gezien, maar mijn hemel... het snijdt waanzinnig hout.

Definitely de beste serie die ik ooit gezien heb, en daar reken ik Band of Brothers ook bij.

Oef, had jij even gelijk. Wat een reeks afleveringen zeg. Vol spanning en super acteerwerk en 415 zat dan ook nog eens vol heerlijke backstory. Ik kan niet wachten tot wat de rest van het seizoen nog biedt.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Serie afgesloten. Seizoen 4 is samen met seizoen 1 toch wel de beste van de serie. Seizoen 1 is wat meer actiegericht, seizoen 4 is qua drama echt heel sterk. Beste afleveringen? Een heleboel eigenlijk, maar de S4 spoiler: kaping van het schip door Gaeta is toch wel een heel sterke aflevering.

Ergerde me wel vreselijk aan dat kind dat steeds wegliep. Aanlijnen die hap.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Geweldige collectie actie. Krijg nu alweer zin om de serie een 5e keer te kijken

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Metalfist wrote:

Bedankt, ik wist zelfs niet dat er een mini serie was Maar de originele reeks heeft nu niet echt veel afleveringen dus misschien dat ik voor de ervaring toch alles achter een kijk.

edit: dit is dus de juiste volgorde?

Battlestar Galactica 1978 (tv serie)

Battlestar Galactica 1978 (film)

Conquest of the Earth 1980 (film)

Galactica 1980 (serie)

Battlestar Galactica 2003 (miniserie)

Battlestar Galactica 2004-2009 (serie)

Battlestar Galactica: Razor (film)

Battlestar Galactica: The Plan (film)

Razor moet je eigenlijk kijken na aflevering S02E17.

The Plan moet je eigenlijk helemaal NIET kijken. Dat is een misser. Het geeft extra info die je niet wil hebben. Het haalt de mystiek wat weg en dat is zonde.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Een late reactie van mij maar in ieder geval bedankt! Dus als ik het goed begrijp is Battlestar Galactica (2003) eigenlijk de eerste 3 afleveringen na elkaar? Dan de rest van de reeks met daartussen Razor en The Plan gewoon skippen, al zal ik waarschijnlijk toch wel zien als de reeks ten einde is.

edit: neen, de miniserie uit 2003 is dus echt iets apart.

dominion

• 4062 messages
  • 0 votes

Had het eerste complete seizoen bij de FRS gekocht voor 2,50 .

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Mooie teaser.

Mensen die de serie nog niet kennen... Gewoon kijken.

Eigenlijk verplichte kost, ook al hou je niet van SF.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Ben toch maar weer verder gegaan met deze serie en alhoewel ik niet geheel onder de indruk ben, was het toch nog best aardig. Seizoen 1, voornamelijk het eerste gedeelte is behoorlijk sterk en zo ook seizoen 2 met o.a. de momenten met Pegasus. Seizoen 3 vond ik minder en het gehele Final 5 gedoe is vrij vervelend, doordat deze Final 5 niet eens zo'n hele belangrijke rol in het plot spelen en er toch ongekent veel tijd aan besteed wordt.. Seizoen 4 heeft ook dit probleem, maar kent toch ook z'n sterke momenten en stijgt daarmee boven Seizoen 3 uit. Sommige aspecten van het verhaal blijken achteraf toch eigenlijk ook niet zo heel belangrijk te zijn ondanks dat er vele in afleveringen naar toe werd gewerkt. Uiteindelijk kent het geheel zo zijn mooie en interessante kanten, maar ook vele saaie, doelloze momenten.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.