- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Top 2000 a gogo
Top 2000 a gogo
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Beyoncé komt echt niet in de Top 2000 hoor. Wie is er nou zo naïef?
Bedoeld voor 40 + met heeft een hoog grijsgehalte. Die mensen krijgen nog steeds een bult in de broek als ze Bob Dylan horen.
Wat mij betreft mag de top 2000 worden afgeschaft omdat 90 procent commerciële meuk is
Ik snap het commentaar op Leo ook totaal niet. Hij heeft veelal interessante stukjes. Ik heb iemand hierbij iets zien schrijven over dat het niet correct is?
Want jij bent natuurlijk wel de popmuziekexpert 
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Bohemian Rhapsody van Queen mag dan door Hotel California van The Eagles van plek één verdrongen zijn, dit blijft aan de top een oersaaie lijst. Het nummer waar heel vaal het woord licht in voorkomt staat op drie. Ook niet verrassend.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Luisteren er nog anderen naar de top 2000 of ben ik de enige oude zak die er elk jaar weer van kan genieten? 
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12840 votes
Heb er dit jaar nog geen noot van hoeven meepikken! Zelfs met oudjaar blijf ik ervan gespaard. Wordt een jaartje om te koesteren. 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik luister er ook af en toe naar. Heel veel mooie rocknummers komen er voorbij in de laatste paar dagen, maar af en toe ook zo'n draak van een Nederlandstalig nummer.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Luisteren er nog anderen naar de top 2000 of ben ik de enige oude zak die er elk jaar weer van kan genieten?
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Top 10 is eigenlijk stukken minder dan wat je verder voorbij hoort komen afgezien van Led Zeppelin dan met Stairway to Heaven. Als ik Blof hoor gaat het geluid snel op mute.
gillie24
-
- 2637 messages
- 1735 votes
Zeker wel, al voel en vind ik mij met mijn 31 jaar nog geen oude zak. Mijn dochter overigens wel. 
Dat 'Bohemian Rhapsody' wederom de nr. 1-positie inneemt, begint nu wel vervelend te worden. Zo goed is dat nummer niet eens (imho).
Jammer dat Simon&Garfunkel niet wat hoger staat, alsmede Dust in the Wind van Kansas. Nog altijd mijn favoriete nummer.
13 maal Anouk in de top2000: 
movie acteurs
-
- 3086 messages
- 3244 votes
Heb 't programma wel eens gekeken tijdens zappen. Vorig jaar werd bijvoorbeeld een eng mannetje als Gerard Spong uitgenodigd. En ook nog eens Ali B die weer moest laten zien dat hij aanwezig is. En welke kwallen hebben ze dit jaar uitgenodigd, Peter R. de Vries die gaat vertellen dat YMCA zijn favoriete plaat is?
Van Nieuwkerk vind ik ook niet geweldig. Leo Blokhuis vind ik dan wel weer fijn, die vertelt nog leuke dingen.
Het radio programma van radio 2 vind ik persoonlijk erg overhyped.
Als je op bijvoorbeeld Yes - Close To The Edge wil horen, dan zet je toch gewoon 't plaatje op ?
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ik vind het programma top 2000 a gogo ook niet veel aan hoor, maar ik weet niet, ik vind het altijd wel een leuke afsluiter die top 2000. Hoe ouder je wordt hoe mooier sommige oudere nummers worden. Toen werd er nog muziek gemaakt. Tegenwoordig is het vaak wel erg veel van hetzelfde.
Uiteraard kun je alle nummers via spotify of wat dan ook beluisteren, maar soms vind ik de verhalen die achter een lied schuilgaan of wat het doet met iemand wel mooi.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Het blijft natuurlijk een lijst waarbij je maar weinig verrassende ontdekkingen zal doen. Eigenlijk wordt de lijst elk jaar door elkaar gehusseld en krijg je dezelfde liedjes in een andere volgorde. Het grote voordeel is misschien nog wel dat je niet drie keer per dag hetzelfde nummer hoort zoals bij andere radiostations.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Beyoncé komt echt niet in de Top 2000 hoor. Wie is er nou zo naïef?
Ik snap het commentaar op Leo ook totaal niet. Hij heeft veelal interessante stukjes. Ik heb iemand hierbij iets zien schrijven over dat het niet correct is?
Want jij bent natuurlijk wel de popmuziekexpert
Beyonce staat nu inmiddels al wel 2 jaar achter mekaar genoteerd. Helaas niet met Crazy in Love maar wel met Halo.
movie acteurs
-
- 3086 messages
- 3244 votes
Als het gaat om de radio lijst. Een dag of twee geleden heb ik even geluisterd op Cultura omdat 't nummer Rendesvouz 6:02 van U.K. op stond. En omdat ik dat zo'n gaaf en ondergewaardeerd nummer vind heb ik dat gewoon afgeluisterd. Terwijl ik makkelijk het album waar dit nummer op staat ook gewoon uit de kast kan halen. Dus soms als ik zapp hou ik 'm wel even op Cultura. Maar ik vind het radio programma toch wat overhyped.
Ik kan zo'n samengestelde lijst natuurlijk niet serieus nemen. Ik vind het bijvoorbeeld wel voorspelbaar dat je van Genesis geen nummer met Gabriel's zang te horen krijgt. Maar de top 2000 is in ieder geval wel een verademing tegenover die top 1000 lijst van Veronica. Dat die zender nog serieus luisteraars trekt, echt ongelooflijk. Het grote probleem van erg goede nummers in de Top 2000 is dat een dj het altijd wel leuk vind om door de intro/outro te gaan kakelen of het soms gewoon heel makkelijk afbreekt. Daar ontkomen nummers spijtig genoeg niet aan. Wat betreft 't programma. Het zou erg mooi zijn als die bestond uit alleen Leo Blokhuis. Dan had het programma mijn aandacht meer getrokken.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Toen werd er nog muziek gemaakt. Tegenwoordig is het vaak wel erg veel van hetzelfde.
Wat een onzin! Mensen die denken dat er na de jaren '70 geen goede muziek meer is gemaakt hebben echt poep in hun oren! Door zo'n houding komt er nooit wat anders in de top 2000. Luister eens wat nieuws!
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Na de jaren 70 zeker nog wel tot de jaren 90. Daarna veel van hetzelfde of je moet die wazige undergroundmuziek bedoelen die je bij het muziektopic hier op moviemeter hoort. Nee ik vond de muziek vroeger duidelijk beter en dat wordt alleen maar meer naarmate ik zelf ouder wordt.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Dat ligt dan vooral aan jezelf en niet aan de muziek. Er wordt nog genoeg moois gemaakt, maar je moet wel verder willen kijken dat de doorsnee radiozender.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Er schiet me van alle muziek gemaakt in de afgelopen 20 jaar geen enkele te binnen die de top 10 van de top 2000 zou kunnen bedreigen. Kijk ik ben wel van de Trance maar dat is geen top 2000-voer. Soms komt er nog wel een mooi nummer voorbij, maar nummers van 10 minuten met kop en staart hoor ik nooit meer. Maar goed jij kan natuurlijk ook een totaal andere muzieksmaak hebben en over smaak valt niet te twisten.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Er schiet me van alle muziek gemaakt in de afgelopen 20 jaar geen enkele te binnen die de top 10 van de top 2000 zou kunnen bedreigen. Kijk ik ben wel van de Trance maar dat is geen top 2000-voer. Soms komt er nog wel een mooi nummer voorbij, maar nummers van 10 minuten met kop en staart hoor ik nooit meer. Maar goed jij kan natuurlijk ook een totaal andere muzieksmaak hebben en over smaak valt niet te twisten.
Wordt ook niks mee gedaan. "Mirrors" van Justin Timberlake kwam nog in de buurt met 8 minuten maar die kapten ze halverwege af. Kan toch niet? 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Van One van Metallica wordt volgens mij ook altijd de ingekorte versie gedraaid. Alleen Fool's Overture van Supertramp en CHild in Time worden volledig gedraaid. Shine On You Crazy Diamond wordt ook maar half gedraaid uiteraard.
Ik blijf lekker elk jaar stemmen op All of the Above van Transatlantic van 30 minuten 
En Opeth uiteraard.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Toen werd er nog muziek gemaakt. Tegenwoordig is het vaak wel erg veel van hetzelfde.
Er wordt vooral veel en veel meer muziek uitgebracht dan vroeger. Dan kan je je natuurlijk vasthouden aan de tien nummers die door de radiostations worden opgepikt, maar je kan je kan verder verdiepen in de rest die onder de oppervlakte blijft.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Gisteren werd er verteld dat het nummer van Meatloaf (paradise by the dasboard light) meerdere versie's heeft en dat ze voor de korte originele 4,5 minuut versie hebben gekozen. Denk dat het bij meerdere nummers zo is. Ze vertelde duidelijk dat ze alles altijd helemaal uitdraaien.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
The End van The Doors werd ook schandalig ingekort. Kleine vier minuten van een nummer van dik elf minuten. Hou dan op met dat gezever over mensen die oliebollen aan het bakken zijn en draai de nummers helemaal.
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
13 maal Anouk in de top2000:
13 
Minstens 23 cm, ik wil pijn voelen in bed..
Wat is dat toch een ordinaire aandachtsjunk die Anouk. Theo Maassen maakte er gisteren terecht een paar goeie grappen over.
gillie24
-
- 2637 messages
- 1735 votes
Ja, toch echt 13 keer......
Je kunt ook op Anouk sorteren in de top2000-lijst op radio2.nl, kom je ook gewoon op 13.......
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Ja, toch echt 13 keer......
Je kunt ook op Anouk sorteren in de top2000-lijst op radio2.nl, kom je ook gewoon op 13.......

JustMike
-
- 3218 messages
- 751 votes
Wat is dat toch een ordinaire aandachtsjunk die Anouk. Theo Maassen maakte er gisteren terecht een paar goeie grappen over.
Ja, dat was een grappig stukje 
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Groot verschil met de tijdloze op Stubru: Daar spelen ze de nummers doorgaans wel volledig.
Enkel 'Shine On You Crazy Diamond' wordt ingekort tot 13 minuten. (26 minuten zou wat overkill zijn
)
Terwijl praktische alle radiozenders voor de singles kiezen, kiest StuBru bewust voor de albumversies. Zo ook voor "Heroes", 'One' (Metallica), 'Light My Fire', ...
De lijst:
01 (02) Led Zeppelin - Stairway to Heaven
02 (01) Nirvana - Smells Like Teen Spirit
03 (05) Pearl Jam - Black
04 (03) Metallica - One
05 (04) Pearl Jam - Alive
06 (06) Deep Purple - Child in Time
07 (07) Queen - Bohemian Rhapsody
08 (09) Cure - A Forest
09 (10) Pink Floyd - Wish You Were Here
10 (08) Foo Fighters - Everlong
11 (14) Rage Against The Machine - Killing in the Name
12 (16) Queens of the Stone Age - No One Knows
13 (13) Arcade Fire - Rebellion (Lies)
14 (22) Tool - Schism
15 (20) Pink Floyd - Shine On You Crazy Diamond
16 (66) Rolling Stones - Angie
17 (43) David Bowie - Heroes
18 (17) Muse - Knights of Cydonia
19 (18) Dire Straits - Sultans of Swing
20 (31) Neil Young - Like a Hurricane
21 (12) Metallica - Nothing Else Matters
22 (11) Gorky - Mia
23 (26) Tom Waits - Martha
24 (78) Arctic Monkeys - I Bet You Look Good on the Dancefloor
25 (28) Pink Floyd - Comfortably Numb
26 (32) Beatles - A Day In The Life
27 (30) Radiohead - Creep
28 (27) Doors - The End
29 (44) Smiths - There's A Light That Never Goes Out
30 (25) Radiohead - Paranoid Android
31 (45) Dire Straits - Brothers in Arms
32 (24) Muse - Newborn
33 (23) Pixies - Where Is My Mind
34 (34) U2 - one
35 (15) Metallica - Master of Puppets
36 (29) Jimi Hendrix - All Along The Watchtower
37 (19) Jeff Buckley - Hallelujah
38 (21) dEUS - Suds & Soda
39 (97) Red Zebra - Can't Live in a Living Room
40 (89) Oasis - Don't Look Back in Anger
41 (54) Bruce Springsteen - The River
42 (64) Guns n' Roses - November Rain
43 (42) Bruce Springsteen - Born To Run
44 (56) Sinead o' Connor - Troy
45 (38) Therapy? - Diane
46 (46) Radiohead - Street Spirit
47 (47) Foo Fighters - The Pretender
48 (40) Nick Cave - Into My Arms
49 (35) Absynthe Minded - My Heroics, Part One
50 (36) dEUS - Instant Street
51 (60) Editors - Papillon
52 (49) Sisters Of Mercy - Temple Of Love
53 (41) Joy Division - Love Will Tear Us Apart
54 (61) Eagles - Hotel California
55 (52) Red Hot Chili Peppers - Under The Bridge
56 (48) Killers - Mr Brightside
57 (51) Led Zeppelin - Whole Lotta love
58 (59) Metallica - Enter Sandman
59 (63) U2 - With Or Without You
60 (62) Rolling Stones - Paint It Black
61 (00) Iggy Pop - The Passenger
62 (53) Doors - Riders On The Storm
63 (39) AC/DC - thunderstruck
64 (57) Daan - Housewife
65 (55) Editors - No Sound But The Wind
66 (86) Pearl Jam - Jeremy
67 (73) Oasis - Wonderwall
68 (33) 3 Doors Down - Kryptonite
69 (77) Bob Dylan - Like A Rolling Stone
70 (37) Kings Of Leon - Sex On Fire
71 (99) dEUS - Roses
72 (68) Black Sabbath - Paranoid
73 (91) Pixies - Debaser
74 (69) Smashing Pumpkins - Disarm
75 (84) Underworld - Born Slippy
76 (93) Nirvana - Come As You Are
77 (88) Bush - Glycerine
78 (81) Deus - Hotellounge
79 (76) Elvis Costello - I Want You
80 (xx) System Of A Down - Chop Suey
81 (71) Depeche Mode - Enjoy The Silence
82 (75) Prince - Purple Rain
83 (50) AC / DC - Whole Lotta Rosie
84 (xx) Red Hot Chili Peppers - Californication
85 (85) Coldplay - Clocks
86 (xx) Sisters of Mercy - Alice
87 (58) Nirvana - Lithium
88 (xx) Lamb - Gorecki
89 (83) Rolling Stones - Sympathy for the Devil
90 (87) Radiohead - Fake Plastic Trees
91. (xx) Lou Reed - Perfect Day
92. (90) Guns n' Roses - Sweet Child O Mine
93. (xx) Doors - Light My Fire
94. (95) dEUS - Nothing Really Ends
95. (xx) Neil Young - Rockin' in the Free World
96. (xx) The National - Bloodbuzz Ohio
97. (70) Faithless - Insomnia
98. (74) Radiohead - Karma Police
99. (67) Massive Attack - Unfinished Sympathy
100. (79) REM - Losing My Religion
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Op een paar gedrochten of nummers die we nu onderhand wel gehoord hebben na, al een veel betere lijst dan de top 100 van de top 2000.
Ayres
-
- 259 messages
- 811 votes
Komt ook doordat er in de lijst van Brussel veel meer hedendaagse muziek staat. Op de een of andere manier wilde top 2000 dit niet. Je kan niet eens stemmen op Queens of the stone age, editors, arcade fire enz. Ja, als vrije keus, maar dat gaat de lijst nooit halen.