- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Top 2000 a gogo
Top 2000 a gogo
robertus65
-
- 1130 messages
- 0 votes
Leuk programma over het algemeen, maar wat een geitenwollensokken clubje zeg!
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Op Radio Rijnmond doen ze "Niet de top 2000" Draaien ze enkel verzoekjes die niet in de top 2000 staan. Leidt tot een veel interessanter programma.
tukkerstein
-
- 2216 messages
- 3467 votes
Af en toe wel leuke wetenswaardigheden in het programma, maar wel inderdaad een overdreven enthousiast "gezellig" clubje. Daarnaast zijn het elk jaar weer vrijwel dezelfde liedjes die genoemd/behandeld worden (valt natuurlijk ook niet aan te ontkomen).
kleez
-
- 849 messages
- 1207 votes
Helemaal met robertus65 en reinbo eens!! Ik luister ook naar de Top2000 maar vind die mensen in het programma op TV een beetje te 'mooi' doen! Weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar vond er bijzonder weinig aan om naar te kijken!! Het hoeft niet saai te zijn, maar de mensen presenteren het niet leuk
Ook jammer dat je met stemmen altijd heel selectief gebonden bent, ook erg jammer!
En Bohemian Rhapsody op 1, iets wat ik echt niet snap 
Maar, ik vind het geweldig luisteren naar de top2000! Vooral rond de 1000 - 200 vind ik echt veel mooie nummertjes 
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Ik vind het programma juist veel leuker dan de top 2000 zelf. Die is wel heel erg uitgemolken.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8540 votes
Kijk nog steeds, maar begin eigenlijk genoeg te krijgen van Van Nieuwkerks routine. Het wordt allemaal zo voorspelbaar.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Matthijs moet ook vooral zijn eigen mening niet zo laten gelden. Zodra iemand over The Cure of andere new wave muziek begint gaat 'ie kinderachtig rollen met z'n ogen. Wat kan mij het nou schelen wat HIJ ervan vindt. Hem wordt toch niet naar zijn mening gevraagd.
Leo Blokhuis vindt ik trouwens wél okee.
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Matthijs moet ook vooral zijn eigen mening niet zo laten gelden.
Wat mij betreft juist nog veel meer. Ik vind presentatoren die neutraal zijn in dit soort programma's oersaai.
Vind het programma wel geinig, leuker dan de lijst zelf die ik nu wel zo onderhand ken. Leukste zijn de reportages en vooral als het echt om eendagvliegen en totaal vergeten figuren gaat.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Helemaal mee eens, ook wat betreft de eigen mening, helemaal niks mis mee. Blokhuis doet dat overigens nog veel meer dus snap niet helemaal waarom hij dan wel oke is.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Kijk nog steeds, maar begin eigenlijk genoeg te krijgen van Van Nieuwkerks routine. Het wordt allemaal zo voorspelbaar.
Eens. De man begint me te irriteren. oa de manier waarop ie Leo aankondigt.
niethie
-
- 7319 messages
- 7243 votes
Mij ook populaire betweter, hij laat niemand uitpraten en heeft het zoals BenicioDelToro al zegt enkel oor voor zijn eigen favoriete (standaard) muziek.
Verder geen slecht programma hoor, prima kijkvoer al kan die hele Top 2000 zelf me echt gestolen worden. Bohemian Rhapsody weer op nummer 1 natuurlijk. 
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Blokhuis heb ik nog nooit kunnen betrappen op iets werkelijk interessants en iets volledig corrects.
Nederlands leukste muziekleraar??
Onder lijn 13 misschien.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Heb ooit eens een paar jaar geleden een boze mail gestuurd naar de top2000 jongens en meisjes waarom ieder jaar alleen maar weer gekozen kan worden uit dezelfde oubollige muziek. Antwoord was iets in de trand van; "Dat verwachten de luisteraars van ons station...
"
Verder vind ik dat TV programma wel aardig als levend behang terwijl ik iets anders aan het doen ben. Vooral de stukjes reportage tussendoor zijn wel geinig.
robertus65
-
- 1130 messages
- 0 votes
Dat is precies het probleem van de top 2000 en radio 2.
Bedoeld voor 40 + met heeft een hoog grijsgehalte. Die mensen krijgen nog steeds een bult in de broek als ze Bob Dylan horen.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Nadeel van de top 2000 is dat 'hardere' nummers als One van Metallica maar 5 minuten krijgt, terwijl het toch echt 7 minuten duurt, maar nummers als Fool's Overture van Supertramp tot het laatste gepingel worden gedraaid. En een band als Dream Theater hoort er gewoon in
Top 2000 A Go Go is wel een leuk programma om je avond mee te vullen. Leuk om die oude clips terug te zien, maar alleen de laatste dag van de top 2000 zelf is een beetje interessant.
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Bedoeld voor 40 + met heeft een hoog grijsgehalte. Die mensen krijgen nog steeds een bult in de broek als ze Bob Dylan horen.
Ja of "Avond" van Boudewijn de Groot. Echt de gebakken tofu walm komt je tegemoet 
Maar klopt wel, het is de 40+ generatie die beweert dat er na de jaren '80 niets nieuws meer is te beleven op muziekgebied en die stelselmatig moderne stromingen als; Dance, hiphop, rap als "geen echte muziek" bestempelen.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
En dat is natuurlijk ook zo.
By the way, ik wordt 41 komende donderdag.

-
- 7484 messages
- 1715 votes
LOL, een goede vriend van mij is ook op die leeftijd aanbeland. Ik ga niet eens meer in discussie met hem als het over muziek gaat 
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Maar klopt wel, het is de 40+ generatie die beweert dat er na de jaren '80 niets nieuws meer is te beleven op muziekgebied en die stelselmatig moderne stromingen als; Dance, hiphop, rap als "geen echte muziek" bestempelen.
Aan de andere kant, Veronica heeft dan ook zo'n top 1000 als tegenhanger van deze, met als bedoeling dan wat 'hipper' te zijn, en dan krijg je allerlei Dr. Alban, Haddaway en ander infantiel top 40 geneuzel dat zelfs nog erger is dan die ouwe lullen muziek.
Dan nog liever radio 2.
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Intussen in huize madecineman; * Status Qua op de radio tijdens de top2000* 
kleez
-
- 849 messages
- 1207 votes
Ja of "Avond" van Boudewijn de Groot. Echt de gebakken tofu walm komt je tegemoet 
Ik geef jullie een staande ovatie met diepe buigingen voor deze goede beredenatie! Exact hoe ik er ook over denk 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Helemaal mee eens, ook wat betreft de eigen mening, helemaal niks mis mee. Blokhuis doet dat overigens nog veel meer dus snap niet helemaal waarom hij dan wel oke is.
Omdat Leo het vooral laat weten wanneer hij iets goed vindt. Hij kraakt niks af. Dat doet Matthijs namelijk wel.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Hm.. ik heb deze reeks alleen Leo iemand besmuikt zien uitlachen omdat ie Last Christmas leuk vond.
jordybeukeboom
-
- 6797 messages
- 2423 votes
Niks mis met gebakken tofu hoor. Met zgn ouwelullenmuziek ook niet
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Maar het blijft wel ironisch dat het nét voor het nieuwe jaar weer lijkt alsof het 1980 is. Echt een drakerig programma trouwens.
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Niks mis met gebakken tofu hoor. Met zgn ouwelullenmuziek ook niet
Dat eerste wil ik nog best aanvechten
Een portie ouwelullenmuziek op zijn tijd is ook helemaal niet verkeerd alleen ontbreekt de broodnodige variatie een beetje in de Top2000.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Ik onderschrijf de eerste en tweede zin van jouw opmerking. Desondanks wil ik even opmerken dat er mijns inziens helemaal niets verkeerd is aan het genieten van de muziek van Bob Dylan. Hij is zonder enige twijfel één van de meest invloedrijke mensen uit de popgeschiedenis. Ik ben het zoals ik al had opgemerkt volledig met je eens dat je daarnaast wel moet openstaan voor vernieuwende bands die na hem kwamen, zoals Joy Division, The Smiths, Sonic Youth en The Stone Roses. Dat doet het gemiddelde publiek bij dit programma niet. Leo Blokhuis zal ook nooit aangeven een nummer van één van deze bands te missen in de top 2000. Ik heb dit programma dit jaar links laten liggen.
Marcellus
-
- 136 messages
- 825 votes
Bij Shawshank Redemption, The (1994):
Vind een vergelijking met Beyoncé niet opgaan. Wat mij betreft verdienen Queen en Coldplay ook niet hun positie in de Top 2000. 
planet_of_death
-
- 3962 messages
- 178 votes
Wat mij betreft mag de top 2000 worden afgeschaft omdat 90 procent commerciële meuk is en veel radiozenders niet verder kijken dan de top 40.
speranza
-
- 24668 messages
- 0 votes
Bij Shawshank Redemption, The (1994):
Vind een vergelijking met Beyoncé niet opgaan. Wat mij betreft verdienen Queen en Coldplay ook niet hun positie in de Top 2000.