• 178.079 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.372.024 votes
Profile

True Blood

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Wij beginnen morgen eindelijk aan S4, het heeft lang genoeg geduurd nu die hiatus.

Hopen op meer screentijd voor Jessica en die grappige Hoyt Fortenberry.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Jessica en Hoyt zijn echt hilarisch samen Ik moet nog 5 afleveringen van PLL en dan ga ik aan het derde seizoen beginnen van True Blood, erg veel zin in! Heb de finale van het eerste seizoen meegekeken met NW en het blijft gewoon geniaal. De sfeer, de foute dialogen, alle freaky dingen die er gebeuren en het acteerwerk van zowel Bill als Sookie blijft meesterlijk

Heb er weer helemaal zin in

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Naar Jessica ben i knu ook wel erg benieuwd ja. Bill is sowieso een held .

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Straks aflevering 1 zien en aflevering 2 sparen voor volgende week, maar ik heb al gehoord dat Sophie-Anne afgeknald wordt - ben pissed. Dat Bill dan nog King wordt is er helemaal over.

Ugh, m'n favoriete personage eruit. Ff balen

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Vind de serie verre van brilliant, maar toch leuk genoeg om af en toe te kijken.

Was wel teleurgesteld in de Weerwolven. Wat een stel slappelingen.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Review Aflevering 1 - She's Not There

Ik had de sneak peek met de fairies al een paar weken terug gezien en het voelt nog steeds erg misplaatst aan in deze serie. Hopelijk wordt er niet te veel aandacht meer aan besteed. Ook lullig hoe ze Grandpa Earl meteen eruitschrijven, hopelijk komt dat later nog terug, want voorlopig zie ik het nut niet in van dat personage.

Bill-Sookie begint nu erg irritant te worden. Toegegeven (ondanks m'n vorige post), Bill als King of Louisiana kan wel interessant worden, vooral als zijn sadistische kant daardoor meer naar boven begint te komen. Als Alan Ball nu maar eens wou ophouden met Bill en Sookie op te dringen als koppel.

Na twintig minuten Sookie kun je m'n opluchting voorstellen wanneer de andere personages ook nog eens te zien zijn. Sommige personages lijken onherkenbaar door de tijdsprong en soms is dit voordelig, zoals bij Jessica/Hoyt en Sam. De spanningen tussen Jessica en Hoyt waren nodig en ik ben benieuwd waar dit naartoe gaat. Ook de combo met Pam is fantastisch. Het was hoog tijd om wat aan Sam te veranderen en met zijn anger management class for shapeshifters lijkt dit wel goed te worden. Ik zie nog niet goed in waarom Tommy in Bon Temps zou blijven nadat zijn broer hem heeft neergeschoten, maar het is geweldig om te zien hoe hij Hoyt's plaats inneemt bij Maxine.

Het hoogtepunt van de premiere was ongetwijfeld de scènes met Fiona Shaw: wat een geweldige toevoeging. Ze speelt de rol van de op macht beluste Marnie perfect en ik ben benieuwd naar de link met Bill. Na de teleurstellende visioenen van Lafayette en Jesus in seizoen 3 zijn ze nu plots de meest interessante personages van de hele main cast geworden.

Wat betreft Arlene en Terry, dit is toch één van de verhaallijnen waarbij ik graag wel had gezien wat er in dat jaar gebeurd is. Dat gedoe met de onthoofde barbiepoppen was een beetje flauw, maar Carrie Preston is zo goed in haar rol dat ik dit nog wel een tijdje kan aanzien totdat het interessant wordt.

Negatieve verandering vond ik Andy en Jason. Geen idee hoe Jason nu toch op z'n schriftelijke test voor politieagent is geslaagd, maar hoe de rollen nu zijn omgekeerd staat me niet zo aan. Maar nu Jason gevangen zit in Hotshot en er niemand meer is die Andy in de hand kan houden, zal dit wel verbeteren. Ben benieuwd wat de Hotshots van plan zijn met Jason, en vooral, waarom ze zo lang gewacht hebben?

Grootste teleurstelling was Tara. Het is duidelijk dat ze niet weten wat te doen met dit personage en ik vraag me af of ze haar erin houden, gewoon omdat ze Rutina Wesley sympathiek vinden. Dat ze nu plots lesbisch/bi is is nog wel enigzins te begrijpen, maar ik hoop dat dit alles nog een nut zal hebben.

Een interessante manier om de vele cliffhangers van seizoen 3 op te lossen; we kennen overal de uitkomst van, maar hoe het gebeurd is blijft onduidelijk. De tijdsprong is voor sommige personages goed gelukt, voor anderen verpest het de boel bijna. Mijn grootste angst is dat het weer zo'n boeltje gaat worden zoals op het einde van seizoen 3, want in vergelijking met de premiere van vorig jaar zijn er nog meer verhaallijnen die nog minder met elkaar te maken hebben. We zullen zien of het nog gaat beteren, maar vooral door de toevoeging van de necromancers/witches kan dit seizoen wel erg interessant worden.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Jezus wat begon de episode lame zeg. Leek wel een extreem low-budget sci-fi film. Gelukkig terug in de echte wereld bleek het een alleraardigste aflevering te zijn.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Wat een heerlijke serie blijft dit toch. In één avond al diep in seizoen 2 geraakt. Sfeer wordt in S2 toch nog verder opgeschroefd en visueel is het op momenten ook enorm indrukwekkend. Storyline is ook geweldig, enorm campy ook wat zich het beste vertaald in dat soort Minotaur.

Bill blijft onbedoeld erg grappig en echt heel de serie zit vol met hilarische momenten. Weinig series die zo effectief om kunnen gaan met deze thematiek effectief met humor weet om te gaan zonder dat de humor het hoofd thema ook maar in de weg zit. Paquin begon zwak in de serie maar is in de tweede helft van S1 toch beter in haar rol gekomen en dat zet ze hier door. Wel genoeg overacting maar dat hoort in een campy serie als dit.

Ook erg blij met de grotere rol van Eric, met de introductie van Daphne ben ik erg blij mee (Ashley Jones ), serie regular Michelle Forbes als villain is altijd +1 (wat een feestjes kan ze geven ) maar de grootste winst wordt toch wel behaald met Jessica. Haar interactie met Bill is echt geweldig en ook de ontwikkeling met Hoyt lijkt een enorm succes. Ook ode voor een religieuze Jason, hilarisch. Benieuwd wat de rol van Lafayette in gaat houden. Ook nog ode voor de seks scenes en de benadering en handhaving van het vampieren concept. Niet zo convenient als Vampire Diaries en Twilight gelukkig, ook al is TB een totaal ander soort serie.

Blij dat ik dit weer herontdekt heb en niet langer op mijn nog zien stapel heb liggen. Top vermaak tot en met. Vanavond verder en van de week ben ik er wel doorheen. Nu nog hopen dat ik volgende week het derde seizoen kan bekijken . Als de serie klaar is ga ik zonder twijfel de boel upgraden naar Blu-ray.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Als jij nou zorgt dat je vrijdag klaar bent met het tweede seizoen, dan laat ik 3 liggen deze week en dan kunnen we het aankomend weekend samen verder kijken, deal?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Deal! Dat komt wel goed, lukt me met gemak .

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

402 was beter dan 401. Je zit beter in het verhaal nu. Goede flashbacks en lekker campy. Jessica blijft awesome.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Huh? is het nieuwe seizoen al begonnen? In september toch pas?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Nee, nu al . Gisteren is epsiode 2 pas uitgezonden, dus nog niet veel schade opgelopen.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Ow dat is mooi. Volgende week op vakantie en daarna dan in een keer de eerste afleveringen 5 kijken!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ik verwacht dat ik dan wel een beetje gelijk loop met je. Verwacht dan ook bij te zijn.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Seizoen 2 inmiddels afgerond. Erg sterk seizoen. De setting, de benadering vampieren concept en de heerlijke humor maakt er toch wel een erg fijne combinatie van. Erg fijne storyline ook met enorm veel campy invloeden. Erg veel fijne momenten ook, ook de screentime van de personages zijn goed uitgebalanceerd. Ook erg blij met de hilarische rol voor Andy. Jessica is ook duidelijk een aanwinst en Bill owns the place! Alleen Tara (en dan gaat het meer om Wesley zelf) blijft een hekel punt.

Nu op naar seizoen 3.

Thorak

• 6354 messages
  • 1884 votes

Pfff ja, Tara is de enige factor die me de hele serie door bleef irriteren. Soms iets minder vaak heel erg.

Lafayette daarentegen vind ik dan wel weer een heel gaaf personage. Het ene moment loopt hij heel erg nichterig rond te huppelen, om op slag om te slaan en opeens de stoere dude uit te hangen. Geweldig die tegenstrijdigheden in 1 karakter en goed geacteerd.

miss_efron

• 195 messages
  • 132 votes

Ben echt nog niet ver! heb nog maar episodes gezien van seizoen 1.De aflevering waar Sookie met Bill naar een vamp bar gaat.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Dit weekend het hele derde seizoen gekeken met mijn vriend en het is goed bevallen

Blijft best een controversiële serie met name door het vele gore en opvallende seksscénes, wat ook in dit seizoen weer het geval was en zodanig nog meer dan in de vorige twee. Maar dat is tegelijkertijd ook de kracht van deze serie, het kan niet schokkend genoeg natuurlijk.

De vaste personages zaten er weer goed in, heb weer heerlijk genoten van Jason met zijn lompe opmerkingen en acties (blijft één van de leukste characters) Sookie is nog niks vooruit gegaan met acteerwerk, Bill hetzelfde verhaal. Tara is een verschrikking en vreselijk irritant, vooral dit seizoen met haar gejank, die hadden ze er van mij wel uit mogen schrijven. En ja Eric blijft een heerlijke vampier, waarbij ik nog steeds hoop dat hij een keer iets met Sookie zal krijgen en dan niet in een droom. Nieuwe personages waren leuk maar niet echt noemenswaardig, wel vreselijk gelachen om Russel Edgington en zijn Talbot, wat een stel en wat speelde Denis O'Hare zijn rol goed. Jessica en Hoyt blijven ook erg leuk, brengen wat luchtigheid in de serie wat af en toe wel nodig is.

Qua verhaal vond ik dit seizoen niet zo heel sterk, zeker in vergelijking met het tweede seizoen. Ik vond het hier allemaal wat afgeraffeld en er werd niet echt naar een punt toegewerkt. Veel nietszeggende verhaallijnen waar ik ook niet echt in kon komen, zoals bijvoorbeeld Lafayette met zijn moeder en Jesus, en Sam met Tommy. Vermakelijk maar het voelde meer aan als 'we moeten iets verzinnen om dit seizoen te vullen'.

Grootste aanwinst deze serie was toch wel Joe Manganiello als Alcide. Heerlijke verschijning uiteraard en hopelijk een nieuwe en nog betere love interest voor Sookie Wat trouwens ook nog wel gezegd mag worden is dat de weerwolven er geweldig uitzagen, gelukkig geen toestanden zoals in Twilight

Heb er dus weer erg van genoten, blijft een toppertje deze serie. Ik zal nog wel een aantal dingen vergeten aan te halen, maar dat is dan jammer. True Blood blijft één van mijn favoriete series door de heerlijke setting, leuke en boeiende personages, foute humor, campy acteerwerk en het overdreven veel gore, seks en rare plotwendingen.

Op naar het vierde seizoen

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Rianneke_Dan wrote:
Grootste aanwinst deze serie was toch wel Joe Manganiello als Alcide.

Echt? De meerderheid, mezelf incluus, vindt toch dat Denis O'Hare de acteur van het jaar was en Russell het seizoen echt kleur gaf, terwijl de weerwolven weinig diepgang kregen en Manganiello toch een erg matig acteur is.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Musicer wrote:

Echt? De meerderheid, mezelf incluus, vindt toch dat Denis O'Hare de acteur van het jaar was.

Ben ik ook met je eens, was zeker één van de sterkste personages in dit seizoen. Maar ik neem aan dat hij in het vierde seizoen niet terugkeert en ik hoop Alcide wel, dus dan is dat in mijn ogen meer een aanwinst, en daar komt ook nog bij kijken dat hij heerlijk is om naar te kijken en ik ben blij dat er eens een andere love interest in beeld is voor Sookie, want dat gedoe tussen haar en Bill ben ik inmiddels een beetje zat, dus ik vond het leuk om hem als nieuw personage te zien en ik hoop echt dat hij in het vierde seizoen een wat grotere rol krijgt

Edit: en de weerwolven kregen dan misschien wel weinig diepgang, maar naar mijn mening zat er sowieso in dit seizoen weinig diepgang.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Fijn True Blood weekendje inderdaad .

Enorm sterk seizoen weer, die helaas iets te veel wilt. Vooral de enorme hoeveelheid subplots wil niet helemaal niet werken. Sommigen zijn niet relevant, sommigen boeien niet en anderen willen dan wel weer voor een meerwaarde zorgen. De True Blood regulars staan weer als een huis maar Tara blijft echt een zwakte van de serie. Je kan zoveel ergernis voorkomen door of het personage Tara eruit te donderen of gewoon een capabele vervangster zoeken. Dit kan echt niet. Paquin, Moyer, Trammell, Kwanten, Skarsgard, Bauer, Woll, allemaal weer heerlijk in vorm. O'Hare is dan weer een enorm fijne toevoeging, en wat een heerlijk personage ook.

De wisselwerking tussen horror-ish elementen en humor blijft briljant. Humor blijft ook erg leuk, vooral de non-verbale. Voor de rest weer lekker veel campy gore en veel gratuitous nudity. Seks scene van Bill en Sookie is werelds (sowieso een belangrijk element in een serie met deze thematiek, ode dat de aard van de seks dan ook de juiste toon aan slaat). Daarnaast krijg je dan ook nog Katy Luyben in een nudity scene en gooien ze voormalig Playmate Tiffany Taylor later nog tegen aan . Ode. Dan snap je het wat betreft casting ook wel wat campiness, en dan niet voor die halfbakken actricetjes erin gooien als eye candy. Daar bovenop komt dan ook nog de wel erg opvallende homoseksuele lading in dit seizoen. Brengt het campy gehalte nog meer omhoog. Dan weet je als schrijver voor True Blood wel wat je doet. Die campy elementen blijven toch wel de enorme kracht van de serie.

Qua storyline is het in dit deel wat anders. Je hebt hier net wat te veel subplotjes wat ten goede komt aan de ontwikkelingen en dat je niet voornamelijk focussed op één verhaallijn. Wel fijn die afwisseling in seizoen constructie. Weer veel erg fijne scenes, de dramatische momenten zijn ook goed geschreven (en ook degelijk geacteerd trouwens) visueel blijft het één van de mooiste series op dit moment. Gebeurt weer lekker veel dit seizoen, erg veel gelachen, campy gore effects omarmd, genoten van gratuitous nudity en met plezier gekeken naar de vermakelijke storyline. Alles wat een vampieren serie hoort te zijn, dat is True Blood. Enorm blij dat ik hier dus weer aan begonnen ben en ben in no time door de seizoenen heen gewandeld. Vanavond even bij raken wat betreft seizoen 4.

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Rianneke_Dan wrote:

Ben ik ook met je eens, was zeker één van de sterkste personages in dit seizoen. Maar ik neem aan dat hij in het vierde seizoen niet terugkeert en ik hoop Alcide wel, dus dan is dat in mijn ogen meer een aanwinst, en daar komt ook nog bij kijken dat hij heerlijk is om naar te kijken en ik ben blij dat er eens een andere love interest in beeld is voor Sookie, want dat gedoe tussen haar en Bill ben ik inmiddels een beetje zat, dus ik vond het leuk om hem als nieuw personage te zien en ik hoop echt dat hij in het vierde seizoen een wat grotere rol krijgt

Oké, als je het zo bekijkt, snap ik je wel.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Net klaar met de eerste drie episodes van seizoen 4, en wat begint de serie goed zeg

Ik ben ontzettend blij met de komst van de witches en vooral Fiona Shaw is een geweldige aanwinst voor dit seizoen. Kon me eerlijk gezegd geen betere witch voorstellen, want met haar creepy uitstraling en performance weet ze wel het één en ander los te maken Erg blij dat dit nu een onderwerp is in dit seizoen, ben benieuwd hoe ze dit verder in het verhaal verwerken en hoe groot Lafayette's aandeel gaat zijn in dit hele witches

Ook weer enorm gelachen om Eric, vooral na de uitgesproken spreuk op hem Zijn doen en laten was nu gewoon hilarisch, leuk om hem eens van een andere kant te zien, en ook daar kunnen de schrijvers aardig wat kanten mee op.

Jason zit deze keer in een lastig situatie, heb wel met hem te doen. Maar ook die storyline vind ik erg boeiend om te volgen en ben ik erg benieuwd hoe dat gaat aflopen.

Jessica en Hoyt zijn nog steeds leuk samen, al lijkt het bij hun meer een 'soap' kant op te gaan. Andy vind ik een beetje vervelend worden, hetzelfde bij Sam en Tommy. Niet echt een leuke storyline, en dat gezeur tegen elkaar moet echt niet te lang gaan duren. En Bill als Koning tsjah wat kun je daar nou van zeggen, ik kan er alleen maar om lachen eigenlijk.

Wel fijn om te zien dat Tara weer de goede kant opgaat. Ze heeft eindelijk wat pit gekregen en staat haar mannetje wel, zeker tegenover Pam. (en haar haar is stukken beter) Het is nog niet echt duidelijk wat haar rol gaat zijn in dit seizoen, maar we zullen zien.

Ik wacht ook nog steeds rustig af op de grotere rol van Alcide, want het was wel een afknapper om hem weer te zien met Debbie blijf nog steeds hopen dat het wat word tussen hem en Sooki

Geweldig begin dus, dit beloofd een geweldig seizoen te worden, kan niet wachten tot de volgende aflevering

Musicer

• 614 messages
  • 652 votes

Eén woord: Ginger!

Jesus: "I'm a brujo!"

Ginger: *screams*

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Dat was wel een grappige scene inderdaad Ook wel geinig dat Sookie een boek van Charlaine Harris aan het lezen was, en niet te vergeten het 'struikelmomentje' van Eric

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Eerste twee afleveringen gezien en vind het wel leuk tot nu toe. Zeker interessant genoeg om verder te kijken. Vooral het sfeertje, in combinatie met de muziekkeuze, is echt top. Je leert de personages nu op een rustige (zelfs een ietwat trage) manier kennen en daar heb ik nooit zoveel op tegen. Hoop wel dat er over een paar afleveringen wat meer vaart/spanning in komt. De humor vind ik ook echt top. Leuke oneliners ook.

Ik ga nu episode 3 kijken en daarna duik ik lekker mijn bedje in.

AHWA

• 16922 messages
  • 1293 votes

403 was geweldig met Eric. Wat een fantastische scenes met hem en SUKKEH!. De rest was bijzaak en verre van interessant, maar dat mocht de pret niet deren. Dat lachje op het eind

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Sterk eerste kwart van seizoen 4. Sinds seizoen 2 op gang gekomen omdat er in de time gap het één en ander gebeurd is en er het één en ander uitgelegd moest worden. Erg fijn seizoen tot dusver. Erg blij met de Crystal storyline, vond het al zo abrupt eindigen vorig seizoen. Koning Bill , troubles tussen Jessica en Hoyt zijn sterk, weer erg leuke Arlene momentjes ( ), Sookie ook weer goed bezig (zit echt goed in haar rol) maar vooral Eric steelt de show op dit moment. Heerlijke delivery, en levert hele aangename scenes op.

De necromancer storyline is erg veelbelovend (nice effects ook), en de Navajo Skinwalker mythe is ook al ten sprake gekomen ( ). Lijkt qua storyline met Crystal en Necromancers in combinatie met (mogelijk) Navajo Skinwalkers gaat dit een zeer interessant seizoen worden. Fiona Shaw is ook tof, leuk om haar weer in een soortgelijke Petunia rol te zien. En Poala Turbay . Ik ben dan ook te spreken van de increased screen time en rol van Pam, en Jesus natuurlijk. Lafayette blijft ook baas. Zoveel goeds weer al dit seizoen, alleen jammer dat ik het nu niet in één adem uit kan kijken. Ben er een beetje gewend aan geraakt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.