- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Bassie en Adriaan
Bassie en Adriaan
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Kroon is het leukst en Europa is het saaist.
Starmaster501
-
- 882 messages
- 174 votes
Bassie en adriaan is en blijf leuk. zelf op oudere leeftijd.
Moet iedereen even dit filmpje kijken. Ik heb er eerlijk gezegd wel verdrietigheid aan over gehouden

alcapachino
-
- 293 messages
- 108 votes
Kennen jullie deze nog :
O wat fijn o wat fijn om een bille bolle bakker te zijn
OF:
Maykel_vM
-
- 51 messages
- 53 votes
Binnenkort hebben we met 13 man een Bassie-en-Adriaan-Marathon! 24 uur lang non-stop de shows kijken... Beamer en videomateriaal al geregeld, alleen nog een geschikte locatie 
En ja... alles duurt zo'n 38 uur, dus moet er een vervolg komen 
Dit is mijn lijst...
1. Amerika
2. Plaaggeest
3. Huilende Professor
4. Europa
5. Schatkaart
6. Kroon
7. Sleutel
8. Verzonken stad
9. Diamant
timbo_
-
- 13116 messages
- 3859 votes
Je bewaart het beste tot het laatst zie ik. Tenminste De Kroon (Beste), De Verzonken Stad (Op een na beste) en vooruit ook De Schatkaart zitten redelijk richting einde.
Ook Europa en Amerika vond ik trouwens nog cool. Die anderen zijn echter toch wel fiks minder. Weet niet of ik daar na zoveel Bassie & Adriaan nog zin in zou hebben.
Maar veel plezier alvast.
ace leader
-
- 3343 messages
- 0 votes
de plaaggeest was echt eng! met z'n bolle wangen en enge lach
bassie altijd grappig 
timbo_
-
- 13116 messages
- 3859 votes
Ik vind degene die het verschil maken in de Bassie & Adriaan series juist altijd de boeven. In de Verzonken Stad, De verdwenen Kroon en Het Geheim van de Schatkaart waren die optimaal. Met een goede tweede plek voor Europa en Amerika. De eerste boeven waren echter verre van geslaagd.
Max en Joep
-
- 1815 messages
- 0 votes
heee, eindelijk eens een keer een topic op mij niveau 
"Vlugge Jaapie" 
tommykonijn
-
- 5139 messages
- 2356 votes
Haha
, Bassie en Adriaan.. Naar die 2 keek ik vroeger uren zonder me te vervelen. Vooral ''De Plaaggeest'' maakte grote indruk op me.. Ik was doosbang voor die vent, die meesterlijk werd neergezet door Jaap Stobbe, van hem dus een paar slapeloze nachten gehad
.
Verder kan ik me nog herinneren dat ik vroeger de afleveringen van ''Europa'' en ''Amerika'' erg mooi vond.. De Diamant vond ik volgens mij een van de mindere.
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1735 votes
HaHa, geweldig Programma Vroeger.
Met die vlugge Japie en de Baron: Drommels, Drommels en nog eens drommels.

jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
HaHa, geweldig Programma Vroeger.
Met die vlugge Japie en de Baron: Drommels, Drommels en nog eens drommels.
Frikandel, Bamibal, Zak Patat!
tommykonijn
-
- 5139 messages
- 2356 votes
Frikandel, Bamibal, Zak Patat!
En ook het erg vaak genoemde uilskuiken
.
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Een van die dieven was een dove toch? Altijd ''wa zeggie''.
Of was da Bassie nou 
Aflevering ''Amerika'' vond ik toch wel het leukst 
Vroeger toen de serie altijd op tv kwam, dan was het voor mij hét moment van de dag. Elke dag de tijd bijhouden wanneer Bassie & Adriaan op tv kwam en dan vooraan bij de tv zitten 
Goede oude tijden en dat al vanaf mijn 16e 
Pracht van een serie 
timbo_
-
- 13116 messages
- 3859 votes
"Wa zeggie" was niet Bassie. Dat was de boef B2. Bassie was wel weer ook de vertolker van één van de boeven namelijk vlugge japie.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Adriaan speelde ook de Baron. Moeilijk te geloven hé, maar check de Credits maar.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8145 votes
Adriaan speelde ook de Baron. Moeilijk te geloven hé, maar check de Credits maar.
In het begin wel, maar het grootste gedeelte van deze rol werd toch echt door Paul van Gorcum gespeeld.
Starmaster501
-
- 882 messages
- 174 votes
En bassie speelde vlugge japie... En adriaan af en toe de baron ja
in ieder geval knap gedaan...
clockwork72
-
- 2780 messages
- 1735 votes
ja, maar tegenwoordig komt het niet meer omdat die adriaan was overleden had ik eens een keer ergens gehoord. Maar ik weet niet of dat waar is.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
ja, maar tegenwoordig komt het niet meer omdat die adriaan was overleden had ik eens een keer ergens gehoord. Maar ik weet niet of dat waar is.
Nee man, Adriaan had kanker.
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Adriaan is nog levend hoor, hij wordt 30 oktober 67 
tommykonijn
-
- 5139 messages
- 2356 votes
En zal eind dit jaar nog in de film Sinterklaas en de Verdwenen Pakjesboot te zien zijn.
riesma
-
- 3706 messages
- 3081 votes
Nou, dat ga ik even aan de binnenkant van m'n ogen bekijken.
Kricky
-
- 321 messages
- 32 votes
ALLE ME MACHIES Bassie en Adriaan blijft voor mij Ge WEL DIG. Ik kan er nog steeds naar kijken. Het is echt waar, maar de reis door europa heeft mij soms goed geholpen met aarderijkskunde en belangrijke toetsen, dan moest ik bepaalde kenmerken van landen opschrijven en ik dacht op de 1 of andere manier aan die serie en schreef wat op en t was nog goed ook. Thank You AAD EN BAS.. T klinkt gek maar bepaalde momenten schoten ineens door mijn gedachten en ik dacht Drommels, maar de baron was ook fantastsch. Hij kwam ook echt als een baron over met al die pakken(grappig die stropdas met varkens erop). B2 was super. Als ik de dialogen tussen japie en B2 weer eens opzoek, dan vind ik ik ze echt super.
Bijna alle series vond leuk behalve de plaaggeest. De allerbeste blijven voor mij die met de baron
melchior7
-
- 178 messages
- 0 votes
Me broertje was vandaag jarig, hij is namelijk GROTE fan van B&A.
Hij heeft bijna hele collectie
.
Dus ik denk: 1 dvdtje kan nog wel in zijn collectie passen.
dus heb ik voor hem Leer het Verkeer gekocht
.
Hij was zo blij, hij wou het van de daken schreeuwen 
Maar ja.. hij's nog maar 6 
movie acteurs
-
- 3086 messages
- 3244 votes
Was een erg leuke/meesterlijke kinderserie. Had vroeger al die CNR VHS banden grijs gedraaid.
Movie Jim
-
- 641 messages
- 359 votes
Ik vind het ook nog steeds met mate een erg leuke serie. De beste serie van Bassie en Adriaan is die van de diamant die krijgt van mij wel een 5,0. Geweldige serie B01 is erg hilarish hij is voor mij de beste boef. Ook het geheim van de sleutel is niet slecht deze 2 series van Bassie en Adriaan zijn de beste die ik heb gezien. En het zijn ook nog oude series ze komen uit 1978 en 1979 erg oud maar wel de beste vind ik.
De andere series die ik heb gezien van Bassie en Adriaan zijn deze. Het cijfer schrijf ik er ook maar bij wat ik van de film of serie hoe jullie het noemen bij.
De huilende proffessor 3.0
Het geheim van de schatkaart Deel 1 een 3.5 en Deel 2 als ze in Lanza rote zijn een 4.0
De verdwenen kroon 4.0
De verzonken stad 4.0
Reis door europa 6 delen bestonden daarvan. En ik heb over de reis door Europa over elk deel een apart oordeel. Deel 1 dat is als ze in Frankrijk en Nederland zijn krijgt van mij een 2.5. Deel 2 als ze in Portugal en Wales zijn een 4.5. Deel 3 als ze in Italie en Ierland zijn een 4.5. Deel 4 dat is als ze in Duitsland en Griekenland zijn een 4.0. Deel 5 als ze in Denemarken en Belgie zijn een 4.0. En het laatste deel nummer 6 dat ze in Spanje en Luzemburg zijn een 4.5.
De reis door Amerika 4.5
De kinderachtige serie van Bassie en Adriaan vind ik de eerste serie de plaaggeest gruwelijk kinderachtig. De rest van alle series van Bassie en Adriaan vind ik geweldig.
13woutie13
-
- 4384 messages
- 0 votes
Vroeger was ik een ontzettend groot fan van deze serie, puur jeugdsentiment.
Helaas heb ik bijna alle films op video-banden, dus herzieningen zijn niet heel logisch meer.
Movie Jim
-
- 641 messages
- 359 votes
En dit is de casting van Bassie en Adriaan.
B1 werd gespeeld door - Willem Sibbelee is geboren op 21-09-1918 en overleden in 1992. Hij speelde mee in de series Het geheim van de sleutel en de diamant.
B2 werd door 2 acteurs gespeeld. De eerste is Harry Dikmans en de 2de is Joop Dikmans en het zijn ook nog samen broers. Alleen Joop Dikmans was langer te zien in Bassie en Adriaan dan zijn broer Harry. De reden dat Harry Dikmans stopte is dat hij voor werk naar Argentinië ging. Maar ook aan de loopbaan van Joop Dikmans komt een tragisch einde in de verzonken stad ook een serie van Bassie en Adriaan was het de bedoeling dat hij op een kussen zou landen tijdens een scène maar wat gebeurt er nou hij valt naast het kussen en heeft ernstige nekklachten tja einde loopbaan voor hem. Harry Dikmans en Joop Dikmans leven allebei nog steeds. Harry was in de series Het geheim van de sleutel en de diamant te zien. Joop was te zien in Het geheim van de schatkaart, de verdwenen kroon, en de verzonken stad. Harry Dikmans is geboren op 31-01-1930. en zijn broer Joop op 22-08-1941
Vlugge Japie wordt gespeeld door de acteur die ook Bassie speelde. Bas van Toor. De eerste verschijning van Vlugge Japie was in het geheim van de schatkaart. De verdwenen kroon, de verzonken stad. En we zien hem 2 keer verschijnen in de reis door Europa en de reis door Amerika. In het eerste deel van de reis door Europa als ze in Nederland zijn heeft hij een kleine verschijning en is daarna niet meer te zien. Vervolgens heeft hij een grote rol als Bassie en Adriaan op Curaçao zijn dat hoort bij de reis door Amerika.
Handige Harry gespeeld door Paul van Soest geboren op 27-04-1949 of 1947 een van de 2. Hij is in de series de reis door Europa te zien en in de reis door Amerika te zien.
B100 wordt gespeeld door Hans Beijer en is geboren op 11-05-1948
hij is ook in de series te zien van de reis door Europa en de reis door Amerika.
En de baron heb je nog. Voor een keer heeft Aad van Toor die rol op zich genomen dat was in het geheim van de schatkaart.
Maar bijna voor altijd heeft Paul van Gorcum de rol van de baron op zich genomen
Zijn eerste verschijning al was die van diamant in 1979 hij speelde de rol van een diamantair hij speelde in deze serie niet de rol van de baron.
Vervolgens kwam hij als de proffessor in de serie de huilende proffessor. Daarna verscheen hij weer in de series De verdwenen kroon, de verzonken stad, de reis door Europa en de reis door Amerika.
En dan heb je nog de boevenbaas daar zijn er ook 2 van. De eerste dat is Paul Meijer en die speelde alleen de rol in het geheim van de sleutel
daarna moest hij stoppen vanwege gezondheidsproblemen. Frans Kokshoorn nam die rol op zich in de diamant dat was dan ook zijn enige serie waarin hij heeft gespeeld. Frans Kokshoorn werd geboren op 18-06-1920 en overleed in november 2007. Ook Paul Meijer is overleden hij is geboren op 08-01-1915 en overleden op 15-11-1989. Ook speelde deze acteur Paul Meijer een kleine rol in de serie de plaaggeest als een circusdirecteur was hij te zien.