• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.003 actors
  • 9.371.528 votes
Profile

Angel

metaledje

• 740 messages
  • 859 votes

Ieder zijn smaak,dat blijkt maar weer. Ik vond seizoen 4 juist de sterkste. Connor en dat hele gedoe met The Beast is AWESOME!!! hoe diabolischer hoe beter!

Met seizoen 5 zijn ze weer een stapje verder gegaan kwa budget,maar dat hoeft niks te zeggen natuurlijk! al zouden de meesten mensen zeggen die echt in de filmbusiness zitten, dat seizoen 5 in veel punten het sterkst zou zijn..

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Lucas1 wrote:

(quote)

Mijn voorspelling is uitgekomen! Hoop maar wel dat je anders denkt over seizoen 4, want daar was ik weer minder enthousiast over.

Het is natuurlijk te hopen van wel.

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Gisteren seizoen drie afgerond, mooie (maar nog steeds geen) perfecte finale, desondanks een geweldig seizoen, het heeft zijn ups en downs maar de verhaallijnen waren boeiend, de actie zag er vooral later in het seizoen erg cool uit en er zat natuurlijk weer een hoop leuke humor in.

Op naar seizoen vier...

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Stukje op weg in seizoen 1 en het is prettig weerzien met de Buffyverse. Toch, op het moment dat de foto van Buffy tevoorschijn wordt gehaald (en je haar dus voor het eerst weer ziet) wordt je je toch wel bewust van het grote gat dat er achterblijft als ze er niet is. Op de één of andere manier was zij toch het stralende middelpunt die het geheel net nog iets aangenamer maakte om naar te kijken.

Natuurlijk is dat ook een beetje de strekking van Angel. Een stuk duisterder, met een pessimistische setting en wel erg onprettige odds waarin 3 mensen hun weg proberen te vinden in een grote, onvriendelijke stad. Het maakt het allemaal iets minder makkelijk te behappen maar dat heeft eigenlijk ook zo zijn charme.

En natuurlijk is het goed dat Angel op die manier zijn eigen identiteit krijgt en daadwerkelijk iets toevoegt in plaats van makkelijk cashen. Er wordt echt nagedacht en dat is zeldzaam.

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Phoenix wrote:

Stukje op weg in seizoen 1 en het is prettig weerzien met de Buffyverse. Toch, op het moment dat de foto van Buffy tevoorschijn wordt gehaald (en je haar dus voor het eerst weer ziet) wordt je je toch wel bewust van het grote gat dat er achterblijft als ze er niet is. Op de één of andere manier was zij toch het stralende middelpunt die het geheel net nog iets aangenamer maakte om naar te kijken.

had precies het zefde al was ik al begonnen toen toen ik nog aan buffy bezig was, maar toen buffy destijds dan toch echt afgelopen was en ik een aantal maanden later aan seizoen drie begon miste ik haar echt enorm.

Maar goed denk dat er nooit meer een serie zal komen die buffy zal overtreffen zelfs angel niet (denk ik)...

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Natuurlijk kijk ik na die post I Will Remember, waarin Buffy langs komt piepen... Hoewel de aflevering ergens ook wel illustratief is voor wat ik schreef nuanceert het het ook een beetje want soms is ze toch wel onuitstaanbaar .

Conclusie: Mooi dat Angel (de serie) een eigen weg inslaat en hoewel Buffy wordt gemist is het maar goed dat ze er niet bij is.

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Dat is ook wel zo, zoals ik al meerdere keren heb gezecht in dit topic vond de eerste twee seizoenen Angel leuk maar verder nergens meesterlijk zoals Buffy en het derde seizoen was dan weer erg hoogstaand maar kon nog steeds niet aan zijn zusterserie tippen, het heeft gewoon allemaal een beetje een aparte, koude, volwassen en donkerdere sfeertje, buffy was daarintegen erg fris, fruitig, lollig en behoorlijk orgineel bij angel daarintegen heb ik vaak weleens het idee dat ik het allemaal wel eens vaker heb gezien, maarja meneer whedon kan niet orgineel blijven met zijn ideeen.

Daarnaast vond ik het personage Angel in Buffy veel leuker hij bleef een beetje op de achtergrond en was erg cool als mysterieuze vampier en dat vond ik persoonlijk beter, in zijn eigen serie is hij ook wel leuk en hij probeert het ook maar af en toe vind ik hem een klein beetje irritant en houterig spelen iets wat de overige castmemebers dan weer goed maken.

Buffy de serie straalde zoveel kracht uit en was gewoon perfect en Angel is zeker meer dan een ordinaire rip off maar ik heb gewoon zelfs ander halve maand nadat ik de laatste aflevering van Buffy heb gezien nog een heleboel heimwee naar die serie, was dan ook behoorlijk down en depressed toen het afgelopen was (maar dat terzijde)

Hayabusa

• 453 messages
  • 115 votes

Buffy is bij lange niet meesterlijk. Anders zou de gehele cast het wel maken in de film-industrie. Hoeveel pogingen hebben de hoofdrolspelers (Sarah Michelle Gellar en David Boreanez) wel niet gedaan?

Maar de series waren wel ontzettend goed, beide mijn favorieten. Er zit niet echt meesterlijk "acteer-werk" in, maar gewoon een redelijk verhaal, met leuke one-liners, actie, drama, humor etc.

Persoonlijk blijf ik erbij dat ik Angel beter vind, dit heeft vooral te maken met de hoofdrolspeler. Ik kijk liever naar een man dan ipv een vrouw in een serie zoals deze, en ik wil totaal niet denigrerend doen jegens vrouwen of zo, maar dit is ook met films.

Heb liever een Robert de Niro, Al Pacino, Sam L. Jackson etc. dan een Jennifer Aniston of zo.

Angel komt gewoon zekerder, stoerder over en is vaak slimmer dan Buffy, maar dat ik ook wel logisch, hij is meer dan 2 eeuwen oud, hij is de "meester" van Spike geweest, dezelfde Spike die de vorige Slayer had afgemaakt.

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Ieder zijn eigen mening over Buffy ik blijf erbij dat het de beste serie is die ooit gemaakt is (die ik tot nu toe zag), geniaal gewoon.

En ja dat jij liever een man in de hoofdrol ziet dan een vrouw verschild natuurlijk per persoon, ik zou persoonlijk niemand kunne bedenken die de rol van Buffy beter had kunnen spelen dan Gellar (ze doet dit echt met flair) en ze heeft net zoals ik al vaker heb gezegt veel talent, jammer dat sommige mensen niet verder kijken dan bv een film al The Grudge (ze krijgt ook niet echt de kans om zich te bewijzen) Buffy is dan ook zeker geen typische girl power serie, ik vind dat het erg cool is dat er ook een keer een meisje als sterk wezen in een film getoont wordt inplaats van altijd en eeuwig een man

(maar goed zo denk ik erover) en ik zal zeker niet de enigste zijn.

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Gellar heeft een stigma ontwikkeld waar ze waarschijnlijk nooit meer vanaf zal komen. Jammer, want ze heeft intussen bewezen meer potentie te bezitten dan alleen het stoere chickie met een staak.

Iets wat helaas niet gezegd kan worden van David.

Dus als je me vraagt wie is de betere acteur dan zonder twijfel Gellar. Wie voert z'n personage het beste uit in deze 2 series: onbeslist.

Ben trouwens benieuwd naar southland tales, schijnt de moeite waard te zijn.

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Bedankt, en ik altijd maar denken dat jij niet van Buffy hield heb zal me wel vergist hebben schijnbaar.

En wat Southland Tales betreft dat is een heel eigenaardige film waar je zeker de tijd voor moet nemen,neemt zichzelf absoluut niet serieus en gaat nergens over (gek genog vond ik het een erg vermakelijke film) en Gellar doet opnieuw waar ze goed in is een beetje op de automatische piloot spelen (alsof ze de hoop heeft opgegeven ooit een betere rol te krijgen) vind ik eigenlijk heel erg sneu voor haar, ze deed het ook in het recentere The Air I Breathe..

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Well, maak je maar geen zorgen.

Heb Buffy altijd een prachtige serie gevonden, en de seizoenen was ik binnen een paar weken doorheen. Maar Buffy faalt waar Angel slaagt in het allerbelangrijkste aspect voor mij betreffende dit genre.

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Wat dan ??

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Duisternis.

Bij Buffy wordt er te laconiek over gedaan over alles. De laatste 2 seizoenen was het stukken beter, en werdt de humor langzaam ingeruild voor wat meer duisternis en pijn.

Verschil is dat Angel meer genre gebonden blijft met wat lichte humor tussendoor. Bij Buffy blijft dit aan voor een te groot deel.

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Ja ik wou net zeggen seizoen zes van buffy is echt ontzettend duister, de duisterheid in angel vind ik juist een van de minpunten (ben dol op duisternis begrijp me niet verkeert) maar angel zowel de sfeer als de personages vind ik af en toe wat kill overkomen iets wta me ervan weerhoud er echt optimaal van te genieten, buffy deed (vooral in de eerste drie seizoenen) wat luchtig over bepaalde dingen met het was ook zeker wel duister te noemen, vind angel persoonlijk een beetje film-noir achtig...

Materny

• 10188 messages
  • 1026 votes

Kille sfeer is goede een sfeer.

Mens en demon moet vrezen voor z'n leven, luchtig erover doen seizoenen lang aan een stuk doet afbraak aan de realiteit ervan.

Begrijp me niet verkeerd, het is nog steeds de moeite waardt om te kijken

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Begrijp je heel goed en dat is ook zeker zo maar ja ik prefereer de luchtigheid in buffy liever eerlijk gezecht en ja in buffy zat ook een hele hoop emotie en in combinatie met de duisterheid, luchtigheid en orginaliteit maken het tot een topper.

Je zult mij dus niet horen zeggen dat ik angel slecht vind in tegendeel zelfs seizoen drie vond ik juist ontzettend sterk maar toch mist angel iets (weet nog steeds niet wat het is) dat het tot een meesterlijke serie maakt, en ach ja heb nog steeds twee seizoenen te kijken misschien verander ik wel van mening, we zullen zien...

Hayabusa

• 453 messages
  • 115 votes

Als ik zelf de meest favoriete series zou kiezen dan ga ik ook onbetwijfeld voor deze twee, in mijn geval dan Angel voorop.

Ik zie liever dit soort series dan een CSI, A-team en zelfs Friends.

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Zonet dan eindelijk het vierde seizoen (in boekvorm) binnengekregen ben erg benieuwt hoe het verder gaat.

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Gisteren na een lange tijd wachten dan eindelijk kunnen beginnen aan het vierde seizoen, ik heb nog maar twee afleveringen gezien die wel aardig waren dus ik kan er nog niet veel over zeggen, zal mijn mening wel geven wanneer ik meer gezien heb...

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Ik ben nu bij aflevering 11 (op de helft dus) en ik moet zeggen dat het steeds beter wordt, waar het de vorige seizoenen (met uitzondering op het derde seizoen) niet lukte om echt uit te blinken lukt het dit seizoen prima (het is nog steeds niet op het niveau van Buffy) maar de goed geschreven verhaalijnen en plotwendingen zijn uiterst boeiend, de verranderingen in de personages worden steeds duidelijker en de sobere sfeer die me eerst niet zo aanstond en me er van weerhield om er optimaal van te genieten bevalt me nu prima.

Nu Angel Angelus weer is (iets dat niet meer gebeurd is sinds het tweede seizoen van Buffy en dit was ook een van de redenen wat dat seizoen tot een van de betere maakte) ik verwacht hier dus een hoop van en hoop dat het op dit niveau blijft zodat er nog een beetje wat is voor me om naar uit te kijken...

Ps: De aflevering Spin the Bottle (waarin iedereen weer terug veranderd in een zeventien jarige) en Awakening (waar Angel zijn [spoiler soul wordt verwijderd ) zijn tot nu toe mijn favoriete.

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Gisteren weer een viertal afleveringen gekeken en ik heb weer met open ogen zitten kijken, wat is Angel toch lekker op dreef als hij souless is , ook leuk om Faith en Willow nog even langs te zien komen trouwens en natuurlijk de plotwending met een evil en zwangere Cordelia , ik kan niet wachten tot ik vanavond/vanacht weer verder kan kijken.

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Vanacht weer een aantal afleveringen gekeken en ik moet zeggen na al die pluspunten en geweldige wendingen in het plot dat dat heel Jasmine personage en het plot erom heen een beetje te ver gezocht vind allemaal, ik hoop dan ook van harte dat het tegen het einde (heb nog drie afleveringen te gaan en dan ben ik erdoor heen) nog wat bijtrekt...

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

@ niethie: Jij kijkt best veel tv-series of niet ?

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Ja klopt hoezo ??

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

niethie wrote:

Ja klopt hoezo ??

Dat viel me op, je praat namelijk mee bij veel tv-series. Tv-series zijn wel leuk tijdverdrijf.

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Is het ook, mijn voornemen voor het nieuwe jaar was meer series gaan kijken omdat ik daar nog maar weinig ervaring mee had, nou dat is tenminste gelukt en het is in ieder geval erg verslavend kan ik je vertellen.

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Nou gister seizoen vier afgerond en ik moet zeggen dat ik de finale nog redelijk mooi vond, gelukkig werd die hele Jasmine verhaalijn vlak voor het einde afgekapt zodat ik verder geen slecht gevoel zou hebben over een vervolg seizoen...

Al met al dit was het beste seizoen wat ik tot nu toe van Angel zag, de verhaalijnen waren echt geweldig, boeiend en bovenal erg leuk verzonnen en stelde nergens echt teleur op die hele Jasmine plotwending na dan, maar dat mocht de pret verder niet echt drukken en ik heb dan ook een groot deel van het seizoen geboeid zitten kijken.

Ik hoop dat het een beetje op dit niveau blijft nu, ik hoorde dat Spike in het volgende seizoen terug zou komen, dat is in ieder geval al een pluspunt...

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Vandaag seizoen 5 en daarmee gelijk het laatste seizoen binnen gekregen, ga na het weekend direct beginnen met kijken, ben erg benieuwd.

niethie

• 7319 messages
  • 7243 votes

Vannacht de eerste twee afleveringen gezien en ik moet zeggen dat ze prima bevielen, soort van ander sfeertje en het lijkt erop dat ze het dit seizoen over een geheel andere boeg gaan gooien hoop ook aangezien Buffy in der tijd van dit seizoen al afgelopen was Whedon zich wat actiever bezig heeft gehouden met dit seizoen. Het was in ieder geval een hele verademing dat Spike na zijn dood in Buffy terugkeert in deze serie.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.