- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Angel
Angel
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Zo ik dacht aangezien er ook al een topic voor buffy is maak ik er ook eventjes eentje aan voor de spinoff serie angel.
Na dat ik maandenlang niets anders had gekeken dan buffy the vampire slayer en er helemaal verslaafd aan was geraakt was ik na enige tijd gedwongen te stoppen met buffy aangezien ik seizoen zes niet kon vinden in mijn favoriete uitgave (de boekvorm) en ik wel aan de eerste twee seizoenen van angel kon komen dacht ik bij mezelf het is weer eens tijd voor iets nieuws en hoe langer je buffy niet ziet hoe langer je er meer naar gaat verlangen en hoe leuker het dalijk weer is..
En ondanks mijn hoge verwachtingen was het in het begin behoorlijk wennen voor mij, ik miste vooral buffy erg en de serie gooit het over een geheel andere boeg, teneerste is het een heel stuk duisterder en ten tweede de ideeen in de serie zijn leuk maar zeker niet zo verbazingwekkend en origineel als in buffy (maarja joss whedon mag dan wel een meesterbrein hebben ik kan me voorstellen als je met twee series tegelijk bezig bent je niet in beide la je energie kunt stoppen).
Ik ben inmiddels iets over de helft van seizoen twee en moet zeggen dat ik het allemaal erg vermakelijk vind, het bevat een hoop humor, charismatisch spel van de acteurs, stoere actiescenes en hier en daar een leuk ideetje maar als ik moest kiezen tussen buffy en angel dan wist ik het wel...
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Moet er nu vandoor ga lekker film kijken en bazillion hoor graag jouw mening over angel op dit topic... 
metaledje
-
- 740 messages
- 859 votes
Heel toevallig heb ik pas alle 5 seizoenen weer eens herkeken, voor de 3e keer. 1x alles op tv gevolgd,de 2e keer alles op dvd gekeken na mijn aankoop,en de 3e keer paar weken terug weer afgerond!!! Geniale serie vooral seizoen 4 met het beest en seizoen 5 met spike enalles. GENIUS!!!! hetzelfde met buffy eigenlijk. ook alles op tv gevolgd en na angel weer eens gezien te hebben dacht ik: WHAT THE HELL ik ga ook alle 7 seizoenen van buffy aanschaffen, en ben het hele geheel ook weer voor de 2e keer aan het volgen. Ben nu in het begin van seizoen 4 
Als ik toch zou moeten kiezen tussen de 2, zou mijn keuze ontieglijk moeilijk zijn. beide series zijn geniaal,zowat hetzelfde niveau en het blijft elk seizoen boeien!! dus euhhh tjah... .. .. 
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Ga ook zeker verder kijken en alle andere seizoenen aanschaffen, als ik doorga op de manier te kijken zoals ik nu doe dan ben ik overmorgen denk ik al klaar met seizoen twee en dan zit ik weer zonder 
sara-pezzini
-
- 447 messages
- 8 votes
beiden waren echt geweldige series!!!vooral spike vond ik super..dus het laatste seizoen van Angel was echt lachen,vooral die ene aflevering met die poppen.....zo gelachen!!
ik heb ook allebei de series helemaal,dus kijk ze nog heel regelmatig,heerlijk!!
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Gisteren weer een paar afleveringen meegepikt en dit waren een paar erg sterke...
Hayabusa
-
- 453 messages
- 115 votes
Vind de serie Angel leuker dan Buffy, de laatstgenoemde heeft meestal bijna in elke aflevering persoonlijke problemen, of problemen met de zusje of moeder, weet ik veel. Dat gaat na een tijd ergeren.
Angel heeft dit ook, maar hij gaat er "makkelijker" mee om, ook zijn prestaties samen met Spike in de laatste seizoen zijn hilarisch. 
Vooral die aflevering met de "Onsterfelijke" in Italië dacht ik. Super grappig.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Vind de serie Angel leuker dan Buffy, de laatstgenoemde heeft meestal bijna in elke aflevering persoonlijke problemen, of problemen met de zusje of moeder, weet ik veel. Dat gaat na een tijd ergeren.
metaledje
-
- 740 messages
- 859 votes
Ik zou echt niet kunnen zeggen welke serie leuker is, deze 2 series leunen enorm op de humor. willow en xander zijn erg leuke characters in buffy, en de verwikkelingen met cordelia en wesley in angel zijn ook echt uiterst komisch te noemen. zonder die characters zou de serie veel maar dan ook veel on-interesanter zijn!!
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Inderdaad cordelia en wesley maken een hoop goed, in het begin toen wesley nog in buffy zat vond ik hem niets meer dan een goedkope en sullige rip-off van giles inmiddels vind ik hem steeds leuker worden.
Cordelia vond ik al leuk in de tijd dat ze in buffy zat maar aangezien haar personage daar maar een bijrol was vind ik het erg leuk dat haar rol wat meer uitgebreider is geworden.
Hayabusa
-
- 453 messages
- 115 votes
In Angel heb je ook nog Lorne (altijd lachen met hem), die rare demon zit alleen maar te zingen. En Gunn is ook wel cool...
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Gisteren seizoen twee afgekeken en moet zeggen dat ik de finale niet echt spectaculair vond maar ik heb dit seizoen genoeg genoten...
metaledje
-
- 740 messages
- 859 votes
nja beter dan de eerste 3 eindes van buffy
the master,die opslok demon waar angel in werd opgeslokt.en the mayor als een reuzachtige slang waren BORING!!
Dit is geen buffy topic maar ik ben nu bijna op het einde van seizoen 4 beland, dat gedoe met adam enzo, adam is wel gaaf!! 
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Meen je dat nou, ik vond de finales van de eerste drie seizoenen van buffy juist ontzettend goed, en de tweede behoort zelfs tot een van de beste tot nu toe gewoon kippenvel..
En zou je aub zo vriendelijkw illen zijn om je stukjes waarin je alle finales van buffy verklapt eventjes te spoileren, er zijn hier ook mensen die het nog niet gezien hebben...
metaledje
-
- 740 messages
- 859 votes
Zullen er niet veel zijn denk ik, en de meesten nemen de moeite niet om op deze link te klikken,maar je hebt wel gelijk, al heb ik geen idee hoe te spoileren..
nah sommige afleveringen van seizoen 1 en 2 zijn wel lachen,maar in het geheel vind ik het minder dan 3 en verder, ik vind buffy naarmate het vorderd beter worden,vanaf seizoen 3 vind ik de serie dan ook geniaal.. maar dat is voor ieder anders, over smaak valt dan ook niet te twisten!
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Vind het tweede seizoen persoonlijk een van de geniaalste dingen die ik ooit heb gezien, maarja dat is mijn mening..
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Je spoilerd een teks door het tussen spoilertags te zetten.
dus [ spoiler]...........[/ spoiler] (maar dan zonder spaties)
Lucas1
-
- 199 messages
- 684 votes
Ik vind de finales van de eerste drie seizoenen Buffy ook juist bijzonder sterk, en de finale van seizoen 2 misschien wel het hoogtepunt van de serie. De finale van Buffy seizoen 4, Restless, was natuurlijk ook prima, maar de finales van seizoen 5, 6 en 7 vond ik toch beduidend minder.
(Lichte) spoilers voor Angel seizoen 2: Tsja, het einde van Angel seizoen 2 is niet echt spectaculair, maar het is weer eens wat anders, ook best leuk voor de verandering. Het was oorspronkelijk de bedoeling dat Angel seizoen 2 veel traditioneler zou eindigen. Er was al een tijdje gepland dat Spike naar Angel gaan als Big Bad, en de arc met Lindsey en Lilah zou eerst tot een grote conclussie komen in het eind van het seizoen. Maar Stephanie Romanov (de actrice die Lilah speelde) kon plotseling niet meer meedoen dat seizoen, Christian Kane (de acteur die Lindsey speelde) wilde al eerder de serie uit geschreven worden, en Spike kon niet meer naar Angel omdat Buffy naar een andere zender ging, en toen hebben ze het maar over een hele andere boeg gegooid.
Ik denk dat je Angel seizoen 3 erg leuk gaat vinden, niethie, het is mijn favoriet van de serie en verder lijken we ongeveer hetzelfde te denken over Buffy en Angel. Al vast veel kijk plezier.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Dat zal wel lukken denk ik, alvast bedankt 
dulcinea
-
- 923 messages
- 818 votes
Ik heb van beide series alle seizoenen liggen, en ondertussen al 2x volledig bekeken. Het blijven voor mij allebei ijzersterke series die gewoon niet vervelen, ik heb nu alweer zin om ze nog ns te bekijken.
Kiezen vind ik moeilijk omdat ze beiden heel anders zijn, Angel is vooral volwassener en donkerder, speelt zich af in de grote stad zonder familieleven. Qua personages vind ik Cordelia in Angel veel leuker dan in Buffy tot ze evil wordt dan tenminste en Lindsey vind ik ook schitterend! Angel zelf komt ook veel beter tot z'n recht in Angel dan in Buffy, en dat Spike er het laatste seizoen bijkomt is natuurlijk ook een groot pluspunt. Qua verhaallijnen kan je wel vergelijken met Buffy denk ik, verhaal loopt heel vaak door over het hele seizoen wat het alleen maar spannender maakt om te kijken. De actie is er, de humor en ook de romantiek en drama.
MiranLovertje
-
- 168 messages
- 486 votes
Echt super irritant dat Net5 toen stopte met S. 5
Heeft iemand S.5 voor me liggen ???
metaledje
-
- 740 messages
- 859 votes
Je kan ze voor een prikkie kopen bij de media markt.. 25 euri per seizoen, ongeveer 1000 min kijk plezier, ruim 17 uur 
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Alleen jammer dat die boxen er niet bijzonder uitzien, heb liever de boekvormen...
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
En ja hoor het heeft een tijdje geduurt maar seizoen drie (in boekvorm) staat in bestelling.
Hayabusa
-
- 453 messages
- 115 votes
Echt super irritant dat Net5 toen stopte met S. 5
Heeft iemand S.5 voor me liggen ???
Ze hebben toch alles na een tijdje uitgezonden? Heb het einde gezien op Net 5, 's nachts. 
Maar ja, het was ook zomervakantie destijds, dacht ik.
Leukste aflevering is Spike vs. Angel in Rome.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Yu give us the money, we give yu the head.
Moneeeeyy, head 
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Heb een tijdje moeten wachten maar ben vrijdagnacht alweer begonnen aan het derde seizoen van angel, en nou moet ik toegeven dat ik dit weekend niets naders gezien heb dan angel, de eerste twee seizoenen waren prima maar konden lang niet tippen aan buffy (alhoewel ieder daar zijn eigen mening over heeft op dit forum) maar bij dit derde seizoen lijkt het over een compleet andere boe gegooid te worden, heb nog maar acht afleveringen gezien maar die waren allen erg, in de vorige twee seizoenen ging de aandacht iets tevaak naar angel (en dan vooral zijn verleden en donkere kant) maar dit keer lijkt het zich ook op de andere personages in de serie te richten, we zullen zien hoe het verder loopt, de komende dagen.
Was begin deze maand (zoals ik al vaker gezecht heb) erg verdriettig dat buffy afgelopen was, ben in ieder geval blij dat er nog een soort van gelijk iets is en dat het op een manier toch niet helemaal afgelopen is, al moet ik wel zeggen dat beide series veel van elkaar verschillen...
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Nog vijf afleveringen en dan ben ik alweer door seizoen drie heen, erg jammer want ik zit er echt helemaal in, ongelofelijk hoeveel beter dit deizoen is dan zijn voorgangers, sommige dingen zijn af en toe net iets te ver gezocht (zelfs voor de wereld van buffy/angel) en de plots, diepgang en humor zijn weer prima in orde.
Kan niet wachten om verder te gaan kijken en daarna de overige seizoenen van angel aan te schaffen, alhoewel ik betwijfel of me dat zo snel zal lukken aangezien die boekvormen niet makkelijk te vinden zijn (maarja laten we hopen dat het lukt).
Lucas1
-
- 199 messages
- 684 votes
Ik denk dat je Angel seizoen 3 erg leuk gaat vinden, niethie, het is mijn favoriet van de serie en verder lijken we ongeveer hetzelfde te denken over Buffy en Angel.
Mijn voorspelling is uitgekomen! Hoop maar wel dat je anders denkt over seizoen 4, want daar was ik weer minder enthousiast over.