- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- 12 steden, 13 ongelukken
12 steden, 13 ongelukken
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Dit is toch met die blonde VARA-man die eerst wat gaat vertellen en daarna zien we een reconstructie van het ongeluk?? Misschien te lang geleden om het me te herinneren dan.....
Juist. In de eerste series was dat Jan Douwe Kroeske, later werd dat Menno Bentveld. 30 seconden inleiding om het een 'waarheidsgehalte' mee te geven. Daarna 24 minuten drama (met acteurs) en daarna een afsluiter van 30 seconden. (give or take)
Als je alleen Menno is bijgebleven dan heeft hij je erg gestoord of... ach laat maar 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Is de befaamde stuntman Willem de Beukelaer niet groot geworden mede dankzij deze serie? Staat me iets van bij.
Ik vond dat de spanning altijd wel goed werd opgebouwd. Het besef dat een ongeluk in een klein hoekje zit wordt wel goed overgebracht.
Wellicht zal het nu allemaal wat gedateerd zijn.
jordybeukeboom
-
- 6797 messages
- 2423 votes
Ouderkerk
Aan de Amstel?
PaulieWalnuts
-
- 1239 messages
- 815 votes
Juist. In de eerste series was dat Jan Douwe Kroeske, later werd dat Menno Bentveld. 30 seconden inleiding om het een 'waarheidsgehalte' mee te geven. Daarna 24 minuten drama (met acteurs) en daarna een afsluiter van 30 seconden. (give or take)
Als je alleen Menno is bijgebleven dan heeft hij je erg gestoord of... ach laat maar 
Nee ik herinner me nog een grasmaaier die over een voet reed, haha.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Nee ik herinner me nog een grasmaaier die over een voet reed, haha.
Ja of een moeder met smetvrees die de rug van haar dochtertje even met bleekmiddel aan het wassen was.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Mochten ze nog een nieuwe serie willen maken... ik heb nog wel een interessant ongeluk in de aanbieding. 
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Aan de Amstel?
Yup...
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Mochten ze nog een nieuwe serie willen maken... ik heb nog wel een interessant ongeluk in de aanbieding. 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ja, ik heb nogal een zwaar ongeluk gehad ooit.
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Ik zie het al helemaal voor me, en dan op het eind die jan douwe kroeske, die dan zegt dagenlijkt komen 10,000 mensen met hun duim tussen de deur, de de helft hiervan houd hier blijvend letsel aan over, maar voor selma liep die ongeluk gelukkig goed af sinds twee weken kan ze weer actief berichten typen op moviemeter 
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Lol, was dat maar waar. Nee, helaas was het niet maar een duim tussen de deur, maar praten we over coma, een hersenkneuzing, schedelbreuk en een hersenbloeding. Maar ik zal de verdere details maar voor me houden anders wordt dit weer zo'n beladen topic.
hinie
-
- 1336 messages
- 0 votes
Jeetje, das niet mis.
Maar je bent er wel helemaal bovenop gekomen?
Noud
-
- 544 messages
- 1156 votes
Ik zag dat het laatst weer werd uitgezonden (maandje terug) vond het altijd een leuke serie. Ik wachtte natuurlijk op de climax en wilde toch dat niemand dood ging.
Kan me nog herinderen een dat een net getrouwd stelletje op huwelijksreis gingen met een cruiseboot, die de volgende dag zou gaan vertrekken. De dag voordat de boot vertrok hadden zij een feestje thuis. Het feestje liep uit. De volgende dag was het stelletje vermoeid. Van haastig spoed komt zelden goed. Doordat de bestuurder vermoeid was, knalde hij met zijn wagen tegen een vrachtwagen die boomstammen vervoerde. En ja een boomstam doorboorde het hoofd van de bestuurder.
Als slot vertelde de presentator dat je nooit vermoeid op reis moet gaan, in de verte zag je een soort van cruiseboot vertrekken zonder het stelletje.
Ook grappig dat een aflervering bij mij in de buurt werd gefilmd. Alleen het klopte geen zak van dat de auto in de ene straat in reed en ergens in een hele andere straat terecht kwam.
Den Haag.. dacht de Pomonalaan
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Alleen het klopte geen zak van dat de auto in de ene straat in reed en ergens in een hele andere straat terecht kwam.
Da's meer regel dan uitzondering, maar niemand ziet het, tenzij je zelf in die straat woont...
Heel toevallig heb ik een soortgelijk ongeluk gedraaid.
Hier een clipje met de desbetreffende stunt. Ook aansluitend de stunt die "fout ging". Ik plaats er één frame bij waarin je de geluidman ziet rennen voor z'n leven. Letterlijk.

Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
Vanacht 2:31 uur en morgen ochtend 8:31 uur één van mijn leuke:
Arnhem - 'Marjan'.
(voor wie de nachtrust niet kan vatten of van het werk weg blijft
)
Hilversum Best... kan het zelf niet ontvangen op de tv, maar gelukkig is het ook online te zien.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Zijn de afleveringen nog ergens te bekijken op internet?
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Zijn de afleveringen nog ergens te bekijken op internet?
Volgens mij niet, er komt 's nachts om half 3 een aflevering en dit word 's morgens om half 8 weer herhaalt. Als je geen upc hebt kun je het 's nachts online kijken volgens mij.
frank_12steden
-
- 13 messages
- 0 votes
weet iemand wat er gebeurde in die aflevering over leeuwarden?
op de site van stephan brenninkmeijer staat in een filmpje over het werk van stephan een paar fragmenten uit de serie.het eerste fragment rijdt een man met een Peugeot 505 iemand aan,en de tweede komt uit Oudekerk a/d Amstel,waar die motorrijder tegen een auto aanrijdt.ik kan me vaag herinneren dat twee vrouwen met een blauwe peugeot 305 break over de kop slaan.
welke aflevering is dat met die man en een vrouw die tegen een stapel boomstammen aanrijden,en waarna er 1 van die boomstammen dwars door die voorruit gaat?
(staat in dat clipje van stephan)
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
op de site van stephan brenninkmeijer staat in een filmpje over het werk van stephan een paar fragmenten uit de serie.het eerste fragment rijdt een man met een Peugeot 505 iemand aan,
Helaas. Dat was Harderwijk. (met Robin Rienstra, Pauline Leussink, Dan van Steen en Joep Sertons.)
Ouderkerk a/d Amstel ging over een fietser met walkman. Brechje van RIj, Titus Boonstra, Lisa Visser
Welke aflevering is dat met die man en een vrouw die tegen een stapel boomstammen aanrijden,en waarna er 1 van die boomstammen dwars door die voorruit gaat?
(staat in dat clipje van stephan)
Dat was Lage Vuursche, Met Rifka Lodeizen, Rob Das, John Leddy en Mark van der Laan.
frank_12steden
-
- 13 messages
- 0 votes
die van Leeuwarden werd uitgezonden op 8 april 1990.
frank_12steden
-
- 13 messages
- 0 votes
In die aflevering van Lage Vuusche,had toen iemand (in de serie)met het stuur geknoeit ofzo?
Stephan
-
- 7890 messages
- 1387 votes
In die aflevering van Lage Vuusche,had toen iemand (in de serie)met het stuur geknoeit ofzo?
Nee. Rijden zonder rijbewijs en in de berm geraken en over-corrigeren.
frank_12steden
-
- 13 messages
- 0 votes
Lage Vuursche,kwam die uit 1994?
was die auto niet een Ford Sierra van 1984?(kenteken LK-82-GY)
(van de autosloop of particulier)
frank_12steden
-
- 13 messages
- 0 votes
Ik heb op een ander forum gelezen over de aflevering van Lage Vuursche,dat die jongen dat meisje wou leren rijden.
frank_12steden
-
- 13 messages
- 0 votes
Wie heeft dat muziekje naar het ongeluk toe op mp3?
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Heb de laatste tijd een tiental aan afleveringen opgenomen, leuk om een keer op een saai middagje te gaan bekijken.