• 177.925 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.356 votes
Profile

12 steden, 13 ongelukken

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Weer zo'n top serie van vroeger, wordt op dit moment op hilversum best uitgezonden. Een erg leuke en nog steeds bijzonder vermakkelijke serie , waarbij ongelukken gereconstrueerd worden en er een verhaaltje omheen wordt verzonnen. Altijd erg leuk om naar te kijken en zat vroeger iedere week voor de buis, nu niet meer zo geweldig als vroeger maar nog streeds erg leuk gedaan. Ik wou dat ze hier eens een dvd van uitbrachten. Meer mensen die dit gezien hebben, en leuk vonden??

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

het viel me meteen op dit stukje.

heb er ook veel gezien en het is ook al langer geleden.

was erg goed gedaan.

PaulieWalnuts

• 1239 messages
  • 815 votes

Een serie was dit toch niet. Gewoon een programma over ongelukken.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

PaulieWalnuts wrote:

Een serie was dit toch niet. Gewoon een programma over ongelukken.

ja serie, programma kan allebij denk ik.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Gewoon een dramaserie.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Ik heb er een paar leuke van mogen maken:

Hillegom, Ruurlo, Barneveld, Ouderkerk, Lage Vuursche, Harderwijk, Arnhem, Veenendaal, Bruinisse, Heerhugowaard.

Met als favoriet Arnhem en Harderwijk.

Er was voor de makers altijd een enorme vrijheid (toen Joost de Wolf aan het roer stond). Het waren bij een aantal regisseurs echt kleine speelfilmpjes. Er gold slechts één regel, en dat was de muziek bij het ongeluk. Zorgde soms voor een wat bizarre situatie. Veel makers grepen naar Hollywood soundtracks die het drama vaak naar grote hoogten wisten te brengen... tot aan het ongeluk. Dan zette het blikkerige nummertje van Stips in, maar (zo concludeerde de Vara), als Mien in de keuken aan het afwassen was, moest ze kunnen horen wanneer het ongeluk begon. Dan kon ze snel even gaan kijken.

Veel ervaring opgedaan met het draaien van stuntwerk. Toch gingen bij mij de eerste twee stunts helemaal verkeerd. Bij de eerste bleef het gas hangen en vloog het busje dat door een bietenveld moest glijden, regelrecht op de cameraploeg af en landde bovenop de Beta-camera. De volgende stunt was een motorrijder die in de flank van een auto moest rijden. De stuntman vergat zichzelf omhoog te werken zodat hij 'gelanceerd' zou worden en hij klapte met volle vaart met zijn hoofd op de motorkap. Gelukkig allemaal zonder letsel.

Ik heb voor Westenwind ooit een "bijna ongeluk" moeten draaien en kreeg daar een hele dag voor. Ik was in drie uur klaar.

De motor stunt en de Westenwind sequentie staan op mijn showreel (als laatste)

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

Ziet er goed uit.

Westenwind was destijds toch ook een goedlopende serie. Vond vooral Daan Schuurmans daarin erg goed. ( kan me de scene aan het kruis nog herinneren)

12 steden 13 ongelukken keek ik altijd. Het was toch een serie ,gemaakt op waargebeurde feiten?

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

In het begin waren ze wat meer trouw aan dan naar het einde toe. In de regel was het zo, dat als iemand in het echt omgekomen was bij een ongeluk, in het verhaal het een goede afloop kreeg. Overleefde het slachtoffer in het echt, ging die in de serie meestal dood. Dit om "de nabestaanden" niet nog meer te confronteren.

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

Ook erg confronterend hoe het dan ook anders had kunnen aflopen. Leuk om te weten dat jij erook een aandeel in had.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Ja erg leuk dat hier ook en echte filmregisseur online is, erg leuk om te weten dat hiervan en van westenwind een paar afleveringen geregiseerd hebt stephan (moet je films nog zien, zal ze zo gauw mogelijk eens gaan kijken ) En ook erg leuk om te weten dat ik niet de enigste ben die deze serie kan waarderen.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Vreselijke serie...was erg jong toen ik dit keer en werd altijd naar van dat melodietje als er een ongeluk aan zat te komen. Mijn ouders keken het altijd en als je nog onder de 10 jaar bent heb je geen eigen tv he

Vond het altijd een onprettig programma, ondanks dat het natuurlijk geen zak voorstelde wat je kreeg te zien.

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

Hoezo stelde het geen zak voor?

Dit was ( gedeeltelijk )op waarheid berust.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

The Oceanic Six wrote:

Vreselijke serie...

Helpt het als ik zeg dat Litmanen het een leuke serie vond? Vertelde hij me zelf...

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

LOL

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

.

PaulieWalnuts

• 1239 messages
  • 815 votes

Quido wrote:

Gewoon een dramaserie.

Ik denk bij dramaserie toch echt aan iets heel anders.... met ACTEURS om te beginnen.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Of je vond het acteerwerk zo slecht dat je het geen acteurs wilt noemen, óf je hebt een heel andere serie in gedachte.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

PaulieWalnuts wrote:

(quote)

Ik denk bij dramaserie toch echt aan iets heel anders.... met ACTEURS om te beginnen.

Je hebt gelijk. We hadden een glazen bol en zagen het ongeluk maanden van tevoren aankomen. We zochten contact met de slachtoffers en ze gingen accoord om het geheel te filmen.

De bol staat trouwens nog op het kantoor van Harry de Winter.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Stepan vandaag een aflevering gezien die jij gerigiseert hebt, die met de motor die op die auto klapt, het valt me trouwens wel op hoe vaak jij joep sertons cast een goede vriend van je ofzo?? Sorry hoor maar ik blijf het grappig vinden om een echte regisseur op moviemeter te hebben.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

niethie wrote:

Sorry hoor maar ik blijf het grappig vinden om een echte regisseur op moviemeter te hebben.

Er zitten er wel meer op hoor .

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Quentin wrote:

(quote)

Er zitten er wel meer op hoor

Ja, maar allemaal incognito. Mietjes...

PaulieWalnuts

• 1239 messages
  • 815 votes

Quido wrote:

Of je vond het acteerwerk zo slecht dat je het geen acteurs wilt noemen, óf je hebt een heel andere serie in gedachte.

Dit is toch met die blonde VARA-man die eerst wat gaat vertellen en daarna zien we een reconstructie van het ongeluk?? Misschien te lang geleden om het me te herinneren dan.....

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

Quentin wrote:

(quote)

Ken er 2, welke nog meer dan?

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

niethie wrote:

Stepan vandaag een aflevering gezien die jij gerigiseert hebt, die met de motor die op die auto klapt, het valt me trouwens wel op hoe vaak jij joep sertons cast een goede vriend van je ofzo?? Sorry hoor maar ik blijf het grappig vinden om een echte regisseur op moviemeter te hebben.

Valt me ook op.

Vind je Joep zo goed acteren dan?

Vond het altijd wel een lekker ding.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

hinie wrote:

Vond het altijd wel een lekker ding.

Ik ook...

hinie

• 1336 messages
  • 0 votes

Stephan wrote:

(quote)

Ik ook...

haha.....vertel....

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Quentin wrote:

(quote)

Wie dan, en hoe heten ze in het echt??

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Doe dat maar even per PM.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Mijn fascinatie voor Joep per PM? Oké...

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Haha.

Nou ja, die regisseurs hebben er zelf voor gekozen hier anoniem / incognito te zijn, dus dat moeten we maar respecteren.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.