• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.422 votes
Profile

Six Feet Under

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

onvoorstelbaar, wat een ge-wel-di-ge serie. Ben echt compleet verslaafd. Beter dan sommige van m'n 5-sterren films...

Ruth: Can I help you?

Man: Roses are if you love somebody, right?

Ruth: Roses are the classic choice, but other flowers could achieve the same effect.

Man: What if you then ask her to marry you?

Ruth: Oh, how lovely! Well, roses would be the perfect choice.

Man: But she turned out to be a cheating coward and ran off with some shithead that she met at traffic school. What color would you give a coward?

Ruth: Uh--yellow. Yellow.

Man: Great! 12 dozen yellow roses, sent to this address, please.

Ruth: What would you like the card to say?

Man: "Fuck you, cunt!"

Ruth: I think it would be more personal if you write that.

en dan lig ik dus een kwartier dubbel

chrissie

• 749 messages
  • 5035 votes

Gisterenavond deel 1 opgenomen van Kanaal 2 en nog eens een keer bekeken. Geweldig toch. Denk dat ik deze band maar reserveer voor de ganse reeks.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Goodfella schreef:

onvoorstelbaar, wat een ge-wel-di-ge serie. Ben echt compleet verslaafd. Beter dan sommige van m'n 5-sterren films...

en dan lig ik dus een kwartier dubbel

Die scene was echt briljant. Maar ik zit elke aflevering eigenlijk met een op mn kop. Jammer dat je elke x weer n week moet w88. Weet iemand trouwens met welk seizoen ze in Amerika bezig zijn?

petey

• 1901 messages
  • 3828 votes

jaargang 3. site van SFU

renske

• 1105 messages
  • 926 votes

chrissie wrote:

Gisterenavond deel 1 opgenomen van Kanaal 2 en nog eens een keer bekeken.

Ik heb een paar afleveringen gemist, dus ik wil graag weten: kanaal 2, is dat Belgie? Of is dat een of andere rotzender die ik niet kan ontvangen?

Ik dacht in het begin over SFU: oh, wat overdreven artistiekerig, met dat begin met dat wit en die titeltjes wanneer er iemand dood is en de hele keus van personen enzo: de gefrustreerde moeder, de knappe progressieve zoon, de homoseksuele conservatieve zoon, de wilde vriendin.. etc. Maar dat zijn allemaal vooroordelen van mij. Het knappe is dat al die personages echte personen zijn.

Mijn lievelingspersonage is Brenda (Rachel Griffiths). De vriendin van de knappe zoon dus. Wat een tof mens. Ik probeer steeds of ik haar kan betrappen op een Australisch accent maar krijg het niet voor elkaar. Niet dat ik een kenner ben...

Wat een gave serie dit.

chrissie

• 749 messages
  • 5035 votes

renske schreef:

(quote)

Ik heb een paar afleveringen gemist, dus ik wil graag weten: kanaal 2, is dat Belgie? Of is dat een of andere rotzender die ik niet kan ontvangen?

Kanaal 2 is inderdaad een Belgisch commercieel station. Zij zonden en zenden o.a. series uit zoals E.R., Hill Street Blues, Buffy en Charmed.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Ik ben helemaal verliefd op Claire , het meisje dat zo graag anders wil zijn, dat ook wel is maar toch eigenlijk ook weer helemaal niet... En wat is het toch geweldig dat echt élk personage -op een compleet originele wijze- enorm wordt uitgediept. Hier trouwens een leuke fansite van deze geweldige serie.

Hemdale

• 2222 messages
  • 8822 votes

Dit is echt de beste serie die momenteel op de tv te zien is!

alexis

• 381 messages
  • 489 votes

een hele mooie en unique serie. veel geniale invallen en perpectieven op het begrafenisleven. leuk om te zien dat in de usa de begrafenisbranche zo groot en populair is dat het op de hak kan worden genomen met deze tv-serie!

kimmie

• 757 messages
  • 679 votes

De afgelopen weken bestond de afsluiting van de maandag uit het bekijken van weer een geweldige aflevering Six Feet Under. Wat blijkt, tot mijn grote verbazing kwam ik er net achter dat ik daar vanaf vandaag weer een hele tijd op moet wachten.....

Het leven is hard

Hemdale

• 2222 messages
  • 8822 votes

kimmie wrote:

Wat blijkt, tot mijn grote verbazing kwam ik er net achter dat ik daar vanaf vandaag weer een hele tijd op moet wachten..

Hoezo?

kimmie

• 757 messages
  • 679 votes

Of ik ben gek, of het komt vandaag niet. Of is dat omdat het 2e paasdag is ofzo?

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

of omdat Teeuwen wordt uitgezonden!

Hemdale

• 2222 messages
  • 8822 votes

Ooh dan zal seizoen 1 wel afgelopen zijn... verdorie had me er zo op verheugd vanavond...

kimmie

• 757 messages
  • 679 votes

Ja dat leek me ook, dan zou binnenkort the Sopranos weer komen...

Hemdale

• 2222 messages
  • 8822 votes

dat is ook leuk kimmie

kimmie

• 757 messages
  • 679 votes

ja ik geloof het ook, maar ik vergat het altijd te volgen en als ik dan een stukje zag, zat ik er dus niet echt in. Ik heb het dus nooit gevolgd, misschien dat ik daar dan maar aan beginnen

Hemdale

• 2222 messages
  • 8822 votes

kimmie wrote:

ja ik geloof het ook, maar ik vergat het altijd te volgen en als ik dan een stukje zag, zat ik er dus niet echt in. Ik heb het dus nooit gevolgd, misschien dat ik daar dan maar aan beginnen

Ik vergat het ook vaak te kijken, maar laten we dat dan doen als het er weer opkomt!

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Eerste seizoen is nu inderdaad afgelopen, waren 13 afleveringen. Ik heb de afgelopen weken echt genóten hoor, prachtig hoeveel diepgang en menselijkheid alle karakters meekrijgen. Veel grappige en eigenaardige situaties, hele originele vondsten.. bijv. lijken die als een soort illusie weer tot leven komen en meer inzicht in iemands leven geven.

Zelden zo'n fantastische serie gezien. Kan niet wachten op het 2e seizoen.. (en doe dat dan ook niet )

Hemdale

• 2222 messages
  • 8822 votes

Inderdaad Goodfella, ik vind het ook werkelijk een fantastische serie... en hopen natuurlijk dat dat ook zo blijft.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Helemaal mee eens super serie, zelfs hun moeder irriteerd me wat minder

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Goodfella wrote:

hele originele vondsten.. bijv. lijken die als een soort illusie weer tot leven komen en meer inzicht in iemands leven geven.

Das al wel vaker gedaan. Maar dat doet niets af aan de serie, dies gewoon geweldig.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Waar dan?

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Providence heet t geloof ik. Serie op NET5 of zo als ie nog loopt. Dan zie je de overleden moeder ook nog steeds raad geven aan de kinderen en zo.

kimmie

• 757 messages
  • 679 votes

Nee, dat is wel anders hoor, dat is namelijk in de dromen van haar dochter (de hoofdrolspeelster). Maar goed, komt natuurlijk wel zo'n beetje op hetzelfde neer.

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Absoluut geniale scène in de eerste aflevering van het 2e seizoen: Nadat Nate per ongeluk het verstopte pilletje van David heeft geslikt (had 'ie er twee tussen de asperientjes verstopt ofzo? aangezien Ruth ook al heel erg van bomen ging houden.. ) droomt/hallucineert 'ie dat hij in een kamer zit met z'n vader, 'death' en 'life' en als het ware het 'spel des levens' gaat spelen. Lijkt me overduidelijk geïnspireerd door The Seventh Seal van Bergman... Ongekend goed, de manier waarop Nate zichzelf hier bewust wordt van waar hij nu staat in het leven, welke kanten hij op kan gaan en welke conclusies hij hieraan verbindt.

Deze aflevering was zowiezo zeer sterk, maar dit moment is wat mij betreft het hoogtepunt van de serie tot nu toe.

renske

• 1105 messages
  • 926 votes

Ben jij ook alle transcripts aan het lezen, Goodfella? (dat doe ik namelijk, ik ben nu al de eerste aflevering van het derde seizoen aan het lezen) Of heb jij wat andere wegen om de volgende afleveringen te zien? (zo ja dan ben ik heel jaloers)

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Andere wegen ja

Maar vind je het niet hardstikke zonde om vantevoren al precies te weten wat er gaat gebeuren? Het is een televisieserie en geen boek toch?

renske

• 1105 messages
  • 926 votes

(Welke wegen dan, G.?)

Juist omdát ik wil weten wat er gebeurt, lees ik alle transcripts. En een transcript is iets heel anders dan een boek hoor (geloof ik; ik lees haast nooit boeken).

Goodfella

• 5091 messages
  • 4875 votes

Mja, ieder z'n eigen ding natuurlijk, maar van het het plot van een televisieserie en/of film wil ik vantevoren het liefst zo weinig mogelijk weten...

Ik heb die nieuwe afleveringen van internet geplukt trouwens. Nou ja, laten plukken dan

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.