• 178.038 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.645 votes
Profile

Allemaal Film

Quentin

• 10202 messages
  • 8540 votes

http://www.allemaalfilm.nl/

Dit najaar zendt de Avro de documentairereeks ALLEMAAL FILM uit. Deze opvolger van de successerie ALLEMAAL THEATER zal wederom worden gepresenteerd door Jeroen Krabbé. Hij zal de kijker in negen afleveringen meenemen door ruim zestig jaar Nederlandse Film.

Geen encyclopedische opsomming, maar grote en kleine verhalen van Nederlandse filmmakers, acteurs en producenten, rijk geillustreerd met fragmenten uit talloze Nederlandse films. Met onder meer: Kees Brusse, Paul Driessen, Heddy Honigmann, Mimoun Oaissa, Fons Rademakers, Eddy Terstall, Monique van de Ven, Paul Verhoeven, Yorick van Wageningen en Alex van Warmerdam.

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

Ik wist dat het er aan zat te komen. Ik ben erg benieuwd en ga beslist kijken.

Van Nunen

• 791 messages
  • 0 votes

Ben ik ook wel benieuwd naar. En gelukkig geen klotereclames tussendoor..

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5306 votes

Tof, maar Krabbé staat me erg tegen.

Quentin

• 10202 messages
  • 8540 votes

Eens.

Quentin

• 10202 messages
  • 8540 votes

Hopen dat het ook op dvd komt net zoals Allemaal Theater.

Quentin

• 10202 messages
  • 8540 votes

Las dat de serie al 1 okotober op dvd uitkomt.

thomzi50

• 1991 messages
  • 2527 votes

Vind het tot nu toe niet erg indrukwekkend. Wel interessant soms, met name de regisseurs die ik zelf interessant vind, maar elke regisseur legt de kijker even uit wat film maken is. De ene zegt dat het het verglijden van de tijd is, de andere het recreëren van de werkelijkheid, terwijl een andere persoon uitgebreid de montage van Minoes uit gaat leggen. Bij vlagen niet erg interessant dus.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

kappeuter wrote:

Nu op Nederland 2:

20.20-21.15 uur

Ai, moest werken. Wordt dit wekelijks uitgezonden?

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

@thomzi50: Tsjah, op moment van jouw bericht was de eerste aflevering net een half uur bezig. Een aflevering die in het teken stond van 'de magie van film'. En dat is voor iedereen weer anders. Vond het erg aardig (met name door het inzicht in de wisselwerking of invloed van elk department), maar het echte werk begint volgende week pas.

Quentin

• 10202 messages
  • 8540 votes

Precies, prima "introductie" in ieder geval. Zag ook al wat mooi materiaal voorbij komen.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Ja, leuk om bijvoorbeeld setbeelden te zien van "Wat zien ik!?". Ook weer frappant dat een aantal getoonde fragmenten van bepaalde films afkomstig waren van gerestaureerde prints, en bovendien in het juiste beeldformaat, terwijl de reeds uitgebrachte dvd van die film een belabberde en verknipte print kent (bijv. "Een Vlucht Regenwulpen").

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Mooi!

De passie voor film, die komt over. En daar gaat het om.

Ik kan heel lang kijken naar zoiets. Verveelt me niet gauw.

De fragmenten worden op een speelse manier verwerkt.

Het gesprek met de editor van Minoes en Vet Hard was leuk.

Ik was het niet eens met zijn stelling dat hoe meer effecten rondom de personages te zien zijn, hoe meer je in de film zit. Met die matige special effects van Vet Hard geldt less is more... Bij Face/Off is het weer wat anders.

Quentin

• 10202 messages
  • 8540 votes

Quido wrote:

Ook weer frappant dat een aantal getoonde fragmenten van bepaalde films afkomstig waren van gerestaureerde prints, en bovendien in het juiste beeldformaat, terwijl de reeds uitgebrachte dvd van die film een belabberde en verknipte print kent (bijv. "Een Vlucht Regenwulpen").

Ja, bijna alle fragmenten zagen er stukken beter uit dan dat ze ooit op dvd stonden.

robertus65

• 1130 messages
  • 0 votes

Goede serie lijkt mij, maar was vergeten hem op te nemen. Ben benieuwd wat de box kost, heb het antwoord van deze simpele SBS6 achtige vraag ingevuld, maar ik vrees dat ik weinig kans maak, want met zulke vraag hebben natuurlijk duizenden mensen het goede antwoordt ingevuld. Denkt de Avro dat iedere kijker een debiel is? Maar wordt dit programma niet zoals bijna elk Nederlands programma herhaald?

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Eerste aflevering was niet onaardig. Ben wel beneiuwd naar volgende afleveringen. Als Krabbe tenminste een beetje z'n mond houdt...

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Kreeg in het begin ook erg de kriebels van hem. De stream hield er nu net halvewege ineens mee op. Probeer later de tweede helft nog te kijken. Mijn eerste indruk is uitermate positief. Denk dat dit als serie echrt een geweldig document zal vormen.

Recentelijk heb ik ook wat afgeschreven boeken gekocht bij de bibliotheek die hier allemaal wel leuk bij aansluiten bij Allemaal Film.. Onder andere eentje over focus op Nederlandse boekverfilmingen, een Fons Radenmakers boek waarin heel goed aan bod komt hoe het Nederlandse filmklimaat van de jaren 60 tot aan eind jaren 80 was en nog een paar andere boeken

• 22403 messages
  • 5070 votes

Ik vond het aardig, wel duidelijk een introductieaflevering, maar leuk was het zeker. Ik kijk uit naar het echte dwalen door de historie. Hopelijk met veel mooie filmfragmenten. Genoeg verhalen te vertellen over de Nederlandse film. En er is duidelijk geld in gestopt. Het meest korte fragment lijkt zelfs te zijn opgeknapt.

Quentin

• 10202 messages
  • 8540 votes

Een golf van vernieuwing - Aflevering 2

Zondag 16 september, 20:20 uur, Ned. 2

‘Als je jong bent dan heb je meer zin in het vernieuwende en wil je afgeven op het oude’ aldus Fons Rademakers. In de jaren vijftig zijn het vooral de documentaires die het goed doen in de Nederlandse bioscopen. De eerste lichting filmmakers die begin jaren ’60 van de filmacademie komt, droomt van andere tijden. Zij willen speelfilms maken. Geïnspireerd door Franse, Italiaanse en Amerikaanse films gaan zij met hun eigentijdse ideeën en oneindige ambitie op zoek naar mogelijkheden om hun films van de grond te krijgen. Pim de la Parra en Wim Verstappen maken met vrienden hun film 'De Minder gelukkige Terugkeer van Joszef Katús naar het land van Rembrandt'.

Paul Verhoeven krijgt tijdens zijn diensttijd de opdracht een film te maken over het Korps Mariniers. Aan explosieven en figuranten geen gebrek. De Franse filmmakers van de Nouvelle Vague inspireren de jonge Nederlandse regisseurs, met Adriaan Ditvoorst als meest succesvolle exponent. De 1, 2, 3 Groep met Jan de Bont en Frans Bromet experimenteert met het idee van film als collectief product.

Wat hebben deze drijvende krachten achter de vernieuwing in de speelfilm ons gebracht?

Met Jan de Bont, Nouchka van Brakel, Frans Bromet, Kees Brusse, Pim de la Parra, Fons Rademakers, Paul Verhoeven, Wim Verstappen, Frans Weisz.

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

Lijkt me zeer interessant, ik ga zeker weer kijken.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Misschien beelden van Obsessions?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Herinnering:

Over 5 minuten begint aflevering 2!

Quentin

• 10202 messages
  • 8540 votes

Leuk materiaal, maar moet De Bont nou zo dom doen?

Quentin

• 10202 messages
  • 8540 votes

Zoals ik zei is het materiaal erg mooi, maar de structuur van de afleveringen is veel te rommelig.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik heb bijna niks aan te merken op deze docu-serie.

Leerzaam, speels, veel fragmenten, anekdotes en er is veel moeite voor gedaan.

Heb nu ook weer erg geboeid zitten kijken. Leuk om beelden te zien van 'vergeten' films.

• 22403 messages
  • 5070 votes

Ik vond deze aflevering leuker dan de eerste. Juist dat het een beetje hak-op-de-tak is vind ik wel leuk. Dat maakt het speels. En vooral leuk si de flinke hoeveelheid fragmenten en niet alleen van Dorp aan de rivier en Fanfare. Ben zeker benieuwd naar de volgende delen.

by_the_way

• 3792 messages
  • 504 votes

kappeuter wrote:

en er is veel moeite voor gedaan.

Dat zeker als je ziet dat Krabbe helemaal naar Australie vloog voor die 2 minuten met Brusse.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Gemist. Morgen maar even via i-net kijken.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

by_the_way wrote:

Dat zeker als je ziet dat Krabbe helemaal naar Australie vloog voor die 2 minuten met Brusse.

Ik vermoed dat hij nog wel terug zal komen in een andere aflevering.

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

Vind het ook wat rommelig.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.