• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.827 votes
Profile

The X-Files

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Ik vond het zelf ook een aderlating dat Mulder tijdelijk afwezig was, maar zijn kortstondige afwezigheid is gezien het verloop van de serie niet meer dan normaal. Ik vind het dan ook van lef getuigen dat men het verhaal laat primeren boven een kijkcijferkanon als Mulder.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Ik vond het ook wel van lef getuigen van de makers hoor alleen vond ik hoe je het ook went of keert de orginele The X-Files gewoon beter en spannender, wat overgens nog een understatement is voor wat het ooit (in zijn hoogtijden) was. Hoorde (Chris) Carter in de season overview op de dvd met extra's overgens zeggen dat de beker water die Scully in Dogget's gezicht smijt centraal staat voor hoe de kijker mogenlijk zouden reageren op een vervanger voor Mulder. Zo had ik het eerlijk gezegt nooit echt bekeken.

Inmiddels het seizoen afgerond. Finale was weer als van ouds, lekker spannend en paranoide maar liet me (uiteraard) weer met een hoop vragen zitten, hoop dan ook dat ik die in het volgende en laatste seizoen kan vinden. Zal daar eerdaags ook gelijk aan beginnen...

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Heb er ditmaal wat meer vaart achter gezet en ben Inmiddels al weer bijna klaar met het laatste seizoen, nog twee afleveringen (inclusief de dubbele finale ep The Truth) om precies te zijn en dan ben ik er doorheen. Vond dit laatste seizoen maar van een laag niveau, waar ik in het vorige seizoen weer een beetje hoop zag en opgelucht was dat Mulder terug was gekeerd en hoopte dat hij en Scully samen met Doggett en Reyes een team zouden gaan vormen, blijkt hij aan het begin gewoon verdwenen te zijn en alsof dat nog niet genoeg was hebben ze Scully ook nog eens naar de achtergrond gedrukt en lijken het aardige maar voor deze serie vaak saaie koppel Doggett en Reyes opeens de nieuwe twee hoofdpersonen te zijn. Daarnaast is het bij vlagen enorm slecht geschreven (zowel de verhaallijnen als de personages) en gaat het hier en daar soms over op voorspelbare cliche momenten. Verder moet ik zeggen dat er vooral in het begin een aantal erg leuke afleveringen zaten maar zo op de helft ging het weer wat achteruit en kwamen er weer een hoop missers voorbij, neem bijvoorbeeld die aflevering met Burt Reynolds of degene waar de Lone Gunmen stierven. Moet zeggen dat ik ondanks dit alles erg uitkijk naar de finale, heb gehoord dat het een of andere reunie aflevering is waar veel personages uit het verleden (inclusief Mulder) even terug zullen keren en de meeste vragen die in het verleden onbeantwoord bleven een verklaring zullen krijgen. Ook zal ik het ondanks dat de laatste drie seizoenen van een aanzienlijk laag niveau waren erg gaan missen, zal wel flink afkicken worden en mezelf kennende zal dat niet makkelijk worden.

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

@ niethie, ik ben net als jij met heel de reeks bezig. Ik heb de hele collectie op dvd en ben een tijdje geleden begonnen met het herbekijken van de reeks. En ik moet ook nog enkel de dubbelaflevering zien. Ik kan me wel vinden in de uitleg die je gegeven hebt. De oude reeksen zijn spannender en zitten beter in elkaar. Sommige zaken worden iets te veel herhaald op het einde en door te blijven zoeken naar iets onverklaarbaar heb je meer de indruk dat ze gewoon complotten zoeken ipv te bemerken dat er één is en daar tegen te vechten. Ook merk je veel meer humor in de latere reeksen. Een aflevering als die met Burt Reynolds had in de eerste seizoenen niet gepast.

Doggett is nog niet zo'n slechte vervanger, van Reyes had ik veel meer verwacht. Daardoor krijg je ook geen echte interactie tussen de twee personages en heb je meer aan de scènes met Doggett en Scully dan met z'n eigen partner. Af en toe zit er wel eens een leuke aflevering bij. De laatste seizoenen zijn nog wel de moeite, maar zeker geen aanraders. Daarvoor moet je terug naar de Murder-Scully periode gaan.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Gedeeltelijk mee eens.

Het einde viel me persoonlijk lichtelijk tegen, ik was wel enthousiast om Mulder weer te zien en eindelijk de truth nou eens te horen waar feitelijk de gehele serie op gebaseerd is maar aan het einde had ik echt zoiets van wat is dit het nu weer voor een- dooddoener, had liever (hoe cruel dat als fan misschien is om te zeggen) gezien dat Mulder echt gek was geworden en ze hem de de doodstraft hadden gegeven. Smokey kwam ook nog even langs, vraag me soms echt af of hij ook buitenaards is aangezien hij al zovaak uit de dood is teruggekeert. De eindscene met Mulder en Scully op bed bezorgde me hoe cheesy het misschien ook was wel even kippenvel. Het is ontzettend jammer dat de serie is afgelopen maar het was misschien maar beter zo gezien het lage niveau van de laatste drie seizoenen. Zal het op langer termijn echter wel enorm gaan missen.

Wat vond jij van het einde Film Pagasus of de andere X-Files fans for that matter?

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Ik zit halverwege seizoen negen.

Jammer om te weten dat Mulder eruit geschreven zou worden vanwege contractuele problemen o.i.d.

Vond het dus ook minder hoe de seizoensopening was, beetje lame is de manier waarop Mulder eruit geschreven werd.

Halverwege met de dubbele aflevering in het seizoen werd het wat meer duidelijk, maar toch te simpel.

Ik vind Robert Patrick wel een goede acteur, ik irriteer me alleen aan het feit dat na hoeveel x-files hij ook wel niet heeft gewerkt, nog steeds gelooft hij niet in elke paranormale zaak waar hij aan werkt, toch behoorlijk irritant, alsof hij elke aflevering opnieuw pas net aan de x-files is begonnen.

Reyes vind ik wel een leuk personage, maar niet meer of minder, je kijkt eigenlijk gewoon weer naar Mulder en Scully, zij het in een mindere vorm.

Op naar de laatste 7 afleveringen en dan I want to believe(jaja, ik heb netjes gewacht met die film) Heb de 1e film ook naadloos achter seizoen 5 aan gekeken en besefte eigenlijk nu pas hoe goed die film aansloot op de serie.

kleez

• 849 messages
  • 1207 votes

Ik ben ook opnieuw begonnen hoor, zit nog maar in seizoen 1, ik doe het lekker rustig aan!

Jaren geleden dat ik dus de x-files heb gezien, en zo halverwege seizoen 6 geloof ik gestopt met kijken! Paar weken terug besloten om alles van voor af aan opnieuw te bekijken! Inmiddels dus bijna seizoen 1 uit, en ik vind het geweldig! Ongelooflijk dat een serie van alweer 15 jaar oud, ik daar nog zo boeiend naar kan kijken! Bijna elke aflevering zit ik vast gekluisterd aan het beeld!

Wat ik ook zo leuk vind, dat ik heel vaak denk van: Ohwwwjah, dat is waar ook! En omdat ik toen vrij jong was, toen de serie begon jaren geleden, kreeg ik niet alles mee! En nu zie je echt hoe alles begonnen is, etc.! Fantastisch

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Aan het einde is niet genoeg aandacht gegeven. Chris Carter wou trouwens met Doggett en Reyes nog jaaaaren doorgaan, maar moest na 2 seizoenen met het nieuwe duo al stoppen door de lagere waarderingen. Echt slechte kritieken waren er niet, al was het publiek niet echt weg van de veranderingen. Met de aanslagen van 11 september waren de mensen ook niet geïnteresseerd in aliens en dergelijke 'conspiracys' maar waren de complottheorieën van een totaal ander genre.

De laatste aflevering was dan ook een eerbetoon naar de fans met tal van verwijzingen en personages uit de voorbije reeks. Kwalitatief gezien is het zeker niet één van de beste. Carter heeft meer aan de echte fans gedacht dan aan het brede publiek. En misschien bewust enkele zaken nog opengelaten om ooit (met film of zo) de draad terug op te pikken.

Grote dooddoener volgens mij is ook een groter gebruik van humor in de reeks. Het mysterieuze en spannende van de reeks is de laatste seizoenen wat verwaterd. Zoals het er nu uitzag mocht de reeks van mij ook wel stoppen om te eindigen in schoonheid. Niet op het hoogtepunt, maar wel voor het verder bergaf kon gaan.

DjPhantom

• 11 messages
  • 2 votes

Alweer een tijdje geleden, maar alsnog de vraag omtrent het einde van seizoen 9, want de serie op tv ging toen nog gewoon door met Dogget en Scully... de ontvoering van Scully's baby enz... dus het gaat mij vooral om die laatste 2 seizoenen (of 3?) met Scully, Dogget en Reyes... daarom mijn vraag of ook iemand dit weet of dit te krijgen is? ... mailen naar FOX Entertainment helpt niet en om contact te krijgen met bv. RTL 5 ( volgens mij de zender die de X-Files uitzond) is ook erg moeilijk.

zie Film Pegasus op 16 januari 2009; 9:23 uur.

Zo weet ik dus dat dat het er wel is, maar hoe verkrijg ik deze op DVD??? is er überhaupt wel iets van te verkrijgen??? ik praat dus nu over die 2 of 3 seizoenen van Dogget, Reyes en Scully....

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Alle seizoenen zijn gewoon op dvd verschenen hoor!

Die waar jij over spreekt (met Scully, Doggett ed) waren de laatste twee seizoenen,

8 en 9 dus en zijn gewoon in de betere dvd winkels (oa FRS, Mediamarkt en natuurlijk Bol) zowel los als in een verzamelbox te koop.

DjPhantom

• 11 messages
  • 2 votes

Sorry Niehie, maar ik weet gewoon zeker dat de laatste 2 seizoenen (dus niet 8 en 9) denk ik niet eens op DVD verschenen zijn. Seizoen 1 t/m 7 en uiteraard 8 en 9 heb ik al en gezien! Maar het gaat mij dus om de laatste 2 seizoenen met Dogget en Reyes i.p.v Scully en Mulder. Dus na einde van Seizoen 9 zijn er nog 2 seizoenen, die helaas dus niet aansloegen, maar die ik om de verzameling compleet te maken, dus graag wil verkrijgen, maar denk ik nooit zal gelukken.

Overigen >> Televisie >> X-files

Sorry evt. voor dit, maar ja.... als X-Files fan/gek probeer je veel .... toch???

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Na seizoen 9 is de serie gecancelled en met alle respect hoor, maar als er meer seizoenen waren geweest dan had ik dat wel geweten. Seizoen 8 en vooral 9 waren dus deels zonder Mulder en met Scully op de achtergrond, met in de hoofdrollen inderdaad Dogget en Reyes. In de finale aflevering staat Mulder terecht, maar ontsnapt. Misschien dat dat het wat duidelijker maakt.

Edit: hier info over alle afleveringen

sara-pezzini

• 447 messages
  • 8 votes

er zijn echt maar 9 seizoenen hoor....beetje zoeken op internet en dat zie je.....

sara-pezzini

• 447 messages
  • 8 votes

die ontvoering van scully's baby enzo waar je het over hebt zit daar ook in,daarna is er echt niks meer gemaakt....

DjPhantom

• 11 messages
  • 2 votes

Hmmz... nu begin ik toch te twijfelen... maarja.. het is dan ook al een tijdje geleden... maar iig niehie en sara-pezzini... bedankt voor de informatie. was idd erg nutiig.

Als je nog verder gaat proberen te spitten kom je uit of bij Millennium of The Lone Gunmen... ook deze laatst genoemde was dus geen succes....

Maar nu weet ik in elk geval dat ik dus mijn serie compleet heb....

nogmaals dank!

p.s. op de SciFi channel via de kabel zijn ze momenteel bezig met de X-Files uit te zenden.... ze zijn nu met serie 3 bezig.. dus voor degene die er belang bij heeft .... veel kijk plezier....

sara-pezzini

• 447 messages
  • 8 votes

ik weet het,ik kijk ook weer...maarre ze zijn nu net begonnen met serie 2...was het hele jaar irritant genoeg steeds seizoen 1,nu eindelijk seizoen 2...

maar goed heb de dvd's dus kan kijken wanneer ik wil....blijft een gave serie!!!

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ik heb net aflevering 7 van seizoen 4 gekeken: "Musings of a cigarette smoking man".

Tot nu toe veruit mijn favoriete aflevering, ik vind hem geniaal!

Die cadeautjes voor z'n collega's, z'n Forrest Gump verhaal, werkelijk waar prachtig!

Hulde voor de CSM!

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

aunuscus

• 591 messages
  • 115 votes

Ik vind die aflevering met die autist goed

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

Roland?

aunuscus

• 591 messages
  • 115 votes

juist die!

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Deze week de eerste 2 afleveringen van seizoen 5 gezien. Samen met de laatste aflevering van seizoen 4 is dit wel een erg goed drieluik, vind ik.

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Ik ben net klaar met seizoen 4. Heb vroeger ook wel gekeken, maar heb toen alleen de eerste drie seizoenen gezien en van seizoen 3 ook niet meer elke aflevering. Was de rode draad destijds ook compleet uit het oog verloren (de CSM ex-minnaar van Fox Scully kanker Fox zelfmoord gepleegd )), maar nu zit ik er goed in. Ben benieuwd naar seizoen 5!

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

herman78 wrote:
(de CSM ex-minnaar van Fox
Van zijn moeder toch?

Leuk trouwens dat er weer eens een paar mensen zijn die dit volgen en ook regelmatig posten. Zie dit bijvoorbeeld geregeld hoog in toplijstjes van users staan zonder dat ik er hier een bericht over kan vinden. Deze serie mag niet vergeten worden en verdiend minstens net zoveel vaste fans als een 24 (om maar even een voorbeeld te noemen) nu heeft!

Goh wat mis ik die tijden dat ik dit nog regelmatig keek, snel eens gaan herzien denk ik.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

herman78 wrote:
Was de rode draad destijds ook compleet uit het oog verloren (de CSM ex-minnaar van Fox )

Mulder de ex-minnaar van Cancerman? Die heb ik gemist

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Die Scully begint er trouwens steeds beter uit te zien

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ik hou totaal niet van het volgen van series, maar ik ben met deze nu vanaf het begin begonnen en ben nu aan het einde van seizoen 4. Vrees toch dat ik door topic te lezen iets van spoilers tegen kom, al zijn het maar onbenullige. Zo kwam ik via imdb per ongeluk erachter dat een bepaalde acteur en diens karakter op een later moment weer terug zouden keren. Dat is al vervelend. Nog even een paar seizoenen, en ik kan hier naar hartenlust mee discussiëren. Tot over een half jaar of wat....

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Ik zal braaf mijn dingen tussen spoiler-tags zetten.

Stomme fout trouwens die ik maakte over de relatie tussen CSM en die ene hoofdrolspeler.

niethie

• 7319 messages
  • 7240 votes

neo wrote:

Vrees toch dat ik door topic te lezen iets van spoilers tegen kom, al zijn het maar onbenullige. Zo kwam ik via imdb per ongeluk erachter dat een bepaalde acteur en diens karakter op een later moment weer terug zouden keren. Dat is al vervelend.

Inderdaad zeg, ik ben dan weer heel nieuwschierig ingesteld en kon/kan af en toe niet wachten om verder te kijken dus leesde ik destijds wat kleine stukjes van de latere seizoenen, mezelf voornemende dat het geen enkele kwaad kon. Daar kreeg ik achteraf dus wel spijt van. Zo wist ik bijvoorbeeld ook hoe het ging eindigen en had ik me er (rond seizoen4 ) al hele hoge verwachtingen rondom opgebouwd, niet wetende dat het me uiteindelijk vies tegen zou gaan vallen.

herman78

• 3176 messages
  • 1281 votes

Inderdaad, hierboven staan ook allerlei berichten over seizoen 8 en 9. Volgens mij ook vol met spoilers. Heb die maar snel overgeslagen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.