- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- How I Met Your Mother
How I Met Your Mother
freek_93
-
- 668 messages
- 1666 votes
Inderdaad een leuke aflevering. Die van volgende week ziet er ook goed uit. Misschien gaat het dan toch nog een beetje de goede kant op! 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Heel erg leuk!
The Weekend at Barney's 
The Stinson Hangover Fixer Elixer verhalen 
Enne...
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Mwah, vond Rachel in Lisa in House of cards toch wel een stuk prettiger. Als ze er nu een Cruel intentions shot van hadden gemaakt was het misschien nog wat. Dit was toch een beetje hoe ik mijn vrienden gedag zeg.
Niettemin hebben ze het aardig voor elkaar zo op het eind, als ze nu na seizoen 4 of 5 hadden bedacht dat ze nog genoeg afleveringen over hadden voor 1 seizoen hadden we niet met zo veel overbodige rotzooi gezeten.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Deze aflevering gaf me het idee dat de Moeder dood is/gaat. Not cool.
Filmpje1
-
- 1291 messages
- 1029 votes
Ik dacht dat Ted zijn moeder dood gaat.
en daarom niet op zijn bruiloft komt
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik ben het met AHWA eens. Mij bekruipt het gevoel ook dat the mother in de toekomst dood is.
Op andere sites hebben ze het er ook over. Oa deze speech uit vorig seizoen zou daar bij aansluiten:
YouTube - Ted Mosby Speech
Het zou een droevig idee zijn, maar ook ergens wel weer logisch gezien het verloop van de serie en hoe Ted zijn kinderen heel uitgebreid vertelt over zijn liefde van zijn leven.
Filmpje1
-
- 1291 messages
- 1029 votes
Ik heb er even over nagedacht, maar idd. dat is een vrij logische theorie van AHWA.
punt 1 is, dat hij begint te huilen omdat, wanneer de moeder van Robin uiteindelijk toch op de bruiloft komt, dan zegt de moeder tegen Ted; ach maar elke moeder komt toch op de bruiloft van haar dochter, de reden dat Ted begint te huilen is dan omdat de moeder dat niet bij haar/zijn dochter kan.
punt 2 is, midden in de aflevering zegt Ted, dat hij haar dit verhaal al eens heeft verteld. en dan verontschuldigd hij zich, dan zegt de moeder dat geeft niet, maar! ik maak me wel zorgen over je. en gaat ze verder, ik wil niet dat je een man wordt die in zijn verhalen leeft. want het leven gaat alleen maar vooruit.
en verder wat Ajax&Litmanen1 zegt, die scene geeft er ook zeer de nadruk op.
het enigste wat mij dan stoort is, dan zou hij toch veel meer verhalen over de moeder moeten vertellen over deze 9 seizoenen, dat doet hij nu alleen in het laatste seizoen, en ook maar kleine stukjes steeds.
of zou het dan misschien kunnen zijn dat, Ted misschien wel dood gaat, en dat de moeder het verhaal verteld aan de kinderen hoe hun vader het wou vertellen... (erg ver gezocht hoor)
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ja, helemaal met Filmpje1 eens. Zo denk ik ook over het verhaal, op je allerlaatste punt na. Dat geloof ik totaal niet, maar jij zo te lezen ook niet echt. Ik heb dankzij al die hints steeds meer het idee dat Ted zijn levensverhaal aan zijn kinderen heeft verteld uit ''eerbetoon'' aan hun overleden moeder, waar ze weinig van weten. Dat de moeder er pas laat in de serie bij is gekomen zal wel gedaan zijn om niet teveel te hinten naar dit tragische einde. Sowieso heeft de serie iedereen jarenlang met een hoop dingen op het verkeerde been willen zetten met verrassingen. Jouw punt 1 en 2 had ik zelf ook opgemerkt, die 2 signalen lijken me duidelijk genoeg. Plus dat er in eerdere seizoenen ook dingen zijn gezegd, zoals die speech van Ted waar ik het filmpje al van heb geplaatst.
Ik vind het trouwens wel een erg aardig idee. Het zou de serie een enorm tragisch slot geven, maar het past wel bij Ted zijn leven dat het niet zo loopt zoals hij had gewild.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Wederom een prettige aflevering. Nu het einde begint te naderen en er zowaar weer enkele leuke/boeiende afleveringen zijn geweest begin ik toch wel een beetje melancholische gevoelens te krijgen. Ga de serie toch best wel missen, na het einde maar opnieuw beginnen met seizoen 1.
Wel een beetje een overdreven cijfer op IMDb voor episode 16 zeg klik 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Alleen 9.16 mag in de top 50 staan, de rest moet uit s1-2-3 bestaan.
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Of dat de dochter overleden is.
Filmpje1
-
- 1291 messages
- 1029 votes
Afgelopen aflevering is me ook weer goed bevallen. De hele plot twist van Marshall & Lilly was erg leuk. en een mooi waardig einde van hun al wat mindere verhaal dit laatste seizoen.
ik ben nu ook wel blij dat we dit hebben gehad, en dat we ons nu op het verhaal van de moeder kunnen focussen. (en Barney en Robin)
verder werden er weer veel oude gebeurtenissen aangekaart wat ook weer vrij vermakelijk was.
En ik had ook het idee dat op het laatst, wanneer Robin haar moeder tegen Robin zegt; heb je ook iemand die er altijd voor je is en waar je altijd op kunt vertrouwen. dan denkt ze aan Ted
misschien dat Ted daarom ook wel moet huilen in de vorig aflevering, omdat Robin nooit op de bruiloft van haar dochter zal zijn. (omdat ze die niet krijgt)
Ook lijkt het mij niet logies dat het om Lilly zou gaan, aangezien in seizoen 3, haar dood eens word gefaked. wanneer Marshall haar doodbrief leest.
Hij zal wel veel gissen blijven, de reden dat ik weer andere theorieën ben gaan zoeken is dit interview; Spoilers!!
?How I Met Your Mother? Season 9 Spoilers: Cristin Milioti Responds To The Mother?s Death Rumor; Were Series Finale Conspiracy Theories Right? [embed] - ibtimes.com
We gaan het zien, nog 3 weken te gaan.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Romantische aflevering, met een paar mooie lijntjes die samenkomen. Het verhaal van Lily en Marshall lijkt me nu mooi afgerond, dus dan kunnen we ons inderdaad weer gaan richten op Ted en Mother, maar waarschijnlijk meer op Barney en Robin. En ja, ik denk ook dat ze aan Ted dacht.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ja, die eeuwige Ted/Robin story blijft maar terugkeren. Het gaat niet gebeuren, maar die 2 hadden samen moeten eindigen.
De nieuwe aflevering was wel oke. Ben niet zo'n fan van Marshall/Lily verhalen, maar hun verhaal is nu wel redelijk afgesloten. Kan de focus hierna op de bruiloft komen te liggen. Misschien heb ik trouwens wat gemist, maar is dat die slotminuut toch dan het signaal dat Marshall en Lily in Rome gaan wonen en blijven wonen?
Nog maar 2 afleveringen en de finale....net nu de serie weer vrij goed is. Ik ga aftellen.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik denk niet dat ze er blijven wonen, maar ik denk wel dat ze gaan en niet blijven om Marshall rechter te laten worden. Volgens mij keren ze wel terug omdat in vorige afleveringen te zien was dat Marshall wel gekozen wordt tot hoge rechter in de staat New York (of iets dergelijks).
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Nee, dat klopt chronologisch niet of er moet nog een derde kind zijn.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Prima aflevering, vooral door de scènes tussen Ted en The Mother. Het hele stuk ertussenin, op het einde na, met Taran Killam was retcon en filler, maar HIMYM weet met mooie eindes altijd afleveringen toch nog goed te maken, ook hier weer. Nog drie te gaan.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Uitstekende aflevering. Tot 5 minuten voor tijd wel een filler, maar dat geeft niet want ik vond het leuk. Het slot was super, als je ziet wat er met een hoop kleinere rollen is gebeurd. Erg leuk om bijvoorbeeld ''Hurley uit Lost'' nog eens te zien in zijn rolletje hier.
Dit seizoen begon heel matig en langdradig, maar is al een aflevering of 5, 6 van hoog niveau. Eerst was ik blij dat het klaar was, nu begin ik er weer erg van te balen en ga ik de serie denk ik weer erg missen. Hopelijk een mooie aflevering volgende week en een emotioneel prachtige seriefinale.
PS: Toen the mother aan Ted vroeg ''What are you doing'' en hij zei ''remembering this'', zou dat weer een hintje kunnen zijn naar een eventueel overlijden van haar?
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Aan de ene kant zou dat wel kunnen, maar hij zegt het op een moment dat hij haar net kent, en ik denk niet dat ze daar al weet dat ze wel of niet doodgaat. Ik denk dat hij dit gewoon wil onthouden als het moment waarop het allemaal begon voor hen twee om later te kunnen vertellen. Then again, uiteindelijk is de dialoog die Ted in zulke 'heden'-scenes heeft natuurlijk ook verleden tijd omdat Saget het vertelt. Nou ja, we zullen zien.
vietsee
-
- 1 messages
- 635 votes
Dat eventuele overlijden van the mother geloof ik niet. Waar ik, zeker na deze aflevering waar Ted het heeft over de 'toekomst van anderen' en 'vrienden etc. niet meer zien na een bepaalde tijd', benieuwd naar ben is waarom (en dit bedenk ik me nu, heb het niet nagekeken) je bij de flash forwards nooit Barney hebt gezien? Je zag altijd Ted, Marshall en Lily met grijze haren, maar nooit Barney. Volgens mij ook nooit Robin, maar daar heeft Ted wel eens naar gerefereerd naar zijn kinderen toe, dat 'Aunt Robin' de moeder in ieder geval niet is. Dus de kinderen kennen haar wel (nog). Het lijkt me dus logischer, áls er iemand gaat overlijden, dat dat Barney zal zijn...
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Toch wel benieuwd wat die referentie aan how I met your dad te betekenen had. Verder een best oké aflevering.
Filmpje1
-
- 1291 messages
- 1029 votes
Mooie aflevering weer, hij kwam wat traag opgang maar richting het einde werd de aflevering weer top. een beetje hetzelfde als vorige week.
wat ik ook wel mooi vond, was op het einde de "vows" van Marshall en Lilly. eerder dit seizoen hekelde ik wat de ruzies tussen hun maar mooi om te zien hoe het nu eindigt.
Ik merkte dat die tranen van Lilly ook echt gemeend waren.
Verder was ik er in het begin ook wel een beetje klaar mee dat Robin nu weer voor Ted wou kiezen. ik was net zo blij dat die spanning tussen hun voorbij was. maar gelukkig ging dat richting het einde van de aflevering weer weg.(Leuk om te zien hoe ook iedereen nu de moeder heeft ontmoet)
persoonlijk heb ik Ted en Robin nooit echt bij elkaar willen zien eindigen. op misschien het eerste seizoen na. al had ik dat ook, toen ze wat met Barney voor het eerst kreeg. maar na seizoen 8 toen ze weer bij elkaar kwamen. hoopte ik ook echt dat dat zo zou blijven.
klein puntje wat nu weer terug kwam, was dat toekomstige Ted zegt; To be honest, Not everything to follow. would be perfect either.
hieruit kunnen we weer speculeren naar de dood van de moeder.
Maar ergens denk ik dat de schrijvers ons (de fans), en Ted dat niet willen aandoen.
Nu volgende week voor het laatst opblijven tot 02:00 om de laatste aflevering van deze geweldige serie te kijken. ik ga echt met pijn in het hart afscheid nemen. het is mooi dat het verhaal eindigt maar ik ga de personages en de verhalen toch wel missen.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Dumpin' out
Fijn dat de schrijvers nog steeds nieuwe dingen kunnen verzinnen. Old skool aflevering met leuke grapjes, romantische monologen en een mooi muzikaal einde. Eddie Vedder?
Damn, ik ga de serie toch wel missen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Geweldige aflevering, wederom. Vooral op emotioneel vlak heeft de tweede helft van dit slotseizoen zich geweldig herpakt. Mooie dialoog tussen Robin en Ted, met een logische uitkomst. Goed gedaan van Ted, zo is dit verhaal ook mooi opgelost. Barney zijn momentje met Robin over eerlijkheid sloot daar keurig op aan. Wel jammer dat ze de huwelijksceremonie effe in 2 minuutjes er doorheen jaagden. Je kijkt er een heel seizoen naar uit, dan had het wel uitgebreider gemogen.
Leuke verwijzingen naar eerdere afleveringen trouwens. De laatste slap, haha. En de ring bear 
En nu het slot, snik. Ik kijk zo enorm naar volgende week uit. Ik was een jaar of 2 blij dat ze gingen stoppen, maar ze eindigen wel op hoog niveau. Tenminste, ik gok dat het een prachtig slot wordt.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Inderdaad aan de ene kant zonde dat de huwelijksceremonie er zo doorheen gejast is, maar ik zat eerlijk gezegd niet te wachten op een afsluitende aflevering gewijd aan die ceremonie. Hoop toch nog wat van New York, de appartementen en het café te zien te krijgen. Hetgeen waar HIMYM op gebouwd is zullen we maar zeggen. Verder was de aflevering weer goed in het refereren naar oudere gebeurtenissen en werd de gevoelige snaar qua romantiek uitstekend bespeeld. Ik ga het toch missen na volgende week.
Overigens wel blij dat ze HIMYM gewoon door laten gaan zonder al die idiote breaks van een of twee weken, zoals bij TAAHM en TBBT.
JustMike
-
- 3218 messages
- 751 votes
Het tweede deel van dit seizoen was wel stukken beter, maar doet toch nog erg onder aan de eerdere seizoenen vind ik. Het is nu alleen geen 'straf' meer om te kijken, maar ik zal het zeker niet missen als het weg is.
Filmpje1
-
- 1291 messages
- 1029 votes
Deze trailer van seizoen 9 had ik nog niet gezien, vond hem wel grappig.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wel leuk, nu de finale eraan komt blikken een hoop media en sites terug.
Onderstaand artikel vond ik wel leuk. 20 HIMYM opmerkingen:
20 legen - wait for it - dary zinnen uit How I Met Your Mother - newsmonkey.be