- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Flodder tv-serie
Flodder tv-serie
by_the_way
-
- 3792 messages
- 504 votes
Ik ben al jaren fan van deze serie. Echt de beste serie van Nederland, de verhaaltjes zijn altijd simpel maar toch ook vermakelijk. Ik heb alle dvd's al een jaar en bekijk ze nog steeds regelmatig. Jammer dat Coen van Vrijberghe zo vroeg gestorven is want voor mij was de koek nog lang niet op.
Toet en Henkie vond ik wel altijd wel 2 overbodige en niets brengende personage's. Ma flodder is erg leuk. Rondom de serie hangt een bepaalde sfeer die alleen in Flodder 3 ook te vinden is, daarom waardeer ik die ook veel hoger dan de 2 andere films (met een veel te serieuze Huub Stapel)
Ik kan ook begrijpen dat mensen de serie niks vinden doordat ze het bijvoorbeeld veel te uitgemolken vonden na 3 films een hele serie.
Even een opsomming van mijn favoriete afleveringen
-Inbraak Alarm
-De Vondeling
-De Penvriend
-Blufpoker
-Gijzeling
-Schijnvertoning
-Vrijdag de 13e
Nou wat vinden jullie ervan...

kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Vroeger vond ik het wel leuk maar nu vooral flauw. De serie is van hetzelfde niveau als de films.
cornelis
-
- 4744 messages
- 681 votes
Vind de eerste twee films echt veel beter dan de serie.
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Inderdaad, de humor in de serie is al helemaal kinderachtig.
by_the_way
-
- 3792 messages
- 504 votes
de humor in de serie is al helemaal kinderachtig.
Kinderachtig is denk ik niet het juiste woord, meer vriendelijker.
by_the_way
-
- 3792 messages
- 504 votes
Waarom vind je het dan kinderachtig... Softere grappen...
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Simpelere grappen eerder, en dat is best knap want de films zijn natuurlijk ook geen briljant gevonden humor, maar meer wat flauwe ongein.
lowhusky
-
- 8230 messages
- 0 votes
ik keek alleen een keer omdat die vrouwelijke kees erin speelde
by_the_way
-
- 3792 messages
- 504 votes
Simpelere grappen eerder, en dat is best knap want de films zijn natuurlijk ook geen briljant gevonden humor, maar meer wat flauwe ongein.
Dick Maas Zwarte Humor 
by_the_way
-
- 3792 messages
- 504 votes
Hier een paar plaatjes die ik net tegen kwam op internet. Deze foto's zijn vlak voor het slopen van Zonnedael gemaakt.

(Fok forum)
P8rb
-
- 10773 messages
- 1820 votes
soms keek ik de serie wel eens, altijd wel grappig.
films des te beter 
street-racer
-
- 81 messages
- 13 votes
ik vind de serie leuker dan de film ik heb alleen bijna alle afleveringen al gezien 
sasje^^
-
- 39 messages
- 116 votes
de serie is echt wel leuk, de film trouwens ook.
ik heb helaas ook al zo'n beetje alle afleveringen gezien, wel jammer.
by_the_way
-
- 3792 messages
- 504 votes
*Reinout Oerlemans heeft weer een nieuwe klus in handen. Na zijn succesvolle producties Sterren dansen op het ijs, Jensen, Groeten uit de Rimboe en So you wanna be a popstar, gaat hij zich nu bezig houden met een nieuwe reeks afleveringen van Flodder. 'Natuurlijk neem ik een gigantisch risico. De kans is natuurlijk aanwezig dat de nieuwe cast totaal niet aanslaat bij de kijkers en dat het een grote flop wordt. Maar is er natuurlijk ook een kans dat het een doorslaand succes wordt. En daar gaan we maar even vanuit. Bovendien, als het ook echt een succes wordt is het misschien wel mogelijk om alle RTL-comedies nieuw leven in te blazen. Denk hierbij aan de Vlaamse pot, Mijn dochter en ik en Samsam. Dat zou toch helemaal top zijn?
* Goed nieuws voor de fans van Flodder; de serie wordt binnenkort nieuw leven in geblazen. RTL begint namelijk over een paar weken met de opnames van een nieuwe reeks! Momenteel worden er audities gehouden voor rollen als Johnny en Kees Flodder en er gaan zelfs geruchten dat een oud-GTSTacteur een rol zal krijgen in het vernieuwde Flodder. Dat belooft wat, dus ga zeker kijken. Want dit wil je gewoon niét missen..
Bron: gtstcourant
Tjah triest eigenlijk, toch ben ik wel een beetje benieuwd naar deze nieuwe afleveringen zou er dan weer een heel Flodder dorp worden opgebouwd. Niemand kan Coen van Vrijberghe vervangen. 
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Dat dachten ze ook na Huub Stapel
Maar Coen bleek een veel betere Johnny te zijn
Quentin
-
- 10202 messages
- 8541 votes
Een vervolgserie met een geheel nieuwe cast en productieteam slaat toch niet aan.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
"er gaan zelfs geruchten dat een oud-GTSTacteur een rol zal krijgen in het vernieuwde Flodder."
YEAH!
...
by_the_way
-
- 3792 messages
- 504 votes
Hier nog een berichtje:
RTL was van plan om de serie Flodder opnieuw uit te brengen. De oude afleveringen worden zo goed bekeken dat RTL een vernieuwing op tv wilt brengen. Alleen Dick Maas die de oude films en afleveringen van Flodder heeft geregisseerd en geproduceerd start nu een rechtzaak tegen Armada Productions. Armada en Eyeworks zouden gezamenlijk de nieuwe afleveringen gaan produceren.
Dick Maas produceerde vroeger de series met zijn productie bedrijf First Floor Features. In 2005 is First Floor Features failliet verklaard en zijn de rechten verdeeld aan de zender RTL Nederland en Armada Productions. Eigenlijk zou RTL al afgelopen maand zijn gestart met het uitzenden van de serie. Maar wegens problemen stelt de serie zich steeds verder uit.
RTL wil de zender RTL 5 volgend seizoen in september gaan versterken door tal van nieuwe series. Daarom moet Flodder eind dit jaar op de buis. Pieter Klapwijk heeft er vertrouwen in dat ze door kunnen gaan met het produceren van de serie. De serie heeft een budget van 140.000 euro per aflevering.
Quentin
-
- 10202 messages
- 8541 votes
Ben benieuwd maar of dit het toch al matig niveau van de orginele serie gaat halen ... ik betwijfel het ten zeerste.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2167 votes
Tuurlijk niet Oerlewapper weet niet waar ie aan begint
Dan had ik nog eerder een vervolg van Het Glazen Huis verwacht
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Ah nee toch.. Dit wordt dan een soort van part 3 van Flodder. Ik heb nog nooit gezien dat waar dan ook een 3e deel erin slaagde een succes te worden.
Kees en Johnny waren nog wel te vervangen na 2 films. Maar na weet ik veel hoeveel afleveringen kun je Van Vrijberghe-de Coningh en De Walle echt niet meer wegdenken uit de show.
Ze gaan hun gang maar, ik heb er in ieder geval weinig vertrouwen in.
metaledje
-
- 740 messages
- 859 votes
de serie verveeld nooit, al is het nu weer bezig met de zoveelste tal herhalingen, mijn pa kijkt het nogsteeds en ik kijk dan wel eens mee,en merk dat ik dan wel voor de 3e keer naar dezelfde aflevering zit te kijken,maar toch blijft het enorm vermakelijk!!! ik vind het dan ook niet zo gek dat het enorm goed bekeken word en dat het herhaald blijft worden, het is tenslotte goed geld in het laatje..
laat de nieuwe reeks series maar komen!!!!!!heeft mijn pa weer wat te kijken in de avond