• 177.969 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.371.006 votes
Profile

Willy's en Marjetten

JJ_D

• 3815 messages
  • 1344 votes

Nieuwe serie op één, door Neveneffecten en Bart de Pauw. En zeker die laatste stelt teleur, want dit wordt zeker geen nieuw 'Geslacht de Pauw'. Toch af en toe erg grappig, maar vaak ook erg goedkoop. Ook een definitief bewijs van hoe slecht Jonas Geirnaert wel is...

2,5*

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Potvolkoffie!!! Helemaal vergeten.

Die drommelse vrouwen met hun ijsschaatsen...

dulcinea

• 923 messages
  • 818 votes

Ik vond Geslacht De Pauw enorm tegenvallen dus ik weet niet goed wat ik hiervan moet verwachten. Heb gisteren niet gekeken (niet door het ijsschaatsen maar door Prison Break en ik was ook totaal vergeten dat dit gisteren was trouwens)

Is dit nu eigenlijk een serie of gewoon sketches?

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

JJ_D wrote:

Nieuwe serie op één, door Neveneffecten en Bart de Pauw. En zeker die laatste stelt teleur, want dit wordt zeker geen nieuw 'Geslacht de Pauw'. Toch af en toe erg grappig, maar vaak ook erg goedkoop. Ook een definitief bewijs van hoe slecht Jonas Geirnaert wel is...

2,5*

Volledig mee eens!

Miss Daisy

• 321 messages
  • 2291 votes

dulcinea wrote:

Ik vond Geslacht De Pauw enorm tegenvallen dus ik weet niet goed wat ik hiervan moet verwachten. Heb gisteren niet gekeken (niet door het ijsschaatsen maar door Prison Break en ik was ook totaal vergeten dat dit gisteren was trouwens)

Is dit nu eigenlijk een serie of gewoon sketches?

sketches

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

ik heb nochtans goed gelachen! De humor is wel enorm absurd en leunde bij momenten sterk aan bij Monty python. Voor de liefhebbers dus.

vooral de scènes op het schooltje en met de alien waren ronduit hilarisch!

donnie darko

• 6140 messages
  • 2823 votes

JJ_D wrote:

2,5*

Ik vond het ook ongeveer 2.5* waard. Ik vond trouwens dat Bart de Pauw het wel nog het beste deed, en die Jonas Geirnaert is inderdaad de meest ongrappige man die ik ken.

Ravenstein

• 1524 messages
  • 518 votes

Het Geslacht De Pauw was fantastisch (hoewel ik het eerst maar niks vond), dit is op z'n best degelijk. Maar men moet dit niet zien als een programma van Bart De Pauw. Het is een programma van verschillende mensen, waaronder BDP.

Ik heb me vooral kapot gelachen met VJ Tony en de sketch met de "aliens". Die was werkelijk hilarisch!

Ik kijk zeker terug als ik thuis ben.

Ravenstein

• 1524 messages
  • 518 votes

Wat ook lachen was:

De prijsvraag van vorige week was "Wat is het grootste getal ter wereld?".

En de winnaar is..., die er met 3.800 het dichtste bij zat.

Miss Daisy

• 321 messages
  • 2291 votes

Ik denk dat het een programma is dat moet groeien en dat je kan dit moeilijk beoordelen na één keer gezien te hebben

Ravenstein

• 1524 messages
  • 518 votes

Juist de tweede aflevering gezien.

Er zaten weer enkele enorm grappige stukken in.

Vooral het stuk met VJ Nico als DJ op de trouwfeest van z'n vroegere vriendin was hilarisch.

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

Miljaar, ik heb niet kunnen kijken gisteren. Spijtig dat ze dit niet herhalen in de loop van de week

Ravenstein

• 1524 messages
  • 518 votes

Op Youtube staan enkele stukjes.

JJ_D

• 3815 messages
  • 1344 votes

Ravenstein wrote:

Vooral het stuk met VJ Nico als DJ op de trouwfeest van z'n vroegere vriendin was hilarisch.

In aflevering 2 inderdaad nog een hoogtepunt (naast "den djoef"), maar aflevering drie was schaamtelijk slecht. Niks om echt te lachen, en dat 40 minuten lang. Ongeloofelijk pijnlijk, vooral weeral voor Jonas Geirnaert.

JJ_D

• 3815 messages
  • 1344 votes

Martin Van K wrote:

De humor is wel enorm absurd en leunde bij momenten sterk aan bij Monty python. Voor de liefhebbers dus.

Daar begrijp ik dus echt niks van. Deze wansmakelijke amateuristische boerenproductie gaan vergelijken met de beste Britse serie ooit, waar gelukkig ook de dialoog van enige intellectuele waarde voorzien was. In 'De Standaard' schreef een lezer dat alle Vlamingen zichzelf dreigen te herhalen, door steeds de plattelandsmarginaal belachelijk te maken, in plaats van grotere artiesten zoals Tom Lanoye navolging te geven en even te gaan spotten met de elite (> Monty Python en hun vermeende respect voor 'the queen' bv; maar ook het 'Geslacht de Pauw'). Maar zover zie je de Neveneffecten jongens natuurlijk niet gaan, neen, bij een gebrek aan kunde, maar vooral aan inspiratie. Steeds weer dezelfde formuletjes keren terug, zoals nu ook weer met 'Tenerife', het begint naast voorspelbaar ook nog irriterend te worden; de term 'goedkoop' gaat al op vanaf de eerste aflevering (> nu ook met het goochelen).

Graag zou ik jouw met je kennis van Monty Python eens wat parallellen horen uitleggen, want voor mij is het klassenverschil duidelijk. Alvast bedankt.

(Als ze zo doorgaan ga ik voor 2*)

Martin Van K

• 9050 messages
  • 4553 votes

JJ_D wrote:

Daar begrijp ik dus echt niks van. Deze wansmakelijke amateuristische boerenproductie gaan vergelijken met de beste Britse serie ooit, waar gelukkig ook de dialoog van enige intellectuele waarde voorzien was.

Waarom zouden we niet mogen gaan vergelijken? Het is niet omdat een bepaalde reeks zoveel indruk op je heeft gemaakt, dat je een andere reeks er niet naast kan leggen. Ik heb ook op geen enkel moment beweerd dat Willy's en Marjetten hetzelfde niveau van Monty python haalt. Ik zei: het leunt aan bij.... Dat heb ik gezegd na de eerste aflevering en daar blijf ik ook bij. De scène van de gillende ouders aan het schoolpoortje kun je zo naast de stenigingscène uit The life of Brian leggen. De absurditeit en woordspelingen (Espe en Wuste) volgen dezelfde logica als de MP-mannen. En nogmaals: mij ga je niet horen beweren dat dit van een evenwaardig, laat staan beter niveau is. Maar als jij vindt dat deze reeks in niets kan vergeleken worden met Monty python ben jij volgens mij te veel gefocust op je voorliefde voor een andere reeks.

In 'De Standaard' schreef een lezer dat alle Vlamingen zichzelf dreigen te herhalen, door steeds de plattelandsmarginaal belachelijk te maken, in plaats van grotere artiesten zoals Tom Lanoye navolging te geven en even te gaan spotten met de elite (> Monty Python en hun vermeende respect voor 'the queen' bv; maar ook het 'Geslacht de Pauw'). Maar zover zie je de Neveneffecten jongens natuurlijk niet gaan, neen, bij een gebrek aan kunde, maar vooral aan inspiratie.

Hallo, het gaat hier om een lezersbrief!!! Dus een mening van één bepaalde persoon. Dat deze reeks enorm veel tegenstanders heeft, lijkt mij niet meer dan logisch, omwille van de absurditeit van de moppen, die bij vele mensen niet aanslaat.

Graag zou ik jouw met je kennis van Monty Python eens wat parallellen horen uitleggen, want voor mij is het klassenverschil duidelijk. Alvast bedankt.

Graag gedaan!

JJ_D

• 3815 messages
  • 1344 votes

Martin Van K wrote:

(quote)

Waarom zouden we niet mogen gaan vergelijken? Het is niet omdat een bepaalde reeks zoveel indruk op je heeft gemaakt, dat je een andere reeks er niet naast kan leggen. Ik heb ook op geen enkel moment beweerd dat Willy's en Marjetten hetzelfde niveau van Monty python haalt. Ik zei: het leunt aan bij.... Dat heb ik gezegd na de eerste aflevering en daar blijf ik ook bij. De scène van de gillende ouders aan het schoolpoortje kun je zo naast de stenigingscène uit The life of Brian leggen.

Dat vind ik dus doodgewoon niet. Je kunt ze gaan vergelijken, jawel, om vervolgens vast te stellen dat in 'The Life of Brian' volstrekte chaos gecreëerd wordt, met veel meer middellen ter beschikking: uitstekende mimiek en krijsende stemmetjes en het aanwezig zijn van een prachtige context. In 'Willy's en Marjetten' moeten we het stellen met het belachelijk maken van de gewone gefrustreerde huisvader (let wel: die scène kon er zeker mee door), terwijl MP een historische gegeven heerlijk "parodieert".

De absurditeit en woordspelingen (Espe en Wuste) volgen dezelfde logica als de MP-mannen.

Grappigste moment van gisteren, inderdaad, maar ooit in een Monty Python-aflevering het interview met 'Arthur TwoSheds' gezien? De woordspeling diende daar een groter doel (de emotie van de geïnterviewde), waardoor je een dubbele laag kreeg. Volledig afwezig, alweer, in 'Willy's en Marjetten'.

Hallo, het gaat hier om een lezersbrief! Dus een mening van één bepaalde persoon. Dat deze reeks enorm veel tegenstanders heeft, lijkt mij niet meer dan logisch, omwille van de absurditeit van de moppen, die bij vele mensen niet aanslaat.

Kunnen we het erover eens worden dat 'Monty Python' daar veel verder in ging, en vaak ook véél subtieler?

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

En dan is nu de prijsvraag ... hoeveel suikerklontjes gaan er in de kip en in de inspecteur ... de prijs is nog altijd de taart van 4 weken geleden

dit is toch zaaaalig gevonden

donnie darko

• 6140 messages
  • 2823 votes

Nee, vorige week vond ik het echt beschamend. Dit is echt 0.5* waard, zo slecht is het. De eerste viel nog mee, maar nu is het echt wel verschrikkelijk geworden.

JJ_D

• 3815 messages
  • 1344 votes

donnie darko wrote:

Nee, vorige week vond ik het echt beschamend. Dit is echt 0.5* waard, zo slecht is het. De eerste viel nog mee, maar nu is het echt wel verschrikkelijk geworden.

Inderdaad, vanavond hoeft het zelfs niet meer voor mij...

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Het was derjuist anders wel een vrij goede aflevering ...

was vrij grappig

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Metalfist wrote:

Het was derjuist anders wel een vrij goede aflevering ...

was vrij grappig

Ik heb het programma voor de eerste maal gezien en ik moet eerlijk zeggen: ik heb goed gelachen. Goede, nietszeggende en simpele Vlaamse humor. Meer moet dat niet zijn...

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

Af en toe erg grappig, soms helaas ook vrij flauw.

Geweldig stuk met dat slaan voor het goede doel

Er is overigens nog zo'n soort programma in Belgie.

Daar zag ik hoe Samson en Gert werden nagedaan.

'Samsung en Bert' heette het.

Weet iemand uit welk programma dat kwam?

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Dat is volgens mij Sketch A' Gogo met Stany Crets en Peter Van Den Begin elke donderdag op kanaal 2

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

Kanaal 2 is toch VRT?

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Spartaan1986 wrote:

Kanaal 2 is toch VRT?

Neen. VRT is een 'bedrijfsnaam': Vlaamse Radio & Televisie.

Dat omvat de volgende 'merken': Eén, Canvas, Ketnet, Radio 1, Radio 2, Klara, Donna, Studio Brussel, RVi, Vrtnieuws en Sporza.

Hier kom je meer te weten.

Kanaal Twee daarentegen is eigendom van 'de Persgroep'. Deze omvat een heleboel 'merknamen', waarvan VTM, Kanaal Twee, JimTV en ATV de televiesiezenders zijn.

Hier voor meer uitleg.

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

Jammer dan kan ik dat kanaal helaas niet ontvangen.

Erg leuke sketch van Samsung en Bert was het en dat smaakt naar meer

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Probeer is op youtube of je er niets van vind

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

Ja ik heb het filmpje van Samsung en Bert gevonden

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.