• 177.927 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.556 votes
Profile

Dexter (Showtime)

Hectometersnor

• 299 messages
  • 168 votes

Ik volg deze show op de voet, ik wacht elke week met smacht op de nieuwste episode. Volgende week de laatste episode van seizoen 3. Voor mij de beste tv-show ooit gemaakt. Hij is zo vet!

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Seizoen 3 loopt bijna ter einde. Ik vond het weer een geslaagd seizoen. Net als S1 lag de nadruk meer op het mystery-gedeelte, en hopelijk heeft Dexter nu wel zijn lesje geleerd, als het gaat om 'vrienden' maken.

Maar aan de andere kant vind ik het gewoon jammer dat Doakes er niet meer is. Zijn gemis is erg groot.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Seizoen einde was wel wat rommelig. Alles moest nog even snel afgerond worden. Ik heb alweer zin in seizoen 4, zou knap zijn als ze dit niveau zo volhouden.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Mooi dat het nieuwe seizoen al in de steigers staat.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Heel mooi inderdaad. I.t.t. s1 en 3, denk ik dat het nu (net als s2) weer meer gaat rondom Dexter en z'n hele situatie (al vind ik dat mysterieuze vaak veel leuker).

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Geen super finale zoals s2, maar het gehele seizoen was wel weer erg gaaf. Showtime laat weer zien dat het zich kan meten met de kwaliteit series van HBO.

aryan

• 986 messages
  • 1752 votes

Seizoen 3 vond ik het beste seizoen, het was bijzonder verassend en het verhaal tussen Miguel en Dexter vond ik erg goed en mooi uitgewerkt. Het einde van seizoen 3 was ook goed en ik ben benieuwd waar seizoen 4 over zal gaan.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Het enige wat ik minder vond aan de finale was de dood van King, bij de autopsie zal toch wel te zien moeten zijn dat hij stierf door het breken van de nek en niet door de val of de auto. Maar goed, misschien komen ze daar nog op terug in het volgende seizoen.

Wel een aantal erg sterke scènes in de finale zoals de confrontatie met Ramon en King en het laatste gesprek met zijn vader.

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

. prachtig einde. Misschien niet wat betreft de Skinner-zaak, maar wel op dramatisch vlak.

Op naar S4!

(afbeelding)

.

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5738 votes

Seizoen 1 is af. Wat een finale, zeg

Leuk om moordzaken tegen te komen die meer dan één aflevering duren (in tegenstelling tot... álle CSI-achtige series). Komt seizoen 2 binnenkort ook op DVD (regio 2)??

mrdig

• 499 messages
  • 2687 votes

Regio 2 van het 2e seizoen komt rond 30 maart 2009 op DVD lees ik op wiki : http://en.wikipedia.org/wiki/Dexter_(TV_series).

Maar wederom een pracht van een seizoen, op naar seizoen 4!

AmazingPP

• 2523 messages
  • 1858 votes

Wat een geweldig eerste seizoen! Ik heb met spanning gekeken naar de verwikkelingen rondom deze man.

Wat ik ook zo goed vind is dat je eigenlijk direct de rol van Michael C. Hall in Six Feet Under vergeet. Hij speelt Dexter heel erg knap en staat mijlenver weg van de rol van David in SFU. Ook de inleiding van het programma vind ik weer van hoge klasse.

Binnenkort krijg ik het 2de seizoen! Ik wacht met spanning af!!

Dn!S

• 30 messages
  • 0 votes

Dexter is my main man! Sinds oktober volg ik de ontwikkelingen van deze Darkly Dreaming seriemoordenaar met veel plezier. Wat een goede serie is dit. Gemakkelijk een van de leukste die ik gezien heb. Seizoen 1 is een mooie intro met twists die je nauwelijks ziet aankomen en een prachtige, bijna kunstige finale dan doel ik op de scene waarin Debra gered wordt en Dexter zijn eigen broer vermoordt.
Het echte werk begint eigenlijk pas in seizoen 2. Op dit moment zat ik zo in de serie dat ik iedere dag twee afleveringen keek. Iets wat ik normaal echt nooit doe. De centrale plot van het verhaal, dus dat al zijn lijken worden gevonden en hij het onderzoek naar hemzelf moet saboteren was iets waar ik verschrikkelijk op gehoopt had. Maar ik had dit meer verwacht voor een slotseizoen. Daarnaast vond ik zijn vreemde relatie met Lila zeer interessant. De spanning bouwt zich verder en verder op en waar Dexter na 4 afleveringen de boel onder controle lijkt te krijgen, daar valt het tegen het einde aan steeds meer uit elkaar. Zijn nieuwe houding tegenover zijn medemens, die hij overnam van Lila blijkt hem uiteindelijk bijna te vernietigen. Toch ook weer mooi dat diezelfde Lila hem toch weer redt op het einde, door het hutje in de fik te steken en Doakes te doden. En nog mooier, maar oh zo dramatisch, dat Dexter Lila toch vermoordt. De tweede persoon die hem heeft leren kennen zoals hij is.
Bijna alles aan dat seizoen klopt. Het enige overbodige vond ik de ontwikkelingen van Debra en die FBI agent.

Dan denk je, hoe gaan de makers dit overtreffen? Seizoen 2 was nagenoeg perfect. Gelukkig hadden de schrijvers die intentie niet. Seizoen 3 gooit het over een andere boeg. De centrale moordzaak is minder spectaculair dan in de vorige seizoenen. Als Dexter die jongste Prado vermoordt ben je bang dat seizoen 3 weer een klopjacht wordt. Gelukkig stellen de schrijvers me opnieuw niet teleur en was de moord slechts een broodnodig bruggetje om Miguel en Dexter samen te laten komen. Wat volgt is een mooie, maar even bizarre vriendschap die nog verder gaat dan de veel meer fysieke relatie tussen Dexter en Lila.

Ik ben blij dat ze hebben gekozen om seizoen 3 te focussen op family man Dexter. Zijn relaties met Rita, Debra, de kinderen, maar ook met Batista en die Japanner(ze gaan bowlen ) ontwikkeld zich. Ook de relaties van de bijfiguren worden benadrukt. Zo krijgen ze allemaal een minder eenzijdig karakter. Heel goed allemaal.
De finale van dit jaar vind je eigenlijk al in de op een na laatste aflevering, want de moord op Miguel was toch wel het meest dramatische moment. Zo'n goede vriend. En toch lijkt het hem niet gegund te zijn. Aflevering twaalf lost de eindjes mooi op. Een ietwat simpele ontsnapping van de Skinner wellicht. Maar dat vergeef ik ze. Prachtige laatste scene waarbij Dexter godzijdank wel trouwt. Ik heb nu wel genoeg series gezien waar de bruiloft op het laatste moment wordt afgeblazen. Dan krijg ik altijd zo'n gevoel dat de schrijvers hun personages niet durven te laten veranderen. Hier trouwt Dexter, de seriemoordenaar, gewoon. Mooi ook die bloeddruppel op de jurk van Rita. Veel treffender kan het niet.

Goed, nu zijn er dus drie seizoenen voorbij. Er zijn contracten getekend voor tenminste nog twee seizoenen dus dat is een mooie gelegenheid voor wat speculatie.
Allereerst mijn beoordelingen:
Seizoen 1: 4/5
Seizoen 2: 5/5
Seizoen 3: 4/5

Dan Seizoen 4. Wat denken jullie dat de ontwikkelingen zullen worden? Ik voorspel dat de nadruk gaat liggen op het combineren van een leven als huisvader, bloedspatanalyst en seriemoordenaar. Dat zal toch voor complicaties gaan zorgen als je 's nachts nog het huis uit gaat om wat zaakjes te regelen. Rita zal vermoedens gaan krijgen. Of misschien merkt een van de kinderen het wel. Ook ben ik benieuwd of er weer een persoon n de serie komt die de geheimen van Dexter leert kennen. Dat zou misschien wel herhaling worden dan, maar eigenlijk geniet ik het meest van deze scènes tussen Dexter en Ice truck killer, Lila en Miguel.
Ik hoop dat Debra eens een belangrijkere verhaallijn krijgt want al die relaties van haar vind ik niet zo heel bijzonder. Ook hoef ik de moraliserende geest van Dexter's pa niet meer te zien. Dat werkte goed maar moeten ze niet mee door gaan.

Zo dat was even een geraas over het toetsenbord zeg. Wat een serie al niet met je kan doen...

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Dn!S wrote:

Dan Seizoen 4. Wat denken jullie dat de ontwikkelingen zullen worden? Ik voorspel dat de nadruk gaat liggen op het combineren van een leven als huisvader, bloedspatanalyst en seriemoordenaar.

Tja, dat kan niet anders natuurlijk. .

Verder vind ik het gelukkig wat moeilijk te voorspellen. 1 ding dat denk ik wel aandacht gaat krijgen is dat Dexter redelijk angstig gaat worden dat zijn aanstaande kind zijn genen dus ook een donkere kant gaat krijgen

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Wat ik niet echt snap, want is een traumatische ervaring niet verantwoordelijk voor zijn gedrag?

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Goed punt, maar toch niet helemaal denk ik. Ik bedoel, het is niet alsof elk slachtoffer van zo'n traumatische ervaring niet alleen een seriemoordenaar wordt maar ook nog eentje met bepaalde neigingen die in hem zitten.
En zijn broer was ook niet bepaald normaal natuurlijk. Er zal wellicht toch iets meer in hun zitten dan alleen die ervaring.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Zijn broer bevond zich toch ook in dat letterlijke bloedbad? Het was altijd mijn overtuiging dat door die slachtpartij er iets is geknapt bij de broertjes, niet dat ze zo ter wereld zijn gebracht.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Maar zijn broer zat ook in dat bloedbad voor een hele tijd. Volgens mij was het inderdaad vooral doordat hij op jonge leeftijd met extreem veel geweld en bloed te maken kreeg dat hij geen gevoel meer heeft en neigingen heeft tot moorden. En door de code van zijn vader heeft die het nog een beetje kunnen "beheersen". Denk dat die in seizoen 4 meer gevoel terug krijgt eigenlijk, zat in dit deel ook wel al een beetje.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Extreem veel bloed en geweld
Dat viel toch wel mee?

Zelfs als het mogelijk is dat één specifieke gebeurtenis verantwoordelijk is voor iemands moorddadige neigingen, dan is dat eerder een ongeluk waarbij hersenbeschadiging is opgelopen dan een traumatische ervaring.

Ik denk toch ook dat het gewoon om slechte genen gaat.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Uhh volgens mij lag hij samen met zijn broer in een redelijk hoeveelheid bloed voor enkele dagen met hun dode moeder erbij? dat weet ik niet helemaal meer zeker. Maar er was in de flashbacks een aardige hoop bloed te zien. Zijn broer had ook een keer een kamer geheel met bloed omgedoopt om zo te hopen dat zijn broertje terug zou gaan denken aan die gebeurtenis.

En ik weet niet, het kwam op mij over dat die op jonge leeftijd zo iets ernstigs had gezien en erin had geleefd dat hij daarna weinig gevoel meer had. En dat een beetje terug kreeg in de moorden. In de serie wordt het zo volgens mij uitgelegd. Of het verder ook echt kan is volgens mij bij deze serie niet heel interessant. Hoewel dingen die je mee maakt in het begin van je jeugd wel erg bepalend kunnen zijn volgens mij voor je latere leven. Niet dat ik denk dat Dexter een echt persoon zou kunnen zijn in deze wereld. Maar binnen de werkelijkheid van de serie leek me dit de uitleg.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Oké.

Ik denk dat je dergelijke instincten pas ontwikkeld nadat je zeer lange tijd hebt blootgestaan aan dergelijke invloeden (bloed en geweld).

Maar goed, ik vind Dexter dan ook een heel realistisch personage.

Phoenix

• 7846 messages
  • 1418 votes

Lol, "dat viel toch wel mee". Zijn moeder is voor zijn ogen met een kettingzaag in stukken gezaagd en vervolgens hebben de broertjes dagenlang alleen in het donker in haar bloed rondgedobberd.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Je kan door minder een trauma oplopen inderdaad.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Een trauma ja, maar daar hebben we het dan ook niet over.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Volgens mij zit het wel degelijk in de genen, en heeft de moord van zijn moeder er helemaal niks mee te maken. De herinnering (lees: flashbacks van de moord van z'n moeder) kwam pas halverwege s1 naar boven, terwijl hij daarvoor al veelvuldig aan het moorden was. Lijkt me dus zeer onwaarschijnlijk. Maar goed, dat is slechts mijn interpretatie.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

The Last wrote:
De herinnering (lees: flashbacks van de moord van z'n moeder) kwam pas halverwege s1 naar boven, terwijl hij daarvoor al veelvuldig aan het moorden was.
Dat hoeft natuurlijk niets te zeggen, maar daarvoor verwijs ik je naar de psychoanalyse van meneer Freud.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Apollinisch wrote:

Een trauma ja, maar daar hebben we het dan ook niet over.

En dat trauma leidt dan tot zijn driften.

mrdig

• 499 messages
  • 2687 votes

Dn!S wrote:
Dan Seizoen 4. Wat denken jullie dat de ontwikkelingen zullen worden? Ik voorspel dat de nadruk gaat liggen op het combineren van een leven als huisvader, bloedspatanalyst en seriemoordenaar.

Ik ben ook zeer benieuwd wat seizoen 4 ons zal geven qua plot. De boekenreeks van Dexter heb ik nooit gelezen, maar ik las ergens dat in de boeken Rita's zoon Cody, net zoals Dexter, ook een 'dark passenger' in zich heeft en dat Dexter aan Cody beloofd om hem te gaan trainen net zoals Harry hem heeft getraind.. Zou dit een mogelijkheid zijn?
Daarnaast ben ik benieuwd of de 1e man van Rita (her secret) nog een rol van betekenis gaat spelen in seizoen 4.
Oh, en Debra komt in seizoen 4 er ongetwijfeld achter dat de Ice Truck Killer de broer van Dexter was en zodoende komt ze wellicht nog veel meer over Dexter te weten. Zal ook wel een rol van betekenis gaan spelen.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3279 votes

Zou dit een mogelijkheid zijn?

Lijkt me niet. Is nog geen enkele keer naar gehint.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

mrdig wrote:
Daarnaast ben ik benieuwd of de 1e man van Rita (her secret) nog een rol van betekenis gaat spelen in seizoen 4.

Ik hoop van niet. Zou het wel erg dom vinden als de hoofdplot nu ineens om Rita gaat draaien.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.