- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Deadwood (HBO)
Deadwood (HBO)
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
peterx43
-
- 92 messages
- 63 votes
De eerste aflevering had mijn interesse gewekt voor Deawood, maar eerlijk gezegd ik heb het eerste seizoen gekocht en ben bij de vierde cd gestopt.
Het hele decor is heel goed. Maar het verhaal is andere koek. Eens Wild Bill Hickok eruit begon het verhaal al te vervelen.
Het komt hier op neer: de hele tijd gefuck en de ene obsceniteit achter de ander . En mensen als varkensvoer. Het zal wel toen zo geweest zijn in zo'n plaatsjes zeker? Maar mij maak je niet wijs dat het hele westen zo ineen stak.
En dan een karakter zoals Calamity Jane , die loopt de hele tijd te zuipen en te grienen en ik vraag mij hoe een acteur als Ian Mcshane dat drie seizoen heeft uitgehouden met dat gefuck en cocksucker gedoe.
Kortom ik vond het een goede start maar voor de rest kwam bij het gedacht op van: BOOOOORIIING!
Op het net kun je de DVD's veel als tweedehands krijgen, geen wonder het is niet iets om weg te leggen en later opnieuw te bekijken.....Eén keer is al teveel.
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Weet ik niet. Leg eens uit wat ''alles is relatief'' inhoudt.
Herlees het, beruik je grijze massa en heel misschien gaat er iets dagen?
Nee hoor, ik zeg alleen maar dat ''het dieptepunt'' relatief is t.o.v. de kwaliteit van de drie seizoenen als geheel. Er zijn weinig series die zo dicht bij de perfectie blijven als Deadwood, ook al vond ik de eerste 13 afleveringen nog altijd het sterkste van alles.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Heb de eerste 3 afleveringen via Canvas gevolgd maar ben genoodzaakt te stoppen doordat 2 keer de video fout geprogrammeerd was en ik dus elke keer een half uur miste van afl 2 & 3 waardoor ik dus het verhaal langst geen kanten kan volgen.
Misschien eens pindakazen want het interesseerde me wel.
jester
-
- 806 messages
- 1245 votes
Ik volg de serie nu op de BRT (had hem op Talpa gemist). Prachtige serie, met mooie karakters! Speciale vermelding voor Calamity Jane.
louisvf
-
- 1462 messages
- 2523 votes
Hehe, wat zijn ze toch zo dom in Fnac Leuven.
Zowel seizoen 1, 2 als 3 te koop aan 30 euro per stuk.
Wat ben ik blij met mijn ultimate collection (alles dus) voor 42euro, wat een koopje!
Cinch
-
- 20 messages
- 0 votes
Een oogstrelende serie met sterke dialogen en karakterontwikkelingen maar die je vervolgens, uitgerekend in de laatste aflevering, trakteert op een onbegrijpelijk teleurstellende anticlimax. Alles had er een schijn van dat de knap geschreven spanningsboog zich in de laatste episode met spetterend vuurwerk zou ontladen. Niets van dat alles, en dat was dan ook een eerste klas ontgoocheling.
De geestige "dialogen" tussen Al Swearengen en mr. Wu waren het alleen al waard om te kijken. En wat lijkt die Sherrif veel op Billy Bob Thorton qua uiterlijk en stem.
Martijnnn
-
- 2248 messages
- 2407 votes
Deze serie staat nog altijd op men lijstje met series en films die ik nog moet zien, maar lees nu dat de serie ooit geannuleerd is. Maar eindigt de serie wel? Of is het duidelijk dat de makers eigenlijk nog verder willen gaan en eindigt het open?
Donkerwoud
-
- 8660 messages
- 3940 votes
Maar eindigt de serie wel? Of is het duidelijk dat de makers eigenlijk nog verder willen gaan en eindigt het open?
Dat laatste. Het einde is wel enigszins gesloten maar het is duidelijk dat het bedoeld was als aanloop naar meerdere seizoenen.
Martijnnn
-
- 2248 messages
- 2407 votes
Zonde dan, ik denk toch dat ik hem ga kijken, de kritieken zijn erg lovend. En ik hou wel van die western sfeer.
Paulie Walnuts
-
- 5 messages
- 137 votes
Zonde dan, ik denk toch dat ik hem ga kijken, de kritieken zijn erg lovend. En ik hou wel van die western sfeer.
Gewoon doen! Deze serie is namelijk top, op elk vlak.
JB.
-
- 149 messages
- 293 votes
Naast The Sopranos de beste serie ooit voor mij. Met The Wire als goede derde.
Bartt88
-
- 1577 messages
- 1019 votes
Wauw, een forum over Deadwood, dat is lang geleden. Was het niet Talpa dat het vroeger uitzond? Erg goede serie vond ik het maar opeens kwam er een abrupt einde aan, ik geloof in óf na seizoen 2, misschien verdween het ook wel met Talpa.
Zonde, nu ik er aan terug denk, toch maar eens kijken waar het te koop is.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Wauw, een forum over Deadwood.

Misschien wel de beste Deadwood scene...
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Net het eerste seizoen erop zitten. Wat een geweldige serie! Lekker lomp, vies, vuil en vol geweldige personages. Wel erg jammer dat Wild Bill zo snel het loodje legt, ook al zo'n interessant personage. Hoogtepunt is natuurlijk Al Swearengen, een van de geniaalste personages in de historie van de tv. Leuk ook dat de meeste personages op echte personen gebaseerd zijn.
Minder leuk dat de serie geen einde heeft. HBO heeft verschillende erg sterke series maar echt trouw zijn ze niet aan hun publiek. Cocksuckers.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Maar Wu is ook geweldig!

Veelzeggende promoshot...

Insignificance
-
- 3220 messages
- 5586 votes
Cocksuckers.
Hoopleheads.
Inderdaad, standbeeld voor Ian McShane. Casting van de bovenste plank (?).
Ik kan het ook maar moeilijk bevatten dat achter Seth Bullock en Hitman dezelfde persoon schuil gaat.
Ruiter13
-
- 140 messages
- 1117 votes
Zag toevallig gisteren dat hij weer op tv is! Op Canvas of zoiets. Ook al heb ik de serie inmiddels 3x gezien, ik bleef toch weer kijken 
DeepeR
-
- 7 messages
- 0 votes
Ben de serie nu aan 't kijken. Vond 'm een beetje inkakken zo na de helft van 't eerste seizoen, maar tegen 't einde van het seizoen wordt ie toch wel briljant weer.
Maar eerlijk is eerlijk meneer Swearengen draagt deze serie. Niet dat de rest slecht is, zitten zeker een paar goeie tussen, maar hij steekt er bovenuit. Ook zijn er een aantal karakters die totaal niet interessant zijn tot nu toe.
Ruiter13
-
- 140 messages
- 1117 votes
Dat is wel heel vet
Echter als je alles al op DvD hebt is het toch een beetje geld over balk heen smijten.
Bartt88
-
- 1577 messages
- 1019 votes
Momenteel reikt mijn budget tot €30,- hier voor.
Martijnnn
-
- 2248 messages
- 2407 votes
Dat gaat sowieso niet werken omdat de box met alle afleveringen op dvd al 50 euro kost 
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Dat gaat sowieso niet werken omdat de box met alle afleveringen op dvd al 50 euro kost
De Blu-ray boxset zal rond de € 120 uitkomen (bron).
Bartt88
-
- 1577 messages
- 1019 votes
Mmh, even wachten dan maar. €120,- voor blueray dus, pfff belachelijk. 
Martijnnn
-
- 2248 messages
- 2407 votes
Nou ja het is veel geld maar je krijgt wel 13 schijfjes met 36 uur aan beeld materiaal. (jup staat op de hoes
) Niet duurder dan gemiddeld.
Alle seizoenen los op dvd zal je zo rond de 90 euro kosten dus dan is 30 euro helemaal niet zo gek veel duurder.
De Band of Brothers box kostte destijds 80 euro en daar zaten 10 afleveringen in.
Bartt88
-
- 1577 messages
- 1019 votes
Nou ja het is veel geld maar je krijgt wel 13 schijfjes met 36 uur aan beeld materiaal. (jup staat op de hoes
) Niet duurder dan gemiddeld.
Alle seizoenen los op dvd zal je zo rond de 90 euro kosten dus dan is 30 euro helemaal niet zo gek veel duurder.
De Band of Brothers box kostte destijds 80 euro en daar zaten 10 afleveringen in.
Ja ok, als je terug redeneert naar de prijs per schijfje valt het inderdaad nog wel mee. Maar in ene zo'n bedrag neerleggen voor een box dvd's is best fors voor een student.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Verwacht dat de prijs nog wel zakt. DVDPacific.com maar in de gaten houden.