- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Deadwood (HBO)
Deadwood (HBO)
Martin Van K
-
- 9050 messages
- 4553 votes
Deze westernserie is voorlopig nog niet op de Belgische televisie verschenen, ik weet niet hoe dat zit in Nederland? Het eerste seizoen is wel reeds te verkrijgen op dvd.
De reeks volgt de belevenissen van talrijke personages (waaronder Calamity Jane en Wild Bill Hickock) in het dorpje Deadwood aan het einde van de 19de eeuw. De regisseur David Milch (de maker van oa NYPD Blue) deed een jaar lang historisch onderzoek voor deze serie, en hij wou het Wilde Westen schilderen zoals het echt was: een helse plaats waar eigenbelang en hebzucht heersten. De lijken vallen bij bosjes en romantiek is (in tegenstelling tot seks) heel ver te zoeken.
JoeHallenbeck
-
- 3413 messages
- 0 votes
Deze westernserie is voorlopig nog niet op de Belgische televisie verschenen, ik weet niet hoe dat zit in Nederland? .
Talpa zendt Deadwood uit in Nederland (seizoen 2 inmiddels).
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Inmiddels is ook deze serie (seizoen 3) weer begonnen op HBO, ben nog halverwege seizoen 2 maar daar komt deze week nog verandering in.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
d.a.f.
-
- 189 messages
- 472 votes
inderdaad zeeeeer mooie covers.
Is deze serie iets??? ben nl. wel een western fan, maar vroeg me of of deze serie echt het bekijken waard is, op talpa komt hij nl. redelijk laat.
Martin Van K
-
- 9050 messages
- 4553 votes
inderdaad zeeeeer mooie covers.
Is deze serie iets??? ben nl. wel een western fan, maar vroeg me of of deze serie echt het bekijken waard is, op talpa komt hij nl. redelijk laat.
Zeker de moeite! De reeks combineert de traditie van de klassieke westerns (een rustig, niet overhaast tempo) met moderne elementen (grauwe en ruwe scènes)
Diffel Naffel
-
- 45 messages
- 35 votes
Heb het eerste seizoen gekocht en in één week twee keer helemaal gekeken.
MFEO
-
- 682 messages
- 38 votes
Deze serie (door Talpa in Nederland uitgezonden) heb ik sidns kort in huis. Heb nog niet ernaar gekeken. Heb hem gekregen van DVD Valley.
Mara ik hou wel erg van westerns en als ik zo af en toe wet ervan op tv zal leek het me erg goed.
Ik geloof dat HBO bijna altijd gerant staat voor een goeie serie.
Dionysos
-
- 852 messages
- 0 votes
Erg fijne serie ja, wel eentje die ik ga aanschaffen. Het is allemaal zo lekker smerig en corrupt, en praktisch iedereen die er rondloopt is op de een of andere manier een ongelooflijke klootzak. Prachtig. Mooi vormgegeven ook.
Martin Van K
-
- 9050 messages
- 4553 votes
De DVD-release van series 2 en 3 kunnen we op 7 december verwachten. Ik kijk er naar uit...
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
De DVD-release van series 2 en 3 kunnen we op 7 december verwachten. Ik kijk er naar uit...

Volgens mij is releasedatum "Seizoen 3" nog niet bekend.
N.B.
Gebeurd niet vaak, maar R-1 release van Seizoen 1 + 2 ditmaal duurder ( € 110,89) dan in R-2.
Martin Van K
-
- 9050 messages
- 4553 votes
ik las toch net in Knack dat seizoen 2 en 3 beiden op 7 december zullen uitgebracht worden. Voor wat het waard is...
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Weet iemand of seizoen 3 de laatste is?
Jep.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Weet iemand of seizoen 3 de laatste is?
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
tot nu toe krijgt serie 4* van me...
Brad Dourif is er schitterend in en Olyphant (Seth Bullock) is een zeer aangename hoofdrolspeler.
JP
-
- 620 messages
- 262 votes
Hehe, seizoen 1 is binnen. 
Gekocht bij Mediadis voor 15,99e maar zie dat ie alweer 19,99e is...
Martin Van K
-
- 9050 messages
- 4553 votes
Paramount Home Entertainment Benelux brengt op 7 juni 2007 de tv-serie Deadwood seizoen 3 op dvd uit. De serie gaat over het ruige verleden ten tijde van de goudkoorts. De vondst van goud brengt grote groepen gelukzoekers naar het stadje Deadwood waar de strijd om de macht en het goud begint. De box bevat 4 discs met 12 afleveringen en meer dan 9,5 uur kijkplezier voor de echte westernliefhebber.
PaulieWalnuts
-
- 1239 messages
- 815 votes
Echte western? Het is meer een soort drama in western setting. Geweldige serie overigens. Die Swearengen is echt een mooi figuurtje. Binnenkort seizoen 2 maar 's aanschaffen.
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
Ik vind hoe de politiek achter het goudzoekersdorpje wordt geregeld en getoond vooral sterk, al komt dat missch meer aan bod in S2...
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2816 votes
Ik heb de eerste dvd-box nu thuis liggen en ga beginnen kijken. Op imdb zeggen ze dat het iets is voor carnivale-liefhebers. Kunnen jullie jullie daar bij aansluiten of niet?
PaulieWalnuts
-
- 1239 messages
- 815 votes
Ik heb de eerste dvd-box nu thuis liggen en ga beginnen kijken. Op imdb zeggen ze dat het iets is voor carnivale-liefhebers. Kunnen jullie jullie daar bij aansluiten of niet?
Ik heb de eerste aflevering van Carnivale laatst gekeken, maar dat is denk ik niet echt mijn ding. Deadwood daarentegen; geweldig. Deadwood is meer Sopranos-stijl naar mijn mening. Goede one-liners, geweld, drama en recht voor z'n raap.
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2816 votes
Ik heb de eerste aflevering van Carnivale laatst gekeken, maar dat is denk ik niet echt mijn ding. Deadwood daarentegen; geweldig. Deadwood is meer Sopranos-stijl naar mijn mening. Goede one-liners, geweld, drama en recht voor z'n raap.
Ik zou toch proberen om een paar afleveringen van Carnivale te kijken. Is echt heel meeslepend eenmaal als je er echt in zit.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Zag net bij Bol.com, dat de 1e 3 seizoenen € 29,99 per DVDbox zijn.
(Elders boven de € 35 gezien en bij VanLeest zelfs € 90.)
PaulieWalnuts
-
- 1239 messages
- 815 votes
Zag net bij Bol.com, dat de 1e 3 seizoenen € 29,99 per DVDbox zijn.
(Elders boven de € 35 gezien en bij VanLeest zelfs € 90.)
Heb seizoen 3 daar vandaan ja.... Geweldige (western) serie echt.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Ben verder geen tv-serie kijker, maar McLeod's Daughters lijkt mij ook aardige serie, die soms tot de Westerns gerekend wordt.
PaulieWalnuts
-
- 1239 messages
- 815 votes
Zoals ik al zei, het is niet echt typische western dit. Meer een dramaserie over het leven daar in de vroege tijd en hoe ze alle opbouwden. Compleet met alle viezigheid van toen: hoeren, geweld, drank, etc.
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Zoals ik al zei, het is niet echt typische western dit. Meer een dramaserie over het leven daar in de vroege tijd en hoe ze alle opbouwden. Compleet met alle viezigheid van toen: hoeren, geweld, drank, etc.
PaulieWalnuts
-
- 1239 messages
- 815 votes
Nu je het zegt. Ik heb dat nooit zien staan. Elke aflevering duurt +/- een uur en dat was volgens mij op HBO ook het geval. Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat ze daarmee bedoelen. Into The West heb ik nooit gezien, wat hebben ze daarmee gedaan dan?
Volgens mij zond Talpa wel een bewerkte versie uit omdat er nogal veel gescholden wordt e.d.