- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Wie is de Mol?
Wie is de Mol?
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Dan zou het inderdaad een molactie van Karin kunnen zijn.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ik vond het ook vreemd idd dat bij het tweede spel niet goed is nagedacht. Het maakte letterlijk niet uit of je loog of de waarheid sprak want pieter jan zei toch wel of je het goed had of niet.
Pieter Jan legde aan het eerste duo nog uit dat ze ook 'geen antwoord' mochten geven, maar dat heb ik bij de andere duo's niet gehoord. Inderdaad een beetje raar spel. Let vooral op Karin die in de voice-over zegt dat ze niet wil laten blijken op Jan te zitten, terwijl ze later bij de laatste vraag toegeeft op vraag 20 (wie is de mol?) Horace te hebben ingevuld. Dat was dus waarheid... Maar bij de vraag 'wat deed de mol bij de voorstellingsopdracht' zegt ze: 'optreden'. Horace trad op maar het antwoord was niet waar.
Die oue doet mijn hoofd spinnen. Maar ze is niet de mol 
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Waarschijnlijk begreep ze gewoon haar eigen strategie niet 
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Dat komt vooral doordat de groep de hele tijd denkt: "zo dom kan ze niet zijn, dat moet ze wel spelen."
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Die oue doet mijn hoofd spinnen. Maar ze is niet de mol
Ze zit ook altijd op mensen die totaal onverdacht zijn, zoals Horace en Jan. Dat vind ik ook raar. Bij mij zeker nog in beeld als mogelijke mol.
Otherfool, waarom ben jij er eigenlijk zo van overtuigd dat het Patrick is?
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1625 votes
Voor jou zijn ze misschien onverdacht, misschien voor anderen niet. Iedereen zou het kunnen zijn, je kan niemand uitsluiten in dit spel, ook al zijn sommige meer verdacht dan de anderen.
Daarom ook: Trust Nobody. Sommige gaan er nog steeds van uit dat degene met de meeste molacties de mol is. In de voorafgaande seizoenen was dat meestal niet het geval.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Otherfool, waarom ben jij er eigenlijk zo van overtuigd dat het Patrick is?
Effe het molboekje erbij pakken...
afl. 1: Patrick overruled het kleurensysteem met zijn eigen systeem. Dit systeem was in beginsel niet slecht maar wel verwarrend, zeker als je kijkt hoe de opdracht er verder uit zag. Verdacht.
afl. 2: Patrick's omschrijving in het theater wordt maar 4x geraden. Verder wordt hij in de mijnen-opdracht in no-time afgeschoten.
afl. 3: Als 'Koningin Beatrix' ineens door Myriane wordt geraden, probeert Patrick nog te overrulen naar 'Elvis', terwijl de rest meteen denkt: he, Beatrix, dat zou weleens kunnen.
afl. 4: Patrick durft niet over het touwtje... hij is te zwaar? Het excuus is misschien plausibel, ik vond het niet echt overtuigend.
De optelsom is duidelijk, al wil ik Pepijn nog niet helemaal afschrijven als mol.
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Zo kun je van Karin ook wel een rijtje maken, van iedereen wel, als je erg gaat letten op een iemand denk je volgens mij altijd dat dat de mol is.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Met het verschil dat Karin in afl. 1 meteen 3000 euro in de pot brengt en over het touw loopt terwijl dat niet eens van haar verwacht wordt. Patrick heeft nog helemaal niks bijgedragen.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Ja, die 3000 piek was ik even vergeten. Overtuigend argument tegen Karin.
In aflevering 3 was Patrick trouwens ook degene die '2008' op het huis schilderde, waardoor de andere groep de verkeerde schildering koos.
Toch denk ik vooralsnog niet dat hij het is. 
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
In aflevering 3 was Patrick trouwens ook degene die '2008' op het huis schilderde, waardoor de andere groep de verkeerde schildering koos.
Dat had ik nog even willen opzoeken (stond niet in het molboekje), dus bedankt voor deze info.
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1625 votes
Karin kon ook gewoon over het touw zijn gelopen omdat ze dan minder verdacht overkomt. Of omdat ze dacht dat er toch een paar zouden zijn die niet durfden, dus kon zij natuurlijk wel haar zelf bewijzen. Hetzelfde wat Inge Iepenburg destijds heeft gedaan.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Patrick zou het inderdaad heel goed kunnen zijn. Wel een wereldact dan, toen hij zogenaamd erg emotioneel was toen hij aan de overkant kwam op dat touw...
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Mijn neef (mede-mol-fanaat) heeft zijn zinnen ook vanaf de 1e minuut op Patrick gezet. Moet hem toch eens wat meer in de gaten houden. Patrick dan, niet mijn neef. 
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Misschien je neef ook wel, als hij écht zijn zinnen op Patrick heeft gezet 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Haha mag toch hopen dat hij het niet op die manier heeft! 
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Vanaf aflevering 1 had ik 4 verdachten:
- Jan
- Patrick
- Art
- Anna
Ze zitten er allemaal nog in... Patrick staat momenteel wel op 1, denk ik.
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Die Anna wordt echt door niemand verdacht, niet hier en niet door de spelers. Nicolage Rico is volgens mij de eerste die ik het zie zeggen. Dat zijn juist de mensen die het weer kunnen zijn. Vorig jaar had in het hele seizoen niemand van de kandidaten op Kiml gestemd bij de test, behalve Frits Sissing op het einde.
TragieStar.*
-
- 3473 messages
- 1625 votes
Anna werd op het begin heel vaak genoemd. Nu wel wat minder, omdat iedereen nu meer Patrick en/of Karin of Pepijn gaan noemen.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Klopt. Meestal vallen de mollen juist niet op.
Anna staat trouwens op nummer 3 op de site, dus dat valt verder wel mee MoFeDu. 
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Ooh haha inderdaad, maar vond dat van Kim vorig jaar wel grappig.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Karin kon ook gewoon over het touw zijn gelopen omdat ze dan minder verdacht overkomt. Of omdat ze dacht dat er toch een paar zouden zijn die niet durfden, dus kon zij natuurlijk wel haar zelf bewijzen. Hetzelfde wat Inge Iepenburg destijds heeft gedaan.
Toevallig heb ik dat seizoen een paar weken terug in 1 ruk gekeken, en ik wist (nu ja; vermoedde) na die actie juist dat Iepenburg de mol was. Heel a-typisch dat ze over de top ging, en nog a-typischer dat ze de bonus in ontvangst nam als de rest ook zou gaan. Een hele typische, onopvallende maar effectieve, mol-actie.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Die Anna wordt echt door niemand verdacht, niet hier en niet door de spelers. Nicolage Rico is volgens mij de eerste die ik het zie zeggen. Dat zijn juist de mensen die het weer kunnen zijn. Vorig jaar had in het hele seizoen niemand van de kandidaten op Kiml gestemd bij de test, behalve Frits Sissing op het einde.
Ik heb ook al een paar keer Anna genoemd hier hoor.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Vorig jaar had in het hele seizoen niemand van de kandidaten op Kiml gestemd bij de test, behalve Frits Sissing op het einde.
Dat is volgens mij niet waar hoor. Frits en Erik zaten al langer op Kim.
Volgens mij was het in 2008 dat er pas in de finale voor het eerst op de mol werd gestemd.
Don Dijk
-
- 7079 messages
- 0 votes
Vanaf aflevering 1 had ik 4 verdachten:
- Jan
- Patrick
- Art
- Anna
Ze zitten er allemaal nog in... Patrick staat momenteel wel op 1, denk ik.
Lafaard. je moet vanaf het begin maar één naam noemen ipv vier.
Ik hou het op Karin. Die oue dus. Die doet of ze hoogtevrees heeft.
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Kan ook wel, weet in ieder geval dat het een keer zo was.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Anna werd op het begin heel vaak genoemd. Nu wel wat minder, omdat iedereen nu meer Patrick en/of Karin of Pepijn gaan noemen.
Ik noem Pepijn en Patrick al vanaf het begin. Kan er ook niets aan doen dat iedereen mij nu ineens gaat napraten...
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Lafaard. je moet vanaf het begin maar één naam noemen ipv vier.
Ik hou het op Karin. Die oue dus. Die doet of ze hoogtevrees heeft.
Beter 4 waar 'ie bij zit dan Karin noemen.