- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Wie is de Mol?
Wie is de Mol?
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Overigens hoop ik dat het dit jaar niet weer zo'n ouderwets saaie mol is. Een mol zoals iedereen hier die zou spelen, met een hoop voorkennis. Ik zie liever een mol die daadwerkelijk stiekem probeert de boel te verstieren. Gewoon in het zicht van de medekandidaten.
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
- Susan is de enige met een envelop
- De mol (= Tygo) weet op wie Susan zit, want hij hoort haar antwoorden van de regie
- Groep besluit al het geld te posten
- Tygo weet wie zij opschrijft en hij weet wellicht ook al dat zij de verkeerde kiest, waarmee de kans dat die persoon de finale haalt, aanmerkelijk kleiner is.
- Resultaat: verdient geld en iedereen weet dat Tygo niet de mol is, omdat hij toch net €1250,- de pot in gehaald heeft?
Wat is hier dan precies de rol van "mol" Tygo? Behalve dan dat hij het prima vind dat Susan de laatste envelop post.
Alles wat ze posten in tot aflevering 9 zeker. Het kan meer worden als er de juiste naam op geschreven is.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Wat is hier dan precies de rol van "mol" Tygo? Behalve dan dat hij het prima vind dat Susan de laatste envelop post.
Anderzijds: Tygo mag niet ontdekken (verkeerde envelop), dat zou immers de perfecte positie voor de mol zijn. Hij weet dat het bandlid als eerste moet. Door heel overdreven en overduidelijk zich kenbaar te maken, zoeken de andere kandidaten ook naar overduidelijke personen. Vervolgens komt Jan-Willem, de kandidaat, en hij is heel stil en wilt niet ontdekt worden (= kandidaat, dus heeft jokers nodig). Doordat de overige kandidaten naar een overduidelijke persoon zoeken, missen ze JW.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Als Sofie de mol is, waarom is zij dan degene die JW op het laatste moment ontdekt?
Als Aaf de mol is, waarom vliegt zij er dan uit?
Als Freek de mol is, waarom geeft hij gelijk de ABC-clou weg in de roltrapopdracht of waarom is hij de eerste die geld post, moet de mol niet zo laat mogelijk posten?
Als Susan de mol is, waarom schrijft ze dan überhaupt de naam van iemand die nog in het spel is op de envelop?
Zoals ik al zei, iedereen blijft bij zijn of haar mol. Vervolgens treedt de klassieke moltunnelvisie op. Argumenten als "Jantje brengt minder geld in" of "Iris was in die opdracht niet zo ijverig" worden al jaren gebruikt waar het men uitkomt. Uiteindelijk zijn het alleen de 'clues' die echt hints weggeven (denk bv. aan Inge die in gebarentaal zich bekend maakte) of men moet een mol op heterdaad betrappen.
Het berekenend te werk gaan, heeft eigenlijk nooit geholpen. De meeste (over)analyserende mensen vliegen er vroeg uit, denk aan Owen Schumacher en Joep van Deudekom. Het zijn juist de semi-serieuze kandidaten die ver komen en uiteindelijk (al dan niet toevallig) de goede mol kozen.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Zoals ik al zei, iedereen blijft bij zijn of haar mol. Vervolgens treedt de klassieke moltunnelvisie op. Argumenten als "Jantje brengt minder geld in" of "Iris was in die opdracht niet zo ijverig" worden al jaren gebruikt waar het men uitkomt. Uiteindelijk zijn het alleen de 'clues' die echt hints weggeven (denk bv. aan Inge die in gebarentaal zich bekend maakte) of men moet een mol op heterdaad betrappen.
Het is nogal wiedes dat je tot het einde toe nooit zeker kan weten wie de mol is. Wat allemaal niet wegneemt dat een combinatie van bovenstaande argumenten tot een bepaalde verdenking kan leiden. En soms zit je er dan nog helemaal naast, maar dat maakt de argumenten niet persé onterecht.
Overigens vind ik het geld-argument zelf wel het sterkst, in de zin dat iemand die (veel) geld binnen brengt de mol gewoon niet kan zijn (ook niet als er een opdracht komt waarin de pot leeggespeeld kan worden, immers de mol kan nooit zeker weten dat dit gaat lukken).
Schumacher speelde het natuurlijk ook wel behoorlijk dom en ging ook nog eens in aflevering 2 op één persoon zitten.
chevy93
-
- 12754 messages
- 1324 votes
Ik vraag me af of iemand die (veel) spreid verder komt dan iemand die (minder) spreid. Je ziet ook vaak dat spreiders er zo halverwege uitvliegen. Ben benieuwd of oud-winnaars daar wel eens wat over gezegd hebben.
Curry
-
- 313 messages
- 113 votes
maar wij zien maar wat de regie ons wil laten zien dus je mist altijd 75% van wat er gebeurt.
Over saaie mol gesproken; als het JW is dan klopt dat geheel
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Ik vraag me af of iemand die (veel) spreid verder komt dan iemand die (minder) spreid. Je ziet ook vaak dat spreiders er zo halverwege uitvliegen. Ben benieuwd of oud-winnaars daar wel eens wat over gezegd hebben.
In het begin moet je ongeveer op zo'n 4 a 5 kandidaten zitten. Halverwege is het verstandig om op zo'n 2 kandidaten te zitten. Of je moet écht zeker van je zaak zijn...
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
maar wij zien maar wat de regie ons wil laten zien dus je mist altijd 75% van wat er gebeurt.
Over saaie mol gesproken; als het JW is dan klopt dat geheel
Dat zou ook voor Freek en Susan gelden. Tenminste, van wat wij te zien krijgen.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Alles wat ze posten in tot aflevering 9 zeker. Het kan meer worden als er de juiste naam op geschreven is.
Als ik een verkeerde naam op een envelop schrijft, komt die brief ook nooit aan.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Dat laatste is natuurlijk niet waar, want alleen het postcode en het huisnummer telt, naar namen kijkt de postbode niet, maar dat terzijde. 
Als de mol een naam opschrijft van iemand die niet meedoet gaat het geld sowieso verloren, lijkt me, want dat is niet iemand die nog in aflevering 9 zit.
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Dat geld gaat dus sowieso niet verloren als ik het goed begrepen heb. Ze kunnen er winst op maken als er een juiste naam op staat. Zo niet, dan krijgen ze het geld in aflevering 9 gewoon terug zonder rente.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Wel soms vervelend dat niet alles goed wordt uitgelegd in het programma, waardoor iedereen de spellen anders interpreteert. Dat merk je bij Moltalk ook. Zij weten vaak ook niet hoe het zit, dus het ligt niet alleen aan ons.
We wachten af.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Dat geld gaat dus sowieso niet verloren als ik het goed begrepen heb. Ze kunnen er winst op maken als er een juiste naam op staat. Zo niet, dan krijgen ze het geld in aflevering 9 gewoon terug zonder rente.
Nee. Als de naam die op de envelop staat niet meer in het spel is, gaat het geld verloren.
Anders zou er helemaal geen risico/spelelement zijn...
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Dat klopt niet volgens mij. Het geld gaat niet verloren dan, anders zouden ze wel twee keer nadenken voordat ze het naar de toekomst sturen. Al zal er ongetwijfeld op een later moment nog een haakje aan zitten.
origineelhe
-
- 60 messages
- 1291 votes
Dat klopt niet volgens mij. Het geld gaat niet verloren dan, anders zouden ze wel twee keer nadenken voordat ze het naar de toekomst sturen. Al zal er ongetwijfeld op een later moment nog een haakje aan zitten.
Zo kwam het ook op mij over ja. Over dat 'haakje' had ik nog niet nagedacht, maar dat zou inderdaad heel goed kunnen. Ik hoop stiekem van wel, want dat soort opdrachten zijn altijd extra leuk, vooral als het grandioos mis gaat. Hoe meer molacties hoe beter.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Kan best zijn dat er een haakje aan zit.
Als het geld wél aankomt, krijgen ze een positieve rente op het bedrag - ik dacht een verdubbeling. Het is dus een (grote) gok.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Eindelijk weer mollen vanavond! Was al bijna afgekickt. 
horizons
-
- 5688 messages
- 2406 votes
Geen aflevering gekeken maar Jan Willem is nog steeds de mol. 
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Beetje een flauw einde, toch een mat seizoen, hoewel de opdrachten gisteren wel weer leuk waren.
Ik blijf maar bij Sofie
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Suus it is.
Jan-Willem nu toch wel definitief afgevallen (2250 euro binnengesleept) voor iedereen mag ik hopen?
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Beetje saaie aflevering met een stom einde. Hoop niet dat de volgende ook zo zijn, de lol lijkt er wel een beetje vanaf nu (verwachtte juist dat het beter zou worden zoals elk seizoen). Tygo en de mooie beelden maken het nog wel een te kijken geheel.
Wel soms vervelend dat niet alles goed wordt uitgelegd in het programma, waardoor iedereen de spellen anders interpreteert. Dat merk je bij Moltalk ook. Zij weten vaak ook niet hoe het zit, dus het ligt niet alleen aan ons.
We wachten af.
Helpt alleen maar mee aan de chaos die getoond wordt op je scherm waardoor het onmogelijk is om zonder gokwerk de juiste mol aan te wijzen. Maar het lijkt me dat ze het geld verliezen als de brief niet aankomt, anders zit er totaal geen spanning aan dat spelletje. Vind het sowieso een oninteressante nieuwe toevoeging aan het programma.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Ik vond de opdrachten juist classic, erg goed. Susan is het gewoon jongens, laten we elkaar geen mietje noemen. Die oranje topito's hadden ook vast een kartelrandje ofzo.
Mol na afl. 1: Tygo
Mol na afl. 2: Susan
Mol na afl. 3: Susan
Mol na afl. 4: Susan
Mol na afl. 5: Susan
Mol na afl. 6: Susan
Mol na afl. 7: Susan
Fox McCloud
-
- 951 messages
- 841 votes
Week 1: Susan
Week 2: Susan
Week 3: Susan
Week 4: Susan
Week 5: Susan
Week 6: Susan
Week 7: Susan
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4084 votes
Sofie vanaf week 1 en zij harkt bijzonder weinig binnen en molt er op los.
Tygo saboteert de boel iets te opzichtig in mijn ogen. Een goede tactiek om ver te komen.
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Week 1: Sofie
Week 2: Sofie
Week 3: Sofie (en een beetje Freek)
Week 4: Sofie (en een beetje Freek en Susan)
Week 5: Sofie en Freek
Week 6: Susan en Sofie
Week 7: Susan en Sofie
Vanaf deze aflevering weet ik het zo goed als zeker dat het een van deze twee dames is.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Week 1: Susan
Week 2: Susan
Week 3: Susan
Week 4: Susan (Freek reserve)
Week 5: Susan (of Freek)
Week 6: Susan
Week 7: Susan
Mijn mol is en blijft Susan. Onderbuikgevoel nog voordat het van start ging, dus ik blijf daar bij.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
H'm, hoorde op 3FM een nieuwe aanwijzing. Jan-Willem zou in z'n eigen radioprogramma de frase "lompe nepkin" hebben uitgesproken, wat omgekeerd (soort van) "ik ben de mol" oplevert (fonetisch).
Toch denk ik niet dat hij het is.
Spetie
-
- 38871 messages
- 8150 votes
Mol na afl. 1: Sofie
Mol na afl. 2: Freek, Sofie
Mol na afl. 3: Freek
Mol na afl. 4: Freek, (Susan)
Mol na afl. 5: Freek
Mol na afl. 6: Freek
Mol na afl. 7: Susan, (Freek)
Het moet haast Susan wel zijn. De enige andere optie is en blijft Freek, maar de puzzelstukjes voor Susan beginnen nu steeds meer op hun plaats te vallen. De andere drie zijn het in ieder geval niet.