• 178.174 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.352 actors
  • 9.374.652 votes
Profile

Wie is de Mol?

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Liesbeth en Frits zijn m'n hoofdverdachten.

Hadewig heb ik nog niet goed in beeld.

Tim, William en Marit zijn het niet.

DBTim

• 854 messages
  • 1151 votes

Wie zei er nou dat Liesbeth 26 werd? Ze is van 23 mei 1973?!

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Dat was dan ook een grapje om haar te vleien. Later werd gezegd dat ze 38 werd.

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Jullie zitten allemaal fout.

maxroelofs

• 2838 messages
  • 1659 votes

Die code was 4383

We VIERen dat Liesbeth 38 wordt in aflevering 3. Lijkt me duidelijk toch?

maxroelofs

• 2838 messages
  • 1659 votes

eRCee wrote:

Hadewig heb ik nog niet goed in beeld.

Dat is vaker met de mol, ook de reden waarom ik haar steeds minder vertrouw.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

otherfool wrote:
Art ging nu zelfs over het petje beginnen, vergeet dat maar gewoon

Ik was er al van bewust dat het een handigheidje van William zelf is (anders zou hij dat petje ook niet iedere aflevering dragen).
Heb de opmerking van Art gemist. Maar ik heb William nooit verdacht. Hij is, net als Art vorig jaar, opzichtig aan het mollen. Ik denk ook dat William deze serie gaat winnen.

Maarten - held van beroep - vd Weijden eruit

Erg jammer ja. Waarschijnlijk de leukste kandidaat. Zeer sympathiek ook.

Mol na afl. 1: Anne-Marie
Mol na afl. 2: Marit
Mol na afl. 3: Liesbeth

Je bent lekker aan het schipperen.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Mol na aflevering 1: Hadewych

Mol na aflevering 2: Hadewych

Mol na aflevering 3: Hadewych

En anders is het Liesbeth (die nu ongeveer gelijk staat met Hadewych).

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Mol na aflevering 1: -

Mol na aflevering 2: Liesbeth

Mol na aflevering 3: Liesbeth

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Schrijven jullie William, Marit en Tim niet te snel af? De mol kan best een keertje geld aannemen als hij/zij weet dat het in de volgende aflevering toch allemaal weer twee keer zo hard uit de pot vliegt.

Jammer van Maarten, was een leuke kandidaat. Ik zag hem wel ver komen in het spel. Helaas...

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Ik was al een beetje huiverig toen Maarten zei op veel verschillende kandidaten te zitten. In deze fase van het spel, moet je toch wat gerichter zijn (hooguit spreiden op 3 mensen).

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Nicolage Rico wrote:

Je bent lekker aan het schipperen.

De Mol bezorgt me slapeloze nachten dit jaar...

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Terwijl het zo duidelijk is wie het is. Doe jullie doppen eens open!

eRCee

• 13441 messages
  • 1978 votes

Zeg het maar, lefgozer.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Nicolage Rico wrote:
Ik was al een beetje huiverig toen Maarten zei op veel verschillende kandidaten te zitten. In deze fase van het spel, moet je toch wat gerichter zijn (hooguit spreiden op 3 mensen).

Kan nog prima hoor dat spreiden. Alleen heeft Maarten het slechts gespreid.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Lefgozer wrote:

Terwijl het zo duidelijk is wie het is. Doe jullie doppen eens open!

Precies! William is natuurlijk de mol

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

timbo_ wrote:

(quote)

Kan nog prima hoor dat spreiden. Alleen heeft Maarten het slechts gespreid.

Kan best, maar ik denk dat het verstandiger is om niet op 6 namen te gaan zitten. De kijker kan al een aantal namen uitsluiten, laat staan als je er zelf bij bent (zonder manipulatie van de regisseur).

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

eRCee wrote:

Zeg het maar, lefgozer.

Ik had per ongeluk spoilers gelezen (had het liever zelf ontdekt) van degene die nu al drie jaar op rij de Mol in een redelijk vroeg stadium wist aan te wijzen. Nu wist ie het al in aflevering 2. Ik vertrouw dus blind op em (no pun). Degene die het willen weten moeten me maar PM'en.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

En dat is een zekerheid?

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Jup. Klopt als een bus. Durf ik vergif op in te nemen. Maar puzzelen jullie maar lekker door, dat kijkt een stuk leuker als je de Mol nog niet weet.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Of degene heeft connecties, zodat hij achter de Mol kan komen. Anders is het totaal geen zekerheid.

En a.u.b. geen dingen meer roepen als "jullie zitten allemaal fout", want dan vallen er al aardig wat kandidaten af (mocht degene inderdaad connecties hebben).

Spetie

• 38871 messages
  • 8156 votes

Mol na afl. 1: Liesbeth

Mol na afl. 2: Tim

Mol na afl. 3: Tim

Mol na afl. 4: Frits

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Wat een geniale slotopdracht! Sowieso een erg leuke aflevering, waarin de Mol haar werk heeft gedaan en door twijfel te zaaien de pot op 0 heeft gebracht:

Mol na afl. 1: Anne-Marie

Mol na afl. 2: Marit

Mol na afl. 3: Liesbeth

Mol na afl. 4: Liesbeth

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2168 votes

Twijfel tussen Liesbeth en Marit. Als er nog maar 5 in het spel zijn wil ik mijn keuze beperken tot 1. Was wel een leuke aflevering met een voorspelbaar slot.

maxroelofs

• 2838 messages
  • 1659 votes

Mol na aflevering 1: Liesbeth
Mol na aflevering 2: Liesbeth, Tim
Mol na aflevering 3: Liesbeth, Hadewych
Mol na aflevering 4: Liesbeth, frits

Mijn theorie, geen verborgen hints maar gewoon logisch redeneren:

Frits had met Liesbeth en Tim geregeld dat er rood gestemd zou worden. Er zou dan een meerderheid zijn van drie rode stemmen. Er waren echter 3 groene stemmen en slechts 2 rode. Een van die drie heeft dus alsnog groen gestemd en daarmee de opdracht verknalt. Deze persoon is hoogstwaarschijnlijk de mol. Tim valt voor mij af omdat hij de envelop koos bij de jokeropdracht. Als mol wordt je ingelicht over de inhoud en kan je het dus niet maken alsnog het geld te pakken. Frits en Liesbeth blijven dan over. Frits speelt het spel te echt en is te scherp in het zien van wat er gebeurd, denk hierbij aan dat Liesbeth haar koffer schoon was bij de eerste opdracht of aan dat ze het geld in haar zak stopte en niet in de pot deed. Frits en Tim vallen af en dus moet Liesbeth de mol wel zijn.

Wat denken jullie? Leid ik aan tunnelvisie?

BenicioDelToro

• 4178 messages
  • 1391 votes

Briljante aflevering! Zou het alleen wel jammer vinden als Liesbeth écht de mol is (wat nu nogal obvious is), want dan zouden we het na vier afleveringen al weten. Vergeet niet dat de montage ons ook een bepaalde kant op kan sturen hè. Half NL denkt nu al te mol ontmaskerd te hebben maar ik hoop nog op een konijn uit een hoge hoed. Dat de gedoodverfde mol er volgende week ineens uit ligt ofzo, dat zou lachen zijn, haha!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

maxroelofs wrote:
Mijn theorie, geen verborgen hints maar gewoon logisch redeneren:

Tim valt voor mij af omdat hij de envelop koos bij de jokeropdracht.
Wat denken jullie? Leid ik aan tunnelvisie?

Dat Tim de envelop heeft gepakt zegt na het slotspel (erg leuk!) van deze aflevering niets meer. Juist het tegendeel. Door geld te nemen werd hij bij de jokeropdracht onverdacht, maar hij wist misschien al dat het met het onderhandelspel toch waarschijnlijk zou uitdraaien op een lege pot. Frits vind ik de fanatiek spelen, dus dan zijn Tim en Liesbeth nog over voor mij. Liesbeth heeft eerst de twee (blonde) dames groen laten kiezen en is met de heren rood overeegekomen en heeft daarna alsnog gewisseld. Lijkt het meest logisch. Dat de organisatie de Mol bij de laatste twee overgebleven kandidaten heeft gelaten (William, Marit) lijkt me sterk, de Mol was natuurlijk hard nodig bij dat spel.

maxroelofs

• 2838 messages
  • 1659 votes

Dat met Tim heb je een punt, maar wat nou als er plotseling een meerderheid groen was geweest? Dan zou de mol zich nooit meer kunnen vertonen en schamend in een hoekje moeten gaan zitten. Al is het natuurlijk een mogelijkheid.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Er was een meerderheid groen - omdat je gevoelsmatig altijd denkt 3000 euro pakken, maar rood was altijd strategischer als je logisch nadenkt, omdat je weet dat groen uaniem onhaalbaar is: daar zorgt de mol natuurlijk altijd voor. En meerderheid rood was ook geen man overboord, want dan was er geen geld verdiend.

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Mol na aflevering 1: -

Mol na aflevering 2: Liesbeth

Mol na aflevering 3: Liesbeth

Mol na aflevering 4: Liesbeth

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.