- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Wie is de Mol?
Wie is de Mol?
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Hehe. Ik vind dit allemaal maar vrij saaie typetjes. Nouja oké, Brard en Gordon is misschien een béétje dr over, maar Marc Marie Huijbrechts zou nog wel eens opnieuw mee mogen doen.
Of nee, Albert Verlinde! Nee? Maik de Boer dan?
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Vond het een prima eerste aflevering. Het is duidelijk te zien dat de bn'ers een beetje op zijn, want het is niet een groep om naar uit te kijken.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Pardon?!
Vond het zelf verder ook niet erg spectaculair. Vraag me ook af hoeveel je nu eigenlijk met Ijsland kunt (maar bij aflevering nogwat werd zon beloofd toch?).
Ze gaan ook de zon nog opzoeken ja. Dus ze zullen halverwege wel verkassen naar een ander land/werelddeel.
Ik begrijp de reactie van Eline wel. Ik had liever een paar echte BN-ers gezien. Hoewel sommige kandidaten best grappig zijn, op degene die eruit is en die presentatrice van Brandpunt na. Die Hadewych vind ik ook niks, maar zij is de Mol, dus ze mag niet ontbreken natuurlijk. 
Verder ook jammer dat Art de presentator is. De presentator van Wie is de Mol moet wat mysterieus hebben, en dat ontbreekt bij hem. IJsland is verder schitterend, maar volstaat niet voor de volle serie (vandaar dat ze zullen verhuizen naar een ander land).
Eerste aflevering was nogal saai - nietszeggende opdrachten (op de eerste na wellicht).
William is meteen al gaan mollen, die is het dus niet.
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
Vond Art het eigenlijk prima doen, en de Ijslandse omgeving maakte de wat matte opdrachten voor mij wel goed. Introsequentie was ook vet, misschien wat te druk gefilmd, maar het mag toch wel een wonder heten dat dit programma niet jaar in jaar uit de televiziering met gemak binnen haalt.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Art is geen slechte presentator, maar zoals ik zei, vind ik dat de presentator van WidM wat mysterieuzer mag zijn. Hij doet hard z'n best, dat wel.
Dit jaar winnen ze 'm wel, eRCee. Ik denk niet dat VI nog een keer meedoet. 
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Toch nog genoeg leuke kandidaten toch? Tim Kamps, de Huffmeister, Maarten vd Weijden... dat op het schone IJsland, gaat hem wel worden dit seizoen, opdrachten worden vast leuker. Jammer dat Marion er uit is, grappige vrouw. Verder nog geen idee, Marit is verdacht, maar ik ga voor:
Mol na aflevering 1: Anne-Marie
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Zou kunnen (Anne-Marie).
Eigenlijk onmogelijk om al te gaan raden, maar:
Mol na aflevering 1: Hadewych
(En anders is het Anne-Marie. Frits is ook verdacht).
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Vond het zelf verder ook niet erg spectaculair. Vraag me ook af hoeveel je nu eigenlijk met Ijsland kunt (maar bij aflevering nogwat werd zon beloofd toch?).
Sowieso heb je in IJsland nog enkele redelijk grote plaatsen (waar je ook gewoon opdrachten kan doen). Maar qua natuur heb je ook nog dingen als walvis spotten, thermische baden, water/watervallen, vulkanen, IJslandse paarden, grote parken met steenformaties e.d..
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Heb trouwens een grote hint gezien waaruit blijkt dat William de Mol is. Maar ik vond dat hij teveel de Mol uit wilde hangen in aflevering 1 dus ik zet mijn vraagtekens erbij.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Rustige eerste aflevering, groep is me wat onbekend maar aan de andere kant is dat ook wel fijn kijken. Van de zomer naar IJsland geweest en het is daar echt mooi dus daar zal het niet aan liggen.
Wel jammer dat je op de homepagina gelijk ziet wie eruit ligt, ik moest het terug kijken...
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Vind het nog lastig hoor. Heb eigenlijk alleen Maarten en Dio (en Marion uiteraard) min of meer afgeschreven, de anderen zouden het nog allemaal kunnen zijn. Vooraf zat ik op William, maar die zat wel erg opzichtig te mollen (zoals Art vorig seizoen). Kan ook een tactiek zijn, maar als hij dat te vaak doet dan gaat dat op mijn zenuwen werken ben ik bang. Andere serieuze Molkandidaat vind ik Anne Marie.
Gelukkig morgen al een nieuwe aflevering!
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2168 votes
Vond de eerste aflevering leuker dan die van vorig jaar. Denk dat Liesbeth de mol is. Ze vertoont een beetje hetzelfde theatrale gedrag als Kim Pieter en Patrick Stoof.
Spartaan1986
-
- 3612 messages
- 2168 votes
Jammer dat Dio eruit is. Vond hemwel de smaakmaker in de groep.
Twijfel tussen Liesbeth en Marit als mol.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Liesbeth is er na deze aflevering wel een beetje bijgekomen voor mij, als mol. Naast nog steeds William en Anne Marie. Dio eruit had ik wel een beetje zien aankomen. Opmerkelijk hoe goed hij in de groep lag trouwens. Grappig om te zien.
Paar goede molopdrachten deze keer. De trapopdracht (waar de mol denk ik heel subtiel bezig is geweest), maar ook die met de rooksignalen (wat mij betreft is de montage hier weer belangrijk geweest - waarom zagen we van het eerste koppel alle getallen, maar van de anderen niet) en die met de auto's (heb Frits ook nog niet helemaal afgeschreven).
Maarten lijkt me een prima kandidaat, die slim nadenkt. Dankzij hem eindelijk een positief saldo in de pot! Voor mij dé kandidaat om het spel te winnen deze jaargang.
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Leuke aflevering, een paar typische widm-opdrachten. Met name na de rooksignalen opdracht zijn Marit en Liesbeth weer volop verdacht. Anne-Marie ook nog steeds, maar ik switch toch:
Mol na afl. 1: Anne-Marie
Mol na afl. 2: Marit
Ben wel benieuwd naar de 'grote hint' van NR dat William de mol zou zijn?
stinissen (crew films & series)
-
- 23443 messages
- 76932 votes
Jammer dat Dio eruit is. Vond hemwel de smaakmaker in de groep.
Twijfel tussen Liesbeth en Marit als mol.
Vond ik niet wat is die jongen dom zeg...
Spetie
-
- 38871 messages
- 8156 votes
Leuk ik doe ook mee, is wel een leuk programma.:
Mol na afl. 1: Liesbeth
Mol na afl. 2: Tim
stinissen (crew films & series)
-
- 23443 messages
- 76932 votes
Mol na afl 1 : Maarten
Mol na afl 2 : Maarten
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Is nog geen zinnig woord over te zeggen op dit moment. Elke deelnemer is (bewust of onbewust) aan het mollen en de regie probeert je ook constant op het verkeerde been te zetten. Maar als ik moet kiezen, dan maar dat kereltje die in deze aflevering de vrijstelling had.
Waarom? Ik heb een wel drie keer horen zeggen dat ie Dio zo'n leuke jongen vind en hij probeerde hem nog te helpen bij de test. Hij zag natuurlijk ook wel dat die Dio er helemaal niks van snapte en bakte, en daarom het mollen voor hem heel makkelijk zou maken. Ja, of hij is gay, dan kan je mijn theorie vergeten.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Ik zal later een plaatje plaatsen.
Edit: plaatje is op de één of andere manier verwijdert.
Hint: in aflevering 1 draagt William een honkbalpetje. Als je het petje op zijn kop houdt, verschijnt het woord... "mol". Aardige aflevering. Grootste probleem van het format van Wie Is de Mol is dat de makers de afleveringen zo kunnen manipuleren dat het zowat onmogelijk maakt om te raden. Wat knippen ze eruit? Wat geven ze juist aandacht? Misschien kiezen ze er in deze serie wel voor om de Mol te laten mollen, en dat dus in beeld te laten zien (William).
Hadewych komt me wat te weinig voor, maar bij deze opdrachten hoefde de Mol ook niet veel vuil werk te verrichten.
Jammer van Dio. Geen goede speler (dromerig en om eerlijk te zijn gewoon dom - ik ben vol voor 1 persoon gegaan, dus 50/50), maar wel één van de meest aansprekende personen.
Mol na aflevering 1: Hadewych
Mol na aflevering 2: Hadewych
Outsiders: Liesbeth, Anne-Marie. Tim komt er ook bij.
Marit zeker niet. Of ze kan erg naturel acteren.
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Mol na aflevering 1: -
Mol na aflevering 2: Liesbeth
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
Edit: plaatje is op de één of andere manier verwijdert.
Hint: in aflevering 1 draagt William een honkbalpetje. Als je het petje op zijn kop houdt, verschijnt het woord... "mol". Veel te opzichtige hint zou dat toch zijn? Al heb ik het zelf natuurlijk wel gemist... Lijkt me eerder een grapje om zichzelf verdacht te maken.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Veel te opzichtige hint zou dat toch zijn? Al heb ik het zelf natuurlijk wel gemist... Lijkt me eerder een grapje om zichzelf verdacht te maken.
Dat wilde ik er nog bijzeggen: Het was een symbool, waarin je mol kon lezen (op z'n kop). Dus niet te obvious. Was anders wel een goede grap geweest ja, en wie weet is het ook wel een grap. Ik zie William er wel voor aan.
maxroelofs
-
- 2838 messages
- 1659 votes
Mol na aflevering 1: Liesbeth
Mol na aflevering 2: Liesbeth, Tim
eerst genoemde is hoofdverdachte.
Beste programma op de nederlandse Tv!! Elk jaar weer volop genieten.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Blegh. Ik weet helaas al wie de mol is. De hints worden met het seizoen makkelijker gemaakt lijkt het wel. Maar toch blijf ik wel kijken waarschijnlijk (in ieder geval de laatste paar afleveringen), vind het altijd wel lekker ontspannend om te kijken met mooie natuurshots.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Veel te opzichtige hint zou dat toch zijn? Al heb ik het zelf natuurlijk wel gemist... Lijkt me eerder een grapje om zichzelf verdacht te maken.
In aflevering 2 heeft hij dat petje ook op, trouwens. Jammer dat het plaatje verdwijderd is (opzet?) 
eRCee
-
- 13441 messages
- 1978 votes
En Frits, of ligt dat teveel voor de hand?
otherfool
-
- 18519 messages
- 3403 votes
In aflevering 2 heeft hij dat petje ook op, trouwens. Jammer dat het plaatje verdwijderd is (opzet?)
Art ging nu zelfs over het petje beginnen, vergeet dat maar gewoon

Maarten - held van beroep - vd Weijden eruit en een wat slappe joker-opdracht, dat was al met al wel jammerlijk. Andere opdrachten wel in orde. Liesbeth gaat van plekkie 3 via 2 naar 1 in de verdachtenlijst, Marit kan er definitief af:
Mol na afl. 1: Anne-Marie
Mol na afl. 2: Marit
Mol na afl. 3: Liesbeth
maxroelofs
-
- 2838 messages
- 1659 votes
Mol na aflevering 1: Liesbeth
Mol na aflevering 2: Liesbeth, Tim
Mol na aflevering 3: Liesbeth, Hadewych
Eerst genoemde is hoofdverdachte.
Tim en Wiliam vallen af, zei pakten geld bij de jokeropdracht. Iets wat de mol nooit zou doen