• 177.953 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.755 votes
Profile

Beste filmzender

D-ark

• 1755 messages
  • 420 votes

Wat vinden jullie de beste filmzender?

Ik zeg canvas

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

TCM.

Ozarklynch

• 1317 messages
  • 581 votes

Canvas wil wel eens iets aardigs uitzenden, maar nederland 3 ligt me veel nauwer aan het hart. Ned 3 heeft me alweer geruime tijd geleden doen kennismaken met Kitano en Lynch. Deze zender heeft m'n liefde voor de 'betere' film aangewakkerd.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Vind het filmaanbod bij NL 3 de laatste tijd nogal tegenvallen. Keek er een paar jaar terug intensiever na.

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

Kanaal 2, dankzij de Cult-night rubriek. Hierdoor kan ik ook eens kennismaken met alternatieve vormen van film. Ook al zijn dat meestal gewoon 'foute' films, het is eens iets anders. Ze blijven alternatief (toch regelmatig) en/of horizonverbredend (Ebola Syndrome). Het gaat ook niet altijd over onzinfilms, ook 'de betere film' dat niet zo gauw gedraaid wordt komt er aan bod (Apt Pupil bv). Voor een puur commerciele zender vind ik dat erg lovenswaardig. Daarnaast is ook het "gewone" filmaanbod redelijk gevarieerd. Ze hebben ook kennis van zaken en durven weleens zomaar een betere film draaien ook (weliswaar wel uit het "veiligere" assortiment, maar toch).

De informatie dat er meegegeven wordt is erg aangenaam en de inkadering waarin het soms gebeurt is dat ook (bv Halloweenspecial, of nu vanavond speciaal voor de oscars: Road To Periditon). Er worden daar tenminste ook geregeld wat goeie actieklassiekers gedraaid (en redelijk veel Seagals).

Kanaal 2 is my cup of tea!

Quido

• 14649 messages
  • 6106 votes

gotti wrote:

Vind het filmaanbod bij NL 3 de laatste tijd nogal tegenvallen.

Komen ook steeds minder Nederlandse films op he ?

Nederland 3, BBC en Canvas wil ik ook nog wel eens naar kijken, maar TCM vind ik heerlijk. Komen veel leuke en mooie oude films op.

Mug

• 13981 messages
  • 5969 votes

TCM, zeker voor hen die graag de klassiekers willen zien. Naast de grote films (aantal voorbeelden Casablanca, North by Northwest, The Maltese Falcon, Ben-Hur), toch ook veel slechte films. Jammer dat iedere maand dezelfde films voorbij komen.

NL3 en Canvas behoren ook tot de favorieten, mede door het ietwat alternatievere film-aanbod en goede documentaires.

Andere twee zenders die ik een warm hart toedraag: ARTE [vaak onbekende moderne en klassieke films....vaak ook originele versies met Duitse ondertitels] en BBC4, dat veelal de alternatievere films uit verschillende werelddelen (origineel, Engels ondertiteld) uitzendt, maar ook oude klassiekers (Battleship Potemkin bijv.) en interessante documentaires.

De rest van de zenders houd ik niet echt bij qua aanbod voor de komende weken.

Skyper

• 646 messages
  • 0 votes

TCM is belgisch zeker

Wel jammer dat er nooit klassiekers op de Nederlandse tv komen

djelle

• 6070 messages
  • 0 votes

TCM vond ik ook een goeie zender, maar kan hem helaas niet meer ontvangen. Maar inderdaad ook veel slechte films en veel dezelfde. Leuk trouwens dat MTV de laatste maanden allerlei Aziatische films draait. Verdient ook wel een pluimpje.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

BBC zend anders ook nog regelmatig meer dan prima films uit, die nergens anders aan bod komen. TCM aanbod is echter beperkt tot bepaalde studio films, maar natuurlijk wel een prachtzender. NL3 staat ook nog steeds hoog in het vaandel. Vind geen wezenlijk verschil tussen nu en 3 jaar terug bijvoorbeeld.

starbright boy (moderator films)

• 22398 messages
  • 5070 votes

TCM is van origine Amerikaans.

Nederland 3 en met vlagen BBC 1 en 2. Daarna Canvas. En de zaterdagmiddagfilm van VRT 1. Verder ook Arte (als ze niet nasychroniseren) en ik bid nog steeds dat TV5 de maandagavondfilm gaat ondertitelen. Bij de commercielen heel soms RTL 5 of 7. De SBS zenders waren een paar jaar af en toe terug interessant en zijn nu echt bedroevend. Voor de 16e keer Coming to America ofzo. TCM en BBC 4 kan ik niet ontvangen.

De BBC is elk jaar in december een goudmijn voor klassieke Hollywood-films (ik kan even vooruit met wat ik heb opgenomen toen). Wat MTV doet is geinig, alleen kiezen ze wel de Aziatische films die me nou net niet interesseren.

Ook bij mij heeft Nederland 3 behoorlijk wat aangewakkerd. Ik zag er voor het eerst Kitano (Kids Return en Hana-Bi), Voor het eerst uberhaupt een Aziatische film (Raise the Red Lantern), ik zag er Cyclo, ik zag er La Haine. Noem maar op.

Skyper

• 646 messages
  • 0 votes

De laatste tijd zijn er toch ook niet superveel goede films op ned 3?

Amores Perros en Mulholland Dr. dacht ik of mis ik zoveel?

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

RTL7 dit weekend: Antonia, Boys Don't Cry en Amadeus

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ik vooral veel moois op Net 5 gezien heb. Op BBC 2 willen ze nog wel eens erg grote pulp uitzenden, wat ook wel leuk is (maar ook goede films hoor). Canvas is echt het kanaal van de kwaliteitsfilm en is dus ook erg goed.

Ik vind RTL 4 en SBS 6 de minste.

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

Comedyfilms: Veronica en Rtl5.

Drama en actie: Net5 en Rtl7.

Sbs6 heeft ook meestal goede films, maar Hart van Nederland verpest alles.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

djelle wrote:

Kanaal 2, dankzij de Cult-night rubriek.

Volledig mee eens. Het is zowat het enige filmprogramma waar ik wel eens voor thuis wil blijven. Voor de rest kan het me allemaal niet schelen, veel te veel 13 in een dozijn films op tv ofwel gewoon herhalingen...

D-ark

• 1755 messages
  • 420 votes

Jep daar kan ik ook wel van genieten

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Ik bedoelde BBC 1

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Alle zenders een beetje combineren. Dat vind ik het beste. Ik heb niet echt een 'filmzender' meer waar ik me aan houd. Vroeger, als liefhebber van 'oude' films, TCM, maar nu met de digitale zit hij in een betaalpakket en tot op heden vertik ik het om ervoor te betalen.

mikoz

• 11297 messages
  • 867 votes

TCM is belgisch zeker ?

blabla

• 2070 messages
  • 5242 votes

Waarschijnlijk Amerikaans, Turner Classic Movies, Ted Turner is die van CCN en Warner Brothers.

TCM is een satelietzender.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

veronica is mijn favo film zender de meeste films zie ik met deze zender soms twee op een avond.

dikke 10

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

tegenwoordig toch sbs6 en rtl7

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5739 votes

Canal + natuurlijk !

Of een voor iedereen bereikbare; Net5

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Ik vind van de commerciele Net5 nog de meest degelijke qua reclames. Geen sms spel, reclame beter verdeeld (niet al na 10 minuten een blok)...

Poisonthewell

• 4939 messages
  • 13395 votes

Van wat ik kan ontvangen: BBC2

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

lowhusky wrote:

tegenwoordig toch sbs6

SBS6 is toch de meest vreselijke zender voor films als je het mij vraagt. Als er om 20:30 een film begint van 105 minuten heb je nog het probleem dat om 22:30 Hart van Nederland, Piet's Weerbericht én SBS Shownieuws komen waardoor je 40 minuten zit te wachten op het einde van je film

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Mijn AV kanaal is de beste filmzender

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Idd. Ik kijk eigenlijk amper een film op tv. Eerst niet omdat het beeld bij mn ouders thuis altijd waardeloos was maar nu dat ik perfect beeld heb in mn eigen huis kijk ik eigenlijk nog steeds geen film op tv. Denk dat ik het liefst alles zelf onder controle heb. Die pauzeknop is toch wel erg handig.

MFEO

• 682 messages
  • 38 votes

TCM

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.