- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Welke series kijk jij?
Welke series kijk jij?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Prijzen hoog van series? Erg goedkoop zelfs, ook al is het full price.
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
The Wire (in progress op 13th street, laatste seizoen). Dexter (gevolgd op Nl. 3, dus wordt vervolgd geloof ik). The Sopranos (zo goed als helemaal, op de lijst om volledig aan te schaffen). Six Feet Under (idem The Sopranos). Breaking Bad en The Walking Dead lijken me wel wat. O ja, The Office US ook voor een groot deel gezien natuurlijk. Maar nu Steve Carrell weg is... 
En verder... nog tips?
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Geweldige serie, enorm zwak voor. Staat op een gedeelde tweede plek qua favoriete serie. Toch nog wel de meest fijne tiener serie die er is. En ja Rachel Bilson? Do i need to say more.
Amen to that! Was ook één van de eerste reeksen die ik echt begon te volgen en hoewel ik eerst wat sceptisch ten opzichte van de personages stond, vond Seth dan ook echt vervelend, begint het in de loop der afleveringen echt wel op je gemoed te pakken. Met een prachtige eindscène aan seizoen 1 (Jeff Buckley - Halleluja!) en een paar geweldige twists. En jah Bilson, prachtvrouw blijft dat toch. Ze was imo ook veel meer waard dan Mischa Barton.
edit: Veronica Mars is trouwens ook een enorme aanrader vermits je fan bent van Kristen Bell.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Van VM moet ik S3 alleen nog zien.
The O.C. vind ik een vreemd verhaal. Hartstikke lcichematig maar toch is de serie heel bijzonder. Fijn gebruik van muziek ook en wist vooral ook te raken. Vooral Summer en Seth waren één brok genot, Ryan was ook wel een fijn personage maar ook ik vond Barton niet zo. Ongelofelijk dat zij het eind van de serie betekende. Einde van S1 was mooi, vond ook de symboliek mooi aangezien Buckley natuurlijk verdronken was. Ook erg veel fijne pop culture references (de Spider-man kus
). Ben net weer bezig met herziening, blijft magisch.
Ga je nog aan de moderne Battlestar Galactica beginnen MF?
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Seizoen 3 van VM is veruit het minste, zit ook geen volledige verhaallijn in zoals de eerste twee seizoenen. Geniale verhaallijnen trouwens in die eerste 2 seizoenen!
Ik zeg denk ik al praktisch een jaar dat ik aan de moderne Battlestar Galactica ga beginnen maar ik sukkel met de correcte volgorde van kijken en ik durf niet te veel op te zoeken vanwege spoilers
+ de eerste miniserie duurt 3 uur en mezelf kennende wil ik dat weer in een beurt kijken en daar heb ik geen tijd voor... Ik ben ook nog met teveel andere dinges bezig want The OC zou ik toch ook nog wel eens willen herzien, een tijd geleden gaven ze het in de ochtend op televisie met als resultaat dat ik praktisch altijd te laat op school kwam en gefrustreerd want ik had de afleveringen niet kunnen uitzien.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat is wel vervelend, vernam ook al iets van die volgorde. Heb alleen de moderne BSG gezien, en durf nu ook niet meer zo ver de tijd in te gaan namelijk
.
Ik heb deze van The O.C. van Rianneke gekregen. Pracht uitgave, must voor een fan. Ben erg verrast dat The OC bij herziening gewoon als een huis bleef staan. Had het tegenovergestelde verwacht, dat bewees ook maar dat dit een all time fav is. En ja Summer met haar eww blijft epic
.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
De originele reeks heb ik al wel achter de kiezen, waarvan de '78 versie wel superieur is aan de '80 opvolger maar met die nieuwe reeks heb je echt talloze films en miniseries dus als iemand een juist lijstje heeft, post maar gerust
Ooooh, mooie versie precies. Ik wou dat ik ook zo'n vriendin had
Is dat boek wat interessant of is het meer een verpakking voor de schijfjes?
edit: weet je vanwaar de box komt want ik vind er precies maar bitter weinig over?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Vooral een verpakking van schijfjes, maar ook erg fijne foto collages. Hier krijg je een beetje een idee.
Destijds bij Play.com vandaan maar schijnt nu wel wat lastiger te verkrijgen zijn. De normale boxen nemen het nu weer over.
Wat betreft BSG lijkt de chronologische volgorde alleen een must bij herziening. Zal bij de eerste kijkbeurt gewoon de air volgorde aanhouden. Dan heb je met Razor wel een prequel natuurlijk, maar zo hebben de Amerikaanse kijkers het ook voor hun kiezen gehad. Al is dat persoonlijk.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
jammer dat het bij Play ondertussen al niet meer te vinden is maar dan ga ik waarschijnlijk wel voor de gewone boxen gaan want ik heb toch geen plaats meer voor zoiets uit te stallen.
Mjah, dat klopt natuurlijk wel ergens. Ach eerst maar eens Naruto, Stargate Atlantis, A-Team, Married With Children, Gossip Girl, Pushing Daisies en dergelijke maar eens afronden voor ik aan iets nieuws begin.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Starfate, die series en counterparts lopen ook door elkaar heen begreep ik. Een vriend van mij heeft zelfs Buffy en Angel in de juiste volgorde gekeken. Iets te veel moeite mijn inziens. Jij hebt ook dat probleem, dat teveel series hebben
.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
The O.C....tja, das veruit mijn meest favoriete serie ooit. Vind hem gewoon perfect. Kan nu wel een pagina vol gaan schrijven aan hoe geniaal die serie is, maar je MOET hem zien. Had hem niet opgenoemd omdat ik dacht dat na zo veel jaar iedereen het wel kende. Maar het is verplichte kost voor fans van tienerseries en een geweldig uitstapje voor fans van andere series.
@Naomi Watts: Wie is Meredith?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Angrod
.
Hier wat info over meredith Sulez.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Wow, ze klinkt wel erg leuk inderdaad. Maar naast Bonnie en Caroline snap ik waarom er niet nog een vriendin bij hoeft. TVD heeft al genoeg personages niet? De relatie met Damon vind ik dan weer wel waardig voor de serie, maar dat kan je ook al een beetje terugvinden in Bonnie.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Nee, was ook too much geweest maar zo zijn meerdere keuzes. Elena heeft eigenlijk een jonger zusje en geen knap broertje. En zo zijn er meer zaken (begin nu op zo'n "de boeken zijn beter" kneus te lijken
). Als je dan iemand uit de vriendengroep had laten vallen had ik nooit gekozen om Meredith te laten vallen.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Een jonger zusje? Wow, ik ben echt blij met de keuzes van de schrijvers. Jeremy is een van mijn favorieten zeker na het einde van S2.
(besef nu dat dat komt omdat hij ook best pessimistisch is en laconiek doet over supernatuurlijke wezens)
Wie had jij laten vallen dan? Ben ik wel benieuwd naar want Bonnie is duidelijk nodig als heks zijnde en Caroline IS mijn favoriet na de geweldige transformatie in S2.
Ok, dit begint meer een TVD thread te worden. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik had de significantie van Caroline in geperkt. Al vind ik dat er eigenlijk genoeg ruimte is voor Meredith. Ondanks dat McQueen wel een aanwinst is voor de serie vind ik het wel erg domme keuzes. Maar dat is een beetje het nadeel van fan zijn van het werk van LJ Smith
. Het is gewoon jammer dat de gedurfde elementen van de serie hier niet in zitten, iets te veel brugpieper focus imho. Maar als je de boeken niet kent heb je dit probleem inderdaad niet
.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Starfate, die series en counterparts lopen ook door elkaar heen begreep ik. Een vriend van mij heeft zelfs Buffy en Angel in de juiste volgorde gekeken. Iets te veel moeite mijn inziens. Jij hebt ook dat probleem, dat teveel series hebben
.
Bij Stargate is het nog redelijk lineair volgens mij en is het perfect te doen om gewoon in volgorde van uitkomen te kijken. Eerst de film van Emmerich, dan de Children of the Gods, dan heel de SG1 serie en dan Ark of Truth (die de serie afsluit) en dan Stargate: Continuum (die gewoon een los verhaal is). Maar dan heb je nog Atlantis en Universe en daar ben ik de draad kwijt geraakt dus ik zal het wel gewoon bekijken via de chronologie.
Hoe je in godsnaam Buffy en Angel doorheen kunt kijken is mij onbegrijpelijk trouwens want er is werkelijk geen tijdsaanduiding, althans die heb ik er toch niet uit gehaald. Voor mij was het voldoende om gewoon Buffy te zien en dan Angel, al zit je met de comics echt wel in de problemen.
Ach, met het luxeprobleem van teveel series kan ik gerust wel leven 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Heb vanmiddag de laatste episode van The Vampire Diaries gekeken. Het is nu dus wachten op seizoen 3 (september). Net de eerste 3 episodes van 10 Things I Hate About You gekeken. Best een aardig tussendoortje. Niet echt iets bijzonders, maar wel een vermakelijk tussendoortje dat ik zeker ga volgen.
Ik ga zometeen beginnen aan True Blood. Ben erg benieuwd.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ben erg benieuwd of je True Blood goed vind. Ik ben er helemaal weg van, maar probeer het alleen wel los te zien van TVD, dus verwacht geen soortgelijke serie
Ik ben nu bezig met Kanon Bevalt tot nu toe erg goed, hele schattige anime serie met leuke personages en het is natuurlijk super mooi getekend 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
maar probeer het alleen wel los te zien van TVD,
Lijkt mij wel fijn voor The Vampire Diaries ja
.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Heb de trailer gezien en het lijkt er inderdaad niet op. De enige vergelijking die ik zie zijn de vampiers. Heel ander sfeertje vooral. Verder kan ik er nog niet echt over oordelen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Euhm, relatie mens -> vampier. Lijkt me ook een enorme overeenkomst maar soit. Het is alleen verfijnder, sterker geschreven, meer lef, betere cinematografie, sterkere sfeer en volwassen.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Dat laatste is denk ik een van de dingen die me tegen kan gaan staan. Hoeft natuurlijk niet, maar meestal ben ik meer van de highschool/tiener-stuff. Maar goed, ik ga het gewoon proberen. Dvdtje zit al in de dvdspeler.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
True Blood is echt een 'hate it, or love it' serie. Je moet eigenlijk best open minded zijn, en je niet teveel storen aan slecht acteerwerk of een campy uitstraling. Maar goed ik ben benieuwd, ik heb een sterk voorgevoel dat je het niks gaat vinden 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Oh gosh, ik ben begonnen aan Gossip Girl (eerste dvd) maar kom er niet doorheen.
Afhaken of is doorzetten de moeite waard?
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
True Blood is echt een 'hate it, or love it' serie. Je moet eigenlijk best open minded zijn, en je niet teveel storen aan slecht acteerwerk of een campy uitstraling. Maar goed ik ben benieuwd, ik heb een sterk voorgevoel dat je het niks gaat vinden
Dat zou goed kunnen. Ik heb echt geen idee. Meestal stoor ik me (in films in ieder geval) niet echt aan een campy uitstraling of slecht acteerwerk, mits de film/serie dat ook toelaat en zichzelf niet al te serieus neemt. We zullen zien. Hij gaat over een kwartiertje aan.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Oh gosh, ik ben begonnen aan Gossip Girl (eerste dvd) maar kom er niet doorheen.
Ik heb Gossip Girl niet gezien, maar ik had bij Grey's Anatomy hetzelfde. Ik kwam niet door de eerste 2 à 3 episodes heen. Ben wel blij dat ik verder gekeken heb, want het werd stukke beter.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Seizoen 1 is compleet vergetelijk. S2 is heel erg sterk (lees ongelooflijke chemie tussen twee personages die de serie waard maakt)
@melvddonk: 10 Things I Hate About You is al gecancelled. Zal je niet ver komen denk ik
En hoe was True Blood?
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Jammer, want vind 10 Things I Hate About You toch best een vermakelijke serie met een fijne dosis humor en sarcasme. Het is niet erg bijzonder, maar wel leuk als tussendoortje. Nja, ik ga de afleveringen die er nog wel zijn zeker kijken.
True Blood was wel leuk. Kan er nu nog niet erg veel over zeggen, omdat ik nog maar 1 episode gezien heb, maar ik ga zometeen zeker episode 2 ook kijken. Het sfeertje is fijn en ook de muziekkeuze vind ik erg leuk. Er zit lekker wat humor in en ook de meeste personages vind ik tot nu toe wel leuk (op een paar uitzonderingen na).
Leuk gegeven ook dat Sooki gedachten kan lezen. Ben benieuwd wat daar verder nog mee gedaan wordt. Verder vond ik het wel wat traag, maar dat vind ik met veel series in het begin. De meeste moeten toch zichzelf nog even introduceren en op gang komen. Ben erg benieuwd naar de volgende aflevering.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 messages
- 1042 votes
Inderdaad, True Blood is veel dingen, maar traag is het niet