• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.453 votes
Profile

Welke series kijk jij?

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Iemand Succession (HBO) al gezien? Ik blijf er erg lovende dingen over lezen, maar ben skeptisch om er aan te beginnen. Een hbo slowburn van 20u (en die blijkbaar pas in S2 echt goed wordt) is niet niets...

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Goede dingen over gehoord, maar wat je zegt: ik heb nog een enorme stapel liggen

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

pacohen wrote:

Unbelievable al gezien? Geweldig in 1 woord.

Ja, gezien! Verbaasd me dat ik het vergat te rapporteren. Inderdaad, een heel goeie Limited Series. De vibe van Unbelievable deed me wat denken aan The Wire.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Erg genoten van de eerste 2 afleveringen van HBO’s Watchmen.

De serie speelt zich af in Tulsa, Oklahoma, 34 jaar na de legendarische comic serie van Alan Moore, en wordt door Damon Lindelof (The Leftovers, Lost) gezien als zowel een sequel als een remix; het is duidelijk geen reboot en ligt meer in het verlengde van het einde van de comics dan de 2009 film van Zack Snyder.

Net als The Leftovers is dit een serie zoals ik ze graag zie: ja, er is een fantasy element, maar de serie is tevens rauw, ingevoeld en niet bang om de kijker hard te laten werken of elementen te introduceren die je niet meteen kunt plaatsen. Of misschien wel überhaupt niet. Met Regina King in de hoofdrol en Trent Reznor en Atticus Ross die de score voor hun rekening nemen is het ook op de niet verhaaltechnische vlakken genieten. Vanaf de eerste scene zat ik er gelijk in, ik kan niet wachten op de overige 7 afleveringen.

kleez

• 849 messages
  • 1207 votes

Thanks voor de tip, ben zelf groot liefhebber van The Leftovers

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

John Milton wrote:

Erg genoten van de eerste 2 afleveringen van HBO’s Watchmen.

De serie speelt zich af in Tulsa, Oklahoma, 34 jaar na de legendarische comic serie van Alan Moore, en wordt door Damon Lindelof (The Leftovers, Lost) gezien als zowel een sequel als een remix; het is duidelijk geen reboot en ligt meer in het verlengde van het einde van de comics dan de 2009 film van Zack Snyder.

Net als The Leftovers is dit een serie zoals ik ze graag zie: ja, er is een fantasy element, maar de serie is tevens rauw, ingevoeld en niet bang om de kijker hard te laten werken of elementen te introduceren die je niet meteen kunt plaatsen. Of misschien wel überhaupt niet. Met Regina King in de hoofdrol en Trent Reznor en Atticus Ross die de score voor hun rekening nemen is het ook op de niet verhaaltechnische vlakken genieten. Vanaf de eerste scene zat ik er gelijk in, ik kan niet wachten op de overige 7 afleveringen.

(embed)

Eerste twee aflevering ook gezien en sluit me volledig bij je aan. Denk wel dat het een must is om de comics gelezen te hebben. Mocht men geen zin hebben de twaalf issues te lezen, zoek dan eens op YouTube naar de motion comic van Watchmen. Precies hetzelfde, alleen zijn de tekeningen levendig gemaakt en is er een voice-over.

kleez

• 849 messages
  • 1207 votes

War of the Worlds is ook absoluut een aanrader. Eerste 2 afleveringen afgelopen zondag op fox (gewoon terug te kijken) vond ik erg goed!

Via Google kon ik het eerst niet vinden, want, er komt over een maand nóg een Britse versie van WotW!! Trailer gezien op YouTube hiervan en dit speelt in een hele andere tijd! Erg vermakelijk!

Harmonica Man

• 280 messages
  • 0 votes

Stanley H ben ik mee bezig. Redelijk tijdsbeeld maar Judas vind ik beter.

pacohen

• 67 messages
  • 179 votes

Bezig met Watchmen, gelijk weer hooked.

Hoewel geheel anders, dezelfde sfeer als the Leftovers, 1 van de beste series ooit.

Ooit van Top Boy gehoord? Ik raad aan eerst de 2 seizoenen uit 2011 te bekijken alvorens aan seizoen 3 te beginnen uit 2019. Een bekende rapper heeft het mogelijk gemaakt een vervolg te doen maken, gelukkig maar.

Echt een topserie, lijkt veel op the Wire, dus liefhebbers, mis dit niet!

synec

• 752 messages
  • 439 votes

The Mandalorian:

Nog maar 2 (erg korte) afleveringen, maar wat is dit fijn zeg! De originele Star Wars look and feel is helemaal raak. Het verhaal is simpel (so far), maar dat charmeert me net wel in dit universum. Allemaal nieuwe personages, geen skywalkers, geen death stars ... en zelfs geen john williams. Verfrissend maar het werkt! Voor het eerst misschien heeft Disney hier met de Star Wars formule echt iets leuk gedaan. Het team erachter is natuurlijk geweldig. Dave Filoni, Jon Favreau, Taika Waititi,... dit smaakt alvast naar meer, en geeft me een gerust gevoel wat betreft de toekomst plannen voor nog meer Star Wars op tv.

His Dark Materials:

Fijne eerste paar episodes. Ik heb het eerste boek lang geleden gelezen en die was geweldig. The Golden Compass was toentertijd zeer teleurstellend, maar hier in serie vorm werkt het natuurlijk veel beter en lijkt het erop dat ze de donkere en controversiële elementen van het verhaal hier niet gaan schuwen.

Watchmen:

ondanks dat ik een fan ben van de graphic novel en Snyder film, en Lindelof een soort god voor me is dankzij The Leftovers en Lost, deed de 1e aflevering me maar weinig. En dat het zo nadrukkelijk over rassenhaat moet gaan is wel teleurstellend. Dit thema (en superhelden in het algemeen) een beetje moe misschien. Maar swat ik blijf wel kijken.

Mr. Robot:

vroeger gezien maar ik denk dat ik na 1,5 seizoenen er mee ben gestopt.. Waarom weet ik niet meer. Maar de lof voor Seizoen 4 (en vooral de episode 7 van vorige week) is echt onwerkelijk en maakt me stiekem wel benieuwd om dit terug op te pikken.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

The Crown Seizoen 3: Heerlijk prestigieus.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Nu Watchmen af is (van genoten!) kijken we voor de leuk weer eens af en toe wat van The Big Bang Theory, maar een nieuwe serie waar we vanavond in 2 dagen doorheen zullen zijn gegaan en die erg goed bevalt is de nieuwe Netflix Original The Witcher.

Nog 2 epi's te gaan, maar wie niet vies is van fantasy als GoT en LOTR of de game van CD Projekt Red wel kon waarderen, die kan dit rustig een kansje geven. Het is meer gebaseerd op de boeken van Sapkowski dan de game (helaas, geen redhead Triss), maar het hindert absoluut niet wanneer je die niet gelezen hebt.

En daarna weer verder met The Crown S3 uiteraard.

synec

• 752 messages
  • 439 votes

The Outsider (HBO)

Wat is dit goed zeg. Die Jason Bateman kan wel regisseren. Ik ben hooked! Doet me echt denken aan het niveau van true detective S1. Geweldige eerste 2 episodes alvast.

Het feit dat dit een Stephen King verhaal is, is op zich al een kleine spoiler, maar ben toch erg benieuwd hoe het verder gaat

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Is het al uit? Helemaal vergeten

gauke

• 9852 messages
  • 13069 votes

Giri/Haji - Seizoen 1 (2019) - TvMeter.nl gezien op Netflix. Mix Aziatisch/Brits kom mij bekoren!

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

De termijn 'prestigieuze reeks' wordt precies meer en meer gebruikt en ben al wel meer teleurgesteld. Over het algemeen (uitzonderingen zijn er altijd) blijf ik films toch een pak beter vinden dan series. Als makers van een franchise zeggen dat ze verder gaan als tv-serie, komt het snel over als een degradatie. Het equivalent van 'straight-to-dvd'.

Maar af en toe zit er wel iets leuks bij. Ben nu bezig met Chernobyl. Knap gemaakt, maar om nu te zeggen dat het de beste reeks van het jaar is? Ik denk eerder dat het jammer is dat dit geen film geworden is. Het is mooi gemaakt en interessant, maar vooral omdat het zo focust op de feiten.

Misschien The Mandalorian eens proberen, al heb ik nu het beeld dat het vooral een internethype is met een baby yoda en meer niet.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Vikings Season 5. Geen hoogstaande TV maar kijkt heerlijk weg.

pacohen

• 67 messages
  • 179 votes

Momenteel bezig met Dracula. Geweldig, een ode aan de Dracula-klassieker. Spitsvondig, geestig, filosofisch bijna en bovendien spannend, kwijlt heerlijk weg!

pacohen

• 67 messages
  • 179 votes

Kijkt bedoel ik

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Ik zelf heb 'The Witcher' afgerond en ben opnieuw begonnen met 'Vikings'. Verder geen tijd andere series te volgen.

Fisico

• 10039 messages
  • 5398 votes

Wat zijn de ervaringen voor de Nederlandse serie Ares die nu op Netflix draait?

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Veel gezien de afgelopen jaren. Series blijken toch wel makkelijk, vooral door de week even, als er geen tijd is voor een film van 2 uur bijv. Top 3 allertijden is denk ik toch: 1) ''Twin Peaks, 2) ''The Sopranos'' en 3) ''Six Feet Under''. Waar nr. 1 wat mij betreft het beste is wat ooit gemaakt is voor het scherm waar we zoveel uur naar loeren met z'n allen.

Vooral wachtend op o.a. het nieuwe seizoen van Stranger Things ben ik op dit moment bezig met 2 series; The Handmaid's Tale en Mad Men. Ben bij beide nog maar aan het begin, resp. alf. 7 en 4 en ze bevallen goed. Verwacht overigens best wel wat van beide series.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

The Night Of.

Absorberende miniserie van HBO met John Turturro in de hoofdrol en mooi geschoten door Robert Elswit (There Will Be Blood, Punch-Drunk Love, Boogie Nights, ...). 8/10

Bob Gray

• 1222 messages
  • 2044 votes

Toch weer de Sopranos, voor de vierde of vijfde keer schat ik.

Merk sowieso wel dat ik de laatste paar jaren toch telkens terugval op dezelfde series die ik al veelvuldig gezien heb, denk aan The Wire, The Sopranos, The Shield, Twin Peaks, Oz, Office US.

Hoe vaak ik ze ook bekijk, ze blijven even goed en vervelen nooit, in tegenstelling tot veel nieuwe of lopende series.

Enige waar ik nog wel naar uit kijk zijn de nieuwe Narcos, Better Call Saul en Fargo.

thunderball

• 5878 messages
  • 1414 votes

Ik heb de afgelopen maand een dvd box bekeken met de hele serie van The Professionals, een jaren '70/'80 serie met Gordon Jackson, Martin Shaw en Lewis Collins, behorend tot een speciale elite eenheid, CI5, die keihard achter terroristen en andere snoodaards in Engeland aanzitten. Echt fantastische serie en werkte heel verslavend, keek zo bijna iedere avond drie afleveringen. Aanrader!

pacohen

• 67 messages
  • 179 votes

Momenteel bezig met (the) Outsider spannend en mysterieus van Stephen King. The Night of heb ik gezien, geweldig.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.