• 178.124 movies
  • 12.218 shows
  • 33.989 seasons
  • 647.156 actors
  • 9.373.452 votes
Profile

Welke series kijk jij?

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Nog veel genieten te gaan, Teejey! Enjoy!

en TornadoEF5, uitstekende series allemaal (al lag alleen HOC mij niet, te politiek). Ik zou Six Feet Under en Deadwood toevoegen (samen met The Wire is dat mijn wisselende top drie), en True Detective Season 1, Band of Brothers, en eventueel Sons of Anarchy.

Voor de meeste van die series geldt overigens dat je er even in moet komen. But boy does that pay off.

Bélon

• 1795 messages
  • 0 votes

John Milton wrote:

Op het moment erg aan het genieten van het eerste seizoen van Netflix Original Bloodline, die ik al langer wilde zien. De familie Rayburn staat in de Florida Keys bekend als een respectabele familie, maar achter die facade blijkt een behoorlijk verleden en flink wat wrevel te zitten. Na 3 afleveringen was het erg aan me gegroeid. Heerlijk broeierige season arc storytelling met fijne acteurs. Ben Mendelsohn is weer fenomenaal.

Aanrader voor de liefhebbers van niet-hapklare brokken.

(embed)

Als dat klaar is Stranger Things maar eens proberen, ik hoor goede dingen.

Bedankt voor de tip

Ik heb even 2 afleveringen "ingekeken" en ga dit verder kijken. Het is zeker een broeierig familiedrama/mysterie, mooie locatie ook de Florida Keys, past goed bij de huidige temperaturen.

Wordt trouwens volgens mij mede gesponsored door Heineken: heb ze alleen nog maar Heineken en Amstel ( ) zien drinken & product placen

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Ja vooral Amstel is wat jammer natuurlijk. Laten we dat dan maar met de mantel der liefde bedekken, niet? Je kunt moeilijk verwachten dat ze Brand, Grolsch beugel of Urquell drinken

But glad you like it! Ik ben benieuwd hoe het verder gaat, en wat ze in vredesnaam in seizoen 2 gaan doen (dat óók goed schijnt te zijn).

Ataloona

• 734 messages
  • 4259 votes

Bloodline

Toch wel dankzij het eerste seizoen direct één van mijn favoriete series. Seizoen 2 is net even wat minder, doch weer de moeite waard met ontzettend interessante character building. Waar Mendelsohn het eerste seizoen werkelijk excelleert, is Kyle Chandler de ster van seizoen 2. Draagt haast het hele seizoen (gezamenlijk met een nieuw personage overigens) en is fenomenaal en ijzingwekkend. Over zijn karakterontwikkeling kun je ook best aardige essays schrijven, bedenk ik mij nu.

Kijk reikhalzend uit naar seizoen 3, want ondanks het mindere seizoen 2, was het onvoorstelbaar hoe snel ik seizoen 2 er ook weer doorheen jaagde. Behoorlijk verslavend, die perikelen onder de Rayburns.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Misschien kan iemand me helpen, ik kijk wel graag Britse sitcoms (of iets in die buurt) a la Fawlty Towers, The Office UK en noem ze op. Ben wel toe aan wat nieuwe inspiratie.

Heeft iemand goede tips voor me? Liever de wat oudere (en dus ook complete) series. De enige vereiste is dat ze Brits zijn. Komen ze van de BBC dan is het helemaal een plus, maar het mag ook van andere zenders.

Ben uiteraard bekend met de allerbekendste namen (Allo Allo, Keeping Up Appereances etc etc), dus liever iets minder bekende titels.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Penny Dreadfull seizoen 3

The X Files halverwege seizoen 7

Ga nog beginnen aan:

12 monekeys seizoen 2

The Last Ship seizoen 3

Scream seizoen 2

Stranger Things seizoen 1

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

The Oceanic Six wrote:

Misschien kan iemand me helpen, ik kijk wel graag Britse sitcoms (of iets in die buurt) a la Fawlty Towers, The Office UK en noem ze op. Ben wel toe aan wat nieuwe inspiratie.

[...]dus liever iets minder bekende titels.

Zeker.

-Ik zou absoluut Coupling eens proberen (niet alleen de pilot want die was niet geweldig) van de schrijver van Sherlock, korte afleveringen met ontzettend veel humor. Een soort Britse, oversekste versie van Friends. 8.6 IMDb

- Niet Brits maar Iers, maar meer dan Coupling in die Fawlty stijl en heel briljant, is Father Ted, over een stel ongebruikelijke priesters op een klein eilandje. No worries, het is allesbehalve gristelijk. ook 8.6 op IMDb

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Was begonnen met Outcast. Halverwege overgestapt naar Ash vs. Evil Dead. Helemaal afgekeken. Vermakelijk serie met Campbell die je onmogelijk serieus kunt nemen. Helemaal op z'n plek dus.

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3419 votes

Ajax&Litmanen1

Heb hem zelf nog niet gezien, maar heb van horen zeggen dat The Mighty Boosh wel de moeite is.

depri83

• 6803 messages
  • 1490 votes

The Oceanic Six wrote:

Heeft iemand goede tips voor me? Liever de wat oudere (en dus ook complete) series. De enige vereiste is dat ze Brits zijn. Komen ze van de BBC dan is het helemaal een plus, maar het mag ook van andere zenders.

Ben uiteraard bekend met de allerbekendste namen (Allo Allo, Keeping Up Appereances etc etc), dus liever iets minder bekende titels.

Black Books

Peep Show

A Touch of Cloth (crime-spoof)

IT-Crowd

Outnumbered

Not Going Out

Green Wing

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Hartelijk dank allemaal!

Couples lijkt me wel wat en zelf heb ik ook nog Extras gevonden, een serie met Ricky Gervais. Ben daar wel erg benieuwd naar.

IT Crowd heb ik al gezien, echt een hilarische serie. De rest van depri zijn lijst moet ik eens googlen. Heb sowieso weer tips opgedaan, erg prettig.

Heb ook het voornemen om klassieke series als Allo Allo en Keeping Up Apperences eens opnieuw te kijken. Vroeger vaak gekeken, maar nooit van begin tot eind.

kos

• 46692 messages
  • 8850 votes

Vergeet Game On niet. En Men Behaving Badly natuurlijk.

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Sons Of Anarchy seizoen 2 er nu op zitten. Verdomme, nog beter, indrukwekkender en intenser dan ik in herinneringen had. Zit echt voor de volle 1000% in de serie. Wat een stel bazen, nu naar de 5 seizoenen die ik nog niet had gezien. Ik voel een enorme depressie aankomen wanneer het er op zit.

Gh8st

• 668 messages
  • 2008 votes

The Oceanic Six wrote:

Hartelijk dank allemaal!

Couples lijkt me wel wat en zelf heb ik ook nog Extras gevonden, een serie met Ricky Gervais. Ben daar wel erg benieuwd naar.

IT Crowd heb ik al gezien, echt een hilarische serie. De rest van depri zijn lijst moet ik eens googlen. Heb sowieso weer tips opgedaan, erg prettig.

Heb ook het voornemen om klassieke series als Allo Allo en Keeping Up Apperences eens opnieuw te kijken. Vroeger vaak gekeken, maar nooit van begin tot eind.

Als je Extras hebt gehad kan je ook nog Life's Too Short kijken. Ook van de hand van Ricky Gervais.

Gaffer

• 304 messages
  • 0 votes

Geen één. Er zullen ongetwijfeld mooie/goeie tussen zitten, maar ik kijk wel TV , echter slechts sitcoms, docu's en af en toe een film. Ik heb zelfs nog The Pianist opgenoemen, maar nog steeds niet gezien omdat ik er niet aan toe kom.

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Ik zag zojuist de beste, mooiste en indrukwekkendste film/serie-aflevering die ik ooit zag: Sons Of Anarchy, seizoen 3, aflevering 13. Woorden tekort. Op naar seizoen 4. Verslag uiteraard op TVmeter.

Panta Rei

• 507 messages
  • 7 votes

Momenteel heb ik continue BBC First opstaan.

Mijn favoriete series hier zijn:

New Tricks

Drie bejaarde mannen en een soort blonde bimbo die hun chef is.

Leuke serie; humor, drama, en er is genoeg chemie tussen de acteurs om het realistisch te laten overkomen. Laat dat maar aan de Britten over.

Death in paradise: Leuke mengeling van Miami Vice en Sherlock Holmes in de Carabieen.

Hele leuke rol van hoeheetieookweer, die gozer die in Love Actually naar de USA ging om een vrouw te scoren en terugkwam met twee grietjes.

Midsommer Murders. Is bekend zou ik denken.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

(verwijderd) wrote:

Ik zag zojuist de beste, mooiste en indrukwekkendste film/serie-aflevering die ik ooit zag: Sons Of Anarchy, seizoen 3, aflevering 13. Woorden tekort. Op naar seizoen 4. Verslag uiteraard op TVmeter.

Ja dat was een heerlijke!

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Echt hè, pff. Dat laatste stuk zo'n 5 keer gekeken voor ik aan seizoen 4 begon. Heerlijke plaat ook dat 'Hey hey, my my'! Jammer dat alle SOA covers niet op Spotify staan...

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Gisteren tijdens avondeten (het was bankvoer) epi 1 van Stranger Things gekeken en dat had ik beter niet kunnen doen. In één ruk uitgekeken!

Mening op TvMeter.

(verwijderd)

• 1480 messages
  • 0 votes

Verdomme. Precies 2 uur en een kwartier ingepland voor de laatste 3 afleveringen van SOA seizoen 4. Schijnt er een 14e aflevering te zijn.

Wel een hele spannende cliffhanger voor de laatste aflevering, die ik nu helaas pas over een paar uur kan zien.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Vandaag begonnen aan de nieuwe Baz Luhrmann serie op Netflix, The Get Down, en drie epi's gezien van de zes die inmiddels te bekijken zijn. Kleine drie kwartiertjes inkomen, maar daarna heerlijk. Een unieke visie, er is niets soortgelijks op tv. Tijdens de tweede en derde aflevering begon ik steeds meer gefascineerd te raken.

Ik vind het een behoorlijke gok van Netflix (vooral gezien de kosten van 120 miljoen), en ik denk dat er zeker minder avontuurlijke kijkers zullen zijn die het na een half uur uitzetten. But I love them for it.

En kijk vooral gewoon de eerste drie afleveringen voor je roept 'wat is dit'. It might grow on you. Ik denk dat dit nog wel eens een heel bijzondere serie zou kunnen gaan worden...

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Ik wilde Stranger Things pakken na TWD seizoen 5, maar hier heb ik ook wel heel veel zin in. Hoop alleen dat seizoen 1 deel 2 snel volgt, anders ben je er weer zo uit.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Kunt rustig eerst Stranger Things pakken. Ook een prima keuze!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Wat is The Night Of angstaanjagend goed.

John Milton

• 24222 messages
  • 13387 votes

Nou. Ik krijg het voorlopig nog niet rustiger dus...

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Nog 1 episode van AHS en Scream en daarna toch maar beginnen met Stranger Things. Heb hier heel erg veel goede berichten over gehoord dus ik ben erg benieuwd.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Op dit moment Fargo seizoen 2 en Stranger Things.

AC1

• 5775 messages
  • 909 votes

Stranger Things maar begrijp de gekte rond deze kinderserie niet. Als het alleen aan mij lag zou ik het einde van de tweede aflevering niet hebben gehaald. Spielbergiaans op z'n '70s en '80s maar dan gebracht zonder talent of spitsvondigheid.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Ik denk dat over het algemeen mensen tussen de 25 en 40 hier het meest enthousiast over zijn. Waarom? Omdat ze vatbaar zijn voor herkenning en de 80s vibe. Deze serie heeft mij na een aantal afleveringen toch nog te pakken gekregen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.