- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Welke series kijk jij?
Welke series kijk jij?
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Ik weet niet hoe goed je Engels kan lezen maar ik ben sinds een tijdje overgestapt op Engelse subs met zowel films als TV-series. Ik heb gemerkt dat ik dan meer geniet van dialogen omdat de letterlijke woorden beter aankomen bij je vergeleken de soms vrij matige Nederlandse vertaling. Ik raad je aan om The Wire met Engelse ondertiteling te kijken.
Het luisteren en lezen van Engels gaat mij (meestal) goed af. Ben op het moment bezig met Justified (met Engelse subs) en begin binnenkort dan een keertje met het kijken van The Wire, met dus Engelse subs. Thanks!
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Ik raad aan om alles met Engelse subs te kijken en die Nederlandse prut ondertitels te laten voor wat het is. The Wire is trouwens een uitstekend voorbeeld van een serie waarbij ik ze wel echt nodig had (je verstaat het soms gewoon niet met al dat slang en gangstergemompel), maar het hoeft als je een beetje fatsoenlijk Engels spreekt echt niet Nederlands te zijn. It ain't rocket science.
Overigens, Jellesteeg, komt de Blu-ray box over anderhalve week uit. Nog duurder, maar het schept ook perspectieven. Ik verwacht namelijk dat het wellicht weer op HBO GO komt te staan daardoor, neem je dat een maandje (misschien zelfs gratis probeer actie) en bingewatche je alles voor een paar schamele eurie. The World's your oyster, man. En anders is pindakaas met eng subs een uitstekende optie. Sterker nog, The Wire moet je niet willen vertalen. Zulke geniale dialogen moeten behouden blijven en niet vertaald worden naar laffe, halfslachtige Nederlandstalige semi-equivalentjes.
''Pas op jongens, Omar komt eraan"
Gruwelijk...
Heb sterk zitten te twijfelen over die Blu-ray box, had er namelijk al van gehoord. Uiteindelijk besloten dit niet te doen. Blijft me toch te duur helaas. Pindakazen met Engelse subs wordt het naar alle waarschijnlijkheid dus! Jij ook bedankt 
Daenelia
-
- 210 messages
- 178 votes
(Gisteren een aflevering van X-Files gezien, want serie was aan her-kijken toe, stond de ondertiteling aan. Normaal staat die op Engels, want dan hoeft de tv niet zo hard. Maar gisteren kwamen we erpas halverwege achter dat het de NLse ondertitelks waren. Voor mij niet zo'n grote fout. Maar ... mijn vriend is Brits, en had het ook niet gemerkt. ... Hm. Hij begrijpt Nederlands dus beter dan ik dacht ...)
Nog niet echt een nieuwe serie gevonden. We zijn bijna door Hustle heen. Misschien maar weer eens Firefly kijken, of eindelijk mijn vriend door Space: Above and Beyond slepen.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Heb sterk zitten te twijfelen over die Blu-ray box, had er namelijk al van gehoord. Uiteindelijk besloten dit niet te doen. Blijft me toch te duur helaas. Pindakazen met Engelse subs wordt het naar alle waarschijnlijkheid dus! Jij ook bedankt
Veel succes met het vinden van een kwalitatieve rip. Ik heb het vorig jaar gedaan en het duurde een tijdje voor ik het kon bekijken ivm de zoektocht naar een kwalitatieve rip en de downloadtijd. De blu-ray boxset staat in ieder geval wel in mijn wenslijst, één van de betere series ooit.
John Milton
-
- 24233 messages
- 13404 votes
Veel succes met het vinden van een kwalitatieve rip. Ik heb het vorig jaar gedaan en het duurde een tijdje voor ik het kon bekijken ivm de zoektocht naar een kwalitatieve rip en de downloadtijd. De blu-ray boxset staat in ieder geval wel in mijn wenslijst, één van de betere series ooit.
Dat moet hem wel lukken aangezien ze in een marathon reeds uitgezonden zijn in de remasters. Maar dan nog wil ik eigenlijk ook die box, en gun ik HBO mijn centjes.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
€49,95 excl. eventuele verzendkosten, da's iets meer dan een tientje per seizoen voor wellicht één van de beste series aller tijden; inclusief Nederlandse ondertitels.
John Milton
-
- 24233 messages
- 13404 votes
€49,95 excl. eventuele verzendkosten, da's iets meer dan een tientje per seizoen voor wellicht één van de beste series aller tijden; inclusief Nederlandse ondertitels.
Dat is echt een extreme goede aanbieding zeg 
Verzendkosten naar nl zijn overigens 6,99 zie ik.
Gelijk bestellen zeg ik.
Majestics
-
- 322 messages
- 43 votes
Ik raad aan om alles met Engelse subs te kijken en die Nederlandse prut ondertitels te laten voor wat het is. The Wire is trouwens een uitstekend voorbeeld van een serie waarbij ik ze wel echt nodig had (je verstaat het soms gewoon niet met al dat slang en gangstergemompel), maar het hoeft als je een beetje fatsoenlijk Engels spreekt echt niet Nederlands te zijn. It ain't rocket science, en het went heel snel.
Overigens, Jellesteeg, komt de Blu-ray box over anderhalve week uit. Nog duurder, maar het schept ook perspectieven. Ik verwacht namelijk dat het wellicht weer op HBO GO komt te staan daardoor, neem je dat een maandje (misschien zelfs gratis probeer actie) en bingewatche je alles voor een paar schamele eurie. The World's your oyster, man. En anders is pindakaas met eng subs een uitstekende optie. Sterker nog, The Wire moet je niet willen vertalen. Zulke geniale dialogen moeten behouden blijven en niet vertaald worden naar laffe, halfslachtige Nederlandstalige semi-equivalentjes. check bijv. de opening, of anders dit prachtjuweeltje. Die laatste is op eigen risico, want die moet je eigenlijk onverwacht terwijl je al in de show zit tegenkomen voor optimaal genot. Zelf weten.
''Pas op jongens, Omar komt eraan"
Gruwelijk... Geef mij de engelse subs maar. Maar hoe dan ook, verplichte kost! Top 3 ooit, zo niet top één.
'Pas op jongens, Omar komt eraan' haha, is dat serieus de letterlijke vertaling die gebruikt is?
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Thanks! Dit ga ik misschien wel eens aanschaffen.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Is overigens wel een Scandinavische verpakking/uitgave; maar de schijfjes zijn identiek aan de Benelux versie; vandaar de laaggeprijsde aanbieding.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
49,95 excl. eventuele verzendkosten, da's iets meer dan een tientje per seizoen voor wellicht één van de beste series aller tijden; inclusief Nederlandse ondertitels.
Is er ook Engelstalige ondertiteling beschikbaar?
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Warner Bros Blu-ray's hebben altijd minimaal Engelse ondertitels, soms zelfs Engels HoH (Hard of Hearing); jazeker dus.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Is overigens wel een Scandinavische verpakking/uitgave; maar de schijfjes zijn identiek aan de Benelux versie; vandaar de laaggeprijsde aanbieding.
Ja zag ik, is wel het minste wat me boeit. Als de schijfjes, zoals je al zegt, maar Benelux versie(s) zijn.
Decec
-
- 6746 messages
- 8589 votes
Daredevil uitgekeken
nu kijk ik The Blacklist
Revenge nog steeds spannend serie
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Ben gestopt met
The Messengers
En twijfel nog over
Terminator : Sarah Connor Chronicles
John Milton
-
- 24233 messages
- 13404 votes
Twijfel je of je gaat stoppen ofom het te kijken? Mits je je eisen niet te hoog legt, vond ik het best vermakelijk (al ben ik wel een paar epi's voor het einde ook afgehaakt geloof ik).
Er valt qua acteerwerk af en toe best wat op aan te merken, het CGI is niet altijd even denderend en ook de schrijvers leken af ent toe het even niet meer zo goed te weten. Daarstaat tegenover dat Summer Glau heel erg leuk is om naar te kijken, het grappig is om Lena Headey (Cersei) als Sarah Connor te zien en met name voor Deadwood kijkers is het bijzonder om dat Garret Dillahunt nu als Terminator te zien.
Denk: T2 verdronken in een Fox sausje 
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Ik twijfel idd of ik verder ga kijken. Waar ik mij aan stoor bij series die zich afspelen in een oude tijd dat ze het kwa video effecten verpesten door te korrelig beeld of het oud willen laten lijken.
Kwa serie is het aardig en CGI zwijg ik maar over. 
PjotrBee
-
- 4 messages
- 70 votes
Sinds kort bezig met een nieuwe serie: Halt and Catch Fire.
Erg leuk verhaal over de begintijd van de PC waarbij een bedrijf besluit een betere PC te maken dan IBM's XT. Enkele nerds worden ingeschakeld, maar het gaat allemaal niet vanzelf...
-
-
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Big Time in Hollywood, FL
Grote aanrader. Creators/acteurs van de (terechte) webshow hype "Next Time on Lonny" komen met een Comedy Central serie gefund door de productiemaatschappij van Ben Stiller.
Ben en jack zijn bijna 30gers en worden door pa en ma het huis uit gezet. Maar filmnerds dat ze zijn, hebben ze eigenlijk geld nodig om het te maken in The Bizz. Ze verzinnen een plan om aan het geld te komen: dat Ben aan de drugs zit en nu gechanteerd wordt, omdat hij het geld voor de drugs niet heeft. Ze huren een acteur/drug addict (Ben Stiller) in om de grote, gemene drugsbaas te spelen.
Show is lomp, surrealistisch en zeer zwartkomisch. Cameos van Cuba Gooding Jr, Michael Madsen, Keith David, Matt Besser, Beth Dover en meer. Stephen Tobolowsky zit in de maincast en hoewel ik het echt een matige acteur vind, doet ie t hier aardig.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Nu bezig:
The Big Bang Theory (current)
Walking Dead (current)
Kyle XY (seizoen 2)
The 100 (seizoen 1, maar twijfelgevalletje)
iZombie (seizoen 1, maar twijfelgevalletje)
Op de lijst om snel verder te kijken:
The Americans (seizoen 3)
Mad Men (seizoen 7)
New Girl (seizoen 4)
Orange is the New Black (seizoen 2)
Op de shortlist om te gaan kijken:
Boss
The Carrie Diaries
Recent begonnen maar al snel afgekapt:
12 Monkeys
Derek
Game of Thrones
- The Big Bang Theory, The Carrie Diaries en Mad Men ben ik bij/heb ik afgerond.
- Kyle XY en The Walking Dead liggen even op de plank.
- The 100 en iZombie mogen bij het rijtje recent begonnen maar al snel afgekapt..
Welke ik nu wel kijk:
- Frasier (herkijk, alle seizoenen)
- The Americans (seizoen 3)
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
danuz typ er binnenkort nog wel wat over, maar Izombie is niet de detective procedural, met toevallig wat zombie, zoals het zich eerst liet zien. Mythologie wordt rond aflevering 6 en verder redelijk complex en donker. Mocht je Veronica mars tof gevonden hebben, zie ik niet in waarom je dit niet goed zal vinden. Al is de show eigenlijk donkerder en momenteel meer complex, lijkt best op het oude werk van Whedon.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Veronica Mars ken ik alleen van naam, maar heeft me nimmer getrokken. Zelfde geld voor iZombie, puur gaan kijken wegens mijn interesse in post-apo/zombies. 
Verder ook een kwestie van kiezen of delen. Veel tijd wil ik niet stoppen in series (in de zin van: series kosten al bakken met tijd, dus ik moet ergens een selectie maken), dus kijk ik eigenlijk alleen naar diegene die ik écht fijn vind. Dat betekend dat ik nu voor de derde keer Frasier kijk 
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Heb gisteren de pilot gezien van een nieuwe serie genaamd MR ROBOT.
n1d0
-
- 35 messages
- 646 votes
Tegenwoordig niks, maar als iemand aanbevelingen heeft?
Ik kijk/keek altijd graag naar X-Files, en animereeksen als Samurai Champloo en Hellsing.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3033 votes
X-Files is voor mij nog altijd een one-of-a-kind. Het dichtst in de buurt is Fringe.
Imperial Figure
-
- 297 messages
- 741 votes
Tegenwoordig niks, maar als iemand aanbevelingen heeft?
Ik kijk/keek altijd graag naar X-Files, en animereeksen als Samurai Champloo en Hellsing.
Film >> Toplijsten en favorieten >> Favoriete tv-series
Misschien iets uit mijn lijst? ik ben overigens wel Boston Legal, Forever en nog een paar andere series vergeten.
Maar Berserk en Cowboy Bebop raad ik in ieder geval aan als je van manga anime houd.
Qua Mystery en Sci-Fi is Fringe inderdaad aan te raden.
n1d0
-
- 35 messages
- 646 votes
Bedankt voor de tips Glacius en Imperial Figure, ga die reeksen zeker eens bekijken. Ook Twin Peaks lijkt me wel iets.