- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Welke series kijk jij?
Welke series kijk jij?
MovieMind
-
- 6943 messages
- 0 votes
Kon ik nog niet, maar lijkt me wel een aardige serie.
Bedankt voor het aanraden 
RedBull666
-
- 48 messages
- 13 votes
ik begin zo meteen weer aan seizoen 6 van the Sopranos vind ik mijn mening de beste series ooit!
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Vergat er nog een paar lol
Helix
The Returned
Resurrection
Banished (UK)
Marco Polo
Under The Dome
Le Edzel
-
- 879 messages
- 2624 votes
Afgelopen week ook begonnen aan "Luther".
Bevalt ook goed, met een goede Idris Elba.
Helaas maar 14 afleveringen in totaal.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
(hoe kan dit?, een bericht plaatsen zonder bericht)
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Gisteren begonnen aan Banshee seizoen één, nog even wennen. Over anderhalve week weer gaan genieten van Game of Thrones en aankomende dinsdag de laatste aflevering van Better Call Saul.
Vanaf begin juni ergens seizoen drie van Hannibal en dan is het even de zomer zien door te komen met eventueel Justified waar ik aan wil beginnen.
John Milton
-
- 24233 messages
- 13403 votes
Ik heb Banshee na een epi of 4-5 gelaten voor wat het was, maar ik hoor dat anderen er wel enthousiast over zijn.
baspls
-
- 4118 messages
- 1673 votes
Net Breaking Bad afgekeken, geweldige serie.
Momenteel:
Better Call Saul (Netflix) Seizoen 1
Doctor Who (2005-2015) Seizoen 8
Battlestar Galactica (1978)
House M.D. (2005) Seizoen 1
John Milton
-
- 24233 messages
- 13403 votes
House M.D. (2005) Seizoen 1
zaten geniale scenes in, al werkt het filmisch veel beter dan als 'fotostrip'
Kondoro
-
- 11524 messages
- 2866 votes
Morgen beginnen aan seizoen twee van Vinkings. Ziet er echt gaaf uit!
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Ik heb Banshee na een epi of 4-5 gelaten voor wat het was, maar ik hoor dat anderen er wel enthousiast over zijn.
Heb er nu vier gezien en het is wel aardig. Gewoon een lekker tussendoortje. Heb eigenlijk nooit bij series dat ik stop na een paar afleveringen: of ik kijk het helemaal of helemaal niet.
John Milton
-
- 24233 messages
- 13403 votes
Heb er nu vier gezien en het is wel aardig. Gewoon een lekker tussendoortje. Heb eigenlijk nooit bij series dat ik stop na een paar afleveringen: of ik kijk het helemaal of helemaal niet.
Echt? Maar je weet toch niet Zeker van tevoren of je iets leuk vindt, met name als het net nieuw is? Ik moet er niet aan denken dat ik series als Marvel Agents of SHIELD af zou moeten kijken simpelweg omdat ik eraan begonnen ben?
Als iets echt niet goed uitgevoerd vind (zoals Gotham of Agent Carter) of het onverwacht totaal niet mijn smaak is (zoals verrassend genoeg House of Cards waar ik hoge verwachtingen van had), dan stop ik direct. Maar sommige series zijn slow-burners en daar moet je even inkomen (The Wire, Six Feet Under, Deadwood). Drie tot vijf epi's is meestal voldoende.
Maar als je iets niet goede vindt, kijk je dan door Jelle? Ik heb persoonlijk de stelregel: Er is zoveel goeds (meer dan je kunt kijken, zodra je weet waar je alles moet vinden), dus als ik iets wel aardig vind stop ik. Het leven is te kort om een serie te kijken die ik met 'slechts' een zeventje waardeer. But that's just my opinion. Voor films geldt hetzelfde, ik heb vorig jaar geprobeerd de films bij te houden waarvan ik verwacht dat ik ze wel eens erg goed zou kunnen vinden, en dan nog heb ik er 62 gemist van alleen 2014. En dat gebeurt dit jaar hoogstwaarschijnlijk weer.
Die realisatie dat je niet eens alle films kunt kijken die je goed denkt te vinden (zelfs al je veel kijkt), zorgt bij mij altijd voor een ongemakkelijk gevoel als ik vele urenq in series zou stoppen die ik 'wel aardig' vind. Toch wel jammer, want het zou leuker zijn om gewoon te denken: 'ach, het was geinig en ik heb me even ontspannen'. 
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Echt? Maar je weet toch niet Zeker van tevoren of je iets leuk vindt, met name als het net nieuw is? Ik moet er niet aan denken dat ik series als Marvel Agents of SHIELD af zou moeten kijken simpelweg omdat ik eraan begonnen ben?
Als iets echt niet goed uitgevoerd vind (zoals Gotham of Agent Carter) of het onverwacht totaal niet mijn smaak is (zoals verrassend genoeg House of Cards waar ik hoge verwachtingen van had), dan stop ik direct. Maar sommige series zijn slow-burners en daar moet je even inkomen (The Wire, Six Feet Under, Deadwood). Drie tot vijf epi's is meestal voldoende.
Maar als je iets niet goede vindt, kijk je dan door Jelle? Ik heb persoonlijk de stelregel: Er is zoveel goeds (meer dan je kunt kijken, zodra je weet waar je alles moet vinden), dus als ik iets wel aardig vind stop ik. Het leven is te kort om een serie te kijken die ik met 'slechts' een zeventje waardeer. But that's just my opinion. Voor films geldt hetzelfde, ik heb vorig jaar geprobeerd de films bij te houden waarvan ik verwacht dat ik ze wel eens erg goed zou kunnen vinden, en dan nog heb ik er 62 gemist van alleen 2014. En dat gebeurt dit jaar hoogstwaarschijnlijk weer.
Die realisatie dat je niet eens alle films kunt kijken die je goed denkt te vinden (zelfs al je veel kijkt), zorgt bij mij altijd voor een ongemakkelijk gevoel als ik vele urenq in series zou stoppen die ik 'wel aardig' vind. Toch wel jammer, want het zou leuker zijn om gewoon te denken: 'ach, het was geinig en ik heb me even ontspannen'.
Voor ik aan een serie begin speur ik fora af om meningen van anderen te zien, over diezelfde serie. Zo ook bij Banshee, hier op MovieMeter. Als ik dan vervolgens op die persoon zijn profiel kijk, en een vergelijkbare top 10 zie als die ik heb qua films, weet ik genoeg.
Natuurlijk klopt dit niet altijd maar meestal weet ik wel waar ik aan begin. Ben overigens wel met American Horror Story gestopt na twee seizoenen, maar dat is dan ook echt de enige serie die ik heb laten schieten.
De meeste series waar ik aan begin hebben dan +- 40 afleveringen, dat gaat nog wel. Stel ik zou beginnen aan een serie als Lost met meer dan 100 afleveringen, en ik vind er na 4 afleveringen al niets aan, dan stop ik gewoon. Heb dat alleen nog nooit ervaren, haha.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Nu bezig:
The Big Bang Theory (current)
Walking Dead (current)
Kyle XY (seizoen 2)
The 100 (seizoen 1, maar twijfelgevalletje)
iZombie (seizoen 1, maar twijfelgevalletje)
Op de lijst om snel verder te kijken:
The Americans (seizoen 3)
Mad Men (seizoen 7)
New Girl (seizoen 4)
Orange is the New Black (seizoen 2)
Op de shortlist om te gaan kijken:
Boss
The Carrie Diaries
Recent begonnen maar al snel afgekapt:
12 Monkeys
Derek
Game of Thrones
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Ik ben momenteel bezig met een inhaalslag van alle series die ik volg, maar niet afgekeken heb. Nu met mijn vervroegd verlof heb ik daar tijd genoeg voor.
Afkijken totdat ik helemaal bij ben:
* Breaking Bad: Nog 21 afleveringen
* 2 Broke Girls: Nog 3 afleveringen
* Law & Order: Special Victims Unit: Nog 17 afleveringen
* Criminal Minds: Nog 4 afleveringen
* Bates Motel: Nog 13 afleveringen
* Teen Mom 2: Nog 2 afleveringen
* iZombie: Alleen pilot gezien, nog 3 afleveringen
* New Girl: Nog 2 afleveringen
* How To Get Away With Murder: Nog 3 afleveringen
* CSI: Cyber: Nog 3 afleveringen
* The Following: Nog 6 afleveringen
* Eye Candy: Nog 1 aflevering
Twijfelgeval (Begonnen maar te lang laten liggen):
* The Vampire Diaries: Nog 32 afleveringen
* Supernatural: Nog 181 afleveringen
* Bones: Nog 27 afleveringen
* Fringe: Nog 75 afleveringen
606
-
- 23879 messages
- 12278 votes
Spetie
-
- 38871 messages
- 8167 votes
Berichten verplaatst naar Film > Algemeen > Centraal download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Berichten verplaatst naar Film > Algemeen > Centraal download-discussietopic (GEEN downloadtips!)
Thanks, kon dat topic al niet vinden!
HastyFreeTime
-
- 5 messages
- 10 votes
Door de jaren heen al heel veel verschillende series gezien, veel zijn al gestopt dus die hoef ik niet te benoemen. Ik wil wel de eerste benoemen waar het allemaal mee is begonnen en dat is The Shield. Vanaf dat moment wist ik dat series mijn ding was/is. Degene ik momenteel volg zijn:
Grey's Anatomy
Agents of S.H.I.E.L.D.
The Following
Elementary
Daredevil
House of Cards
Orphan Black
Continuum
Gotham
Better Call Saul
Doctor Who
Grimm
The Blacklist
Homeland
Suits
Sherlock
Flikken Maastricht
AGT (enige talentenshow die ik al sinds het begin volg)
En via Netflix pak ik nog wel eens een serie op die al is gecanceld of als ik even wat tijd over heb. Zoals: Lillehammer/Breaking Bad/Misfits/Warehouse13/Farscape/Californication (2x gezien)/Dexter(2x gezien)/Twin Peaks(vaak gezien)/Teenwolf.
Probeer altijd wel zo'n serie in 1 x weg te kijken, het is soms even goed plannen.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3033 votes
Op dit moment kan Daredevil en Better Call Saul aan mn lijstje toegevoegd worden. Agents of Shield recent ook gezien, maar weet nog niet of ik ook aan seizoen 2 ga beginnen. Datzelfde geldt voor The Strain. Hell on Wheels misschien binnenkort wel weer eens oppakken. En Wayward Pine misschien binnenkort ook eens proberen. True Detective staat ook nog in de wachtrij. Net als Gotham. In de toekomst komen X-Files en Twin Peaks erbij.
verder:
Bates Motel
Hannibal
Luther
Game of Thrones
Banshee
Penny Dreadful
American Horror Story
Homeland
Arrow
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Op dit moment kan Daredevil en Better Call Saul aan mn lijstje toegevoegd worden. Agents of Shield recent ook gezien, maar weet nog niet of ik ook aan seizoen 2 ga beginnen. Datzelfde geldt voor The Strain. Hell on Wheels misschien binnenkort wel weer eens oppakken. En Wayward Pine misschien binnenkort ook eens proberen. True Detective staat ook nog in de wachtrij. Net als Gotham. In de toekomst komen X-Files en Twin Peaks erbij.
verder:
Bates Motel
Hannibal
Luther
Game of Thrones
Banshee
Penny Dreadful
American Horror Story
Homeland
Arrow
Breaking Bad nog niet gezien? Leuker om dat eerst te kijken voor je aan Better Call Saul begint 
Daenelia
-
- 210 messages
- 178 votes
Op dit moment kijken we Hustle. We zijn er bijna doorheen, dus dan moeten we weer even op zoek naar iets nieuws.
Vaste prik op zondagochtend is Stargate: SG1 of SG: Atlantis. Lekker bij wakker worden met een croissantje en een kopje thee of koffie. Ligt eraan wat de avond ervoor is gebeurt.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3033 votes
Breaking Bad nog niet gezien? Leuker om dat eerst te kijken voor je aan Better Call Saul begint
Breaking Bad al 2x herzien. En Lost en Sopranos en OZ en the Wire en the Xfiles en bijna alle Star Treks, en Prison Break en Brotherhood en Twin Peaks en Carnivale en The Borgias en Sons of Anarchy en Boardwalk Empire en Spartacus en Rome en vast nog vele meer.
Alleen Supernatural vergeten tussen series die ik nu volg 
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Breaking Bad al 2x herzien. En Lost en Sopranos en OZ en the Wire en the Xfiles en bijna alle Star Treks, en Prison Break en Brotherhood en Twin Peaks en Carnivale en The Borgias en Sons of Anarchy en Boardwalk Empire en Spartacus en Rome en vast nog vele meer.
Alleen Supernatural vergeten tussen series die ik nu volg
Aha, ik dacht al: hij zal toch niet beginnen aan BCS zonder dat ie eerst BB heeft gezien. Maar gelukkig 
Majestics
-
- 322 messages
- 43 votes
Ik kijk The Wire voor de tweede keer. Sinds ik The Wire voor het eerst had gezien, kon ik heel lang geen andere series meer kijken omdat ik toch al wist dat niks in de buurt zou komen van The Wire. Dat is voor mij de allerbeste serie ooit en ik heb toch al wat zwaargewicht-series gekeken als Breaking Bad, Walking Dead, Mad Men, House of Cards. Verschillende genres/plotlijnen ja oke, maar de dialogen van die series met uitzondering van Mad Men komen niet in de buurt van The Wire.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Ik kijk The Wire voor de tweede keer. Sinds ik The Wire voor het eerst had gezien, kon ik heel lang geen andere series meer kijken omdat ik toch al wist dat niks in de buurt zou komen van The Wire. Dat is voor mij de allerbeste serie ooit en ik heb toch al wat zwaargewicht-series gekeken als Breaking Bad, Walking Dead, Mad Men, House of Cards. Verschillende genres/plotlijnen ja oke, maar de dialogen van die series met uitzondering van Mad Men komen niet in de buurt van The Wire.
Wil nog altijd beginnen aan The Wire. DVD-box is me toch wat te duur helaas. Pindakazen is ook wat lastig met betrekking tot de NL-ondertiteling, voor lang niet alle episodes is de ondertiteling er namelijk. Of is dit goed te volgen met Engelse ondertiteling?
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Met Engelse ondertitels is het zeker te doen maar ik kijk altijd zonder.
Majestics
-
- 322 messages
- 43 votes
Wil nog altijd beginnen aan The Wire. DVD-box is me toch wat te duur helaas. Pindakazen is ook wat lastig met betrekking tot de NL-ondertiteling, voor lang niet alle episodes is de ondertiteling er namelijk. Of is dit goed te volgen met Engelse ondertiteling?
Ik weet niet hoe goed je Engels kan lezen maar ik ben sinds een tijdje overgestapt op Engelse subs met zowel films als TV-series. Ik heb gemerkt dat ik dan meer geniet van dialogen omdat de letterlijke woorden beter aankomen bij je vergeleken de soms vrij matige Nederlandse vertaling. Ik raad je aan om The Wire met Engelse ondertiteling te kijken.
John Milton
-
- 24233 messages
- 13403 votes
Ik raad aan om alles met Engelse subs te kijken en die Nederlandse prut ondertitels te laten voor wat het is. The Wire is trouwens een uitstekend voorbeeld van een serie waarbij ik ze wel echt nodig had (je verstaat het soms gewoon niet met al dat slang en gangstergemompel), maar het hoeft als je een beetje fatsoenlijk Engels spreekt echt niet Nederlands te zijn. It ain't rocket science, en het went heel snel.
Overigens, Jellesteeg, komt de Blu-ray box over anderhalve week uit. Nog duurder, maar het schept ook perspectieven. Ik verwacht namelijk dat het wellicht weer op HBO GO komt te staan daardoor, neem je dat een maandje (misschien zelfs gratis probeer actie) en bingewatche je alles voor een paar schamele eurie. The World's your oyster, man. En anders is pindakaas met eng subs een uitstekende optie. Sterker nog, The Wire moet je niet willen vertalen. Zulke geniale dialogen moeten behouden blijven en niet vertaald worden naar laffe, halfslachtige Nederlandstalige semi-equivalentjes. check bijv. de opening, of anders dit prachtjuweeltje. Die laatste is op eigen risico, want die moet je eigenlijk onverwacht terwijl je al in de show zit tegenkomen voor optimaal genot. Zelf weten.
''Pas op jongens, Omar komt eraan"
Gruwelijk... Geef mij de engelse subs maar. Maar hoe dan ook, verplichte kost! Top 3 ooit, zo niet top één.