- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Welke series kijk jij?
Welke series kijk jij?
Onderhond
-
- 87598 messages
- 12853 votes
Hm. Ik begrijp jullie idee wel van die verschillende regisseurs maar eerlijk gezegd valt dit in de praktijk toch wel mee vind ik.
Allicht (al kijk ik er eerlijk gezegd niet genoeg series voor), wat wél opvalt is dat regisseurs véél minder hun stempel drukken op series. TV-series spelen zich vooral af in het Hollywood (director for hire) segment van film, waar niet zoveel plaats is om spannende dingen te proberen. Ergens ook wel begrijpelijk misschien aangezien je mensen 24 afleveringen lang niet mag wegjagen.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3703 votes
Uiteindelijk is je naam verbinden aan een serie en de pilot regisseren wel minder intensief als een grote blockbuster regisseren. Sowieso lijkt me de drempel lager voor de kleine(re) regisseurs om in de tv even wat bij te klussen om zo het jaar goed door te komen. En daarna tijd vrij te maken voor een leuk project.
kos
-
- 46697 messages
- 8853 votes
Ah ok, je bedoelt dus eigenlijk het tegenovergestelde. Dat je juist zo weinig van de betreffende regisseurs terugziet in de series.
Dat is natuurlijk zo. Maar ook wel gewenst neem ik aan, aangezien men inderdaad de aandacht niet op een individuele regisseur wil vestigen maar op het concept als geheel. Director for hire idd.
Bij series die onafhankelijke episodes hebben, (Twilight Zone achtig, zijn er vast wel enkele van tegenwoordig. American Horror Stories??) zou het juist wel een goed idee zijn om regisseurs meer eigen vrijheid te geven.
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Hm. Ik begrijp jullie idee wel van die verschillende regisseurs maar eerlijk gezegd valt dit in de praktijk toch wel mee vind ik.
Veel series hebben toch, zelfs seizoenen lang, ondanks verschillende regisseurs een erg herkenbare visuele stijl en sfeer. Ik heb wel het vermoeden dat er aardig wat moeite gedaan wordt om het concept consistent neer te zetten bij de betere series.
Als ik even wat bekende series bedenk als The Wire, The Sopranos, Boardwalk Empire, True Detective, Dexter etc ben ik toch wel benieuwd naar voorbeelden van waar je duidelijk merkt dat er een andere regisseur aan het werk is.
Ja, heb daar ook nog nooit wat van gemerkt eigenlijk!
John Milton
-
- 24231 messages
- 13399 votes
Bij die series niet (True Detective was daadwerkelijk één regisseur dit seizoen, Fukunaga, een zeldzaamheid) maar ik merk het bij Sons of Anarchy en The Walking Dead (met name die eerste) wel met regelmaat, als een aflevering door Peter Weller (ja, die) of Greg Nicotero geregisseerd is. Ga je toch herkennen zodra je weet hoe iemand bepaalde dingen in beeld brengt.
enkel op fora als deze begin je wel te merken dat discussies over series meer en meer aandacht beginnen opeisen. Daar waar het toch vooral over film zou moeten gaan.
Ik maak persoonlijk dat onderscheid helemaal niet. Ik vind ook niet dat het alleen maar over film zou moeten gaan. Wat waar trek je de grens? Sommigen vinden documentaire geen film, anderen vinden shorts geen film. Toegegeven, series zijn geen film, maar het ligt er toch dicht genoeg bij om er een aantal aparte topics aan te kunnen wijden?
Ik denk zelfs dat het volledig te beargumenteren dat er de afgelopen 15 jaar series gemaakt zijn die film naar de kroon steken of voorbij streven in kwaliteit. Zo'n uitspraak zal je misschien verafschuwen, maar ik denk dat veel series qua kwaliteit en filmische eigenschappen best besproken kunnen worden op een site als dit, maar ik ben wel met je eens dat het overzichtelijker is om het gescheiden te houden. Each his own, right?
Die discussies blijven toch overigens behoorlijk beperkt tot de series-topics die gescheiden zijn van de filmtopics?
Onderhond
-
- 87598 messages
- 12853 votes
Wat waar trek je de grens?
Daar waar MM ze trekt? Die regels zijn toch redelijk duidelijk denk ik.
Each his own, right?
Dat zeker, en "je kan het ook gewoon negeren als het je niet interesseert" is nog zo'n dooddoener, punt is gewoon dat dit toch in eerste plaats "Movie"Meter is, waar ik kom om over films te lezen. Ik vind eerlijk gezegd niet dat ik zelf eerst een schifting op basis van series moet gaan maken terwijl ik topics zit te scannen.
Ondertussen is er al een aardig druk televisie forum (dat samen met het "Algemeen" forum het drukst upgedate wordt van alle subfora) én zitter er in het filmgame forum ondertussen ook al wat seriegames. ...
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Dit is inderdaad nog steeds 'Movie'meter, maar los van of jij persoonlijk een 'schifting' moet maken is er wel gewoon sprake van een verschuiving in het film/beeld-en-geluid landschap. Toen Moviemeter zo'n 13 jaar geleden tot stand kwam maakte series nog lang niet zo veel deel uit van de televisiecultuur als vandaag de dag. En met die verschuiving blijft de publieke opinie niet achter. Als er hier op MoMe genoeg mensen het ook over series willen hebben zie ik niet in waarom de site daar geen gehoor aan kan geven.
John Milton
-
- 24231 messages
- 13399 votes
Daar waar MM ze trekt? Die regels zijn toch redelijk duidelijk denk ik.
Dat zeker, en "je kan het ook gewoon negeren als het je niet interesseert" is nog zo'n dooddoener, punt is gewoon dat dit toch in eerste plaats "Movie"Meter is, waar ik kom om over films te lezen. Ik vind eerlijk gezegd niet dat ik zelf eerst een schifting op basis van series moet gaan maken terwijl ik topics zit te scannen.
Ondertussen is er al een aardig druk televisie forum (dat samen met het "Algemeen" forum het drukst upgedate wordt van alle subfora) én zitter er in het filmgame forum ondertussen ook al wat seriegames. ...
Redelijk punt, maar er zijn zoveel subfora die me geen bal interesseren. Dvd'tjes ruilen, wat dan ook. Een schifting maken is toch iets waar je zodra je een eigen voorkeur hebt niet aan kunt ontkomen? Daarom vind ik die updates zo handig, ik kom slechts sporadisch in de algemene fora via de forum knop om via 'algemeen' etc alle onderwerpen langs te gaan. Dan kom ik ook bergen dingen tegen die me compleet koud laten.
Voor jou zijn series blijkbaar iets compleets anders, ver verwijderd van film. Ik kijk daar toch echt anders tegenaan, en vind dat het hier zeker een plek moet hebben, eventueel strak afgescheiden van film om de puristen niet te verstoren, I don't care, maar veel series zijn filmischer, beter geschreven, beter gefilmd en beter geacteerd dan het gros van de Hollywoodprojectjes. Nu weet ik dat jij daar niet van bent, ik ook steeds minder, maar als achterlijke zooi als de gemiddelde Romkom of Batlleship hier een plek heeft, dan mòet er voor een filmische serie als True Detective ook Ruimte zijn, al is het in een subforum.
Dit is inderdaad nog steeds 'Movie'meter, maar los van of jij persoonlijk een 'schifting' moet maken is er wel gewoon sprake van een verschuiving in het film/beeld-en-geluid landschap. Toen Moviemeter zo'n 13 jaar geleden tot stand kwam maakte series nog lang niet zo veel deel uit van de televisiecultuur als vandaag de dag. En met die verschuiving blijft de publieke opinie niet achter. Als er hier op MoMe genoeg mensen het ook over series willen hebben zie ik niet in waarom de site daar geen gehoor aan kan geven.
I agree, het is enorm veranderd. Net als taal dat continu doet. Ik juich die second Golden Age of television (zoals het wel eens genoemd wordt) van harte toe. Ik snap Onderhond aan de andere kant wel, ik wil ook niet dat mensen over voetbal gaan ouwehoeren op dit forum. Maar in tegenstelling tot hem vind ik series behalve erg interessant ( trouwens maar een klein gedeelte overigens. Het gros is bagger, maar de goeie zijn ook echt goed) en ben blij dat ik met mensen die ik leer kennen hier op MM wiens smaak ik ook een beetje kan plaatsen in De subfora over die series kan praten.
In de topics over shorts en filmboeken is het ook vrij rustig, maar ik ben daar juist actief, dat hoort er voor mij echt bij, net als écht goede series.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Wat je zou kunnen doen, al ben ik er zelf totaal niet voor, is het kopje "nieuwe updates"nog veel meer onderverdelen in categorieën, waardoor de laatste update niet 1 puinhoop is van alles door elkaar, maar meh. Of users een filter laten instellen ofzo.. dan hoef je die "vreselijk" shifting niet te maken hehe
John Milton
-
- 24231 messages
- 13399 votes
Misschien gebruik ik het anders hoor, maar als ik op updates klik, klik ik daarna bij 'mijn updates' op films, waarna ik alleen de films zie waar Ip op gereageerd heb, en daarna klik op forum, waarna ik alleen de topics zie waarop ik gereageerd heb, of me geabonneerd heb. En uiteraard komt het voor dat later denk, mmm genoeg hiervan, 'geen Avatar updates meer' of wat dan ook, en dan klik ik updates uit. Nooit meer last van.
Zo zie ik alleen wat ik wil. In mijn naïviteit ging ik er onbewust van uit dat iedereen MM zo gebruikt, maar misschien is dat een voorbarige aanname.
Onderhond
-
- 87598 messages
- 12853 votes
Misschien gebruik ik het anders hoor, maar als ik op updates klik, klik ik daarna bij 'mijn updates' op films
Ik niet, ik gebruik bijna enkel de normale update thread, het forum (via de forum link) kom ik zelden tot nooit. Die hele "mijn" secties van de sites ook niet, zo mis je alle zaken waar je nog niet eerder geweest bent.
Niet mee eens, MM is geen algemeen forum maar een filmsite. Daarvan verwacht je dat het over films gaat. Ik zeg niet dat het helemaal niet over series mag gaan, maar ik zie geen verschil met muziek, games, boeken of whatever ander topic. Mooi één topic en that's it. Vind het jammer voor de seriekijkers dat er geen SerieMeter is waar ze los van alles lekker over serietjes kunnen praten, maar da's niet mijn fout.
Het is toch eigenlijk te gek dat gebruikers hier wel de optie hebben een om het hele subforum met filmgames te negeren, maar wel altijd met het TVforum opgescheept zitten. Vooral aangezien dat laatste één van de drukste van MM is.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Als voorbeeld wil ik een F1 forum stellen waar ik al bijna 11 jaar actief ben. Het is de enige vorm van sport die ik trouwens volg. Er zijn 3 subforums: F1, technische dingen en off-topic. Off-topic en technisch worden niet veel bezocht maar wel F1 zoals het eigenlijk zou moeten.
Natuurlijk zijn er hier veel subfora die wel ergens met film te maken hebben. Film in de ruime zin van het woord is alles wat gefilmd werd. Dus in die zin is serie ook "film". Op die manier zijn amateurfilmpjes die je zelf maakt van wat dan ook, kan je dan ook als film gaan bestempelen. Ik vind toch dat je ergens een grens moet gaan trekken. We kennen allemaal het verschil tussen "movie" en "serie".
Als het merendeel van de users hier komt om te discussiëren over series, filmgames, filmboeken en voetbal dan voel ik mij als movie liefhebber toch wat in de kou gelaten. Ik word zelfs beschuldigd van teveel off topic te gaan en theekransjes te houden met Dick2008. Nuja als er niemand anders reageert op de filmtopics waarop we actief zijn. Iedere keer op de update forum knop te drukken en zien dat het alweer weinig filmgerelateerde topics zijn die naar boven komen is eigenlijk wel best frustrerend. Topics over Toplijstjes en "DVD die je het laatste hebt aangeschaft" zijn wel leuk maar ze nodigen meestal niet zo veel uit tot een discussie. Dit blijft wel een goede site omdat ik hier wel degelijk kan commentaren in mijn eigen taal kan schrijven op films.
Als series dan toch film hebben ingehaald volgens jou John, is het misschien tijd voor een seriemeter. Er bestaat ook bookmeter en musicmeter. Als je films en series over dezelfde kam wil gaan scheren, dan had deze site "videometer" of "motion picture meter" moeten noemen en moest de mogelijkheid er ook zijn om series toe te voegen.
Omdat series nu de bovenhand hebben over film wil nog niet zeggen dat de wet van de sterkste moet gaan gelden op een filmforum.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Nouja. Het gat is véél en véél kleiner geworden maar serie heeft film niet ingehaald en zal dat ook nooit gaan doen. Bovendien zijn ze ook nie techt te vergelijken omdat ze beiden iets anders bieden.
Al is serie op de site enorm wel in opkomst (dat daar mmeer activiteit dan bij films is onzin natuurlijk) maar een optie om televisie discussies uit te schakelen voor in de updates is misschien wel wenselijk. Omdat bijna iedereen gewoon de normale updates gebruikt (op John Milton na blijkbaar
).
John Milton
-
- 24231 messages
- 13399 votes
Ik weet niet of ik het 'ingehaald' zou noemen, alexspyforever. Het is voor mij gewoon een van de vele mogelijke verschijningsvormen van visual storytelling en ik maak het onderscheid gewoon niet zo sterk.
Ik vind de opkomst van echt goede series met hoge productiewaarden, great writing en goede acteurs een hele goede zaak.
Voor mij is een seriemeter niet van toegevoegde waarde, in de eerste plaats omdat ik het in films verlengde beschouw, en ten tweede omdat ik niet zoveel tijd aan (discussiëren over) series besteed als aan film. Subforum hier is voor mij makkelijker dan wéér een site. Maar als mensen het onder een aparte knop willen hebben, ik zou het prima vinden! I don't care one way or the other.
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Niet mee eens, MM is geen algemeen forum maar een filmsite. Daarvan verwacht je dat het over films gaat. Ik zeg niet dat het helemaal niet over series mag gaan, maar ik zie geen verschil met muziek, games, boeken of whatever ander topic. Mooi één topic en that's it. Vind het jammer voor de seriekijkers dat er geen SerieMeter is waar ze los van alles lekker over serietjes kunnen praten, maar da's niet mijn fout.
Maar nu films en series steeds dichter tegen elkaar aan kruipen is het toch niet vreemd dat ook op filmsites er steeds meer over zal worden gepraat? Boeken of muziek zijn een geheel ander medium, de lijn van serie naar film is een stuk kleiner. Iets dat overigens al op de site is erkend door (mini)series en OVA's toe te laten. Of ben je ook van mening dat die niet op de site thuishoren?
Zandkuiken
-
- 1747 messages
- 1432 votes
Ik ben ook verzot op series, maar heb er niet zoveel tijd meer voor als vroeger. Word stilaan depressief van de achterstand. 
Laatste seizoen Treme, laatste seizoen Borgen, laatste seizoen The Office US, vierde seizoen Boardwalk Empire, tweede seizoen The Bridge, zesde seizoen van Parks & Recreation, derde, vierde en vijfde seizoen Justified... En dan nog nieuwe series als True Detective, Girls, House of Cards, Les Revenants, Derek,... Het wordt min of meer hopeloos.
Onderhond
-
- 87598 messages
- 12853 votes
Zou het aan mij liggen dan werden mini-series ook van de site geweerd inderdaad. Ik vind dat er al net over (al liggen die wel pal tussen TV-series en film in). Daarom dat ik series sowieso een stap te ver vind. Bepaalde kenmerken van films worden gedeeld, maar er zijn net zoveel verschillen (die voor mij dan doorslaggevend zijn, daar waar andere mensen aangetrokken worden door de gelijkenissen).
Ik vind het verschil nog steeds erg groot. Zeker als je in diezelfde discussie games meeneemt. Punt is gewoon dat er voor series geen -Meter site is, waardoor er hier maar een subforum voor aangemaakt is. Begrijp dat dat leuk is voor mensen die graag series kijken, maar mensen die hier voor film komen hebben helemaal niks aan tweede forum vol off-topic threads.
Persoonlijk zou ik een filmgames-oplossing verkiezen (waardoor een heel subforum genegeerd kan worden), maar allicht dat een visuele herindeling van de updatelijst al heel wat zou helpen. Het is momenteel redelijk ongemakkelijk om snel te zien waar een bepaald topic geplaatst is (het subforum staat ergens halverwege de breadcrumb vermeld).
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Tuurlijk wordt er dagelijks gepost op de films individueel, maar tenzij het om populaire film gaat zal er niet veel discussie aan te pas komen. Die wil ik vooral gebruiken voor mijn mening te schrijven of die van anderen te lezen. Over film in het algemeen praten doe ik ook graag en dat zie ik hier steeds minder.
John, dat is natuurlijk een persoonlijke keuze van niet nog een site te willen en dat is te begrijpen dat je ergens een overzicht wil kunnen bewaren. Mensen die ook naast film ook van muziek houden of van boeken moeten echter ook verschillende sites gaan aanspreken. Als je alles bij elkaar wilt hebben van film in het algemeen dan is er natuurlijk imdb.com, ook videogames staan er op. En waarom zou een seriemeter niet van toegevoegde waarde kunnen zijn? Dat biedt de mogelijkheid om een recensie, meningen, discussies te hebben op verschillende series individueel alsook om nieuwe of oudere series te ontdekken.
Series in het verlengde van film, dat klopt wel ergens gezien ze beide om bewegende beelden gaan en een verhaal hebben. Toch is er een duidelijk verschil in duur. Het blijft een feit dat je in series meer tijd moet steken zeker bij series met veel karakterontwikkeling en events die op elkaar voortborduren mag je eigenlijk weinig tot niets missen. Het nodigt voor mij dan ook minder uit tot herbekijken.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Als het merendeel van de users hier komt om te discussiëren over series, filmgames, filmboeken en voetbal dan voel ik mij als movie liefhebber toch wat in de kou gelaten. Ik word zelfs beschuldigd van teveel off topic te gaan en theekransjes te houden met Dick2008. Nuja als er niemand anders reageert op de filmtopics waarop we actief zijn. Iedere keer op de update forum knop te drukken en zien dat het alweer weinig filmgerelateerde topics zijn die naar boven komen is eigenlijk wel best frustrerend. Topics over Toplijstjes en "DVD die je het laatste hebt aangeschaft" zijn wel leuk maar ze nodigen meestal niet zo veel uit tot een discussie. Dit blijft wel een goede site omdat ik hier wel degelijk kan commentaren in mijn eigen taal kan schrijven op films.
Die opmerking over jou en Dick komt voort omdat we hier nu iedere dag 1 op 1 discussies tussen jou en Dick lezen.
Verder wordt er zeer overdreven. De serietopics zijn gewild op MM, net als bv het voetbaltopic of topics met spelletjes, maar kijk voor de gein eens bij de filmupdates. Daar komen elke dag een paar volle pagina's bij, zowel bij filmpagina's als bij forumpagina's over films, dvd of iets soortgelijks. Dat is absoluut het grootste deel van mm.
Dat ik nu berichten lees als dat er niet meer over series moet worden gepraat op MM vind ik maar vreemd. Sowieso, waarom pakken mensen steeds de forumupdates erbij? Zelf bezoek ik gewoon steeds de hoofdpagina van het forum en kijk ik in de secties die ik interessant vind, of er wat nieuws is geplaatst. Als iemand dan series vervelend vind, klik dan niet op sectie televisie. Probleem opgelost.
Onderhond
-
- 87598 messages
- 12853 votes
...
Sommige mensen komen niet op het forum an sich maar gaan gewoon via forumupdates. Op de eerste pagina van forumupdates zijn er 12/50 threads die over televisie gaan, daarnaast nog 3 sport-threads. Dat is 30% van de threads die niet gerelateerd zijn aan de kern van deze site. Ik vind dat eerlijk gezegd overdreven.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Die opmerking over jou en Dick komt voort omdat we hier nu iedere dag 1 op 1 discussies tussen jou en Dick lezen.
Verder wordt er zeer overdreven. De serietopics zijn gewild op MM, net als bv het voetbaltopic of topics met spelletjes, maar kijk voor de gein eens bij de filmupdates. Daar komen elke dag een paar volle pagina's bij, zowel bij filmpagina's als bij forumpagina's over films, dvd of iets soortgelijks. Dat is absoluut het grootste deel van mm.
Dat ik nu berichten lees als dat er niet meer over series moet worden gepraat op MM vind ik maar vreemd. Sowieso, waarom pakken mensen steeds de forumupdates erbij? Zelf bezoek ik gewoon steeds de hoofdpagina van het forum en kijk ik in de secties die ik interessant vind, of er wat nieuws is geplaatst. Als iemand dan series vervelend vind, klik dan niet op sectie televisie. Probleem opgelost.
Het is niet mijn of Dick zijn schuld als anderen niets willen toevoegen aan de discussie. Ik kijk vooral via forumupdates. Filmupdates doe ik af en toe maar als het merendeel van de reacties komen op films die ik niet ken of me niet interesseren of ik gewoonweg niet goed vind dan ga ik dat niet dagelijks doen. Af en toe kijk ik wel eens of er updates zijn bij de films waarop ik heb gereageerd of gestemd heb. Maar alweer tenzij het om een populaire of nieuwe film gaat nodigt het minder uit tot een discussie dan op het forum.
Niemand heeft gezegd dat er niet meer over series MAG worden gepraat hier, dat is je eigen interpretatie. Ik heb enkel gezegd dat ik het persoonlijk een jammere evolutie vind. Ondertussen zijn er al weer heel veel berichten in dit topic bijgekomen en bij filmgelrelateerde maar enkele.
Persoonlijk vind ik mini-series nog wel kunnen. Ze komen toch meer als een film over. Je weet op voorhand dat het beperkt zal zijn in duur tov TV-series, soms even lang als een film en dat je een afgerond einde hebt binnen een redelijke tijdsduur.
John Milton
-
- 24231 messages
- 13399 votes
En waarom zou een seriemeter niet van toegevoegde waarde kunnen zijn? Dat biedt de mogelijkheid om een recensie, meningen, discussies te hebben op verschillende series individueel alsook om nieuwe of oudere series te ontdekken.
) Ondanks dat ik zijn smaak wat series betref allesbehalve deel, snap ik Onderhond wel hoor. Als je series als fundamenteel anders dan film beschouwt en niet boeiend vindt, is het niet praktisch dat je continu moet schiften. Aan de andere kant kun je natuurlijk ook alle voor jou interessante topics volgen via de mijn updates knop, en slechts af en toe via forum gaan pluizen. Ik moet zeggen dat in mijn referentiekader (collega's/kennissen/vrienden) series ongekend populair zijn, en als dat een beetje een represenatieve afspiegeling van de samenleving (het deel tussen 20 en 35 jaar oud althans) is, dan zou het me niet verbazen als de meeste mensen series even interessant vinden als film. Als ik het aantal posts op Facebook over series vergelijk met het aantal posts op films, dan leeft het in ieder geval bij de meeste van mijn bekenden behoorlijk.
Then again, this is MovieMeter, dus strict genomen hebben Onderhond en Alexspyforever een heel goed punt. Ik vermoed alleen dat er niet heel veel mensen zullen zijn die de aandacht die aan series wordt besteed in het forum als een negatief iets beschouwen. Maar goed, dat is een vermoeden, geen feit. Wat de tijd die het kost betreft, dat maakt me niets uit, er zijn meer films dan ik tijd heb om te kijken, er zijn meer series dan ik tijd heb om te kijken. En of ik een of twee films kijk of 2-4 afleveringen van een serie, dat maakt me niets uit. Zolang het maar goed is! En ik vind een verslavende serie persoonlijk het toppunt van genoegen en binge watching heerlijk. Ik kom er eigenlijk te weinig aan toe 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
...
Sommige mensen komen niet op het forum an sich maar gaan gewoon via forumupdates. Op de eerste pagina van forumupdates zijn er 12/50 threads die over televisie gaan, daarnaast nog 3 sport-threads. Dat is 30% van de threads die niet gerelateerd zijn aan de kern van deze site. Ik vind dat eerlijk gezegd overdreven.
Tsja, in dat kader kan je ook de hele Gebruiker sectie verwijderen. En Algemeen. Dan hou je gewoon een klein forumpje over. Heel jammer dat jij niks met series hebt. Ik heb niks met die forumspelletjes, maar toch zijn ze er. Oplossing? Ik blijf weg uit die sectie. Het is toegelaten door Jordy en de crew, dus schijnbaar vinden ze het prima. En gezien de populariteit van de Televisie sectie is het niet onlogisch. Daarbij, als nou iets aansluit bij films zijn het series wel. Genoeg filmacteurs en regisseurs die uitstapjes naar series maken. Of andersom.
Onderhond
-
- 87598 messages
- 12853 votes
Algemeen is er voor de zaken die niks met film of de site als community (Gebruiker) te maken hebben, waaronder series.
De optie aanvinken dat je ze niet meer te zien krijgt. Dat kan ik niet met het Televisie forum.
Staat los van het feit of het hier thuishoort of niet. MovieMeter is een site over film, niet een trekpleister om zo hoog mogelijke gebruikersaantallen te halen.
Games ook. Laten we dan maar een game-forum maken ook, met thread per game. En veel bands die scores maken, of regisseurs die muziek gaan maken (David Lynch). Ipv een muziek-thread dan ook maar een heel forum?
John Milton
-
- 24231 messages
- 13399 votes
Games ook. Laten we dan maar een game-forum maken ook, met thread per game. En veel bands die scores maken, of regisseurs die muziek gaan maken (David Lynch). Ipv een muziek-thread dan ook maar een heel forum?
Don't give them ideas, man... 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
We hebben Gamesmeter al, dus dat zou onzin zijn. Zolang er geen Seriemeter is, helaas pindakaas voor jullie.
Je kan gewoon het forum bezoeken zonder de updates lijkt me. Zo bezoek ik MM al jaren. Gewoon aanklikken waar je voor jou leuke discussies denkt te vinden.
Onderhond
-
- 87598 messages
- 12853 votes
We hebben Gamesmeter al, dus dat zou onzin zijn.
Toen er nog games/music meter was waren die threads er ook niet. Gewoon proper één threadje per ding.
Nee dank U. 10 keer klikken ipv 1 keer klikken ... hmmm, wat een dilemma.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Gewoon 1 klik naar een subfora maken en daar kijken welk topic interessant is. Maximaal 2 klikken dus om in een topic naar keuze te komen. Hmmmm, wat een probleem.
Onderhond
-
- 87598 messages
- 12853 votes
Want je gaat ook maar op één subforum kijken ... serieus kerel.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3703 votes
Een vinkje om bepaalde forums uit te zetten vind ik wel een puik plan. Kan nu alleen met die filmgames inderdaad. Kan misschien zelfs zo ver gaan om het hele overigen uit te zetten. Kan me beste voorstellen dat het vervelend is als je er niks mee hebt. Nee daar geef ik OH wel een punt.
Heeft ook weinig met zijn aversie tegen series te maken. Je wilt als site ook film uitstraalt in eerste instantie. Dat het daarnaast ook een community is zo. Maar dan is het ook wel fijn dat je het naar je eigen interesses kan instellen.