- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Welke series kijk jij?
Welke series kijk jij?
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Ja je moet er inderdaad even inkomen. In het eerste seizoen is de serie nog een beetje zoekende, maar het is echt super. Ik dacht ook dat het veel op TVD leek en dat het zo'n goedkope MTV serie zou zijn, maar dat is verre van waar. Het is sowieso veel beter dan TVD. Ik ben op aandringen van een vriendin ermee begonnen en tegen verwachtingen in nu ook verslaafd 
Eraser2
-
- 387 messages
- 922 votes
Twee weken terug breaking bad afgerond en nu kijk ik naar Sherlock en wil ik zeer binnenkort beginnen met house of cards.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
- Homeland
- Game of Thrones (wachtende op SE4, zoals velen)
- Dexter (bezig aan seizoen 7)
- 24
- Prison Break
- American Horror Story
- The Bridge (SE2)
Binnenkort:
- Breaking Bad (na SE8 van Dexter)
- The Walking Dead
- Luther
- Suits
Ben overigens erg benieuwd naar de nieuwe HBO-serie True Detective. Elk seizoen heeft weer een geheel ander verhaal, met andere acteurs etc. Zelfde soort serie als American Horror Story, die maken ook elk seizoen een totaal ander verhaal met andere acteurs. De eerste 3 afleveringen van True Detective worden beloond met een 9 of hoger.
Brix
-
- 19683 messages
- 5119 votes
Vanaf a.s. zondag 19 januari is de nieuwe tien-delige ' The Musketeers' serie te zien op BBC One TV.
Daar kijk ik wel naar uit.
De cast ziet er in ieder geval goed uit.
(afbeelding)
Na drie delen ben ik wel een overtuigde kijker van deze serie geworden.
Prachtige opnames, leuke verhaallijnen, en goede acteurs en actrices met veel uitstraling.
Nog zeven delen te gaan (en wellicht een tweede seizoen)
freek_93
-
- 668 messages
- 1666 votes
Kijkend:
- Blue Mountain State (SE3)
- Community (SE5)
- Revolution (SE2)
- The Walking Dead (SE4)
- How I Met Your Mother (SE9)
- Scrubs (SE6) Herziening
- Game of Thrones (SE1) Herziening (even opnieuw kijken voor season 4)
Binnenkort mee beginnen:
- True Detective
- Misfits
- FlashForward
- The Cape
- Vikings
Ooit aan begonnen en nog de bedoeling om af te kijken:
- Dexter (SE3)
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Real Humans, schitterende serie! Weet iemand toevallig of er al een tweede seizoen aan zit te komen?
leendert135
-
- 50 messages
- 604 votes
Real Humans, schitterende serie! Weet iemand toevallig of er al een tweede seizoen aan zit te komen?
Aah inderdaad een mooi serie!
Seizoen 2 is in zweden al op de buis, en zal dus (hopelijk) vast ook in NL worden uitgezonden.
Ebenezer Scrooge
-
- 2150 messages
- 3092 votes
Seizoen 2 is in zweden al op de buis, en zal dus (hopelijk) vast ook in NL worden uitgezonden.
De Blauw
-
- 10 messages
- 187 votes
Momenteel bezig met het (terug)kijken van:
- Freaks and Geeks
- Six Feet Under (seizoen 4)
Freaks and Geeks bevalt me zeer goed, al is het jammer dat het maar 1 seizoen is. Het is realistisch opgezet (voor een Amerikaanse serie over High School weliswaar) en kijkt heel lekker weg. Ook leuk om al die (latere) sterren te zien die via Freaks and Geeks beroemd zijn geworden. Vooral Jason Segel (HIMYM) en Martin Starr (Party Down, wel wat onbekender) spelen heel goed hierin. Zeker een aanrader.
Six Feet Under is fantastisch maar wel zware kost om te kijken af en toe. Ik kijk dan ook niet afleveringen achter elkaar want dat verminderd de kijkervaring (voor m'n gevoel). Het is een verademing om Dexter (Michael C Hall) te zien in Six Feet Under na het laatste seizoen van Dexter.
Wat momenteel op de buis is:
- Archer
- Community
- Parks and Recreation
- Brooklyn Nine Nine
- True Detective
Ik kan True Detective niet genoeg aanraden, fantastische eerste 3 afleveringen. De hele atmosfeer die deze serie weet te creëren is geweldig om te zien, tel daar de acteerprestaties van Harrelson en Mcconaughey bij op je krijgt een van mn favoriete series van 2014(nu al)
Ook Brooklyn Nine Nine is geweldig. Ondanks dat het het 1e seizoen is, lijkt het alsof de hele cast al jaren samenspeelt. Vooral Captain Holt is geweldig grappig met z'n droogkomische reacties.
Planning om te kijken:
- Justified
- The Sopranos
Iemand nog verdere tips?
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Momenteel bezig met het (terug)kijken van:
- Freaks and Geeks
- Six Feet Under (seizoen 4)
Freaks and Geeks bevalt me zeer goed, al is het jammer dat het maar 1 seizoen is. Het is realistisch opgezet (voor een Amerikaanse serie over High School weliswaar) en kijkt heel lekker weg. Ook leuk om al die (latere) sterren te zien die via Freaks and Geeks beroemd zijn geworden. Vooral Jason Segel (HIMYM) en Martin Starr (Party Down, wel wat onbekender) spelen heel goed hierin. Zeker een aanrader.
Six Feet Under is fantastisch maar wel zware kost om te kijken af en toe. Ik kijk dan ook niet afleveringen achter elkaar want dat verminderd de kijkervaring (voor m'n gevoel). Het is een verademing om Dexter (Michael C Hall) te zien in Six Feet Under na het laatste seizoen van Dexter.
Wat momenteel op de buis is:
- Archer
- Community
- Parks and Recreation
- Brooklyn Nine Nine
- True Detective
Ik kan True Detective niet genoeg aanraden, fantastische eerste 3 afleveringen. De hele atmosfeer die deze serie weet te creëren is geweldig om te zien, tel daar de acteerprestaties van Harrelson en Mcconaughey bij op je krijgt een van mn favoriete series van 2014(nu al)
Ook Brooklyn Nine Nine is geweldig. Ondanks dat het het 1e seizoen is, lijkt het alsof de hele cast al jaren samenspeelt. Vooral Captain Holt is geweldig grappig met z'n droogkomische reacties.
Planning om te kijken:
- Justified
- The Sopranos
Iemand nog verdere tips?
Ligt eraan van welk genre je houdt?
De Blauw
-
- 10 messages
- 187 votes
Zoek niet echt iets genrespecifieks maar meer wat ik eventueel nog tof zou vinden op basis van de series die ik noemde..
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Mad Men al gezien? Erg sterke serie van AMC. Minder zwaar als Six Feet Under maar toch erg goed.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Komt seizoen 8 van Dexter pas echt in september op DVD/BluRay uit? (Nederlandse versie)
De Blauw
-
- 10 messages
- 187 votes
Mad Men stond inderdaad wel op het lijstje. Ooit een keer een aantal afleveringen gezien maar trok me toen niet echt. Binnenkort maar eens proberen. Bedankt!
De Blauw
-
- 10 messages
- 187 votes
Komt seizoen 8 van Dexter pas echt in september op DVD/BluRay uit? (Nederlandse versie)
Volgens mij wel, je kan hem wel laten overkomen maar dit zonder Nederlandse ondertiteling. Het seizoen is wel laatst op Nederland 3 gekomen maar ik denk niet dat die meer op uitzendinggemist te vinden is.
Glacius
-
- 4297 messages
- 3032 votes
Volgens mij wel, je kan hem wel laten overkomen maar dit zonder Nederlandse ondertiteling..
Klote distribiteurs 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ja, snap het echt niet. Echt hele late releases. Met Mad Men hetzelfde. Ik geef geen reet om ondertiteling gelukkig maar toch onaangenaam opvallend.
MSVanh
-
- 17 messages
- 82 votes
Black Sails! Nieuwe serie, nog maar 3 afleveringen en nu al totaal verslaafd.
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Volgens mij wel, je kan hem wel laten overkomen maar dit zonder Nederlandse ondertiteling. Het seizoen is wel laatst op Nederland 3 gekomen maar ik denk niet dat die meer op uitzendinggemist te vinden is.
En dan klagen dat iedereen de serie niet legaal kijkt. Lekker bezig.
Van de week begonnen aan True Detective, zeer nice!
De Blauw
-
- 10 messages
- 187 votes
En dan klagen dat iedereen de serie niet legaal kijkt. Lekker bezig.
Van de week begonnen aan True Detective, zeer nice!
Al aflevering 4 gezien? Die laatste scene was ongelooflijk!
Beertje45
-
- 817 messages
- 524 votes
Was tijdens het weekend begonnen aan een herkijkbeurt van het eerste seizoen van Knight Rider, de originele serie. Begrijp niet wat ik er al die tijd geleden zo leuk aan vond, Hasselhoff is een slungelachtig persoon, incluis jaren 80 poedelkapsel, alleen KITT vond ik leuk om eens terug te zien. Ben niet verder geraakt dan de pilot en de daarop 2 volgende afleveringen.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Er zijn voor mij maar weinig jaren 80 series en ouder die momenteel nog het aanzien waard zijn. Miami Vice is een uitzondering.
Beertje45
-
- 817 messages
- 524 votes
Magnum Pi en Hill street blues vind ik nog wel steeds aardig.
Eraser2
-
- 387 messages
- 922 votes
Dat is eigenlijk net als bij the A-Team. 1 aflevering is erg vermakelijk, maar als je er meer kijkt dan valt die serie toch wel ongelofelijk in herhaling. Iets dat me gek genoeg vroeger (gelukkig) nooit opviel.
Jitse
-
- 140 messages
- 698 votes
Vandaag seizoen 8 begonnen op Acht!
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Ik wacht op nieuwe afleveringen van:
- Broadchurch
- Boardwalk empire
- Californication
- Downton abbey
- Feuten
- Game of thrones
- Homeland
- House of cards
- Les revenants
- Mad men
- Masters of sex
- Nashville
- Orange is the new black
- Rectify
- Sherlock
- The Americans
- The good wife
- True blood
- True detective
En ben begonnen aan, of ben van plan te beginnen aan (maar in alle gevallen heb ik een achterstand van meer dan dertig afleveringen):
- Arrow
- Justified
- Parenthood
- Scandal
- Sons of Anarchy
- The walking dead
- White collar
John Milton
-
- 24230 messages
- 13396 votes
Van de series die nu op TV zijn is True Detective mijns insziens toch echt wel de beste. Geweldig.
Sanvean
-
- 173 messages
- 2584 votes
Eigenlijk ben ik nooit echt een seriekijker/volger geweest. Ik heb de laatste 15 jaar amper televisie gekeken en geen enkele serie echt gevolgd, dus nee: ook razend populaire series als The Sopranos, Six Feet Under, Breaking Bad of The Wire zijn aan mijn aandacht ontsnapt, al kan ik me van die eerste twee series nog wel herinneren dat ze op tv kwamen en ik vooral SFU soms nog wel eens keek (op zondagavond op Nederland 3?).
Maar series gevolgd? Neen.
De afgelopen pakweg tien jaar had ik me enkel gericht op films. Ik heb dan ook alle belangrijke films en klassiekers gezien en had de laatste jaren een beetje een verzadigd gevoel gekregen. Ik begon steeds minder (films) te kijken.
Mede daardoor ben ik me eind 2012 op series gaan richten op series. Daarbij ook zeker gevoed door mijn ouders en broer die helemaal gek waren (zijn) van die Deense topseries The Killing, The Bridge en Borgen.
Deze drie series bliezen me helemaal omver, zo goed als ze waren (alhoewel ik van Borgen het laatste seizoen nog moet, nee, mag, zien). Cinematografie, script, acteerwerk, muziek, montage...alles klopte aan deze series.
Dat, en het feit dat ik de hedendaagse filmwereld steeds minder begon te volgen, was het begin van een soort seriemanie denk ik.
Na genoemde drie series ben ik zo ongeveer meteen begonnen aan een serie die ik al lang geleden had moeten zien (maar goed, beter laat dan nooit): Twin Peaks.
In het voorjaar van vorig jaar ben ik Homeland gaan volgen. Eigenlijk dus de éérste serie die ik ben gaan volgen die nu nog bezig is (de andere series waren al beëindigd). Dat is wel grappig eigenlijk. Opeens moest ik gaan nadenken of ik seizoen 3 via internet ging volgen of op tv (NL3). Dat was wel even nieuw voor me. 
Na afgelopen zomer was het hek helemaal van de dam. Mede door omstandigheden bevond ik me opeens in een nieuwe situatie en had ik iets meer tijd dan voorheen.
Ik ben toen begonnen aan een serie waar ik al jaren veel over had gehoord en welke wel in mijn straatje zou moeten passen qua thematiek: Lost.
Lost blies me helemáál omver, net als de Deense series dat deden, maar misschien nog wel meer, alhoewel dat denk ik meer met kwantiteit als met kwaliteit te maken had: de zes seizoenen en pakweg 120 afleveringen (of hoeveel het er zijn) heb ik in amper een week of zes afgekeken. Helemaal verslavend was ik. Gedurende die pakweg zes weken was ik helemaal in een soort Lost-roes.
Tegelijkertijd met de laatste seizoenen van Lost begon ik ook aan Game of Thrones, een serie waar ik de laatste tijd zoveel van hoorde. En jawel hoor: alweer helemaal verslaafd! Misschien nog wel erger dan bij Lost. Ik merkte dat op den duur mijn aandacht wat ging verschuiven van Lost naar GoT, zo erg was het. 
En het mooie aan Game of Thrones is dat het nog lang niet afgelopen is (neem ik aan althans) en dat het dus een serie is die nu nog "bezig is". Dus dat wordt weer wachten op nieuwe afleveringen.
Na deze twee series ben ik alleen maar nog meer series gaan volgen, zowel oudere series als series die nu bezig zijn of op televisie kwamen: Prison Break, The Walking Dead, Once Upon a Time, Broadchurch, en recent begonnen met House of Cards.
Waarbij de laatste vier series hedendaagse series zijn waarbij nieuwe seizoenen volgen. Ook kijk ik nu met heel veel plezier Big Love.
Zoals je ziet, na meer dan 15 jaar amper televisie te hebben gekeken ben ik nu wel wat ernstig verslaafd geraakt aan series. Vooral de uitwerking van script en personages spreekt me daarbij aan, meer dan bij films, en het feit dat er heerlijk lang over een verhaal wordt gedaan.
Ik kijk daarom wel alleen maar series die een lang uitgerekt verhaal als uitgangspunt hebben, en dus niet elke aflevering iets anders behandelen met daarnaast slechts enkele chronologische verhaallijnen.
Op dit moment ben ik dus de volgende series aan het volgen (of wachten op nieuwe afleveringen/seizoenen):
- Game of Thrones
- The Walking Dead
- Once Upon a Time
- Homeland
- House of Cards
- Big Love
Verder staan op de planning zeker Hannibal (Mads Mikkelsen is wel een favoriete acteur van mij!) en waarschijnlijk ook wel American Horror Story en True Detective.
Omdat ik vroeger geen series volgde, zou ik met een beetje goede wil gerust nog kunnen beginnen aan Six Feet Under of The Sopranos, maar daar moet ik nog eens goed over nadenken. SFU spreekt mij absoluut wel aan en ken ik nog wel een beetje van vroeger. De maffia als onderwerp/thema heeft mij echter nooit aangesproken, dus of ik ooit de Sopranos ga kijken; ik denk het niet. Net als Breaking Bad; het thema (drugs) spreekt me echt voor geen meter aan.
Mijn broer is wel helemaal lyrisch van The Wire; ook drugsgerelateerd geloof ik, maar wel met een andere insteek (de drugsscene gezien vanuit meerdere oogpunten wat ik zo hoorde en las, waaronder politiek, journalistiek, dealers en gebruikers). Dat klinkt dan al een stukje interessanter. Ik weet het nog niet, ik zie wel.
Wat ik wel weet, is dat mijn interesse in series wel for real is (ook omdat ik alle interessante films uit het verleden wel gezien heb en ik andere prikkels nodig had).
En wat ik zeker ook weet, is dat ik eerst de eerste drie seizoenen van Game of Thrones weer ga kijken voordat ik aan seizoen 4 ga beginnen (wanneer dat ook is; tegelijkertijd met de uitzendingen in de USA of later, zodat ik alles in één ruk kan zien).
Excuses voor het lange bericht - zie het als mijn eenmalige, unieke, ode aan de televisieserie. 
John Milton
-
- 24230 messages
- 13396 votes
Six Feet Under, Breaking Bad of The Wire zijn aan mijn aandacht ontsnapt,
Mijn top 3 beste serie ooit en ik zou ze zeker alledrie een kans geven.
Het zijn character driven series, dus ze moeten even op gang komen, maar daarna zijn ze krankzinnig goed. Maar je moet niet verwachten dat je epi 1 of 2 van The Wire je compleet verslaafd achter laat. kan echt wel een paar epi's meer kosten, but trust me, it's worth it!