- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Welke series kijk jij?
Welke series kijk jij?
$pecial
-
- 1147 messages
- 553 votes
Breaking Bad is één van de beste series ooit gemaakt.
Zonder twijfel!
Heeft verder iemand nog tips op het gebied van comedy? En dan bedoel ik in de trant van 'New Girl' en in mindere mate 'Happy Endings'. Ik kan het nieuwe jasje van deze sitcoms wel waarderen, minder locatiegebonden -en weg met de lachband.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Arrested Development al gezien? Beste comedyserie ooit.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Arrested Development? Wel wat ouder dan de series die je noemt, maar zeker zo goed, zoniet beter. Archer is animatie, maar ook hartstikke grappig.
$pecial
-
- 1147 messages
- 553 votes
Tweemaal Arrested Development
Moet wel de moeite waard zijn dus!
Nog niet gezien dus die zal ik eens gaan checken.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Als je een beetje doorkijkt, ben je op tijd voor het nieuwe seizoen dat in mei van start gaat.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik ga met je meedoen. Ik heb wel wer zin in een herziening voordat het nieuwe seizoen begint.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Eigenlijk ook wel nodig om alle references en running jokes te herkennen, denk ik.
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Tweemaal Arrested Development
Moet wel de moeite waard zijn dus!
Nog niet gezien dus die zal ik eens gaan checken.
3x! AD is awesome! Nu zit ik ook te denken om die 3 'ouwe' seizoenen weer te checken. Lang geleden, we blijven hangen.
Tobias Fünke 
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2551 votes

Dat gedoe met Lucille/loose seal zal ik ook nooit meer vergeten, hoe ze daarop komen. 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Onmogelijk om te ondertitelen ook. Evenals Bob Loblaw's Law Blog.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1229 votes
Een van mijn favoriete stukjes AD:
Franklin is bad ass. It aint easy being..
$pecial
-
- 1147 messages
- 553 votes
Met AD gaan we binnenkort dus maar eens beginnen!
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Om even de lol te onderbreken hier;
Ik ben zojuist begonnen met de serie Rectify, die wordt uitgezonden op het Sundance channel. Goed gescripte series zijn op die zender nogal zeldzaam geloof ik, maar dit is er 1. Wat producers van Breaking Bad en ik geloof wat acteurs van Deadwood, maar aangezien ik die serie niet ken, geen idee. De pilot is trouwens ook voorgedragen aan AMC, maar die hebben besloten het niet uit te zenden. Tsjah, hun gemis waarschijnlijk.
De serie speelt zich ergens zuidelijk (Texas, Kentucky, whatever) af en gaat over de ex-gevangene Daniel, die levenslang kreeg voor het verkrachten en vermoorden van zijn vriendin, maar nu plotseling vrijkomt aangezien ze zijn sperma en DNA getest hebben en die niet klopt met de crime scene. Een ietwat ongeloofwaardig plot, dus het is maar goed dat de serie vooral om gevoel draait.
Daniel heeft zolang in de bak gezeten, dat hij wereldvreemd is geworden en moeite heeft om met zijn gevoelens om te gaan. Zijn familie, vooral zijn moeder en zus, steunen hem door dik en dun, maar alles overweldigd nog een beetje. Daar ligt dan de kracht van de serie. We zien de hoofdpersonen denken, staren, lachen, huilen, zonder dat er word uitgespeld waarom. Als kijker voor mij is het wel duidelijk, echter je bent wel de hele tijd bezig met emoties lezen. Dat plot, ja dat is er ook, maar emoties zijn belangrijker. Het maakt de serie nog veel trager dan bijvoorbeeld Mad Men, maar toch wel de moeite waard. Ook audiovisueel dik in orde, met goeie belichting. Daar heb ik t later nog wel eens over.
$pecial
-
- 1147 messages
- 553 votes
Klinkt goed
Deze zal is ook eens gaan checken. Pas net een nieuwe serie van 3 afleveringen oud.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Sterke serie idd. Eerste tien minuten vond ik in ieder geval erg sterk. Wacht nog wel even tot mei dat ie klaar is en dan in één ruk kijken.
Threeohthree
-
- 5557 messages
- 2933 votes
Ik heb zoveel series gekeken het afgelopen half jaar, dat het wel even weer tijd is voor een update.
Top 10 - 2013:
01. Oz
02. Breaking Bad
03. Dexter
04. The Wire
05. Mad Men
06. Six Feet Under
07. Elementary
08. Suits
09. Californication
10. The Walking Dead
Op het moment aan het volgen:
Breaking Bad (S5)
Elementary (S1)
The Walking Dead (S3)
Person of Interest (S2)
Perception (S1)
The Newsroom (S1)
House of Cards (S1)
Arrow (S1)
Nog te kijken:
Archer
Carnivale
Deadwood
Alcatraz
The Killing
The Listener
Ik kan helaas mijn oude top 10 nergens meer vinden, maar wel weet ik dat Twin-Peaks, Castle, en Frasier in ieder geval uit mijn 'virtuele' vorige top 10 verdwenen zijn, Mad Men na het huidige seizoen van de nummer 1 positie naar positie 5 is gedaald. Oz, Elementary, en The Walking Dead zijn nieuw. Oz heb ik een paar weken geleden, na lang uit te hebben gesteld, dan eindelijk gekeken, en was er ook zo doorheen. Fantastische serie, naar mijn beleving, zelfs beter dan Breaking Bad.
Beetje standaard voor de rest; Breaking Bad, Dexter, The Wire, Six Feet Under, Mad Men, en The Walking Dead zijn natuurlijk de series die in elke seriefanaat zijn top 10 zal staan. Logisch ook. Daarnaast ben ik helemaal dol met Elementary geworden; lekker scherp dialoog, de nodige hummor, vlot, en hier en daar behoorlijk intelligent. Al schort het natuurlijk wat aan karakterontwikkeling, maar gezien de bovengenoemde elementen, zit ik daar niet zo mee. Bovendien een serie waar ik me best in herken.
Verder wil ik nog graag even de serie 'Perception' vermelden. Neiuwe serie die ik vooral aanraad aan men die graag kijkt naar series als White Collar, Leverage, Arrow, Person of Interest en Golden Boy. Perception is dan ook vooral een intelligente, vlotte serie met een 'frisse' kijk op het genre.
Overigens zou ik nog graag tips ontvangen op het gebied van comedy (in the trant van AD en Californication).
Eazy
-
- 569 messages
- 298 votes
Dexter en The Walking Dead zijn natuurlijk de series die in elke seriefanaat zijn top 10 zal staan.
Liever niet. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
I second that notion. Wat die twee middle of the road series bij die magnifieke series doet
.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3702 votes
Overigens zou ik nog graag tips ontvangen op het gebied van comedy (in the trant van AD en Californication).
De US versie van Shameless is denk ik wel een tip voor je. Heeft wel een beetje dat anarchistische wat Californi de eerste 3 seizoenen ook had (voordat het ernstig begon te vervelen.)
Threeohthree
-
- 5557 messages
- 2933 votes
@NW: Snap de betiteling van middle of the road serie voor TWD op zich wel, echter is het natuurlijk wel een prominente naam op het gebied van series, bovendien hoog beoordeeld op een bijvoorbeeld IMDB, de kwaliteit daargelaten natuurlijk, meende enkel te zeggen dat het niet opmerkelijk is zo'n titel in een top 10 te zien. Daarnaast vind ik bijvoorbeeld een Person of Interest of Arrow meer een middle of the road serie.
Maar goed, snap wel dat beide series niet door iedereen geliefd zijn, zeker wanneer ze tussen series staan waar karakterontwikkeling centraal staat. Overigens zijn Dexter en Elementary beiden series waar ik mezelf erg 'thuis' voel. Iets persoonlijks dus denk ik.
@Macmanus: Dank! Zojuist de eerste 2 episodes gekeken en heb me bijzonder vermaakt, houdt de stortvloed aan drama series ietwat fris.
supermovieman
-
- 177 messages
- 551 votes
Ik kijk:
-Adventures of Superman
-Zorro
-Floris
-Mr. Bean
-Batman: The Animated Series
-Lois & Clark: The New Adventures of Superman
-Superman: The Animated Series
-Smallville
-24
-Mr. Bean: The Animated Series
-Lost
-Heroes
-Dexter
-Death Note
-The Bridge
Ga nog kijken:
-Breaking Bad
-Game of Thrones
-The Walking Dead
-American Horror Story
Mythikal
-
- 125 messages
- 850 votes
Momenteel aan het volgen:
Arrow
Blue Bloods
Bones
Continuum
Criminal Minds
CSI Las Vegas
Defiance
Game Of Thrones
Grimm
Hawaii Five-O
Law & Order SVU
NCIS
NCIS LA
Nikita
Person Of Interest
Revolution
Supernatural
Vikings
Warehouse 13
Die ik al heb gezien en wacht tot ze weer terugkomen (of niet):
Alcatraz, Alphas, Breaking Bad, Californication, CSI Miami, CSI New York, Dexter, Falling Skies, Fringe, Homeland, Missing, Sons of Anarchy, Spartacus, Suits, The Firm, The River, The Walking Dead, Touch, Transporter, True Blood
Koen87
-
- 437 messages
- 1244 votes
Overzichtje van alle nieuwe series voor dit najaar: Interactive: Fall 2013 TV preview: Watch the trailers - Data Desk - Los Angeles Times - graphics.latimes.com
"We Are Men" verwacht ik nog wel iets van, van de andere komedies totaal niks (afgaande op de trailers).
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Daar zit best wat bij dat ik voor de acteurs een kans wil geven. Dads met Giovanni Ribsi en Seth Green, Mom met Allison Janney en Anna Farris (beide toch wel sterke actrices), Hostages met Toni Collette en The Millers met Will Arnett. Dat wil niet zeggen dat ik in 1 van die series vertrouwen heb, maar we gaan zien. Ben opzich ook nog wel benieuwd wat voor misbaksel Williams en Gellar gaan neerzetten, maar tegen die tijd lees ik de kritiekenregen wel, die haast onvermijdelijk lijkt.
kelama3
-
- 343 messages
- 179 votes
Ben erggg benieuwd naar de nieuwe serie Dracula, met Jonathan Rhys Meyers!!
Momenteel wachtende op nieuwe afleveringen/seizoenen van Breaking Bad,Magic City,Boardwalk Empire,Vikings.. Pfff van mij mogen ze weer gaan beginnen hoor!
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Ben een beetje terug in de tijd aan het gaan, dacht ik. Was een beetje Jerry Springer filmpjes aan het kijken op Youtube en ik wist helemaal niet dat dit nog draaide in the US. Ik mis dit soort troep op tv. De Gouden Kooi, met die Brian. Nog zoiets. Geweldig vermakelijke bagger.