• 177.954 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.992 actors
  • 9.370.973 votes
Profile

Prison Break

Nijmegen

• 323 messages
  • 692 votes

Hij werd helaas met het seizoen slechter. Terwijl het wel met een uiterst hoog niveau begon.

patrick17

• 613 messages
  • 448 votes

Ik ben weer helemaal begonnen met de serie te bekijken. Ik heb nu seizoen 1 helemaal bekeken. Een ongelofelijk goede serie gewoon naar mij mening. Er zitten wel dingen bij die
niet geloofwaardig zijn maar wat prima te pruimen is gewoon.

De personage zijn stuk voor stuk goed te doen, je mag ze of niet.
Michael Scofield is natuurlijk de genie achter dit stuk maar voor mij
is Theodore 'T-Bag' Bagwell het gruwelijkst van de serie.
Ook Charles Westmoreland kon ik prima hebben maar verliet de serie al
na 1 seizoen om in een flashback terug te komen.

Het plan zoals Michael hem van vooraf heeft bedacht en hoe het eindelijk tot stand
komt is mooi om te zien!
Zitten een paar mooie gedeeltes in.

- De terugkeer van John Abruzzi (indirect het gezicht van Bagwell)
- Het verraad van Tweener, waar hij op het eind voor wordt beloond.
- De dood van Westmoreland, met bijbehorend tekst wat hij met het geld heeft gedaan.

Ik ga vandaag door met seizoen 2!

patrick17

• 613 messages
  • 448 votes

Zojuist Seizoen 2 geheel afgekeken. Laat ik voorop stellen dat hij het niet haalt
bij het eerste seizoen maar die was geniaal te noemen. Seizoen twee staat
in teken van buiten de gevangenis zien te overleven. Het verhaal zit opzich goed in
elkaar. De dingen kloppen als maar wezen kan al zitten er vaak toevalligheden in
maar dat heeft ook niet storend te zijn vind ik zelf.

Er zaten weer een paar mooie momenten in seizoen 2!
Het einde dat Alexander Mahone alsnog erin geluisd wordt terwijl hij dacht
dat het andersom zou zijn. Het terechtstaan van Paul Kellerman!
Het moment dat Bellick en Geary weer overmeesterd worden door Burrouws&Scofield
en dat Nika hun alsnog wilt naaien.
Voldoende momenten om je mee te kunnen vermaken.

Vanavond verder met seizoen 3!

patrick17

• 613 messages
  • 448 votes

Seizoen 3 zit er weer op!

Slaat een totaal andere weg in de andere 2 seizoenen al kwam het indirect
wel voort uit het eind van seizoen 2, toen The General al in beeld kwam.
Ik vind dit seizoen ook aansluiten bij de vorige, je kunt zeggen waarom
maak je het zo langdradig maar het bevalt dus waarom niet.
Er komen een aantal nieuwe personages in voren zoals Lechero/Luis McGrady en Sammy.
Sammy komt als het vervelends over, Lechero vind ik een aangename toevoeging
aan de crew al is het maar voor een seizoen. Vooral zijn rol in samenwerking met
Theodore Bagwell is fantastisch!
Komen we bekend uit bij Bagwell, vind hem in seizoen 3 de overtoom voeren qua
acteren. Ook Mahone speelt in dit seizoen sterk. Scofield en Burrows behouden
hun niveau's van de eerdere seizoenen. Morgan Gretchen is vooral een irritante vrouw maar ik vind der wel een lekker ''wijf''. Whistler door zijn rol heb je er ook vroeging bij. Bellick
uit eindelijk toch een respect wat je bij hem krijgt.

Echt geen vervelende seizoen al draait hij totaal ergens anders over dan het begin seizoen!
Ik heb me prima vermaakt bij dit seizoen. Op naar seizoen 4!

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Moordend tempo trouwens

patrick17

• 613 messages
  • 448 votes

Seizoen 4 geheel uitgekeken.

Geweldig seizoen! Seizoen 1 was geniaal, dit seizoen is gewoon geweldig.
Mensen kunnen zeggen dit heeft niets meer te maken met het oorspronkelijke verhaal.
Dat klopt helemaal. Alleen het blijft vermaken, het is veel hetzelfde maar
met andere methodes. Ik heb me meer dan ooit vermaakt met een serie als deze.
Alles valt als je alles hebt gezien zo mooi op z'n plek, das gewoon mooi om te zien.

In dit deel zitten er ook weer een aantal fraaie scene's bij.

- Het moment waarop Lincoln zijn hulp aan bied aan Alex, de moordenaar van zijn zoon te vinden.
- Generaal Don Self zoekt maar die al in zijn kantoor is.
- Brad Bellick zijn leven geeft voor scylla zodat de rest door kan gaan (het verhaal was voor hem op).
- Generaal zijn hoofd omdat Michael alle 5 de kaarten heeft, terwijl Krantz dacht dat dit niet het geval zou zijn.
- De in gedachte bij Michael zijnde Charles ''DB Cooper'' Westmoreland.
- Gewoon heel de laatste deel van PB, waarin Paul Kellerman, C-Note terug keren.

Tevens zitten er een paar mooie uitspraken bij zoals van de Generaal wanneer Michael zijn dochte gevangen heeft ''Son of a Bitch''. In de gedachte zijn Westmoreland ''Not everything is what it seems''

Gewoon de laatste deel van het vierde seizoen (niet de film) is geweldig te noemen daar gebeurd zo veel dat het eind helemaal compleet maakt, met de terugkeer van Theodore Bagwell naar Fox/Alex en Lang die samen komen/Sucre met zijn dochter/Krantz in de stoel.

Morgen de film nog en dan kan ik heel Prison Break sluiten met een overweldigend gevoel!

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Pfoe. In twee weken 4 seizoenen kijken.

patrick17

• 613 messages
  • 448 votes

Haha weekje vrij van me werk vandaar in een aardig tempo kunnen doorkijken!

Zojuist de film gekeken Prison Break The Final Break.

Ik vind het geen toevoeging tot de serie hebben. De film is niet slecht maar het

is totaal geen toevoeging. Wel leuk om te zien dat Gretchen weer een rol erin speelt.

De oude T-Bag Bagwell natuurlijk ook.

Voor de rest was het geheel hetzelfde als de rest van de serie.

Gevangen genomen/uitbreken en vluchten.

Vermakelijk dat zeker!

Over alles gezien krijgt de serie een cijfer 4/4.5*

mnrk

• 1876 messages
  • 1733 votes

Ben begonnen met de serie weer te kijken...alleen nu op Blu-Ray. Blijft een geweldige serie !

Marlo Stanfield

• 33 messages
  • 0 votes

Het slechtste en meest overschatte materiaal dat ooit op televisie is geweest, alle films en series inbegrepen.

Waar moet ik in beginnen? Het is te veel om op te noemen wat deze serie tot een werkelijk dieptepunt maakt, in de menselijke geschiedenis zou ik bijna willen stellen.

Ik heb overigens een hoop lol gehad dus in die zin heeft het me kijkplezier opgeleverd maar niet op de manier waarop het bedoeld was.

Het is alweer een jaar geleden dat ik seizoen 1, en een gedeelte van seizoen 2 heb gezien, en daarna afhaakte, maar het staat me helder voor de geest hoezeer ik me als kijker beledigd, en geminacht voelde bij het kijken naar deze complete onzin.

Echt niets maar dan ook niets is realistisch aan de personages bijvooorbeeld, die stuk voor stuk hun eigen ongeloofwaardige verhaaltje hebben, en die heel moralistisch allemaal eigenlijk hele goede mensen zijn maar door pech in de bak zijn beland, stelje voor dat je simpatie voor een echte crimineel zou krijgen. Degene die dan wél echt een kindermoordenaar is, blijkt een hoge status te hebben daar, terwijl die in een echte gevangenis de laagste status hebben. Totaal niet over nagedacht dus. Dan heb je nog de gevangenis zelf waar ze allerlei bizarre vrijheden krijgen, en ruim de tijd kunnen nemen voor hun tunneltje. Dan dat gangenstelsel wat op zijn rug staat, wat waren dat voor gangen? Geen riolering en ook geen ventilatieschachten, wat was het wél? En waarom zou je een ingewikkeld gangenstelsel wat geen enkele functie heeft in een gevangenis gaan bouwen, ik vind het vreemd. Nogmaals, ik kan hier 10 pagina's vullen met alle achterlijkheden en onzin, maar dat word me te gortig.

Het ergste is gewoon dat iedereen hier maar overheen heeft gekeken, en het werd zelfs een ongekend populaire serie. Bijna niemand is goed gecast, het is totaal onrealistisch en nep, maar tegelijk pretentieus. Zeer commercieel opgezet ook, met al die ingebouwde reclame tussenstukjes, met dat shot van de gevangenis, verschikkelijk.

Wat ik mij wel afvraag is of de makers gewoon erg slecht in hun vak zijn, of dat dit bewuste minachting van de kijker is, die het dus inderdaad gewoon slikt.

Heel eerlijk gezegd vond ik niet alles in de serie van dit erbarmelijke niveau, zo is er toch enige mate van spanning, en niet alle karakters waren in alle opzichten slecht.

Glacius

• 4297 messages
  • 3031 votes

Dit is dan ook geen serie die de realiteit probeert te benaderen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Al snap ik de ergernis wel. En met zo'n username is het niet gek dat je wat meer diepgang verwacht. Vooral na een prison serie als Oz (ook al is de benadering en uitgangspunt verschillend) is het toch een klap in het gezicht. Ik ervaarde hetzelfde namelijk.

djginod

• 117 messages
  • 520 votes

Ik heb gisteren ook eindelijk het einde gezien, en dan de 2 extra afleveringen. Ik heb er wel iets langer over gedaan, een jaar of 2 ofzo denk ik Ik keek 2 a 3 afleveringen per week, maar als ik een box klaar had, dan wachtte ik een poosje.

Ik kan me niet in het verhaal van Marlo hierboven vinden. Tuurlijk zitten er onlogische dingen in, bijvoorbeeld, "The Company", zo machtig en groot, en dan vind ik dat ze redelijke makkelijk verliezen uiteindelijk, terwijl ze overal connecties hebben.

Maar, en daar gaat het toch om, het heeft me zeker vermaakt, en ik moest me regelmatig inhouden om niet het volgende deel te starten. Alleen ja, het einde, voor mij had het wel ietsje anders gemogen. Maar goed, iedereen heeft zijn eigen smaak en dingen natuurlijk.

Maar ik ben blij dat ik het helemaal heb mogen zien, en misschien over een paar jaar, dat ik het weer eens opzet, want er zitten echt hele mooie momenten in de serie.

Charmides

• 414 messages
  • 1304 votes

Was wel spannend om te kijken en eerlijk ben/was ik ook wel fan.

Mezelf

• 288 messages
  • 204 votes

In een weekje seizoen 1 weer herzien. Men, zat aan mijn laptop vast. Wilde bijna niet meer naar school om afleveringen te kijken, haha. Seizoen 2, 3 en 4 ook op de planning. Meteen maar mee beginnen (tussen het tentamen leren door natuurlijk)

BTW geweldige serie! WOW! Echt, ik kan niet meer, jemig. Ik eet mijn sokken op, zo spannend vind ik de serie. Ongekend. Ik heb het nu vooral over seizoen 1 want dat seizoen heb ik net weer gezien. En inderdaad, totaal niet realistisch, uh, ja goed, daar ga ik verder niets over zeggen. Mij heeft het niet gestoord en ik kan niet genoeg krijgen van deze serie. Pluspuntje voor alle mooie mannen in deze serie, yes i am still a women..

miss_efron

• 195 messages
  • 132 votes

Heb in nog geen maand tijd alle 4 seizoenen uitgekeken.Juist de allerlaatste aflevering gezien.Wat een topserie! Ik ga Michael,Sara,Lincoln,Sucre en Alex(ander) Mahone zeker missen.Ook toch wel de humor van Teddy!Deze serie is voor iedereen een aanrader.Een absolute topper!Michael ik ga je missen.

JustMarc

• 40 messages
  • 59 votes

Prisonbreak zou in eerste instantie maar 7 of 13 afleveringen krijgen maar door het succes werden het 4 seizoenen. Als ik de seizoenen appart sterren kon geven deed ik dat zo:

seizoen 1 4 tot 5 sterren

seizoen 2 3 tot 4 sterren

seizoen 3 3 sterren

seizoen 4 1.5 ster

Het laatste seizoen werd erg ongeloofwaardig en ging in mijn ogen nergens meer over. veel te veel rare wendingen in het verhaal om het zogenaamd spannend te houden. (geheim) agenten die in een keer voor de andere party kozen. een moeder werd erbij gehaald... een fbi agent die niet te vertrouwen was. nou nou nou zon sterk begin aan sezoen 1 en zon slecht laatste seizoen.. van het ene uiterste na het andere jammer hoor

PriestMaiden

• 47 messages
  • 0 votes

Een harde, maar erg vette reeks. Spijtig dat ze zo'n series niet meer geven op tv.

JustMike

• 3218 messages
  • 751 votes

Net seizoen 4 en de film eindelijk afgekeken. Ik kwam er maar moeilijk doorheen.

Als ik cijfer moest geven:

Seizoen 1: 5*

Seizoen 2: 4.5*

Seizoen 3: 4*

Seizoen 4: 1*

Film: 4*

Nijmegen

• 323 messages
  • 692 votes

Deze week weer begonnen aan Prison Break. Seizoen 1 blijft echt een zeer vet seizoen! Zeker is wel dat ik seizoen 4 en die film maar even aan me voorbij laat gaan.

Lucaij

• 472 messages
  • 1861 votes

Ik heb een poos geleden de eerste drie seizoenen van Prison Break gekeken. Het niveau van seizoen 1 verbaasde mij in positief opzicht (echt top), maar na seizoen 3 had ik er wel even genoeg van. Het niveau werd steeds minder vond ik en vooral de scènes buiten de gevangenissen waren slecht.

Ik vind het aan de ene kant wel jammer dat ik de serie niet heb afgekeken. Maar ik hoor veel negatieve dingen over seizoen 4 en het zijn toch behoorlijk wat afleveringen. Is het de moeite waard om seizoen 4 nog te bekijken vinden jullie?

Movie-Addicted

• 2221 messages
  • 3435 votes

Net een hele marathon van Prison Break achter de rug. Ik hield het voor gezien halverwege seizoen 4. Ging gewoon nergens meer over. Jammer! Overigens begrijpelijk dat ze de stekker eruit hebben gehaald door de dalende kijkcijfers (destijds dan)

Seizoen 1: ****

Seizoen 2: ***.25

Seizoen 3: ***1/2

Seizoen 4: **.5 (en is alleen maar slechter geworden na het "skippen/doorspoelen")

knusse stoel

• 3284 messages
  • 4307 votes

Prachtige serie, ben nu bij seizoen 4 afl. 5 en kijk er iedere avond minstens 1 aflevering.

Eindoordeel volgt dus nog!

En "Lucaij", als jij iets wilt beoordelen moet je zelf gaan kijken. Je hoort wel eens iets maar jouw smaak is toch je eigen! En je wilt toch weten of ze "The Compagny" neerhalen?

Gewoon verder kijken en dan de film als slot! En dan zit jij niet meer met vragen!

Veel plezier!

tbouwh

• 5809 messages
  • 5400 votes

Zojuist de final break gekeken, in 2 weken alle 4 de seizoenen gezien. Heb genoten !

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Niemand hier die Breakout Kings kijkt? In de derde aflevering van het eerste seizoen gaat men verder met het verhaal van T-Bag.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Even Imdb gecheckt maar schijnbaar speelt hij daarin 1 aflevering mee ja.

Robert Knepper - IMDb

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik heb het jarenlang al willen doen, maar vanavond dan eindelijk gedaan. Een start gemaakt met de herziening van Prison Break. Grappig, ik bladerde even dit topic door, zoekende naar mijn eigen berichten en ik las dat ik voor het eerst in augustus 2006 met de serie begon. Nou ga ik 7 jaar later en een jaar of 4 na de laatste aflevering maar eens de boel opnieuw kijken. Heerlijk. Aflevering 1 was al meteen fantastisch, lekker sfeervol, sterk en het verlangen om straks verder te kijken groeit alweer.

knusse stoel

• 3284 messages
  • 4307 votes

Nou NOMAK. bedankt voor de tip van de serie 'Breakout Kings' Ik hoop dat hij net zo goed is als 'Prison Break'!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Review seizoen 1

Ik ben dus vorige week begonnen met het herkijken van Prison Break, een serie die ik vele jaren terug voor het laatst zag. Een hoop was ik weer vergeten, maar ook genoeg dingen niet. Dat zorgt er wel voor dat ik een aantal belangrijke plotwendingen al kende, maar het knappe is dat het me eigenlijk helemaal niet uitmaakte. De spanningsboog is zo sterk dat ik, ondanks dat ik een beetje wist wat er ging gebeuren, wederom snakte na de grote uitbraak en opnieuw meeleefde met Michael en de groep. Wat maakt seizoen 1 zo sterk? Dat is sfeer, een grootschalig plot boven de gevangenisperikelen en een aantal erg interessante personages. Michael en zijn broer weten te boeien en dat geldt ook voor psychopaat T-Bag, de goedzak Sucre en de oude Charles Westmoreland. Abruzzi en C-Note vind ik weinig aan, beetje kleurloze personages in vergelijking met de rest.

Ook het gevangenispersoneel weet erg te overtuigen. Directeur Pope is zakelijk, maar net zo goed menselijk. Bellick is weer een keiharde, weinig vriendelijke en corrupte hoofd van de gevangenisbewakers, echt een heerlijke rol. En ook is er nog dr Sara Tencredi. Bizar hoe iemand zo kan verschillen in een rol. Deze dame speelt ook een hoofdrol in de zombieserie The Walking Dead, waar ze echt strontvervelend is, maar in Prison Break is haar rol erg goed als gevangenisdokter die gevoelens voor Scofield heeft. Dat ze er leuk uit ziet is ook een prettige bijkomstigheid. Veronica vond ik weinig aan, LJ was vooral irritant en die Company lui zijn dit seizoen ook nog te vaag.

Seizoen 1 is niet perfect, maar komt wel dicht in die buurt. Het grote plan van Michael is erg goed doordacht, al zit er af en toe ook wel wat (onrealistisch) geluk bij. Zo ontkomen ze wel erg vaak net op het nippertje aan betrapt worden met iets, terwijl een hoop zaken wel erg makkelijk verlopen. Zo kan een vrij grote groep wel erg lang ongestraft een gat in de personeelskantine graven zonder betrapt te worden. Geen bewaker die het door heeft, tsja. Het leverde ieder geval wel de nodige spanning en sentatie op. Bij de grote uitbraak, in de 1 na laatste aflevering, daar gaat Michael plots wel fouten maken, zoals de mobiele telefoon van directeur Pope niet afzetten. Ik vroeg me bij de uitbraak wel af waarom Charles Westmoreland nou eigenlijk niks aan zijn uiteindelijk fatale verwonding heeft gedaan. Waarom was hij tussendoor niet naar de ziekenboeg gegaan voor een behandeling? Hij had zat smoesjes kunnen gebruiken om te kunnen vertellen waarom hij verwond was. Enorm jammer dat hij sterft, want ik vond hem enorm interessant. En dan overleeft zo'n flutkarakter als Tweener de uitbraak wel...

Ik heb wederom dus erg genoten van seizoen 1, dat voor mij echt tot het allerbeste hoort wat een serie kan bieden. Seizoen 1 zou ik op MovieMeter als ik erop kon stemmen 4,5* geven. Nu maar zo snel mogelijk met seizoen 2 weer starten!

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

knusse stoel wrote:

Nou NOMAK. bedankt voor de tip van de serie 'Breakout Kings' Ik hoop dat hij net zo goed is als 'Prison Break'!

Ik heb nu 11 afleveringen gezien en het bevalt zeer goed. Wel moeilijk te vergelijken met Prison Break, is een ander soort serie.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.