24
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Zit er ook aan te denken om weer is 24 opnieuw te bekijken. Blijft toch een unieke serie. Met een gevoel wat je niet snel in andere series zal terugvinden.
Ik raad het je van harte aan. Heb alweer de helft van seizoen 1 gekeken, echt geweldig. Ik verheug me er dagelijks op om een aflevering (of meer dan 1 haha) op te zetten 
En dan is seizoen 1 zelfs nog een vrij kalm seizoen, moet je nagaan. Wat een sfeer, wat een spanning.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Review seizoen 1
Right now, terrorists are planning to assassinate a presidential candidate. My wife and daughter have been kidnapped... and people that I work with may be involved in both. I'm Federal Agent Jack Bauer, and this is the longest day of my life.
Ik noem mijzelf een grote fan van 24. Ik ben er vele jaren geleden aan begonnen en toen ik eenmaal keek, kon ik niet meer stoppen en ben ik het op de voet blijven volgen, tot de laatste aflevering van het laatste seizoen uit was. Maar dat is alweer jaren geleden, waardoor ik nu mooi eens de seizoen opnieuw kan kijken. Helemaal met het oog op seizoen 9, die plots uit het niets halverwege dit jaar werd aangekondigd. Geweldig nieuws!
Maar terug naar seizoen 1, waar het allemaal mee begon. Seizoen 1 is nog relatief kleinschalig, zonder atoombommen en gifgas. Alles draait om een geplande aanslag op presidentskandidaat David Palmer en om de ontvoering van Jack zijn vrouw Teri en hun dochter Kim. Later in het seizoen wordt duidelijk waarom deze 2 zaken met elkaar te maken hebben. Het seizoen komt vrij traag op gang, maar blijft wel constant spannend. We maken kennis met het real-time concept, wat ik nog altijd subliem vind. Zeker seizoen 1 is nog vrij realistisch en zit behoorlijk logisch in elkaar. Dit gaat in latere seizoenen wel eens een beetje mis. We zitten constant naar 4 kampen te kijken. De ontvoerde Kim, de zoekende Teri, Jack Bauer op missie en het hoofdkantoor van CTU. Zelf vond ik die eerste 2 punten vrij storend. Ik was even vergeten dat de verhaallijnen van Kim en Teri eigenlijk vrij vervelend zijn. Kim rolt echt tot het einde toe van ellende in ellende. Dat ze wordt ontvoerd kan gebeuren, maar dat ze na de ontsnapping in een politiecel terecht komt, daarna weer wordt ontvoerd en bij de grote vijand van Jack uit komt is wel erg overdreven. Gelukkig ziet Kim er wel super lekker uit, waardoor het ook weer geen straf is om haar in beeld te zien, haha. Ook storend was alles wat Teri overkomt na de bevrijding door Jack. Dat geheugenverlies was echt een lachwekkend slecht zijplotje. Zeer vervelend.
Maar buiten dat is dit wel een zeer sterk seizoen, dankzij fantastische rollen van Kiefer Sutherland en Dennis Haysbert als Jack Bauer en David Palmer. Beiden zijn echt 2 grote favorieten van mij over de hele serie heen. Het charisma van Haysbert is indrukwekkend, net als de coolheid van Sutherland. Jack Bauer is toch wel mijn favoriete tv-serie personage die er is. Ook in seizoen 1 lapt hij alle regels aan zijn laars, maar gaat nog niet zover als in latere seizoenen. Ik verheug me er nu al op. Ook krijgen we Aaron Pierce voor het eerst te zien, zeker ook een 24 held. Maar zijn rol is dit seizoen nog beperkt.
Je merkt goed dat seizoen 1 oorspronkelijk geen 24 afleveringen had. Als ik het goed heb, dan was de bedoeling dat het klaar was na de bevrijding van Kim en Teri. Maar de serie was enorm populair, waardoor het seizoen verlengd werd. Het blijft wel boeiend, maar er zitten wel nodeloos veel zijplotjes in, vooral bij Kim en Teri dus, die echt niet leuk zijn. Maar ook Sherry, de vrouw van Palmer, irriteerde me mateloos. Maar dat was uiteraard de bedoeling, dus ze speelde haar rol wel goed. Gelukkig zijn de laatste paar afleveringen wel weer geweldig, als Jack de confrontatie met de familie Drazen aan gaat. Dat is best een acceptabele vijand, lekker genadeloos en wreed. Ik vond het moment dat Jack hoorde dat Kim dood was erg goed. Hij werd helemaal gek en maakte alles en iedereen af, zoals we Jack Bauer kennen. Maar ik vond het wel weer vergezocht dat Nina een verrader was. Niks wees daarop. Dat ze op het einde doen dat zij de keel van Jamie door had gesneden vond ik wat goedkoop. Anderzijds was het destijds wel een geweldige verrassing. Helemaal als je merkt dat Teri door haar is vermoord. Dat had ik toen nooit aan zien komen. Dat was wel een cliffhanger waarmee je erg naar het kijken van het volgende seizoen verlangt.
Top 3 momenten:
1. De dood van Teri.
2. Jack valt de familie Drazen in de laatste aflevering aan.
3. Nina blijkt een verrader te zijn.
Een sterk debuutseizoen, maar er kunnen bepaalde zaken nog beter.
Seizoen 1 geef ik 4*.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nieuws over seizoen 9:
Er bestaat een goede kans dat er misschien na Jack, Audrey, James Heller en Chloe nog een oude bekende terugkeert in het komende seizoen.
De exclusive producer van 24 plaatste op Twitter dat hij een etentje had met Carlos Bernard, ook wel Tony Almeida uit de serie!
David Fury @TheDavidFury 12 december
Just had dinner with Carlos Bernard. Read into that what you will.
Dit zou ik echt geweldig vinden. Zijn rol is in seizoen 7 nogal verkracht door hem van good guy plots bad guy te maken. Zijn einde dat hij naar de gevangenis moest vond ik ook erg slap. Beter geven ze deze rol een beter vervolg.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Review seizoen 2
I'm gonna need a hacksaw.
24 herkijken wekt toch wel prettige gevoelens op. Het is helaas niet te voorkomen dat ik de grote plottwists weer herinner, maar aan de andere kant is het ook wel erg leuk om me weer te verheugen op zulke momenten. Seizoen 2 zit gelukkig weer vol met een aantal geweldige momenten.
Seizoen 1 van 24 knalde destijds als een bom in Amerika en binnen no time was de serie gigantisch populair. Uiteraard moest er een tweede seizoen komen, wat vrij logisch is. Naar goed Amerikaans gebruik moest het bigger and better. Een dreiging van een aanslag op een presidentskandidaat werd nu een dreiging van een atoombom op Amerikaans grondgebied. Het is een plot dat flink wat groter is geworden, maar wat wel razend interessant is en enorm veel spannend op weet te leveren.
Seizoen 1 eindigde vrij choquerend met de dood van Jack zijn vrouw Teri, vermoord door oud-collega Nina Myers. Deel 2 pakt de draad weer op in een periode dat Jack allang weg is bij CTU, slecht contact met dochter Kim heeft door de dood van Teri en zichzelf ernstig verwaarloost. Uiteraard wordt Jack weer betrokken bij CTU omdat hij de enige is die hun problemen op kan lossen. Het levert mooie momenten op, omdat Jack zich totaal niet meer loyaal voelt aan CTU of zijn oude collega's, al verandert dit gaandeweg in het seizoen wel. Al in de eerste aflevering merken we dat Jack Bauer nog steeds een keiharde is als hij een verdachte vermoord en zijn hoofd eraf zaagt. Kiefer Sutherland is vanaf minuut 1 weer heerlijk op dreef als de keiharde Bauer, al merk je ook wel dat hij een gebroken persoonlijkheid heeft door de dood van zijn vrouw. Dat vind ik wel het knappe van de rol van Jack Bauer. Hij lijkt keihard en genadeloos, maar heeft ook zeker een menselijke kant. Dit komt weer goed naar boven in het afscheidsgesprek dat hij voert met dochter Kim vanuit het vliegtuig met de atoombom, die hij zelf wil laten ontploffen in de woestijn. Geweldige scene, waarbij de meerwaarde van Kim Bauer ook eindelijk eens aanwezig was. Maar daar kom ik later op terug.
Seizoen 2 is meer actiegericht. Jack raakt vaker betrokken in shoot-outs, achtervolgingen en martelpraktijken. Bij dat laatste is hij zelf het slachtoffer. Maar dankzij de extra aanwezige actie krijg je als kijker wel een paar sublieme scenes te zien. Jack die de familie van terrorist Sayed Ali lijkt te laten vermoorden om hem te laten praten is keihard. 24 zit vol met zulke morele, ethische kwesties, waardoor dit veel meer dan een actie-thriller serie is. Denk ook terug aan het laatste moment tussen Jack en zijn baas George Mason, die besmet is geraakt met radioactief materiaal en zal sterven. Jack lijkt zich op te offeren om de atoombom onschadelijk te maken, maar uiteindelijk blijkt het toch dat George in zijn vliegtuig zit om de taak over te nemen. Ik kreeg er toch ook nu weer een brok van in mijn keel.
Het seizoen eindigt met een sterke finale in het Los Angeles Memorial Coliseum, erg indrukwekkend. Maar tot aan die finale krijgen we nog de nodige afleveringen waarin Jack bewijsmateriaal moet leveren om een aanval van Amerika te stoppen. Dat vond ik wel weer wat langdradig. Misschien had men de bom iets later in het seizoen moeten vinden?
Tot nu toe lijkt het ieder geval een erg sterk seizoen, maar ik moet zeker enkele grote minpunten benoemen. Zo werd ik he-le-maal gek van de verhaallijn van Kim Bauer. In seizoen 1 overkwam haar al een hoop dingen, maar dat was ieder geval nog iets dat bij het hoofdplot paste. Maar bij seizoen 2 leken de producers geen idee te hebben wat ze met haar wilden. Ze heeft ieder geval een idioot dom verhaal gekregen dat nooit belangrijk weet te worden. Het is constant dat ze wordt achtervolgd, ontsnapt, opgepakt wordt en zo voort. Kim vlucht voor een boze vader, Kim wordt in de gevangenis gezet, Kim komt in een bunker bij een jongen die de atoomramp faked (absoluut de meest kansloze scene van de gehele serie denk ik), Kim raakt betrokken bij een overval op een tankstation, Kim wordt weer door de boze vader aangevallen en zo houdt het maar niet op. Bloedirritant, ook al is het een knappe, leuke meid.
Ook stoorde ik me erg aan Sherry Palmer, maar bij haar is het tenminste de bedoeling van haar rol. Dan is Sherry weer fout, dan weer goed, dan weer fout, dan weer goed. Vermoeiend.
Het viel me nu trouwens ook pas echt op hoeveel bekende acteurs en actrices uit andere bekende series in 24 meespelen. Zo zaten in seizoen 1 al 2 castleden van Prison Break (Bellick en Haywire), maar in seizoen 2 trof ik onder andere ''Jin'' en ''Lapidus'' uit Lost, ''Hank'' uit Breaking Bad en ''Jigsaw'' uit de Saw films aan. Erg leuk om ze te herkennen. Sommigen ben ik zelfs gaan Googelen om zekerheid te krijgen.
Seizoen 2 mag er zeker wezen. Het is spannend, zit vol met actie, er spelen veel goede acteurs in mee en Jack Bauer en President Palmer zijn ontzettend cool. Jack is de allerbeste, maar Palmer blijft ook een indrukwekkende rol. En uiteraard zijn Tony en de geïntroduceerde Michelle is uitstekend. Nina Myers vond ik er wel wat simpel bijgehaald, maar ze deed het wel weer overtuigend. Seizoen 2 is niet beter, maar ook niet slechter dan seizoen 1.
Top 3 momenten:
1. Jack vliegt een zelfmoordmissie met de atoombom
2. Jack faked de dood van de zoon van Sayed Ali
3. I'm gonna need a hacksaw
4* voor seizoen 2.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
S2 is het seizoen met die poema toch? Ja, dat was wel een domme verhaallijn. Is dit ook het seizoen waarin ze Palmer willen afzetten? Dat was wel Haysbert op z'n best.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
S2 is het seizoen met die poema toch? Ja, dat was wel een domme verhaallijn. Is dit ook het seizoen waarin ze Palmer willen afzetten? Dat was wel Haysbert op z'n best.
Klopt en klopt. Kim en de poema
Dat stuk over het 25e amendment met het afzetten van Palmer was wel sterk gedaan. Niet vanwege het verhaal, maar het acteerniveau van Haysbert ging nog meer omhoog. Sublieme acteur, vreemd dat hij niet vaak in grote producties te zien is. In 24 en The Unit vind ik hem echt geweldig.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Review seizoen 3
I'm sorry we let you down, Ryan......God forgive me.
Seizoen 3 stond me altijd bij als een hoogtepunt uit de 24 reeks en dit blijkt jaren later ook nog altijd te kloppen. Seizoen 3 is weergaloos goed geschreven, spannend, onderhoudend en choquerend. Het beste seizoen tot nu toe tijdens het herzien van 24.
Het seizoen draait om een dodelijk virus, waarmee terroristen dreigend duizenden slachtoffers te maken. Jack Bauer werkt weer voor CTU, net als zijn dochter Kim die voor het eerst in 3 seizoenen geen bloedirritante, idiote verhaallijnen kreeg. Haar onzinnige problemen in seizoen 1, maar vooral 2, waren soms zo vreselijk storend. Maar ze hebben haar personage nu meer volwassen gemaakt en met een baan bij CTU (ook al is het natuurlijk verre van realistisch dat zij goed genoeg is bevonden) meer verantwoording gegeven. Het werkt uitstekend, want zo krijgen we niet constant van die zinloze verhaaltjes erbij die je uit de spanning van een seizoen halen. Al blijft Kim soms wel domme dingen doen of zeggen. Zo klaagt ze tegen Chloe (yeah, eindelijk is deze 24 heldin geïntroduceerd!) dat een kind ontvoeren een misdrijf is. Zeker vergeten wat ze zelf in seizoen 2 deed...
Seizoen 3 kent geen lange aanloop naar de problemen. Al snel is er een lichaam gedumpt en wordt Jack in een verhaallijn met Ramon Salazar gestopt. Het levert een ijzersterk moment op als Jack hem uit de gevangenis aan het uitbreken is. De toon voor het seizoen is gezet, dat een ideale mix van thriller en actie op zal leveren. Verrassend genoeg wordt Nina Myers, de moordenares van de vrouw van Jack, weer in het verhaal betrokken. Gelukkig wel de laatste keer, want Jack vermoord haar bruut als ze waardeloos blijkt. Wel heeft ze een boeiende rol, maar eens is iemands rol in een serie uitgespeeld. Het hele stuk rondom Nina, de virusonderhandelingen, de overdracht van het virus en Nina's ontsnapping erg spannend. Wel blijkt Nina weer iets te intelligent, zoals met de hackaanval op CTU en haar bijna ontsnapping. Beetje vergezocht. Het geeft ook wel bevrediging dat Jack eindelijk zijn vrouw kan wreken.
Wat me ook wat vergezocht leek was opnieuw een verrader binnen CTU. Dat is wel een probleem van de serie, want ze hebben het meerdere malen gedaan. Ditmaal leek Gael een verrader, maar verrassend genoeg behoorde hij gewoon tot de goede groep. Dat was weer wel een knappe plottwist die ik destijds niet aan zag komen. Het is jammer dat ik doordat ik de serie al ken zulke momenten niet meer zo kan ervaren.
Wat ik ook jammer vond, is dat Sherry Palmer ook weer terugkeert in de serie. Wat een vervelende rol zeg. Uitermate prettig dat zij op het einde wordt vermoord, heb je als kijker ieder geval de garantie dat we er nooit meer last van hebben. Ze raakt betrokken bij het dood laten gaan van de rijke Alan Miliken. Dat hele plot vond ik ook wat langdradig en leek er vooral bijgehaald om het seizoen een beetje te rekken. Net als je denkt dat dat weer klaar is, krijg je nog een slot met de chantage van Sherry. Haar dood zorgt er meteen voor dat alle problemen voor de president en zijn broer Wayne opgelost zijn. Dennis Haysbert speelt trouwens wederom subliem zijn rol van David Palmer. Samen met Tony en Jack toch wel de helden van het seizoen, al vond ik Michelle ook erg goed. Michelle is goed neergezet als CTU medewerkster, maar zeker ook als de vrouw van Tony. Zijn liefde voor haar gaat ver, zo blijkt later in het seizoen als Michelle's leven boven landsbelang wordt verkozen. Michelle zelf raakt weer eerst betrokken bij een virusuitbraak in het hotel. De beelden in dat hotel zijn erg boeiend en keihard om te zien. Maar 24 is ook geen serie voor softies. Zeker als ze de zelfmoordpillen aanreiken moet je als kijker toch wel even slikken. Het eerste slachtoffer in het hotel is trouwens Gael, die zijn einde dapper tegemoet gaat. Het gaf de hele aanval wel een persoonlijk tintje mee, omdat je weet dat hij al veel meegemaakt had die dag.
Maar het meest heftige moment van het seizoen, misschien wel van de hele serie, moet nog benoemd worden. Terrorist Saunders die eist dat Jack zijn baas Ryan Chappelle executeert. Aangezien er geen andere keuze was is dit ook uitgevoerd in een hele emotionele, choquerende scene. Daar kreeg ik ook terwijl ik het al wist kippenvel van. Zulke momenten maken van 24 een serie dat boven andere series uit weet te steken. Geniaal!
Sowieso stopt Jack voor helemaal niemand, wat ook weer op het einde tot uiting komt als hij dreigt de dochter van Saunders in het besmette hotel te stoppen om hem te dwingen medewerking te verlenen. Dit deed me denken aan de fake-executie van de kinderen van een terrorist in seizoen 2, maar ook een tweede maal was de impact groot. Het slot van het seizoen is weer kleinschalig, met Jack en Chase (prima rol trouwens als CTU partner van Jack) en het virus in een school. Het was weer des-24's om ook dit keihard te laten verlopen, als Jack de hand van Chase eraf moet hakken om zijn leven te redden. Waarna hij kort daarna helemaal breekt in zijn auto, wetende hoe extreem deze dag was. Wat was Kiefer Sutherland weer extreem goed als Jack Bauer. Keihard als het moet, maar ook de emotionele scenes zijn van grote klasse.
Top 3 momenten:
1. Jack schiet Ryan Chappelle dood
2. Jack schiet eindelijk Nina Myers dood
3. Het zien van de stervende mensen in het hotel
Seizoen 3 is de beste van de eerste 3 seizoenen en voor mij 4,5* waard. Extreem spannend.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ok, duidelijk. Toch maar serieus gaan overwegen om het toch maar te gaan kijken. Strahotski
.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Nice! Daar kijk ik wel naar uit.
De officiële releasedatum is ook vastgesteld: 5 mei.
Fox Sets May 5 Premiere for ’24: Live Another Day’ | Variety
Ik zoek al de afgelopen uurtjes naar informatie, aangezien er vandaag een hoop bekend gemaakt zou worden. Mochten jullie informatie vinden, ik lees het hier graag. Zo hoop ik te weten of Carlos Bernard / Tony nou terug gaat keren.
Edit: Bij de officiële mededeling van Fox staat niks over hem. Die zal er dus wel niet inkomen. Of het wordt een suprise.
Berichten over het nieuwe seizoen:
James Heller (voorheen minister van defensie) is nu president van Amerika 
Het verhaal gaat over 24 uur, ook al zijn er maar 12 afleveringen.
Een CIA agent jaagt op Jack Bauer
Chloe is beschadigd en is niet alleen Jacks sidekick, maar heeft zich ook aangesloten bij een ''free information movement''. Zeg maar van die lui die a la Wikileaks dingen aan het daglicht brengen.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dank AHWA, in jouw link staat alles wat ik wilde weten 
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Berichten over het nieuwe seizoen:
James Heller (voorheen minister van defensie) is nu president van Amerika
Cool! Heller was een stoere vent!
Dit vind ik wel jammer. Was nou juist de kracht van de serie.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ja, ik snap ook werkelijk niet dat ze er niet gewoon 24 afleveringen van maken. Kijkcijfers zullen toch wel weer gigantisch zijn.
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Zonde ja. Zijn geen afleveringen van twee uur neem ik aan.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
’24′ Creatives Discuss Movie Possibility, ‘Live Another Day’ Details | Variety
Fox's '24' Return Is Different From Film, Leaves Door Open for Reboot - hollywoodreporter.com
Ik mag aannemen dat een eventuele reboot toch alleen met Kiefer Sutherland is. Anders hoeft het van mij niet. Al zou een spin-off met Chloe in de hoofdrol nog wel kunnen. Zij is ook cool.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Review seizoen 4
Now Jack, if it were anyone else, I would ask you if you were sure. But with you, I already know the answer. God bless you, and good luck.
Bij mijn 24 re-run was ik alweer bij seizoen 4 beland. Het vreemde is dat ik me van alle 8 de seizoenen nog vrij veel kan herinneren, op seizoen 4 (en ook 6) na. Maar achteraf is dat bij seizoen 4 niet zo heel vreemd, want er zit niet 1 vaste terroristische actie in. Er zijn er vrij veel, waardoor ik het toch wat ben vergeten. Maar gelukkig levert het weer een dijk van een seizoen op.
Seizoen 4 start met een nieuwe leidinggevende bij CTU, Erin Driscoll, die de weggewerkte Tony Almeida vervangt die in seizoen 3 zijn liefde boven landsbelang verkoos. Driscoll is kil en zakelijk en daardoor weinig geliefd. Helaas wordt er een vrij vermoeiend verhaal met haar psychisch gestoorde dochter in verwerkt, waardoor ze na een half seizoen weer weg is na de dood van die dochter. Ze werd richting het einde iets sympathieker, maar alles bij elkaar was ze geen persoon waar ik wat mee had. Bij het CTU persoon is Chloe gelukkig nog wel aanwezig, al verdwijnt ze een tijdje uit het seizoen na haar ontslag. Maar gelukkig komt ze weer terug en komt het zelfs nog zover dat ze met een wapen iemand moet doden. Chloe is cool! Ook wel cool is Edgar Stiles, een dikkige en wat naïeve nieuwe medewerker die wel het hart op de goede plek heeft. We ontmoeten Jack weer als medewerker van defensie, waar hij een verhouding met de dochter van de minister van Defensie heeft. Zowel Audrey als haar vader James Heller zijn erg goede nieuwe castleden. Zeker James Heller is fantastisch. Hij straalt de rust en leiderschap van David Palmer uit, die helaas maar een minimale rol aan het einde van het seizoen heeft. Grote fout om hem er lang uit te laten, want hij is absoluut 1 van mijn favoriete 24 personages. Idem voor Tony en Michelle, al komen beiden gelukkig nog lang genoeg in het seizoen voor. Tony komt sowieso erg stoer binnenvallen, als hij Jack en Audrey het leven redde nadat Jack hem belde. Tony is na zijn ontslag aan lager wal geraakt, maar is al snel weer volledig inzetbaar voor CTU. Daar ontmoet hij uiteraard Michelle weer. De chemie tussen beiden is sterk en ik was ook blij dat ze weer samen kwamen, want het is een mooi stelletje. Beide personages zijn ook erg goed vertolkt. En dit seizoen maken we ook eindelijk kennis met Bill Buchanan, 1 van mijn andere 24 helden. Net als Heller straalt Buchanan rust en intelligentie uit. En hij is al snel loyaal aan Jack, iets wat andere CTU directeuren niet waren.
Het seizoen steekt goed in elkaar met meteen in de eerste aflevering al een aanslag op een trein, waarna Heller en zijn dochter ook nog eens worden ontvoerd en bijna berecht door extremisten. De uiteindelijke redding door Jack Bauer is echt briljant, heerlijk hoe hij de zaken weer op moet lossen. Zulke momenten kent seizoen 4 gelukkig genoeg. We krijgen eerst een half seizoen de Araz familie in beeld, met de 2 extremistische ouders en hun twijfelende zoon Behrooz. Ik had er weinig mee, al was Behrooz nog wel een aardige rol. Maar vooral Dina Araz was vrij irritant. Gelukkig sterft ze, want ze was gewoon een terrorist. Verder krijgen we weer wat standaard 24 momenten, zoals een verrader bij CTU. Dat staat me onderhand wel enorm tegen zeg. Ditmaal is het Marianne, een enorm irritant figuur. Gelukkig ontdekt Edgar dat zij het was en gaat ze kort daarna ook nog eens dood. Ik ben wel klaar met zulke plottwists. Helaas is het niet de laatste in de serie 24.
De tweede helft van het seizoen kent nog een hoop hoogtepunten. Er gaat er bij een wapenleverancier een EMP bom af, waardoor alle elektronica verwoest wordt, is er een shoot-out in hun buurt tussen Jack en commando’s en stort zelfs het presidentiële vliegtuig Air Force One neer na een terroriste aanval, waarbij de nucleaire gegevens worden gestolen. Uiteraard krijgen we in dat deel van het seizoen niet meer met de Araz familie te maken, maar met de echt belangrijke terroristen. Door de aanslag op Air Force One raakt de president gewond, waardoor vervanger Charles Logan president wordt. Die man komen we in de andere seizoenen nog genoeg tegen. Sterke rol, al speelt hij in dit seizoen nog wat zwak doordat hij een nerveus persoon moet spelen die de zaken niet onder controle heeft. Gelukkig krijgen we Jack nog heel wat in actie te zien, waarbij hij moeilijke keuzes moet maken, zoals het dood laten gaan van Audreys ex Paul omdat een belangrijker persoon gered moet worden. Ook zit er weer een fraaie martelscene bij, als Jack buiten bij CTU informatie nodig heeft. Belangrijker is dat hij in heeft moeten breken bij het Chinese ambassade en daarbij uiteindelijk grote problemen met de Chinezen krijgt als 1 van hun mensen sterft (grappig om te zien dat dat Dr. Chang uit Lost was). Om die reden wordt er door Tony, Michelle, Chloe, Buchanan en Palmer voorgedaan dat Jack overleden is, waardoor hij een nieuw anoniem leven kan starten. Fraai einde van een fantastisch seizoen. Een seizoen dat geen echt doorlopend verhaal kent, maar wel geweldig spannend, actievol en onderhoudend is. Samen met seizoen 3 tot nu toe mijn favoriet. Maar ik weet dat seizoen 5 nog veel beter wordt!
Top 3 momenten:
1. Air Force One is down!
2. Jack zijn one-man-attack op de terroristen die Heller en Audrey gevangen houden.
3. De schijndood van Jack.
4,5* voor seizoen 4.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Review seizoen 5
Right here, right now, you are going to face justice!
Mijn favoriete 24 seizoen, wat keek ik er naar uit om deze opnieuw te mogen gaan kijken. Alhoewel, ik wist ook wat er ging gebeuren met een aantal dierbare personages. Ik keek ook best op tegen aflevering 1, met de dood van de zeer gewaardeerde David Palmer en Michelle Dessler. Nog altijd vind ik het vervelend om te zien. Het is een kwaal van de makers van 24, die geen enkele waarde hechten aan de cast minus Jack Bauer en Chloe. Ieder ander personage is vervangbaar. Ergens is dat de kracht van de serie, maar in seizoen 5 verliezen we met Palmer, Michelle, Tony en Edgar wel heel veel toffe personages die ik er nog graag bij had willen houden. De grootste impact was dit keer wel weg, omdat ik wist wat er ging gebeuren, maar het blijft wel pijnlijk. We ontmoeten Jack Bauer als man die anderhalf jaar dood werd gewaand, maar weer gedwongen wordt om na de aanslag op Palmer waar hij de schuld in de schoenen van kreeg geschoven te voorschijn te komen om Chloe te redden. Al snel raakt Jack weer betrokken bij CTU en wordt het weer een lange dag voor hem.
Seizoen 5 raast als een tornado voorbij, ontneemt je de adem en kent constant bizarre en spannende momenten. Van een gijzeling op een vliegveld tot gestolen Sentox Zenuwgas, het is meteen in de eerste afleveringen extreem spannend. Wel een beetje vermoeiend dat er constant aan de ‘’goede’’ kant verraders lopen. Ditmaal Walt Cummings bij het Witte Huis, die samen met de terroristen werkte, ook al was zijn eind idee niet eens kwaadaardig. Bij CTU loopt ondertussen Lynn McGill irritant te doen als baas, al wordt hij na een tijdje buitenspel gezet door Buchanan en Curtis. Zelf vind ik het altijd wat storend dat zulke figuren in 24 zitten. In seizoen 4 was Erin Driscoll ook al zo’n vervelende baas. Het wordt allemaal nog boeiender als Jack in contact komt met Christopher Henderson, een oud collega van hem die de slechte kant op is gegaan. Hij pleegt een aanslag op Jack, Jack ontkomt en pakt dan zijn vrouw aan om hem tot een bekentenis te dwingen. Zulke keiharde momenten maken dit seizoen wel, heerlijk! Dit seizoen gaat trouwens verder dan ooit, want ook wordt er een aanslag op de Russische president nog gepleegd, met medeweten van Amerikaans president Logan, die geen keus had. Om de problemen nog groter te maken is er (wederom…) een aanval op het gebouw van CTU, waar zenuwgas vrij wordt gelaten op het moment dat oa Kim Bauer weer eens aanwezig is. Die aanval levert wel hartverscheurende momenten op, zoals de dood van Edgar. Leuke kerel was dat, spijtig van zijn dood. Hele mooie emotionele scene, dat weer wel. Lynn McGill offert zichzelf weer op om het gas uit het gebouw te krijgen. Zo komt er nog een eervol einde aan een irritante rol. Kort daarna sterft ook mijn grote held Tony, vermoord door de gevangen genomen Henderson. Nou ja, ik weet dat we Tony in seizoen 7 levend terug gaan zien, maar het slaat eigenlijk nergens op, want hij ging toch echt dood. Jammer, hij was een geweldig figuur.
Het laatste deel van het seizoen gaat vooral over de betrokkenheid van Logan bij de aanslagen, toch wel vrij schokkend, zelfs voor 24 begrippen, dat de Amerikaanse president het brein achter alles is. Dat was destijds echt een geniale verrassing. Het zenuwgas is onschadelijk gemaakt, maar nu zit Logan met al zijn materiaal achter Jack aan. Gelukkig krijgt hij hulp van oa Wayne Palmer, Aaron Pierce (de man is ook een held, heeft een mooie rol dit seizoen waarin hij een paar keer erg belangrijk is), Heller (jammer dat hij maar kort in dit seizoen zit, geweldige acteur en rol) en later ook Martha Logan, de vrouw van. Bij CTU zit ondertussen Karin Hayes, die eerst moeilijk doet, maar al snel de kant van Jack en Chloe kiest. Het seizoen eindigt erg heftig, met een vliegtuigkaping door Jack, een shoot-out in een nucleaire onderzeeër (Jack maakt Henderson, de moordenaars van zijn vrienden, dood) en de bekentenis van Logan die Jack op sneaky wijze toch af weet te dwingen. De dialoog tussen Jack en Logan is echt subliem. De cliffhanger mag er ook wezen, als Jack toch nog wordt ontvoerd door de Chinezen, die hij in vorig seizoen lastig viel. Dat zorgt er toch voor dat je weer snel met seizoen 6 start.
Seizoen 5 is ieder geval weergaloos. De constante spanning en actie (ook al slaat de serie soms wel door in het extreme) laten je op het puntje van je stoel zitten. Het acteerwerk is ook bij vlagen briljant. De rol van Charles Logan is een goed voorbeeld. De man is als een slimme, maar laffe wezel van een president echt weergaloos. Zijn geesteszieke vrouw Martha is ook erg goed gespeeld. En dan moeten rollen als die van Aaron Pierce, Chloe, Buchanan en Audrey nog benoemd worden. Net als die van Jack Bauer. Kiefer Sutherland werd na dit seizoen overladen met prijzen, niet onterecht. Hij is zo ontzettend goed op dreef. Hij is keihard, wreed en cool, maar ook kwetsbaar en menselijk. Ik denk niet snel nog een betere rol in een tv serie te zien. Hoogstens Bryan Cranstons Walter White uit Breaking Bad kan de concurrentie met Sutherland aan. Grappig trouwens weer om een hoop bekende acteurs te ontdekken. Zo kwam ik onder andere ‘’Desmond’’ uit Lost tegen.
Ook al was ik op de hoogte van een stel plottwists, het maakt niks uit want ook een 2e of 3e of 4e kijkbeurt blijft gigantische indruk maken. Met afstand het beste 24 seizoen en het krijgt van mij de volle 5*
Top 3 momenten:
1. De moord op David Palmer (bah…de serie gaat hem erg missen)
2. Jack dwingt president Logan tot een bekentenis
3. Zenuwgas aanval op CTU, met Edgar zijn dood
5* voor seizoen 5.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Komende zondag tijdens de Superbowl trouwens de eerste promo van Live Another Day / Seizoen 9.
Mooi mooi mooi.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
De eerste 24: Live Another Day promo is uit!
Jack kicks ass in Great Britain! 
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Ziet er niet verkeerd uit, alleen nog even wachten tot het vijf mei is. De nieuwe haarkleur en -stijl van Chloe dig ik wel. 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Review seizoen 6
Do you understand the difference between dying for something and dying for nothing? Today I can die for something. My way. My choice.
24 seizoen 6 wordt door de meeste kijkers toch wel gezien als het minste seizoen van de serie. Teveel verhaallijnen, te onrealistisch en alles is al eens in eerdere seizoenen gedaan. Dat gevoel had ik destijds toen ik seizoen 6 volgde ook wel, maar vervelend vond ik het seizoen zeker niet. Dat gevoel overheerst nu nog steeds. Ja, een hoop dingen zijn al eerder gedaan, maar de serie brengt het toch weer op een bepaalde manier zodat het toch nog verfrissend genoeg genoemd kan worden.
Seizoen 6 gaat een kleine 2 jaar na het einde van seizoen 5 van start. Jack Bauer was ontvoerd door de Chinezen en wordt nu geruild door Amerika voor een ander, omdat Jack nodig is om nieuwe terroristen te stoppen die in Amerika diverse aanslagen hebben gepleegd. Terroristen eisen dat ze Jack krijgen, in ruil voor het einde van de aanslagen. Jack gaat akkoord, aangezien hij zijn leven toch waardeloos vind. Uiteraard loopt het net anders en kan Jack ontsnappen (stoere scene als hij de keel van een terrorist door moet bijten!) om CTU weer te helpen met het bestrijden van de terroristen.
De serie kent gelukkig een hoop oude bekende. Jack is er uiteraard, maar ook Chloe, Buchanan, Curtis en Karen Hayes. En verrassend genoeg is Wayne Palmer president. In eerdere seizoenen was hij soms storend, maar nu straalt hij net als zijn broer David vertrouwen en klasse uit. Ook komen we Morris weer tegen bij CTU, in een heerlijke arrogante en cynische rol als data-analist. Nieuwe namen zijn oa Tom Lennox (lange tijd enorm irritant, later wel interessanter), Milo, Nadia, Doyle en vice-president Daniels.
En dan blijkt dat de dag ontzettend heftig wordt. Moedig van de producers van de serie dat ze het nu ook eens aandurven om Amerika echt pijn te laden lijden doordat er een atoombom ontploft waarbij 12.000 mensen sterven. Dat is gezien het wapen nog geen enorm aantal, maar ieder geval is er wel lef getoond. Indrukwekkende scene. Dat geldt ook voor de dood van Curtis, die door Jack dood wordt geschoten als hij een verdachte lijkt te willen vermoorden. Ik was er niet blij mee, had Curtis graag bij de serie gehouden. Daarna wordt het verhaal intiemer, als Jack zijn vader en broer met de aanslagen te maken hebben, net als met de aanslagen op Jack zijn vrienden in seizoen 5. Maar dat wisten we al, want broer Graem zat al zonder bij naam genoemd te worden in seizoen 5. Hij sterft ieder geval, na een actie van zijn vader, al denkt men dat Jack het gedaan heeft na een brute martelscene. Al snel wordt het plot weer erg omvangrijk, als er meer atoomwapens gestolen zijn. Morris wordt ontvoerd om de wapens te programmeren (heerlijk als Jack hem met een shotgun komt bevrijden). Al snel blijkt Jack zijn vader Phillip het brein achter alles, maar hij verdwijnt een tijdje uit het seizoen, waarna de focus op terrorist Fayed komt te liggen. Ik vond dat gedeelte niet altijd even pakkend, maar gelukkig zitten er een hoop momenten tussendoor die de moeite zijn. Denk aan een korte rentree van Charlos Logan, Martha en Aaron Pierce in het seizoen. Logan blijft toch wel een heerlijke rol zeg. Prachtig gespeeld. Het einde van Fayed is wel weer genieten, als Jack hem wurgt en ophangt aan een ijzeren ketting. Zulke momenten met Jack blijven heerlijk.
Het seizoen blijft ieder geval een hoop tempo houden, met onder andere nog een aanval op het Russische consulaat, waarbij Jack weer bruut kan martelen, maar ook een aanslag van zijn eigen mensen op president Palmer. Beetje vergezocht en totaal onrealistisch dat het mogelijk is. Het geeft de vice-president de kans om bijna een oorlog te starten, maar voor mij als kijker viel dat hele stuk tegen. Het stoort ook om te zien dat alles en iedereen elkaar tegen werkt. Dat ken ik nu wel uit eerdere seizoenen. Om alles nog persoonlijker te maken voor Jack wordt ook Audrey Raines, zijn grote liefde, weer in het seizoen gebracht. Ontvoerd door de Chinezen. Dat geeft Jack wel weer een reden om te willen overleven, maar het is wel jammer dat ze totaal van de wereld is. Het levert geen geweldige scènes op, al zijn ze wel weer ontroerend. Het slot van het seizoen, als de bommen gevonden zijn, draait weer om Jack zijn persoonlijke wereld. De Chinezen willen Audrey ruilen voor geheime informatie en Jack zijn pa wil zijn kleinzoon Josh terug. Daarvoor vallen de Chinezen CTU binnen, om Josh te ontvoeren waarna Jack zijn pa de geheime informatie kan activeren voor de Chinezen. En ja, het is vrij afgezaagd dat CTU weer aangevallen wordt. Dat is al eens gebeurd met een bomaanslag, met gifgas en met een inval nu. Maar toch blijft het vreselijk spannend. Dat Milo doodgeschoten werd, deed me vrij weinig. Dat was toch een wat storende rol. Ondanks dat het middenstuk van het seizoen wat rommelig was, eindigen we wel sterk met een grootse aanval van Jack op zijn vader en de Chinezen op een booreiland, als hij Josh komt redden samen met Bill Buchanan, wat echt een enorm prettig personage in de serie is. Dat zijn de mensen waar Jack op kan bouwen. Het slot levert vuurwerk op, eerst op gewelddadig vlak maar daarna op emotioneel vlak, als Jack naar Audreys vader gaat om haar te bezoeken, waar ze in coma ligt. Erg leuk om dit seizoen James Heller weer even te zien. Jammer dat die man geen hoofdrol meer in de laatste seizoenen heeft. Zijn acteerwerk is van geweldig niveau. Jack zijn speech tegen hem is dat ook. Kiefer Sutherland kan geweldig op dreef zijn in actiemomenten, maar zijn emotionele stukken zijn minstens zo briljant. Hoe hij Heller volledig uitkaffert en hem de waarheid vertelt…kippenvel hoor. Zo eindigt dit seizoen ook zonder een echte cliffhanger en met de stille klok. Zoals het hoort bij zo’n moment.
Seizoen 6 valt inderdaad behoorlijk in herhaling. Zo wordt er ook weer iemand als verrader gezien, die het niet was. Ook dat is al vaker voorgekomen. De creativiteit ontbreekt, maar de uitvoering is nog steeds super. De constante spanning, de actie, het acteerwerk van geweldig goed niveau, een aantal top uitgewerkte personages en de diversiteit tussen actie en emotie maken er toch een meer dan goed seizoen van. Het mag dan tot nu toe het minste seizoen zijn, maar wel op de 24-schaal. En die schaal ligt hoog. Ik heb me er ieder geval weer heel goed mee vermaakt en kijk al uit om seizoen 7 weer te starten.
Top 3 momenten:
1. Het af laten gaan van een atoombom, voor het eerst in de serie.
2. Jack wordt bevrijd na een kleine 2 jaar gevangenschap.
3. De grote aanval op het boorplatform in de seizoensfinale.
Ik geef 3,5*, maar het zit dicht bij 4*.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Heller komt wel weer terug als president in het nieuwe seizoen maar dat wist je vast al.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Uiteraard weet ik dat
Ben er erg blij mee, ook met zijn nieuwe rol. Vooral in seizoen 4, toen hij een hoofdrol had, was hij briljant. Benieuwd hoe ze hem nu over laten komen. Ooit was hij zeer trouw aan Jack, maar in seizoen 6 dus niet.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Interview met 24: Live another day exclusive producer Howard Gordon, over oa Audrey, Heller en zelfs Aaron Pierce die heel misschien terug kan komen in de serie. Hij ontbrak in seizoen 8, verder zit hij in alle seizoenen. Dat was wel enorm zonde ja, dat hij in het laatste seizoen ontbrak.
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Review seizoen 7
I guess the only advice I can give you is try to make choices that you can live with.
Seizoen 7 is toch wel anders dan de vorige 6 waren. Sowieso beginnen we het seizoen met de eerste (en tot nu toe enige) 24 film genaamd 24: Redemption, een prequel dat het verhaal van seizoen 7 in zal leiden. Hier: 24: Redemption (2008) mijn mening over 24: Redemption.
Een ander verschil met seizoen 7 en de andere seizoenen is dat hier CTU voor het eerst niet meer bestaat. Het is ontmanteld en Jack staat terecht voor de senaat vanwege zijn werkwijze in dienst van CTU. Gelukkig heeft Jack geen spijt van zijn daden, omdat hij altijd aan het groter geheel heeft gedacht. Hier ontmoeten we ook Renee Walker, een FBI agente die Jack nodig heeft om een terroristische aanslag te stoppen, uitgevoerd door Jack zijn oude vriend Tony Almeida. Vrij bizar dat Tony nog leeft, dit was toen ik het enkele jaren terug voor het eerst zag echt een shock moment. Waarom hij nog leeft wordt later in het seizoen verteld. Ik vind het wat vergezocht, maar ok. Tony blijft natuurlijk wel cool en ik vind zijn aanwezigheid prettig, ook al verpesten ze zijn mooie personage door dit seizoen heen wel behoorlijk. Al snel blijkt Tony op dat moment samen te werken met Jack zijn vrienden Chloe en Buchanan, twee personages die ik ook zeer waardeer. Verder maken we kennis met FBI medewerkers Larry Moss (best een prima personage) en Janis (irritant kut persoon, tot het einde toe) die nog belangrijk worden.
Het levert een seizoen op dat enorm weet te boeien, vol met spanning en sensatie zit, maar ook wel een beetje stoort vanwege de opbouw. Steeds weer zit er een grotere bad guy achter alles. Eerst jaagt Jack op Dubaku, daarna op Generaal Juma, daarna huurlingenbaas Jones Hodges, om te eindigen met een nog veel grotere man achter alles. Het voelt soms wel een beetje als nodeloos het verhaal willen rekken. Buiten dat speelt er ook een nieuwe politiek verhaal. In 24: Redemption zagen we dat Amerika een vrouwelijke president krijgt, Allison Taylor. 24 kent wel enorm veel presidenten door de serie heen, maar deze Taylor bevalt me na David Palmer het beste. Al was Charles Logan natuurlijk ook briljant als corrupte president. Maar Taylor is sympathiek, maar ook daadkrachtig en niet te beïnvloeden door randzaken. Het verhaal rondom haar man en haar vermoordde zoon vond ik alleen niet al te boeiend. Gelukkig hebben we er niet al te veel last van. Later maken we ook nog kennis met dochter Olivia, die nogal rare dingen doet. Dat plot vond ik nog wel de moeite, zeker omdat Aaron Pierce (held!) daar een mooie verhaallijn door kreeg. Wat doodzonde dat die man niet in seizoen 8 zit. Tot op heden was dit zijn laatste optreden.
Seizoen 8 zit wel vol met hele boeiende momenten. Het beste deel was ongetwijfeld de aanslag op het Witte Huis. Vergeet White House Down en Olympus has fallen, 24 was eerder en doet het ook gewoon beter. Die 2 afleveringen behoren absoluut tot het allerbeste wat ik in de hele serie van 24 zag. Zo spannend, zo episch. Mooie rollen voor Jack en Aaron Pierce, maar ook voor Bill Buchanan, die helaas sterft terwijl hij de president tijdens de aanval redt. Bah, 24 neemt te vaak afscheid van helden. Ik had Bill er heel graag bijgehouden. Maar de manier waarop hij sterft is tenminste erg mooi. Een ander opvallend moment is dat Jack undercover Renee moet vermoorden. Hij laat hij niet sterven, doet alsof. Dat is eerder al in seizoen 1 gebeurd (Jack met Nina Myers), maar het was wel een indrukwekkende scene.
Het slot van het seizoen richt zich vooral op Jonas Hodges (erg goede rol van topacteur Jon Voight) als evil mastermind, maar ook op Jack, die besmet raakt door een biowapen en dood lijkt te gaan. Dochter Kim Bauer komt nog in het seizoen, wat een hele ontroerende dialoog tussen Jack en haar oplevert. Daar blijft 24 toch wel meesterlijk in, tussen alle actie door zijn de dramatische momenten vol emotie genoeg aanwezig. Ondanks zijn ziekte blijft Jack de FBI helpen en doet dat samen met Tony, al blijkt dat hij een dubbele agenda heeft en toch slecht is. En hier maakt 24 een grote fout. Het is totaal ongeloofwaardig dat Tony een serieuze terrorist is die dit alles alleen doet om zijn overleden vrouw te wreken. Veel te vergezocht en het doet zeker afbreuk aan het fantastische personage die hij door de hele serie heen was. Ik baalde ook van deze plotwending. Tony zal uiteindelijk in de gevangenis terecht komen. Ik hoop dat er nog eens een seizoen komt waarin ze zijn rol weer enige glans geven, want zo moet zijn verhaal niet eindigen. Hodges sterft uiteindelijk, waarna Tony nog een biowapen bezit. Om hem te stoppen wordt CTU weer opnieuw ingezet, met hulp van Chloe. Jammer dat haar rol wat beperkt is dit seizoen. Wel leuk trouwens dat ze moeder is geworden en nog altijd samen met Morris is. Ook jammer dat hij geen grote rol dit seizoen heeft, want ik vind hem erg cool. Het seizoen eindigt wat flauw, als Kim weer eens het slachtoffer is. Daar moeten ze eens mee stoppen, dat is ze nu echt in alle seizoenen geweest. Gelukkig is ze niet meer zo’n domme gans als eerder, waardoor het allemaal binnen de perken blijft. Uiteindelijk eindigt seizoen 7 met een stervende Jack, die toch nog net door stamcellen van zijn dochter wordt gered. Voorspelbaar, maar wel goed. Wel jammer dat Jack door zijn ziekte in de laatste pakweg 8 afleveringen wat minder krachtig was. Al tekent het wel de kracht van de serie, dat Jack ook maar een kwetsbaar mens is. Ook wel aardig was de verandering van Renee, die eerst braaf de regels volgt, maar op het einde snapt welke keuzes Jack moet maken en zelf ook niet meer vies van een overtreding is.
Ik heb me ieder geval erg goed met seizoen 7 vermaakt. Na het wat teleurstellende zesde seizoen zit er hier weer een beter verhaal in en blijft het tot het einde toe boeien. Wel ben ik helemaal klaar met dat gedoe rondom een verrader binnen de regering/CTU/FBI die de boel van binnenuit saboteert. Stop eens met deze irritante onzin. Bijna elk seizoen heeft hier last van.
Top 3 momenten:
1. De aanval op het Witte Huis
2. Bill Buchanan offert zichzelf op en sterft
3. Tony blijkt toch een terrorist
Seizoen 7 krijgt een dikverdiende 4*.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
De eerste trailer met beelden uit het seizoen. Ziet er goed uit hoor, al wordt je er nog niet heel veel wijzer van.