- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Entourage (HBO)
Entourage (HBO)
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Inderdaad beter. Ik ben inderdaad benieuwd of ze het in 25min afmaken. Lijkt me zowat onmogelijk.
Lekker nummer weer op de aftiteling van Richard Ashcroft, die het goed doet ook zonder the Verve.
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Serieus ? Vond dit weer erg zwak. Geen moment grappig, en ik heb vooral problemen met de vele kunstmatige plot-devices (Sloan is zwanger natuurlijk, of Turtle zit in geldproblemen, maaaaaaarrr vince heeft zijn aandelen natuurlijk bewaard). Nep feel good en veel gezeur, waar is dat heerlijke schaamteloze hedonisme uit de eerdere seizoenen toch gebleven?
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Dat gevoel zullen ze nooit meer halen. Maar in de context van seizoen 8 is dit nog wel een aardige aflevering. Want wat we hiervoor voorgeschoteld kregen was echt belabberd. En ja het lang leve de lol gevoel is inderdaad nog niet teruggekomen.
PrinceOfDeath
-
- 74 messages
- 253 votes
Echt benieuwd hoe ze de serie gaan afsluiten. Het zal wel allemaal goed aflopen heb ik zo het gevoel.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Nou na 8 seizoenen is er dan een einde gekomen aan een geweldige serie. Wederom een glansproduct van HBO.
Een maand geleden pas begon ik met entourage om zo in het midden van het laatste seizoen aan te schuiven. Alhoewel het laatste seizoen waarschijnlijk het minste is kijk ik er nog steeds met veel plezier naar.
!!!MAJOR SPOILER!!!
De laatste episode is weinig verrassend en precies zoals ik verwachtte. Alles komt helemaal goed, al is het allemaal wat afgeraffeld. Vinnie gaat na 1 date trouwen terwijl Sophia zo conservatief als wat is. Sloan is zwanger en rent na wat gemekker van de Entourage terug naar E. Turtle en Drama komen niet aan bod in de laatste aflevering. We zagen echter in de vorige episode dat Turtle miljonair is en Drama zijn carrière op orde heeft. En Ari maakt het weer goed met zijn vrouw door een therapie sessie en een cheesy opera/serenade van wat tieners.
Weinig verrassend maar wel wat afgeraffeld. Daarom ook weinig om over na te discussiëren wat aan de ene kant wel wat jammer is. Vergeet een Twin Peaks einde van het 2 seizoen. Hier word alles binnen de lijntjes ingekleurd dat moet ook want de tekening is niet ingewikkeld.
Een serie waar ik graag de Ultimate Collection van zou willen hebben als deze uitkomt. Nu word het wachten op series die in de loop van de maand(en) weer langzaam op gaan starten.
ingi 15
-
- 7 messages
- 926 votes
En dan is het opeens afgelopen.. Leuke laatste aflevering, wel inderdaad wat afgeraffeld maar dat kon mij weinig schelen eerlijk gezegd.
Mooi laatste stuk ook met Ari na de aftiteling, moest ik erg om lachen.
Wat ga ik deze serie missen man, 8 seizoenen lang genoten van alle personages, situaties en het heerlijke leventje van de boys. Ook al was seizoen 8 wat tegenvallend, ik vond deze laatste aflevering toch veel goedmaken en ik kan hoe dan ook terugkijken op een topserie.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Inderdaad het stukje na de credits is typisch Ari.
Respekked
-
- 6286 messages
- 1228 votes
Enige goede aan de laatste aflevering is Mrs. Ari, wat een killer 
Het valse sentiment wist me overigens wel iets te raken, maar dat komt meer omdat het jaren lang een van mijn favoriete series is geweest. Binnenkort de eerste seizoenen maar weer een keer erbij pakken, stukken beter dan de grote sof die Entourage S8 heet.
LDvMegatron
-
- 76 messages
- 938 votes
Nu de film nog toch? Ze kunnen alles nog verpesten en helemaal los gaan in Parijs!
DBTim
-
- 854 messages
- 1151 votes
"you're always be the gay son I never wanted Lloyd" LOL
Veruit het minste seizoen! Voor de rest echt een ge-wel-dige en hilarische serie!! Ik ga het echt missen 
korenbloem02
-
- 708 messages
- 1781 votes
"you're always be the gay son I never wanted Lloyd" LOL
Veruit het minste seizoen! Voor de rest echt een ge-wel-dige en hilarische serie!! Ik ga het echt missen
helemaal mee eens. Erg afgeraffeld seizoen en een verschrikkelijk clichématig einde,.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Tja, dan was S7 toch een beter einde geweest. Totaal overbodig seizoen, waarbij ze veel beloven maar niks aankomen. Dit seizoen (en einde) vind ik een flinke kanttekening voor een geweldige serie. Onacceptabel niveau dit. Bijna genant.
riesma
-
- 3706 messages
- 3082 votes
Ik ergerde me deze aflevering bijna alleen maar. Er worden zulke grote sprongen gemaakt tussen de afleveringen in, die achteraf uitgelegd moeten worden. Rare onlogische gebeurtenissen om un happily ever after-einde (pun m.b.t. E) te forceren, uit de lucht gegrepen gevoelens en sentiment. Vince ziet het licht en wil nu ineens als een brave jongen gaan trouwen? Binnen één dag? Na twee interviews valt hij als een blok? Pffff...
Waar ik dus al bang voor was: ze hebben het afgeraffeld. En dat is erg jammer voor een serie dat altijd een geweldig topniveau heeft gehad. Ik mis het nu al wel een beetje, feel good ouwe jongens krentenbrood. En de glamour van Hollywood. Dat Ellin maar echt iets heel leuks mag gaan maken.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Enige goede aan de laatste aflevering is Mrs. Ari, wat een killer 
Het valse sentiment wist me overigens wel iets te raken, maar dat komt meer omdat het jaren lang een van mijn favoriete series is geweest.
Eens.
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Opvallend dat de beste lines dit seizoen van Drama kwamen, nu ook weer.
I had my balls crossed. Hehe. Verder weinig Entourage-sfeer meer over inderdaad. Weinig leuke cameo's ook. Goed dat het afgelopen is, al zal ik de film vast nog wel gaan zien.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Wat is Emmanuelle Chriqui (Sloane) vréselijk lekker. Instant hart attack.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
In iets meer dan een week alle seizoenen gekeken. Wat een heerlijke serie! Hoewel ik seizoen acht best te slikken vond, was de laatste aflevering toch niet waar ik op gehoopt had. Herkijk waarde is - zeker voor de eerdere seizoenen - zeer hoog. Verder zelden zo vaak een aftitelingsong gehoord die me op youtube het gehele nummer deed opzoeken.
En @Nicholas, Sloane is inderdaad unbelievable hot!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wat is Emmanuelle Chriqui (Sloane) vréselijk lekker. Instant hart attack.
Niet zo smooth met de ladies zeker? Een naam verkeerd typen en zeggen dat je instant heart attack van hun looks krijgt. Ouch
.
Zandkuiken
-
- 1744 messages
- 1429 votes
Nu ook seizoen 8 gezien, inderdaad eerder teleurstellend. Entourage was nochtans een serie die zo makkelijk op niveau leek te blijven, maar dan was het ineens toch echt op in deze laatste jaargang. Ga de serie in ieder geval nog eens herbekijken, de eerste seizoenen zijn voor mij ondertussen toch al een paar jaar geleden. Want op z'n best is het echt de ultieme "ontspan-televisie".
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Niet zo smooth met de ladies zeker? Een naam verkeerd typen en zeggen dat je instant heart attack van hun looks krijgt. Ouch
.
Huh?
Volgens mij klopt de naam. Heart is fout gespeld maar ik zit hier gelukkig niet bij een of ander dictee.
catdog
-
- 1417 messages
- 2024 votes
Het zal wel aan mij liggen maar ik vond het 8e seizoen gewoon prima.
Net de laatste aflevering erin gegooid. Mooie afsluiting. Sentimenteel, of course. Maar dat mag ook wel. It's family!
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Het zal wel aan mij liggen maar ik vond het 8e seizoen gewoon prima.
Zandkuiken
-
- 1744 messages
- 1429 votes
Mij viel dit laatste seizoen toch behoorlijk tegen, hoewel Entourage zelfs dan nog vlot wegkijkt. Zo vond ik het tempo echt veel te hoog liggen, alsof ze snel snel door de verhaallijnen moesten razen. De afleveringen leken hierdoor helemaal niet te "ademen".
En die verhaallijnen waren voor mij ook gewoon zwak. Vince die op ongeloofwaardige manier een journaliste voor zich wint en helemaal vanuit het niets trouwt, E die vader wordt en alsnog Sloan herovert, dat gezever tussen Ari en de missus, Turtle die op eigen benen wil staan en uiteraard op het nippertje een paar miljoenen binnenrijft, Drama en die onberekenbare sidekick die alsnog hun show mogen maken... En natuurlijk komt dat allemaal in de laatste aflevering samen, met een flauw en clichématig happy end. Het leek wel een Disney-sprookje. Nu niet dat Entourage in de vorige seizoenen echt bekend stond om z'n fijnzinnige aanpak, maar dit was gewoon niet meer leuk.
Ook de dialogen kwamen geforceerd over en vond ik zelden grappig. Daarnaast vielen de meeste personages ineens uit hun rol. Ari die melig loopt te doen, coole Vince die ineens veel minder cool was. Dat idee met die video over z'n exen bv
.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Helemaal eens met zandkuiken. Staat toch in schril contrast met de voorgaande 7 seizoenen.
XfofaXX
-
- 566 messages
- 1444 votes
Ik heb erg van Entourage genoten, maar nu ik eens terugkijk naar de seizoenen had het de serie veel meer eer gedaan moesten ze er na het vijfde seizoen mee zijn gestopt. In het 6de gebeurde er zo weinig, in het 7de zat de sfeer helemaal verkeerd (veel te zwaar voor zo'n lichtzinnige show) en het laatste was gewoon erg melig en suf.
Toch draag ik de serie wel in m'n hart
Weinig series die er zo goed in zijn geslaagd kameraadschap als centrale motie te gebruiken, volgens mij. Bovendien gaf het een realistisch aandoend kijkje in hoe Hollywood werkt, en dan wel in alle verschillende facetten van dat productieproces en alles wat erbij hoort.
Het sterkste van de serie vond ik de geslaagde, sympathieke personages (elk van de 4 waren fijn om te volgen, en dan zwijgen we nog over Ari) en de bijzonder gevatte dialogen. Dat maakte dat ik Entourage enorm fijn vond, totdat het programma zichzelf iets te serieus begon te nemen. Zelden de American Dream op zo'n kostelijke manier verfilmd gezien, al bij al.