- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Allo Allo
Allo Allo
mvdw89
-
- 496 messages
- 205 votes
ik heb nu denk ik wel bijna alle afleveringen gezien maar deze serie blijft toch echt één van de meest grappige die ik ooit gezien heb. De personages in deze serie zijn er een paar van de meest memorabele die je je maar kunt bedenken. De verhaallijn over een schilderij die in een worst wordt verstopt en pas na 9 seizoenen wordt teruggevonden is gewoonweg belachelijk, maar dan wel belachelijk leuk. In iedere afleveringen zitten gewoon dezelfde grappen maar om de één of andere reden blijven ze iedere keer weer leuk. "Listen Carefully, I Shall Say This Only Once". "You Stupid Woman, I Was Only Helping Her". "It i I, Leclerc...". Wat vinden jullie van deze serie, ik kan er in iedergeval geen genoeg van krijgen.
damon
-
- 1887 messages
- 0 votes
niet veel reacties, MAAR TREUR NIET
ik ben ook een die-hard fan!
die Italiaan die altijd "Heil Mussolini" roept vond ik altijd hilarisch!
Stevo
-
- 499 messages
- 429 votes
Ja de eerste italiaan. Later werd hij door een ander gespeeld en die was lang niet zo leuk. Net als Monsieur Leclerc. De eerste was ook beter dan de latere. Een topper in de serie blijft toch Officer Crabtree. Gut mjurning! Maar het blijft idd een topserie. Je kunt hem blijven kijken. Hij verveelt nooit.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Het is een leuke serie en de meeste oneliners zijn inmiddels onsterfelijk, maar de afleveringen gaan na een tijdje vervelen. Het is te eentonig.
Maar ook ik heb vroeger me het snot voor de ogen gelachen om Crabtree en Hans Gehring, maar nu vind ik het toch maar matig.
RolfWolf
-
- 1016 messages
- 1230 votes
Heerlijke serie! Fransen, Engelsen, Duitsers en Italianen, ze worden allemaal met een vette knipoog in de zeik genomen. En zo zie ik het graag! 
Mijn favoriet is Herr Flick van de Gestapo, die er in al die afleveringen maar niet in slaagt ook maar een arrestatie te verrichten. Terwijl het in dat dorpje toch wemelt van de moedige verzetsmensen. 
ellen haan
-
- 53 messages
- 29 votes
Ook ik ben helemaal verslingerd aan deze serie. zit nu geloof ik al voor de derde keer herhalingen te kijken iedere avond, maar idd. hij blijft super goed. die rene die besprongen word door al die serveersters, geweldig. de rollen zijn iedereen op het lijf geshreven. leukste aflevering vind ik zelf dat ze undercover een ziekenhuis ingaan als verplegend personeel. die dikke kolonel in dat verpleegsterspakje daar kom ik niet meer van bij!!!. Ik vergelijk deze serie beetje met Hyacint (schone schijn) ook zon meesterlijke engelse comedy. De grappen zijn voorspelbaar je weet wat er gaat komen en toch iedere keer blijf je erom lachen. dat is de kracht van de series.
Wouter
-
- 18718 messages
- 3085 votes
argumenten graag Wouter....
Dat lijkt me toch nogal wiedes? Iemand zegt: " Je kunt hem blijven kijken. Hij verveelt nooit." en ik zeg dat ik daar anders over denk.
Mocht het niet duidelijk zijn: Wat ik bedoel is dat ik het allang gezien heb met die serie. Aanvankelijk vond ik het wel leuk (alhoewel geen La Grande Vadrouille, maar ja...), maar men is een jaartje of acht te lang doorgegaan...
De Knip
-
- 1885 messages
- 3681 votes
Ook ik zit de laatste weken weer af en toe eens naar Allo Allo te kijken. Best leuk dit weer eens te zien. Niet elke keer, maar zo af en toe is het best weer lachen!
RoD
-
- 32 messages
- 770 votes
Ik heb ook alle delen gezien geloof ik.. behalve de laatste drie. Nu voor de 4e/5e keer herhalingen. Het is de eerste keer dat ik ze niet zo leuk meer vind. Komt ook omdat ik gewoon weet hoe elke aflevering afloopt etc. Maar ik heb mij vele jaren met deze komedie vermaakt.
tsjidde
-
- 2112 messages
- 4038 votes

Sinds kort begonnen met deze serie en tot nu toe heb ik iedere aflevering nog in een deuk gelegen. Stuk voor stuk hilarische peronages, met de Duitse kapitein Hans Geering (Sam Kelly) als uitschieter. Natuurlijk zijn de grappen voorspelbaar, maar het is dan ook ontspanning, waarbij je niet of nauwelijks hoeft na te denken.
Helga: Do you have an appointment?
Herr Flick: I am Otto Flick of the Gestapo.
Helga: Oh, you don't need an appointment.

speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
- It is I, Leclerc.
- You stupid woman!
Van Nunen
-
- 791 messages
- 0 votes
Had deze serie ook nog een 'echt' verhaal of doel? Ik heb veel afleveringen gezien en telkens waren ze wel met een missie of zo bezig.
Geweldige serie, met al die typetjes en hun droge dialogen!
Good Meuning.
jordybeukeboom
-
- 6797 messages
- 2423 votes
Ik heb deze serie ongemerkt erg vaak gezien in mijn jonge jeugd. Ik herken alle personages nog van de foto, en de openingsdeun zit nog steeds in mijn hoofd. Verder zit de serie te ver in mijn geheugen om er een echt gefundeerd oordeel over te vellen, maar als ik een aflevering zal herzien zal ik ongetwijfeld deja-vu's beleven
Martin Van K
-
- 9050 messages
- 4553 votes
Het blijft grappige televisie. Destijds was ik het een beetje beu gezien: heeft toen zo'n 60 weken aan één stuk gedraaid op de VRT. Maar als ik nu nog eens een aflevering terug zie, kan ik er weer hartig mee lachen. The fallen Madonna with the big boobies van Von Klomp 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
- Bertorelli: You are a beyoodiful lyedee, but what a cow.
tsjidde
-
- 2112 messages
- 4038 votes
Het is bevestigd door de BBC dat 'Allo 'Allo (in ieder geval voor één keer) terugkomt op de televisie. Deze nieuwe epsiode, die de originele cast weer bij elkaar brengt, werd op 22 maart 2007 opgenomen in de studio in Manchester met live publiek, en wordt later dit voorjaar uitgezonden.
Gorden Kaye, die café-eigenaar René Artois speelt, is hersteld van een auto-ongeluk in 1990. Carmen Silvera, die zijn vrouw Edith speelde, is helaas in 2002 op 80-jarige leeftijd overleden. Richard Marner, die de rol vertolkte van kolonel Von Strohm, stierf in 2004.
Op andere websites staat dat de serie een heus vervolg zal krijgen, maar dat valt te betwijfelen, aangezien de BBC alleen spreekt over deze eenmalige reünie.
tsjidde
-
- 2112 messages
- 4038 votes
Nadat ik einige tijd geleden dan eindelijk het kijken van de complete serie 'Allo 'Allo! heb afgerond, heb ik gisteren The Return of 'Allo 'Allo! (2007) gekeken.
The Return of 'Allo 'Allo! is een geheel nieuwe aflevering die zich afspeelt meerdere jaren na het einde van de oorlog. René Artois runt nog steeds zijn café, maar de verdiensten zijn drastisch terug gelopen nadat de Duitsers zijn verdwenen. Hij heeft daarom besloten zijn memoires te schrijven.
Deze nieuwe aflevering, waarin verschillende oude bekenden voorbij komen, wordt van tijd tot tijd onderbroken door archiefbeelden van hoogtepunten uit de serie, maar ook door recente interviews met leden van de cast, zoals Officer Crabtree (Arthur Bostrom), Mimi (Sue Hodge), Michelle (Kirsten Cooke), Cpt. Hans Geering (Sam Kelly) en natuurlijk Yvette (Vicki Michelle).
Voor degenen die de serie tot en met de allerlaatste aflevering hebben gevolgd:
The Return of 'Allo 'Allo! speelt zich af ná de serie, maar nog wel vóór de laatste scène (waar René in een rolstoel zit en Gruber en Helga in een Mercedes komen aanrijden, zij de painting vinden en René er toch nog vandoor gaat met Yvette). Strikt genomen is het dus een soort midquel.
De show is op 28 april 2007 uitgezonden op de Britse televisie (maar liefst 1 uur en 43 minuten). Ik weet echter niet of dit verder nog in enige vorm wordt uitgebracht. Maar voor de fans circuleren er al wel enkele versies op internet (opnames van de televisie).
Mijn uiteindelijke waardering:
'Allo 'Allo! (TV-Series 1982-1992) -- 4*
The Return of 'Allo 'Allo! (2007) -- 3,5* (vooral ook voor de momenten van herinnering en herkenning en de nostalgie)
Undertraxx
-
- 40 messages
- 435 votes
Heerlijke serie! Fransen, Engelsen, Duitsers en Italianen, ze worden allemaal met een vette knipoog in de zeik genomen. En zo zie ik het graag! 
Mijn favoriet is Herr Flick van de Gestapo, die er in al die afleveringen maar niet in slaagt ook maar een arrestatie te verrichten. Terwijl het in dat dorpje toch wemelt van de moedige verzetsmensen.
Haha, helemaal mee eens, Herr Flick is ook mijn favoriet, hij is zo hilarisch!!! 
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik heb hier vroeger wel wat losse afleveringen van gezien maar sinds kort zenden ze het weer uit op de Belgische televisie dus ben ik het deze keer eens van in het begin aan het zien. Erg leuk in ieder geval om de introductie van de ondertussen legendarische personages en one-liners te zien. Ben benieuwd hoe het verder gaat gaan want veel afleveringen heb ik toch wel gemist of herinner ik me maar bitter weinig van. Tot nu toe blijft Hans toch wel mijn favoriet, dat stemmetje en het 'klap' tijdens de groet.. Ik ga er altijd mee in een deuk.
De Return of Allo Allo ken ik nog niet maar ga ik pas zien nadat ik heel de reeks heb gezien, dat lijkt me wel het beste?
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Die vrolijke Italiaan die grijnzend roept: ''Whaddamistake-a-to-make-a!'' is mijn favoriet, maar verder ook een heel leuke serie (die ik alleen al jaren niet meer gezien heb). 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Captain Bertorelli! What a beatiful laidie! Lette mi kisse your hand!
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Captain Bertorelli! What a beatiful laidie! Lette mi kisse your hand!
Captain Bertorelli's eerste optreden. 
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Nooit geweten dat Hans 'TLER' roept, het tweede deel van het woord Hitler. Makes sense.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Zegt hij dat? Ik versta altijd iets in de trant van klap
Tler is inderdaad wel logischer.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Vind het eigenlijk een vrij zwakke serie.
Ik geef toe: vroeger vond ik het ook leuk.