- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Favoriete videoclip
Favoriete videoclip
niethie
-
- 7319 messages
- 7240 votes
Dan liever deze (ken je die ook al?)
Technisch gezien niet minder dan perfect!!
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Clip is overigens geregisseerd door Romain-Gavras, ook bekend van Justice's "Stress". Zijn vimeo kanaal: ROMAIN-GAVRAS on Vimeo
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ik zag zojuist een video van een dancenummer, tamelijk leeg kwa geluid over tja waar komen ze vandaan? Surinameof Jamaica of die hoek waar ze droogneukdansen, je hebt het vast eens gezien.. en het is een hele merkwaardige klip in een soort van huisje van computeranimaties. Het is wellicht een nieuwe clip.
Zegt iemand dit iets?????
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Ben wel geïnteresseerd in videoclips, maar ken er niet zo veel van.Mijn favorieten zijn vast al genoemd... Big City Nights van Spike Jonze vind ik echt onvergetelijk (de clip van Daft Punk - Da funk). Aphex Twin - Windowlicker en Come To Daddy, geregisseerd door Chris Cunningham, ook geweldig... En Thriller van John landis natuurlijk.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
YouTube - 2 Live Crew - Pop That Coochie
Haha deze blijft toch een van de meest legendarische clips.
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Middelmatig nummertje, geniale clip:
En dit is mijn all time favorite:
Geweldig geregisseerd!
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
naast een "film overzicht 2010", maak ik ook altijd een "music video 2010" overzicht. hoewel de laatste jaren de videoclip een beetje van de tv naar het Internet is verschoven waarmee het minder een oefen-terrein voor filmregisseurs werd en meer de motion-graphics / design kant op ging, blijf ik het nog steeds mijn favoriete vorm van experimentele cinema vinden. En ook dit jaar waren er weer te veel mooie dingen te vinden.
De twee meest genoemde clips op andere jaar overzichten:
M.I.A, Born Free by ROMAIN-GAVRAS http://vimeo.com/11219730
geband op youtube omdat er een jochie in wordt neergeschoten, promt nummer één bij antville en veel andere lijstjes
Ik kijk erg uit naar zijn speelfilm debuut Notre Jour Viendra (2010)
Arcade Fire "The Suburbs" - Dir: Spike Jonze
volgens mij alleen omdat het Jonze is en Arcade Fire, mooi gemaakt maar niet echt een heel bijzondere clip vond ik
de leukste clips:
OK Go - White Knuckles
OK Go - This Too Shall Pass
Chromeo: Don't Turn the Lights On
Chromeo - Hot Mess
vooral met de laatste zijn we weer helemaal in de jaren 80 van Robert Palmer, daar deed deze clip me ook aan denken:
Hurts - Wonderful Life
hip hop zocht de religieuze symboliek op:
Jay-Z - On to the Next One
Kanye West - Power
en soms ook de controverse:
op een leuke manier
Die Antwoord - Evil Boy
en soms ook echt shockerend
Earl Sweatshirt - EARL
ben je daar ziek van, dan is dit het perfecte medicijn
Mayer Hawthorne - Your Easy Lovin' Ain't Pleasin' Nothin'
ben deze clip op geen enkel lijstje tegen gekomen, wel veel op tv gezien (itt sommige van de andere) en werd er altijd vrolijk van.
aparte (cgi) choreografieën en composities
Denki Groove - Fake it!
Eskmo - We Got More
The xx - Islands
Klaxons - Twin Flames http://vimeo.com/17070096
Genki Sudo - World Order
meer controverse, voor de hardcore horror liefhebbers
splatter
HEALTH "We are Water
rubber johnny overgedaan als [rec] met vampieren
Huoratron - CORPORATE OCCULT "Cédric Blaisbois http://vimeo.com/11986796
een broederig gevecht
Go Back To The Zoo - Fuck You
en dan weer vier mooie
Shy Child - Disconnected
The Hundred In The Hands - Pigeons
DANIELS - PIGEONS - danieldaniel.us
Scissor Sisters - Invisible Light Canada - Scissor Sisters - Invisible Light - partizan.com
fallulah - give us a little love
mijn TOP 5 van 2010
Scissor Sisters - Invisible Light
Jay-Z feat. Swizz Beatz - On to the Next One
OK Go - White Knuckles (Dir. Trish Sie and OK Go)
The Hundred In The Hands - Pigeons
Mayer Hawthorne - Your Easy Lovin' Ain't Pleasin' Nothin'
Alle 5 clips die leuk en/of mooi gemaakt zijn en ook zeer goed bij de muziek passen. Ik ben totaal geen fan van Scissor Sisters of Jay-Z, maar door deze clips zou ik het bijna gaan worden!
Beste live performance die ik op Youtube ben tegengekomen dit jaar
The Hundred in the Hands - Live on the Interface - Commotion
met een speciale vermelding voor mijn favoriete artiest en album van dit jaar, die in dit live optreden ook geweldig is:
Joanna Newsom - '81 (Live on Later with Jools Holland)
danuz
-
- 12935 messages
- 0 votes
Ga hem binnenkort eens goed bekijken, maar enkele kende ik al. Mooie lijst beavis!
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
dank dank
zeker die Scissor Sisters video gaan kijken (nb is NSFW), is een vrij recente clip maar steeg meteen naar de nummer 1 positie. Niet door het concept, want dat is eerder gedaan (en niet alleen in de eerdere video's van het Spaanse "Canada" collectief, dat dit jaar doorbrak met een aantal gewaagde clips vol beelden geinspireerd op giallo cinema, europese art-house en kenneth anger), maar de editting is fenomenaal, perfect passend bij de muziek (die beelden overigens ook).
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Buiten het lekker uitzinnige clipje van Die Antwoord vind ik er eigenlijk niet zo heel veel boeiends tussenzitten. Mis vaak directe binding tussen de muziek en de clip zelf. Kan alleen niet veel betere alternatieven aanbieden, volg het music vid wereldje al een tijdje niet meer.
kos
-
- 46687 messages
- 8844 votes
Ok Go clips moet ik altijd wel flink om smilen.
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
Buiten het lekker uitzinnige clipje van Die Antwoord vind ik er eigenlijk niet zo heel veel boeiends tussenzitten. Mis vaak directe binding tussen de muziek en de clip zelf. Kan alleen niet veel betere alternatieven aanbieden, volg het music vid wereldje al een tijdje niet meer.
het kost mij ook meer moeite moet ik toegeven, kijk ze toch het liefst op tv en daar is de aanbieding aan interessant werk echt matig. Mijn voornaamste bron is Antville, al moet je daar ook weer niet te lang rondhangen, want er zitten vooral mensen uit de industrie zelf die erg kunnen doorzagen over 'het concept / treatment' en het kan ook nooit origineel genoeg zijn daar.
Maar over de binding tussen muziek en video; er zitten hier toch wel een aantal voorbeelden tussen waar dat wel degelijk plaats vind...
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Die van Die Antwoord laatst nog zitten bewonderen, schitterende clip!! Die van Kanye kwam ik gister nog tegen toen ik z'n nieuwste album een beetje aan het verkennen was (hoewel totáál niet m'n ding toch erg strak!) en vond ik ook zeer fraai 
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Het gaat om clips niet om de muziek brymj...
Mayer Hawthorne clipje is inderdaad erg vrolijk!
beavis
-
- 6627 messages
- 14782 votes
voor fans van de film Vital!!
Shinya Tsukamoto's bijdrage aan Cocco's (muziek) video project voor haar nieuwe album
D.K
-
- 222 messages
- 743 votes
Erg vrolijke clip
I'm From Barcelona -We're From Barcelona
Travis- Love Will Come Through
Fallulah Bridges & Kids With Guns
Niet een echte videoclip maar ik vind het toch wel een leuke filmje.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Eindelijk weer iets tussendoor wat inderdaad mooi is. Qua muziek simpelweg kut, maar de clips zijn
Vooral van Obscure.
Tonypulp
-
- 21231 messages
- 4608 votes
Simpele maar effectieve clip erbij, standaard shots maar toch met een bepaald gevoel, zeker in combinatie met die briljante muziek van Moby komt zo'n clip tot leven.
Tsja.. 
muziek kut?
Ik vind dat alle muziek mooi kan zijn met de juiste context, in een toffe j-sploitation flick werkt het echt perfect! In deze clip(s) word ik nog iets teveel geleid naar de muziek.
dominion
-
- 4062 messages
- 0 votes
Video clip is heel erg mooi maar de muziek is niet echt mijn ding.
goongumpa
-
- 3057 messages
- 4083 votes
Voor de liefhebbers van schattige klei-animatie:
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
rubber johnny overgedaan als [rec] met vampieren
Huoratron - CORPORATE OCCULT "Cédric Blaisboi
Jezus, wel enger en schokkender dan Rubber Johnny. Idd wel veel inspiratie op REC maar ook met een vleugje Jacob's Ladder.