- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- MTV Asian Screen
MTV Asian Screen
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Tot voor 2 weken was elke vrijdagavond een Aziatische film op MTV NL, om 22.00 uur; Wanneer komen die weer? Zijn die ook onderbroken voor het verlof?
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
O, sorry. Aan de titels te zien (Infernal Affairs, Zebraman, Public Enemy) dacht ik helemaal niet aan Aziatische films. Ik ben er helemaal niet in thuis begrijp je. 
pjotr
-
- 2672 messages
- 2781 votes
Leuk 
Ach, in ieder geval de pareltjes Pulse en Three.
The Uninvited, One Missed Cal, Infernal Affairs en Zebraman zijn ook wel de moeite van het bekijken waard.
En Cure wil ik al heel lang eens een keer zien, het had beroerder gekund.
Dat de keuze op deze films is gevallen ligt natuurlijk aan het feit dat MTV in zee is gegaan met A-film (Asiamania), zij brengen deze films op dvd uit...wel jammer dat ze dan Memories of Murder, Sympathy For Mr. Vengeance en Oldboy er (nog) niet uitgepikt hebben.
BoordAppel
-
- 14274 messages
- 3279 votes
Ik blijf het een mooi initiatief vinden. Ook nu zitten er weer een aantal films bij die me erg de moeite waard lijken.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Vanaf gisteren is het nieuwe Asian Screen seizoen begonnen op MTV. Iedere vrijdagavond en zaterdagnacht een Aziatische film.
De informatieverstrekking omtrent de Aziatische films die t/m december 2006 op MTV te zien zullen zijn is bar en bar en bar slecht.
Titels die her en der genoemd worden zijn o.a. http://www.moviemeter.nl/film/31327 en Lady Snowblood (een van de belangrijkste films die Tarantino kopieerde voor Kill Bill).
Meer cult dus. Beter nieuws, aangezien het Asiamania label o.a. is overgenomen door A-Film en Total Film. W.b. Total Film, dat is natuurlijk goed nieuws. Distributeurs van o.a. films van Kurosawa, Ozu en Suzuki, maar ook Bin-Jip bijv. De kans is nu groter dat er wat fatsoenlijkere films voorbij komen dan de moderne (meestal ook matige) horrorfilmpjes die we voor onze kiezen kregen.
Eerst maar eens wachten op meer en betere informatie omtrent het nieuwe Asian Screen seizoen.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Asiamania heeft z'n kwaliteitsverhoging al ingezet met Vital. Binnenkort ook nog Invisible Waves. Blijft wel een beetje jammer dat ze het label in stand houden, want het lelijk logo ontsiert de cover, en de kwaliteit was redelijk bedenkelijk.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
(herhalingen dag later)
01/9 : Lady Snowblood I
08/9 : Lady Snowblood II
15/9 : Shutter
22/9 : Initial D
29/9 : Jin Roh (aanrader!!!!!)
Lady Snowblood en Jin Roh zijn de meest opvallende titels.
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Ik zag de DVD van Vital liggen. 7,99 eigenlijk geen geld voor zo'n film maar die vreselijke Asian Screen logo's 
Maar als Jin-Roh ook op DVD komt zal ik ze vast wel allebei gaan kopen 
Liever 2 oerlelijke hoezen dan 1 zeg ik altijd maar 
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Jin-Roh wordt niet uitgebracht op het Asiamania label, maar op een ander label: http://www.otakuworld.nl/
Release 28 september (een dag voor de tv-uitzending).
moviefreak#1
-
- 14390 messages
- 25163 votes
Oh dat is wel een interressant label. Die komen ook met Grave of the Fireflies 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
(herhalingen dag later)
Haha... die zien er al een stuk beter uit. Ik dacht dat ze de films van voor de verlofperiode zouden herhalen.
Bedankt Mug voor de moeite (dat ik ooit nog een 'mug' zou bedanken). 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Leuk! dat Jin-Roh eindelijk een verdiende DVD release krijgt. Ben benieuwd wat het resultaat zal zijn van een uitzending op MTV. Prachtige film maar eentje waar je goed bij moet opletten, met een nogal ingewikkeld verhaal. Dat in combinatie met animatie en de verwachtingen van mensen levert vaak nogal wakke kritiek op.
donnie darko
-
- 6140 messages
- 2816 votes
Ik ga hem alleszins eens kijken, dan. En ik vind het ook leuk dat Grave of the Fireflies op dvd komt, misschien ga ik hem nu wel eens op goeie gok kopen, en dan misschien ook ghost in the shell:innocence, want die ligt al een tijdje in de frs.
Gizzmann
-
- 5617 messages
- 2839 votes
Jin-Roh wil ik al lange tijd zien. Erg goed nieuws dat hij op tv komt 
matthijs_013
-
- 3631 messages
- 5739 votes
(herhalingen dag later)
Kan je nog zo'n update geven? 
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Meer informatie over dit seizoen bij MTV, welke titels en wanneer: http://www.mtv.nl/homepage/asianscreen.php
[van interessante 'nieuwe' dingen tot bagger herhalingen van verleden jaar]
kArIzMa_TuRk
-
- 3642 messages
- 0 votes
Top vermaak! erg spannend die Asian Screen 
gondwana
-
- 1212 messages
- 1464 votes
Asiamania heeft z'n kwaliteitsverhoging al ingezet met Vital.
verdammt, ik heb dus Vital gemist...
komt ervan van te studeren...
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
Zie dat er opnieuw films uitgezonden worden op MTV. Heeft er toevallig iemand een overzicht?
Dit zijn alvast de eerste (ik weet eigenlijk niet als er nog achterkomen):
06-04 Battle Royale II
13-04 One Take Only
20-04 The Tesseract
27-04 Xanda
04-05 Zatoichi the Outlaw
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Uitgebreider overzicht (mensen die Bang Bang van Nancy Sinatra niet meer kunnen horen, zet het geluid uit)
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Het gehele 2007 jaarplan van MTV Asian Screen is bekend. Alleen de maand juli is uitermate verrassend en interessant.
Samaritan Girl, The Twilight Samurai, Tokyo Drifter en Branded to Kill.
Rest van de titels is de bekende Asiamania 'troep'.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12835 votes
Vital, DOA2 en Bad Guy zijn nochthans alles behalve troep.
Veel minder dan Drifter en Branded to Kill.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
troep stond niet voor niets tussen aanhalingstekens. Meer de welbekende Asiamania titels die al voor de derde keer op MTV komen of zo. Vital en Bad Guy waren we overigens niet opgevallen tussen die titels. Het juli-rijtje staat zo mooi achter elkaar.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Normaal gezien was het gisteren en vandaag Ringu 2, in de reeks Asian Screen, maar ik dacht een hele andere film gezien te hebben, namelijk een 'episodenfilm' met korte verhalen. Maar welke? Kan iemand mij helpen?
Goto
-
- 1736 messages
- 0 votes
Als het 3 korte horror verhalen waren zouden het of three (Saam gaang) of three...extremes kunnen zijn.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Als het 3 korte horror verhalen waren zouden het of three (Saam gaang) of three...extremes kunnen zijn.
Al eens goed rondgezocht, en het zou onderstaande zijn:
Japanese Horror Anthology (vol. 2)
Korte horrorfilms.
Inhoud : Horror of Legend: ’Yamamba’ en ’Nurarihyon’ van Kiyomi Yada - Shivering Horror: ’Chain Mail’ van Hiroshi Ikezoe, ’Left Behind in the Mountain’ van Tatsuro Kashihara, ’Tattoo’ van Kazuo Koito en ’Viewfinder’s Memory’ van Eiji Satouchi.
Staat er hier iets van op de site? Wordt vanavond op MTV opnieuw uitgezonden.