- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Ik zoek... de titel van een serie
Ik zoek... de titel van een serie
Cathy71
-
- 1 messages
- 0 votes
In de jaren 80, ik denk 83 of 84 is er een mini-serie geweest die speelde op een Grieks eiland. Een man en vrouw kregen daar een ongeluk en de man overleed. De vrouw werd door een soort 'graaf' opgevangen. Deze graaf had heel indringend blauwe ogen en de vrouw kreeg telkens flasbacks over haar eigen man, maar wist niet wat er gebeurd was. In een aflevering was er een gemaskerd bal. Het was een beetje een parapsychologische serie, ik denk met een aflevering of 4, maar de beklemmendheid heeft zoveel indruk gemaakt dat ik het graag nog eens zou willen zien. Nachten gedacht dat die man met die enge ogen naast mijn bed stond....
DVD-Ron
-
- 6 messages
- 2 votes
Enkele weken geleden zag ik een spannende Scandinavische serie op tv (publieke omroep).
Het was een politie-/misdaadserie met een vrouwelijke en mannelijke rechercheur. In deze aflevering werden tienermeisjes gevolgd, bedwelmd en ontvoerd. Op een gegeven moment was volgens mij de dochter van de vrouwelijke rechercheur ook ontvoerd, omdat ze zo slim was alleen achter haar vriendin aan te gaan toen ze dacht waar ze zou zitten. Het was erg spanennd allemaal en volgens mij stopte de aflevering ook midden in een spannend gedeelte. Ik meen mij te herinneren dat er ook een vrouw van binnenuit zat opgesloten in een huis. Ik zou graag de titel van de serie willen weten!
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
In de jaren 80, ik denk 83 of 84 is er een mini-serie geweest die speelde op een Grieks eiland. Een man en vrouw kregen daar een ongeluk en de man overleed. De vrouw werd door een soort 'graaf' opgevangen. Deze graaf had heel indringend blauwe ogen en de vrouw kreeg telkens flasbacks over haar eigen man, maar wist niet wat er gebeurd was. In een aflevering was er een gemaskerd bal. Het was een beetje een parapsychologische serie, ik denk met een aflevering of 4, maar de beklemmendheid heeft zoveel indruk gemaakt dat ik het graag nog eens zou willen zien. Nachten gedacht dat die man met die enge ogen naast mijn bed stond....
The Dark Side of the Sun (1983)
(een spannende serie, die ik mij nog goed kan herinneren)

Peter Egan (De man met de doordringende blik)
JustMike
-
- 3218 messages
- 751 votes
Enkele weken geleden zag ik een spannende Scandinavische serie op tv (publieke omroep).
Het was een politie-/misdaadserie met een vrouwelijke en mannelijke rechercheur. In deze aflevering werden tienermeisjes gevolgd, bedwelmd en ontvoerd. Op een gegeven moment was volgens mij de dochter van de vrouwelijke rechercheur ook ontvoerd, omdat ze zo slim was alleen achter haar vriendin aan te gaan toen ze dacht waar ze zou zitten. Het was erg spanennd allemaal en volgens mij stopte de aflevering ook midden in een spannend gedeelte. Ik meen mij te herinneren dat er ook een vrouw van binnenuit zat opgesloten in een huis. Ik zou graag de titel van de serie willen
Forbrydelsen misschien? Ook wel bekend als the killing.
donnarossa
-
- 2 messages
- 0 votes
Hallo allemaal
In de jaren 90 keek ik vaak naar series. Ik herinner me een serie over een duo jonge gasten. De ene was klein en had donker haar, de andere was groot en had blond haar met krulletjes. In een bepaalde aflevering worden ze in vampiers veranderd, maar hun voorwaarde was hierbij dat ze geen bloed willen drinken, maar chocomelk. Iemand die de naam nog weet van deze serie?
Alvast bedankt!
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Hallo allemaal
In de jaren 90 keek ik vaak naar series. Ik herinner me een serie over een duo jonge gasten. De ene was klein en had donker haar, de andere was groot en had blond haar met krulletjes. In een bepaalde aflevering worden ze in vampiers veranderd, maar hun voorwaarde was hierbij dat ze geen bloed willen drinken, maar chocomelk. Iemand die de naam nog weet van deze serie?
Alvast bedankt!
Geen idee of je dit ooit nog leest, maar misschien staat het hier tussen...
Jaren 90 | The Nineties,Jaren 90 Series Buitenland - jahren90.wordpress.com
Spetie
-
- 38871 messages
- 8145 votes
Ik zoek ook een titel van een serie, die ik jaren geleden eens zag. Dan hebben we het over zeker 20 jaar geleden.
Het gaat over een jongen en een meisje, volgens mij broer en zus die verhuizen, of ze krijgen nieuwe buren. Die buren rijden in een begrafeniswagen rond en zijn volgens een oude man buitenaardse wezens. Dat blijken ze ook te zijn, maar ze zien er in eerste instantie uit als mensen.
Om de wezens te kunnen stoppen krijgen de jongen en het meisje een blauwe en rode steen, met speciale krachten. Die hebben ze uiteindelijk ook nodig om de wezens te kunnen stoppen.
Iemand misschien enig idee welke serie dit was?
jorika
-
- 1 messages
- 0 votes
In De Site > Algemeen > Zelf films toevoegen aan MovieMeter (centraal toevoegingen topic):
ik ben op zoek naar de naam van een serie waarin advocaten speelden. ik dacht dat daniel benzali er de hoofdrol in speelde en ik denk dat het in de jaren 90 misschien eind jaren 80 speelde.
jorika
sara-pezzini
-
- 447 messages
- 8 votes
even zijn lijst bij de IMDB bekeken, zou murder one dan moeten zijn....tip, kijk op IMDB als je wel een naam van een acteur weet!
cc100
-
- 3 messages
- 0 votes
In Overigen > Televisie > britse tv serie:
eind jaren 70 of begin jaren 80 was er op tv een britse (of ierse)
tv serie. Een van de hoofdpersonen was een meisje met rood haar.
Ze was arm. Haar baas was zeer rijk. Ondanks een blonde dame
koos de rijke baas voor het arme (roodharige) meisje.
Het speelde zich af in de 19e eeuw. De rijke man dronk redelijk vaak port in de serie.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Misschien Anne of Green Gables? (Of zoiets) Volgens mij was dat trouwens Canadees (Prins Edwardeiland, oogt heel Brits).
cc100
-
- 3 messages
- 0 votes
Baggerman, als jouw bericht een reactie is op mijn oproep: het is niet Anne of Green Gables.
Het was een soort kostuumdrama.
cc100
-
- 3 messages
- 0 votes
Yes !!! Die was het !! Erg bedankt. Zonder jou zou ik hier nooit achter gekomen zijn.
hanan1982
-
- 4 messages
- 0 votes
In Film > Algemeen > Ik zoek... een filmtitel #2:
Hallo,
Ik ben opzoek naar een serie. Jaren 90 op tv?
Soort van kostuumdrama. Ging over een vrouw die naar een klein dorpje verhuisde
en begon daar les te geven. Ze was te 'modern' voor de mensen daar.
Lijkt een beetje op dr quinn medicine women.
Iemand een idee?
goudvis40
-
- 2 messages
- 0 votes
In Overigen > Televisie > ik zoek de titel van een tv serie:
Ik zoek de titel van een spannende (amerikaanse?) tv serie uit de jaren 70 80.
Een serie waarbij de hoofdpersoon in elke aflevering een ander personage aannam en daarmee iedereen op het verkeerde spoor zette.
Tijdens de aflevering trok hij dan ineens een masker van zijn hoofd van de personage die hij had aangenomen. In mijn beleving was hij zelf blauw en kaal.
Kan iemand helpen met meer informatie?
stinissen (crew films & series)
-
- 23434 messages
- 76919 votes
Ik zoek de titel van een spannende (amerikaanse?) tv serie uit de jaren 70 80.
Een serie waarbij de hoofdpersoon in elke aflevering een ander personage aannam en daarmee iedereen op het verkeerde spoor zette.
Tijdens de aflevering trok hij dan ineens een masker van zijn hoofd van de personage die hij had aangenomen. In mijn beleving was hij zelf blauw en kaal.
Kan iemand helpen met meer informatie?
Fantômas
Marionnetje
-
- 1 messages
- 0 votes
In Overigen > Televisie > Breaking Bad:
Ik zoek de naam van een mini serie eind 80 of begin 90. Het ging over een vrouw die bijna doodgaat. In haar beleving gaat ze door een tunnel naar het licht. In die tunnel ziet ze meerdere schaduwen, een stuk of 7, maar dat weet ik niet zeker. Ze wordt gereanimeerd en komt weer bij kennis. Maar die schaduwen willen haar hebben en proberen haar te doden. De actrice heeft blond haar en een klein litteken op haar lip. Weet iemand de naam van deze mini serie?
zita@be
-
- 1 messages
- 0 votes
Hallo iedereen, ik ben al jaren op zoek naar een titel van een jeugdfilm of -serie, eind jaren 70 of 80 vermoed ik. Het was een Engelse film met een paar jonge gasten dewelke, als ik me nog goed herinner, de "bad guys" (smokkelaars??) trachten te dwarsbomen door middel van modelvliegtuigen type "Spitfire WO II (redelijk groot model). Als ik me nog goed herinner hadden zij onder hun toestel een vernuftig systeempje gemonteerd, dat een soort van pijlen of darts kon afschieten en zo andere toestellen konden neerhalen.
Ik herinner me de verhaallijn niet zo goed meer, doch een kennis verwees mij naar deze site aangezien hier een aantal "cracks" zouden actief zijn.
Mocht iemand weten over welke serie of film het mocht gaan, hoor ik het graag.
Alvast bedankt !
goudvis40
-
- 2 messages
- 0 votes
Heel hartelijk dank Stinissen voor het meedenken en excuses voor mijn late reactie!
stinissen (crew films & series)
-
- 23434 messages
- 76919 votes
Beter laat dan nooit 
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Hallo iedereen, ik ben al jaren op zoek naar een titel van een jeugdfilm of -serie, eind jaren 70 of 80 vermoed ik. Het was een Engelse film met een paar jonge gasten dewelke, als ik me nog goed herinner, de "bad guys" (smokkelaars??) trachten te dwarsbomen door middel van modelvliegtuigen type "Spitfire WO II (redelijk groot model). Als ik me nog goed herinner hadden zij onder hun toestel een vernuftig systeempje gemonteerd, dat een soort van pijlen of darts kon afschieten en zo andere toestellen konden neerhalen.
Dat is een CFF-film: Sky Pirates (1977). Ik zal hem binnenkort eens toevoegen hier...
BoFi
-
- 6 messages
- 2 votes
Ik zoek een Engelstalige TV-serie (horror/thriller) die vermoedelijk werd gemaakt in de jaren '70 of beginjaren '80. Elke aflevering was een nieuw verhaal.
Het deuntje waarmee de intro begon zit nog in mijn hoofd maar dit kan ik jammerlijk genoeg hier niet verbaal neerpennen. Ik kan mij nog twee afleveringen herinneren.
Er was een aflevering waarbij een man op zoek ging naar een vermiste persoon. Op het einde van de aflevering ging hij naar een verkleed bal. Hij was aangekleed als een Amerikaanse trapper anno 1800 (zoiets als een Davy Crockett) en had als ornaat eveneens een oude musket en buskruitzakje (of -hoorn) bij. De ontmaskerde seriemoordenaar verdooft hem en metselt hem levend in een muur. Een brandende kaars wordt bij hem achtergelaten. Hij kan ontsnappen door zijn buskruithoorn te laten ontploffen. Andere muren in dat lokaal (kelder?) vallen ook neer en zo worden de andere ingemetselde lijken ontdekt.
In een andere aflevering probeert een geest in een huis aan een vrouw iets duidelijk te maken. De man waarmee ze een affaire heeft zou een moordenaar zijn. Ik herinner mij nog de griezelige scene waarin ze door de geest naar de kelder wordt gelokt en er plots letters op de betonnen keldervloer verschijnen. Later blijkt dat het lijk van die geest onder die vloer begraven ligt.
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Volgens mij zal dat Tales of the Unexpected zijn. Hier is de begintune, die inderdaad catchy is....
BoFi
-
- 6 messages
- 2 votes
Alvast bedankt voor de reply.
Jammerlijk genoeg is het niet deze serie.
De intro van de serie die ik zoek begint, naar ik mij nog herinner, met een opeenvolging van stilstaande beelden (foto's) zoals ze bekeken zouden worden door een spionnetje (kijkgaatje in deur). De beelden waren rond afgebogen (zoals je door een drinkglas zou kijken, een vervormde glazen tunnelvisie).
Baggerman
-
- 10839 messages
- 8277 votes
Wellicht is het de serie 'Thriller', deze staan ook op MM, onder andere I'm the Girl He Wants to Kill? Hier Part 1., vanf 2:26 min beelden die je zo ongeveer beschrijft?
BoFi
-
- 6 messages
- 2 votes
Bingo! Fantastisch!
Bedankt Baggerman, het is inderdaad deze serie die ik zocht.
Dankzij uw tip heb ik nu ook de afleveringen gevonden die ik eerder omschreven had.
1. Kiss Me and Die - S2Ep3 (1974)
2. Possession – S1Ep2 (1973)
Nu nog zoeken waar ik deze afleveringen nog eens virusvrij kan herbekijken (niet beschikbaar op Youtube)