- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Mr. Robot
Mr. Robot
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Inmiddels 3 episodes gezien, maar du moment die Slater knakker opduikt, ebt mijn interesse weg. Volledig.
Hij blijft wel aanwezig in de serie maar er gebeuren genoeg dingen die het wel de moeite waard maakt. Ik ga vanavond aflevering 10 kijken en dan is het afgelopen. We zullen zien maar vervelend vind ik de serie niet.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
"Hello friend."
Vorige week begonnen aan deze serie, omdat ik dan gelijk alles achter elkaar kon kijken. Inmiddels heb ik gisteravond de laatste paar afleveringen gezien.
Ik moet zeggen dat 'Mr. Robot' voor de verandering eindelijk eens een realistisch kijkje geeft in de wereld van hackers en hoe het er allemaal aan toe gaat. Er zit een leuke dosis maatschappijkritiek in en er komen wat interessante thema's voorbij. Zelfs de titels voor elke aflevering zijn tof gekozen.
Zoals al eerder is aangekaart doet de serie je min of meer denken aan een Fight Club (1999). Eigenlijk kun je vanaf het begin wel raden waar het naartoe gaat, maar de reis wordt zo geweldig weergegeven. Wat dat betreft is de pacing prima en heb je in Rami Malek een sterke protagonist. Alleen jammer dat de finale enigszins tegenvalt, maar dat doet niets af aan de kwaliteit van deze serie.
Ik ben benieuwd wat seizoen twee ons gaat brengen.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Ik heb de laatste aflevering gezien en was weer prima. Heeft iedereen nog dat stukje gezien na de aftiteling?
Ik kijk uit naar het volgende seizoen.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Voor de mensen die van theorieën houden (waaronder ik), lees dan dit eens over de scene na de aftiteling van episode 10.
martijnk
-
- 774 messages
- 310 votes
Slater is idd zeer matig maar ik vond de season finale wel ok.
Norman Mailer
-
- 873 messages
- 657 votes
Een interessante serie, zonder meer. Al begon ik zo richting finale de psychose van Elliot - zijn alter ego in de gedaante van die Slater in het bijzonder - behoorlijk beu te worden.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Hmm, ik weet het zo net nog niet. Wel het seizoen af gekeken, maar de spanning die er t/m aflevering 7 a acht werd opgebouwd kwam helaas niet tot een groots slot in episode 9 en 10. Sterker nog, de laatste twee afleveringen vond ik eigenlijk maar vrij matig.
Zal seizoen 2 t.z.t. oppikken, maar ik betwijfel of ik het lang ga vol houden. Hopen dat Slater én Chaikin (darlene) verdwijnen, man wat een waardeloos acteerwerk zetten die twee neer.
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Hmm. Een soort dromerige hybride van Memento, Fight Club, 24, Requiem for a Dream, en American Psycho. Zo beschreven erg aanlokkelijk, maar de uitwerking is wisselend van kwaliteit.
Aanvankelijk stonden de daadwerkelijke hacks nog vrij centraal, en werd de serie o.a. geprezen omdat het geen CSI- of 24-niveau heeft qua "sla willekeurige toestenbordtoetsen aan met een stoicijnse blik en doe alsof er iets gebeurt".
Later zijn die volledig naar de achtergrond verdwenen en is het niveau gedaald naar dat van CSI en 24.
Verder is de geestelijke gesteldheid van Elliot zodanig dat iedere gebeurtenis en personage vrij baan heeft om zich idioot te gedragen. Hierdoor slingeren de afleveringen alle kanten op.
Oh, en het aantal keer dat Elliot en Slater-Elliot elkaar tegen de muur hebben gedrukt is lachwekkend. In Fight Club pakten ze dat in ieder geval wat minder slap aan 
Dat gezegd hebbende, nog steeds vermakelijk genoeg om seizoen 2 te proberen.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
De opening van aflevering 7, damn. En dan afsluiten met Pictures of you.
http://i.fokzine.net/s/worshippy.gif
Zonde dat het nummer zo abrubt stopt. Is het enige dat de scène van perfectie weerhoudt.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Ondanks dat het de laatste afleveringen inderdaad wat te ver doordraaft met de gesteldheid van Elliot, althans de manier waarop het verbeeld wordt, heb ik genoten van Mr. Robot. De sfeer is voortdurend duister en er zijn veel strakke dialogen tussen nagenoeg alle peronages (of juist confrontaties met weinig woorden) met een goed opgebouwde onderhuidse spanning.
Muziekkeuze is echt spot on (van donker elektronisch tot en met klassiek) en een prima vertolkte hoofdrol. Enkele ontwikkelingen zijn (totaal) geen verrassing zoals de inbeeldingen, maar weet niet of het ook als verrassing bedoeld was of juist als een langzame toewerking naar dat wat je al min of meer verwacht. Het heeft me niet gestoord in ieder geval.
Het beste gedeelte vind ik aflevering 4 t/m 6 en dan met name het einde van 6 met een gave geluidsband eronder (de ontsnappings- en kofferbakscène). Ik ben benieuwd naar het tweede seizoen maar eigenlijk vind ik het goed zoals het nu is. Series die bestaan uit zo'n acht tot tien afleveringen zoals True Detective bevallen me wel. Vrees ook een beetje dat in een tweede seizoen bijvoorbeeld de maatschappijkritiek en verbeeldingskracht over the top gaan worden, maar we'll see. Blij in ieder geval dat ik deze gezien heb, een serie met erg goede momenten.
AmazingPP
-
- 2523 messages
- 1858 votes
De serie begon goed, pakte me direct in. Naarmate de serie vorderde vond ik het allemaal al snel een beetje ver gezocht. En ja, het is fictie, ik weet het, maar ook fictie moet voor mij een beetje geloofwaardig blijven. Geen onaardige serie, maar of het de belofte waarmaakt die ik verwachtte? Nee, niet helemaal als ik eerlijk ben. Weet ook niet of ik seizoen 2 ga kijken.
huiguh
-
- 429 messages
- 2402 votes
Ben het met mijn bovenbuurman eens.
Tot en met aflevering 7 vond ik het een top serie, daarna gaat het "over the top".
Dat er iets mis is met de geestelijke gesteldheid van Elliot, en dat hij zich personen/situaties verbeeld zie je van mijlen ver aankomen. Maar de laatste 2 afleveringen draven wel heel erg door, voor mij teleurstellend.
Snap ook niet dat de serie een Golden Globe heft gewonnen voor beste drama serie. En al helemaal niet dat Christian Slater een Golden Globe heft ontvangen voor beste bijrol. Waar de rest van de cast uitstekend acteerde, ergerde ik me behoorlijk aan hem.
Jellesteeg
-
- 517 messages
- 208 votes
Voor de mensen die deze serie nog niet gezien hebben: NPO3 gaat het eerste seizoen vanaf woensdagavond uitzenden. Wekelijks om half 11.
jacobine_rodijk
-
- 2806 messages
- 9511 votes
Nice maar ik heb hem al gezien.

Voor de mensen die deze serie nog niet gezien hebben.
FunkStarr
-
- 1918 messages
- 717 votes
Gisteren voor het eerst gezien, zag er goed uit.
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
Eerste aflevering zeer sterk, intrigerend en met een fascinerende hoofdrolspeler. Aan Christian Slater heb ik net als veel gebruikers hier een redelijke hekel, maar vooralsnog vind ik hem hier niet slecht spelen. Bij de meeste series die ik probeer haak ik al (heel) snel af, maar hier heb ik voorlopig veel zin in.
BlueVelvet
-
- 1316 messages
- 785 votes
Aan Christian Slater heb ik net als veel gebruikers hier een redelijke hekel, maar vooralsnog vind ik hem hier niet slecht spelen.
Zandkuiken
-
- 1743 messages
- 1428 votes
De opening van aflevering 7, damn. En dan afsluiten met Pictures of you.
(embed)
(afbeelding)
Zonde dat het nummer zo abrubt stopt. Is het enige dat de scène van perfectie weerhoudt.
Ook net gezien, fantastische scène inderdaad.
Met nog 3 afleveringen voor de boeg vind ik dit in ieder geval een geweldige serie, blij dat ik me hier aan gewaagd heb.
Roger Thornhill
-
- 6011 messages
- 2445 votes
Ik ben inmiddels halverwege aflevering 4 afgehaakt. Alles ziet er nog steeds geweldig uit, Elliots overdenkingen zijn nog altijd de moeite waard en ik heb nog steeds geen hekel aan Christian Slater, maar het zwaartepunt van het verhaal lijkt steeds meer te verschuiven van de hackpratijken naar Elliots verslaving, en op het moment dat hij zich door een drugspand bewoog vond ik het wel welletjes. Misschien wreekt zich hier ook wel dat de serie vrijwel geheel verstoken is van sympathieke of innemende personages. Hoe dan ook, het volgen van (langdurige) series is toch al niet mijn sterkste kant, en ik had er helaas genoeg van. Jammer van de superbe en zeer intense hoofdrol van Rami Malek.
Zandkuiken
-
- 1743 messages
- 1428 votes
Ook de laatste afleveringen gezien ondertussen. De serie begint wat mij betreft briljant, maar zakt naar het einde toe wel wat in. Het wordt me misschien allemaal wat te groots en dramatisch. Niettemin een serie die als geen ander de tijdsgeest weet vast te grijpen en ik zal Mr. Robot in het tweede seizoen dan ook met zekerheid weer oppikken.
kos
-
- 46685 messages
- 8843 votes
Ik ben ook afgehaakt bij ep. 4. Te vergezochte onzin.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
En de tweede trailer:
Ik begin er ondertussen wel weer zin in te krijgen. Het nieuwe seizoen heeft trouwens twee afleveringen meer dan het vorige seizoen (12 dus), en op 13 juli worden er meteen twee daarvan uitgezonden.
Gh8st
-
- 668 messages
- 2008 votes
Nu Game of Thrones weer is afgelopen, moet ik hier maar weer naar gaan uitkijken
Solis
-
- 86 messages
- 1199 votes
Iemand die de eerste twee afleveringen al gezien heeft? Ik vond ze erg matig eerlijk gezegd..
Majestics
-
- 322 messages
- 43 votes
Ik vond de pilot van seizoen 1 geweldig. Het kwam over als een vrij serieuze thriller/drama met een jaren 90 gritty-gevoel maar daarna kakte het echt behoorlijk in met EvilCorp, die huisgenoot, dat blonde meisje enzo. Ben zelfs na aflevering 9 gestopt omdat ik de behoefte om de laatste aflevering te kijken compleet kwijt was.
Animosh
-
- 4665 messages
- 538 votes
Iemand die de eerste twee afleveringen al gezien heeft? Ik vond ze erg matig eerlijk gezegd..
De innerlijke strijd van Elliot - tussen "hem" en Mr. Robot - interesseert me nog steeds niet zoveel, maar verder vond ik ze zeker niet onaardig. De karakteristieke stijl van de serie blijft erg aangenaam, Rami Malek zet Ellliot weer zeer sterk neer en ik ben erg blij met hoe de gevolgen van de hack worden weergegeven. In plaats van de grote overwinning die het had moeten zijn staat E-Corp nog als een huis, is de afhankelijkheid tov dat bedrijf alleen maar toegenomen en zijn vrijwel alle hoofdpersonages er op achteruit gegaan. Elliot glijdt af in de waanzin, Darlene verlaagt zich tot puberale publiciteitsstunts om de realiteit te ontvluchten dat ze verloren heeft en Angela is een wrak die haar idealen heeft ingeruild voor status. Sterk.
Potentieel is er wat mij betreft dus nog genoeg: de stijl blijft fijn en de thema's zijn boeiend. Ik hoop alleen dat er niet té veel aandacht uitgaat naar Elliot's dissociatieve identiteitsstoornis. Dat kennen we nu wel.
extremezz
-
- 268 messages
- 218 votes
Eerste seizoen gezien en normaal ik geen series zie wegens te langdradig bevalt deze mij wel,hoeveel seizoenen zijn er van mr robot ?Ik hoop geen 6 ofzo maar 3,beter kort en goed dan lang en slecht..