• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.299 votes
Profile

Fear the Walking Dead (AMC)

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Misschien ben ik gewoon een beetje afgestompt, Illum Sphere. En ik vergelijk het (misschien niet helemaal eerlijk) met de spannendste momenten van TWD, waarin ik soms echt dacht 'hoe gaan ze hier uitkomen'... Een zombietje hier en een zombietje daar lijkt dan minder bedreigend, hoewel ze natuurlijk nog niet echt weten hoe gevaarlijk het is en ook nog niet echt bedreven zijn. Cliff Curtis lijkt een grote vent, maar die buurman-walker op afstand houden ging bijna mis. Het voornaamste punt dat ik het nog niet echt spannend vind is echter dat ik nog niet zoveel om de karakters geef.

Waar we ons in TWD vanaf de eerste scéne (voornamelijk) met Rick in de nieuwe realiteit begeven, wordt die aandacht hier uitgesmeerd over een heel (gebroken) gezin, dat ook nog eens van hot naar her gaat in de eerste afleveringen. Nu is dat niet onrealistisch, maar het werkt voor mij althans op dramatisch vlak minder goed, dan de eenvoudigere identificatie van TWD waarin we langzaam leren wat hier speelt, wanneer Rick het leert. Waarbij er af en toe snippets info vrijkomen door een scène van andere mensen van 'De Groep'.

Wat ik graag hierbij had gezien, is toch wat meer realisme. Waarom praten ze niet met elkaar over wat ze weten? Breng elkaar op de hoogte, it might safe your life. 'We don't know how it spreads' zegt Curtis op een gegeven moment, maar niemand denkt eraan om mond en neus te bedekken en heeft geen enkele moeite de 'zieken' aan te raken of net buiten rijkweidte van Su-Su-zombie te gaan staan. Ach waarom niet, misschien kan het wel geen kwaad. I'd be a little more cautious... Waarom staat in vredesnaam de televisie niet aan om erachter te komen wat er in hemelsnaam aan de hand is? Zijn er geen emergency broadcasts, legervoertuigen de rondrijden met 'please stay in your home'? En is zowat die hele keurige suburb vertrokken?

Plots realiseren moeder, junkzoon en dochter zich dat ze eigenlijk toch wel een wapen kunnen gebruiken en junkzoon bedenkt dat de buren een shotgun hebben. Vervolgens gaan ze met zijn drietjes in het donker door de achtertuinen sluipen, tussen allerlei gezichtsveld beperkende obstructies door. Waarom zou je onbewapend door het donker gaan op zoek naar een beter wapen, het is Amerika, pak je baseballbat die je bij je geboorte in de hand geduwd krijgt, of op zijn minst dat enorme mes waar je je steak mee snijdt. Maar ga niet met zijn allen totaal onbewapend het donker in, op zoek naar die shotgun. Breek een stoel of tafel, kun je een flinke haal mee geven. Doe iets. Nu schakel je met een stoelpoot niet direct een walker uit, maar dat weten zij niet. En hij gaat in ieder geval neer, wat je de tijd geeft om weg te rennen.

Ik denk dat ik dan toch wat meer survivalinstinct verwacht, dat 'what could we use as a weapon', zoals je dat in (het verder behoorlijk onvergelijkbare) From Dusk Till Dawn zag. En helaas kwam mijn 'ze laten vast de kogels vallen' praktisch uit, toen dochterlief ze simpelweg vergat (daarvoor waagden jullie net je leven in het donker, schat). Beetje een uitgekauwde manier om de spanning te bevorderen, dat ze daarna in het donker terug moet. Stiekem werkt het wel een beetje, met twee van die onheilspellende knoken onder een openstaan koelastdeur uit, maar origineel is het allerminst.

Ik ben wel benieuwd wat er nu met de drie Latino's gaat gebeuren. Zou die neef hen op komen halen of niet en komen ze de extended family van Cliff Curtis en zijn twee vrouwen dan weer tegen? Krijgen we na een hopelijk korte lijdensweg van die dame wiens voet verpletterd is de culminatie van 'don't be weak' latino papa te zien waarbij hij zijn eigen vrouw Het genadeschot geeft? Of is dat het moment dat hij het toch niet op kan brengen en zijn dochter doet 'what needs to be done'?

Kortom, ik vermaak me vooralsnog wel voldoende om door te kijken, maar ik had op iets meer gehoopt. Ik wilde zien hoe de beschaving in elkaar zou storten, maar we zien een paar mensen die niet weten wat ze moeten doen (en weinig moeite lijken te doen om daar juist achter te proberen te komen), en wat rellen. Op die rellen na en twijfel of de wegen nog vrij zijn, lijkt die stroomuitval de enige crumbling te zijn die ik zo kan bedenken. De allesoverheersende honger naar een antwoord op de vragen 'what the fuck is happening' en 'what should we do and how' is te zwak naar mijn zin. Wat drugs pakken voor junkzoon en naar de woestijn gaan is niet echt een plan lijkt me? Ook mis ik de falende overheid en het leger wel een beetje, al lijken die twee zaken die een beetje aan te orde te komen, met het 'nu komt alles goed' einde van epi 3. Nu hebben we het weer in de hand, our troops are here. Uh-huh!

Ondanks al mijn misschien te kritische gezeur toch wel benieuwd hoe ze dit gaan doen.

mcdaktari

• 7269 messages
  • 0 votes

Ik ben ook nog niet zo enthousiast over deze serie, ik blijf er natuurlijk wel naar kijken (tot dusver) maar ik heb er niet hetzelfde gevoel bij zoals bij Walking Dead. Die serie vond ik vanaf de eerste aflevering goed. Ik heb ook het idee dat er bij Fear the Walking Dead niet zulke goeie special effects gebruikt worden, maar misschien gaat dat verder in de serie nog komen. Nog een paar weken en dan begint het nieuwe seizoen van Walking Dead weer.

martijnk

• 774 messages
  • 310 votes

Ik ben ook totaal niet onder de indruk, vooral bij ep. 3 toen bij de plunderingen ze zo weg konden rijden met de auto van die kapper terwijl alle andere auto's al gesloopt of omver gegooid waren dacht ik echt *zucht* wat een makkelijk plot weer, luie schrijvers denk ik.

Karakters vind ik ook niet zo, die zoon met z'n drugsverslaving is echt irritant. Die dochter voegt ook weinig toe behalve dat ze leuk is om naar te kijken en van de rest ben ik ook niet onder de indruk.

TWD vond ik al niks, behalve seizoen 1 die was briljant, dit nog minder waarschijnlijk. Deze show is echt los zand.

Enige wat ik interessant vindt is dat je ziet hoe de infectie begint, dat is nieuw. Meestal beginnen ze direct in de apocalypse en zijn de meeste mensen al zombies geworden. Ik blijf dus voorlopig wel kijken maar op een laag pitje.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Stukken beter, I'm pleased to say, na mijn lange commentaar hierboven, vorige week. Beste epi tot nu toe. Niet perfect uiteraard zo uit het niets, maar het begint nu ergens op te lijken!

linxde1

• 394 messages
  • 346 votes

Tjonge. Dit neemt een interessante wending. De eerste 3 afeleveringen waren al goed kijkbaar, maar de 4e is de beste tot nu.

martijnk

• 774 messages
  • 310 votes

Het einde van ep. 3 en ook ep 4 zijn echt heel goed. Het lijkt een beetje op een mix tussen de game half-life en de film resident evil. Volgende week ga ik zeker weer kijken!

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Ik heb nu 4 afleveringen gezien maar vind het nog steeds niet echt geweldig.

Weet iemand hoeveel afleveringen dit seizoen heeft?

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Raffael77 wrote:

Weet iemand hoeveel afleveringen dit seizoen heeft?

Jup. Over 8 dagen is het reeds gedaan

Financieel wel iets begrijpelijk, maar toch een beetje lafjes. Wat kun je nou met zes epi's van 40 minuten (AMC noemt dat hour-long, kun je nagaan hoeveel commercials daar)? Maar bij The Walking Dead had het eerste seizoen er ook 6 en het tweede 13 afleveringen. Seizoen 2 van FTWD zou er 15 moeten krijgen...

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

John Milton wrote:

(quote)

Jup. Over 8 dagen is het reeds gedaan

Financieel wel iets begrijpelijk, maar toch een beetje lafjes. Wat kun je nou met zes epi's van 40 minuten (AMC noemt dat hour-long, kun je nagaan hoeveel commercials daar)? Maar bij The Walking Dead had het eerste seizoen er ook 6 en het tweede 13 afleveringen. Seizoen 2 van FTWD zou er 15 moeten krijgen...

Pfff dat is ruk. Tot nu toe vind ik het matige en knullig gedoe. Van die langdradige cliché dingen. Ook een vrij matige cast. De dochter (weet haar naam niet) doet het niet verkeerd maar zij speelt ook in The 100 een goede rol. Ook de zoon (latino) doet het voldoende maar de relatie perikelen zijn zo slecht en alles wordt zo uitgesmeerd.

De serie haalt zelfs het niveau van TWD S2 niet en dat vond ik het slechtste seizoen van TWD.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Tsja, ik kan me er iets bij voorstellen idd, al vond ik de meest recente epi (4) dus wel een fikse vooruitgang. Maar of het beter is dan het slechtste seizoen van TWD (voor mij is dat 4), dat kan ik echt niet zeggen aan de hand van 3 mweh/aardige epi's en een die een stuk meer in zijn mars had. Sowieso vind ik een seizoen van zes epi's een beetje een ouverture als ik eerlijk ben. Dat moeten we niet met stukken langere seizoenen vergelijken. Die zouden in deze analogie meer een symfonie zijn, al gaat die vergelijking misschien wat te ver

Cast vind ik zo slecht niet hoor, Kim Dickens en Cliff Curtis zijn aardig, en die spaanse vent mag ik ook graag zien. Die dochter vind ik voornamelijk een leuke lolita verschijning, maar als actrice niet zo bijzonder.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Als ik dit met S1 moet vergelijken dan is mijn cijfer nu een 4. Curtis vind ik sowieso niks aan. B acteur.

Ik ga deze serie niet meer verder volgen nu ik wet dat er maar 6 afleveringen zijn.

Illum Sphere

• 538 messages
  • 904 votes

[quote]Raffael77 wrote:

(quote)

Dramatiseren is ook een kunst. Het is inderdaad minder dan het eerste seizoen van The Walking Dead, maar het is allesbehalve slechter dan het tweede seizoen van TWD.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Aflevering 5 is voor mij wel de beste tot nu toe. En Alycia Debnam-Carey

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Hmmm nee ik vond vier nog een stukje sterker, al vond ik ook deze wel weer fijner dan 1-3. En ja, dat is een erg leuk Miesje!

Illum Sphere

• 538 messages
  • 904 votes

Tot nu toe is dit de beste aflevering. Het heeft me in ieder geval benieuwd gemaakt naar de seizoensfinale volgende week.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Jellesteeg wrote:

Aflevering 5 is voor mij wel de beste tot nu toe. En Alycia Debnam-Carey

Ze doet het ook goed in The 100.

martijnk

• 774 messages
  • 310 votes

Ep 5 was prima in orde idd. Jammer dat het seizoen volgende week al is afgelopen. 6 afleveringen is wel heel weinig.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Er komt trouwens nog een web serie aan genaamd 'Fear the Walking Dead: Flight 462'. Het bestaat uit 16 delen en volgt dus de passagiers van een vliegtuig die de beginselen van de uitbraak meemaken.

“Fear the Walking Dead: Flight 462” tells the story of a group of passengers aboard a commercial airplane during the earliest moments of the outbreak. Over the course of the series, the plane and the lives of its passengers are put in jeopardy once they discover an infected traveler. The series is written by L. Signorino and Mike Zunic and directed by “Fear” director of photography Michael McDonough.

Chainsaw

• 8845 messages
  • 3576 votes

Niet dat The Walking Dead nu briljant geschreven is, maar dit eerste seizoen van deze spinoff is niet bepaald hoogstaand. Sterker nog, eigenlijk is het best wel prul. Oersaaie en irritante personages, verrekte weinig spanning en een script zo vol met clichés en onlogische momenten, dat je het op een gegeven moment niet zoveel meer boeit. Het script zit te vol met toevalligheden, op een gegeven moment hoef je niets meer te vrezen, want de hoofdpersonages wandelen er toch zonder problemen uit. Er staat in ieder geval niets op het spel, waar TWD dat in het eerste seizoen meteen goed neerzette. Overigens zou het me in het geval van Fear the Walking Dead ook aan m'n reet roesten als er iets met de hoofdpersonages gebeurd, de meeste zijn immers toch levenlozer en onsympathieker dan de zombies.

Jammer, ik hou het maar op The Walking Dead, die zelfs in zijn mindere seizoenen beter is dan dit.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Vind het eigenlijk per aflevering beter worden (heb er nu drie gezien). Je valt wat minder direct met je neus in de zombie-boter, maar dat vind ik hier juist goed aan. Het is wat rustiger, wat meer "thriller" supsense. Hopelijk blijft het zo en vervalt het niet al te snel in een soap (zoals The Walking Dead grotendeels toch aanvoelt).

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

danuz wrote:

Vind het eigenlijk per aflevering beter worden (heb er nu drie gezien). Je valt wat minder direct met je neus in de zombie-boter, maar dat vind ik hier juist goed aan. Het is wat rustiger, wat meer "thriller" supsense. Hopelijk blijft het zo en vervalt het niet al te snel in een soap (zoals The Walking Dead grotendeels toch aanvoelt).

Met dat laatste ben ik het volledig oneens en waar jij dat thriller gehalte vandaag haalt is mij een raadsel.

Nu was ik afgehaakt maar ben toch maar verder gaan kijken en het is vooral in de laatste 2 afleveringen beter geworden maar toch vind ik het middelmatig en niet interessant genoeg ten opzichte van andere series.

We zullen zien waar het heen gaat.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Chainsaw wrote:

Niet dat The Walking Dead nu briljant geschreven is, maar dit eerste seizoen van deze spinoff is niet bepaald hoogstaand. Sterker nog, eigenlijk is het best wel prul. Oersaaie en irritante personages, verrekte weinig spanning en een script zo vol met clichés en onlogische momenten, dat je het op een gegeven moment niet zoveel meer boeit. Het script zit te vol met toevalligheden, op een gegeven moment hoef je niets meer te vrezen, want de hoofdpersonages wandelen er toch zonder problemen uit. Er staat in ieder geval niets op het spel, waar TWD dat in het eerste seizoen meteen goed neerzette. Overigens zou het me in het geval van Fear the Walking Dead ook aan m'n reet roesten als er iets met de hoofdpersonages gebeurd, de meeste zijn immers toch levenlozer en onsympathieker dan de zombies.

Jammer, ik hou het maar op The Walking Dead, die zelfs in zijn mindere seizoenen beter is dan dit.

Hier ben ik het zeker mee eens.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Raffael77 wrote:

(quote)

Met dat laatste ben ik het volledig oneens en waar jij dat thriller gehalte vandaag haalt is mij een raadsel.

Waar (zover ik me herriner) TWD eigenlijk direct een zombiehorror is, weet deze serie de totale destructie nog wat uit te stellen. Wat het voor mij meer suspensefull (ik hang er het woordje "thriller" aan) maakt.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

danuz wrote:

(quote)

Waar (zover ik me herriner) TWD eigenlijk direct een zombiehorror is, weet deze serie de totale destructie nog wat uit te stellen. Wat het voor mij meer suspensefull (ik hang er het woordje "thriller" aan) maakt.

TWD is een drama met zombie elementen. De cast is veel beter en dat zegt genoeg nu S6 eraan komt. Nergens is het niveau treurig laag.

Bij deze serie bouwt het rustiger op maar is het geheel vrij matig uitgewerkt.

Veel plezier ermee.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Raffael77 wrote:

Bij deze serie bouwt het rustiger op maar is het geheel vrij matig uitgewerkt.

Nou, dat dus. Precies dat vind ik fijn aan deze serie. Vrees verder dat het weldra een TWD clone gaat worden, maar dan in een ander klimaat. Maar voor nu is het in ieder geval nog eigen genoeg om mijn interesse te behouden.

Veel plezier ermee.

Nou dankje wel he

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Vond het ook een prima eerst seizoen. Lekker sfeertje met een fijne afsluiter.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

danuz wrote:

(quote)

Nou, dat dus. Precies dat vind ik fijn aan deze serie. Vrees verder dat het weldra een TWD clone gaat worden, maar dan in een ander klimaat. Maar voor nu is het in ieder geval nog eigen genoeg om mijn interesse te behouden.

(quote)

Nou dankje wel he

No thx

Er is voor iedereen wel iets leuk en dat is maar goed ook. Zou vet saai worden als iedereen hetzelfde leuk vindt.

huiguh

• 429 messages
  • 2402 votes

De laatste aflevering van het eerste seizoen maakt veel goed.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Zomenteen met aflevering 4 beginnen. Vind het best een goeie prequel van z'n collega-serie TWK.

brabusRUS

• 1628 messages
  • 2808 votes

Shinobi wrote:

Er komt trouwens nog een web serie aan genaamd 'Fear the Walking Dead: Flight 462'. Het bestaat uit 16 delen en volgt dus de passagiers van een vliegtuig die de beginselen van de uitbraak meemaken.

(quote)

Iemand deze al gezien?

Ik ben onlangs begonnen met het kijken van Fear The Walking Dead. Best wel goed. Zeker nu ik aflevering 4 heb gezien, begint het erg spannend te worden. Ik ben in ieder geval hooked.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.