• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.274 votes
Profile

Fear the Walking Dead (AMC)

Illum Sphere

• 538 messages
  • 904 votes

Er waren wat geruchten, maar het is nu officieel. The Walking Dead krijgt een spin-off die zich afspeelt in Los Angeles. Het eerste seizoen zal zes afleveringen hebben en zal al deze zomer beginnen. Het tweede seizoen staat gepland voor 2016.

Dit is de teaser:

[embed]https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3Fal6iObZBE[/embed]

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ik ga zeker kijken!

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Verschrikkelijke titel.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Ben nogal sceptisch maar eerst zien dan oordelen.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Ga dit zeker een kans geven. Ten eerste omdat het laatste seizoen van The Walking Dead van een hoog niveau was, en ten tweede omdat ik anders zeven maanden zonder Walkers zit (wat best vervelend is).

linxde1

• 394 messages
  • 346 votes

Die andere spinn-off, Better Call Saul, is ook fantastisch! Dus ik geef dit zeker een kans.

MovieMind

• 6943 messages
  • 0 votes

Eerst kijken dan oordelen...

Dat de titel niet erg bijzonder is, wil niet zeggen dat de serie ook zo is.

Ik ga het zeker eens bekijken.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

De trailer is uit. Vind de trailer zelf toch erg veelbelovend. Datum voor de pilot is overigens ook bekend: 23 augustus in Amerika! Fear the Walking Dead | official World Premiere trailer (2015) - YouTube

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Nieuwste poster vind ik persoonlijk ook erg sterk: Pictures & Photos from Fear the Walking Dead (TV Series 2015? ) - IMDb

(sorry voor de link naar de afbeelding, kan helaas geen afbeelding hier plaatsen via de mobiele site)

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Aardige trailer. Ik weet niet of deze serie het niveau gaat halen van TWD omdat de acteur keuze niet echt geweldig is. Komt mij ook een beetje over als tiener serie maar de jongeren zijn niet de slechtste acteurs. Wat mij opvalt dat de trailer scenes bevat die heel veel lijken op The Last Of Us intro.

Rianneke_Dan

• 14194 messages
  • 2563 votes

Ik ga zeker kijken! Trailer was goed, maar ik betwijfel inderdaad ook of het aan het niveau van The Walking Dead gaat tippen. Denk het persoonlijk niet. Maar who cares? I love zombie shows dus ik zit 23 Augustus (of nou ja de 24ste sochtends) gewoon klaar

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Ga het zeker proberen, maar de trailer ziet er wel redelijk tweederangs uit..

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Pilot

Met redelijk hoge verwachtingen heb ik uitgekeken naar deze serie. Die hoge verwachtingen kreeg ik door het enorm sterke vijfde seizoen van TWD, en door de leuke trailer. S01E01 heeft niet helemaal aan die verwachtingen voldaan. Mijn eigen schuld? Ik gok van wel.

Het acteerwerk is op een redelijk niveau. Wel irriteer ik me verschrikkelijk aan Kim Dickens, in de serie bekend als Madison Clark. Het hysterische geschreeuw is niet om aan te horen, en dat terwijl ik d'r in House of Cards erg goed vond spelen. Het verhaal zelf is natuurlijk hoe men het kan verwachten: de eerste zombies komen 'tot leven', en de paniek is nog niet al te groot. Wat moeilijk is, is om de kijker geboeid en tevens gespannen naar de zombies te laten kijken. Dit omdat eenieder al heel wat gewend is van TWD. En juist dat hebben ze in de pilot best goed weten te doen naar mijn mening.

Al met al krijgt de pilot van mij een kleine 7. Als het niveau nog wat omhoog gaat is dat prettig, maar het is geen must. Ik blijf toch wel kijken, nooit een zombie teveel voor mij.

martijnk

• 774 messages
  • 310 votes

Ik keek juist met hele lage verwachtingen uit naar deze serie. Ik ben eind seizoen 3 gestopt met de Walking Dead omdat het gewoon lachwekkend werd, het script, de acteurs, alles eigenlijk.

Maar ik ben onder de indruk van deze pilot! Heerlijk onderhuidse spanning en keek snel weg ik kan al niet wachten op de 2e!

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

In seizoen 5 werd TWD volgens velen hier (mezelf incluis) weer de moeite waard, martijnk.

Ik zag FTWD ook met getemperde verwachtingen tegemoet, mede uit zelfbescherming, en daar voldeed het zeker wel aan. In tegenstelling tot Jelle hierboven vind ik Kim Dickens een van de meest onderschatte tv-actrices die er is, en die we eigenlijk te weinig in films zien. Gone Girl liet duidelijk zien wat ze in haar mars heeft, maar ook in Deadwood (en in mindere mate Sons of Anarchy) vond ik haar een zeer prettige aanwezigheid. Cliff Curtis is eigenlijk ook altijd meer dan degelijk. Dat Schreeuwen hier kan ik me eigenlijk helemaal niet herinneren, trouwens.

Ik had van de pilot overigens verwacht dat er niet heel veel zou gebeuren, je wilt natuurlijk eerst laten zien hoe het voor de karakters was before all hell broke loose. Er zaten een aantal niet zo heel realistische dialogen in, maar ik vond het op andere momenten weer lekker strak geregisseerd en gemonteerd. Onder het kopje 'jammer, maar begrijpelijk' valt dat het gezin dat we leren kennen duidelijk weer een verstoorde dynamiek heeft, en die jongen behoorlijke issues. Een uitgelezen kans om als gezin de band te verstevigen, want niets zorgt voor good old family bonding als een zombie-apocalyps. En die jongen kan natuurlijk afkicken en zijn leiderschapskwaliteiten ontdekken. Maar misschien valt het mee...

Ik ben niét teleurgesteld in elk geval, al haalt het het niveau van TWD pilot zeker niet. Hoe goed de show zelf word ga ik in elk geval wel zien.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Nou, na deze toch best positieve besprekingen ga ik me ook is wagen aan de pilot

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

Aardige pilot, niet racistisch bedoeld maar wel jammer dat er bijna alleen maar Zuid-Amerikaanse en Afro Amerikaanse types de hoofdrollen spelen. Wie weet veranderd dat nog naarmate de serie vordert. Ik blijf hem voorlopig nog wel even volgen maar ben niet zo enthousiast als bij The Walking Dead pilot.

jacobine_rodijk

• 2806 messages
  • 9511 votes

Spartaan1986 wrote:

niet racistisch bedoeld maar wel jammer dat er bijna alleen maar Zuid-Amerikaanse en Afro Amerikaanse types de hoofdrollen spelen.

Niet racistisch bedoeld, maar verder niets aan toe te voegen waarom?

freek_93

• 668 messages
  • 1666 votes

Eerste twee afleveringen nu gezien. Kijk nu eigenlijk al uit naar de aflevering van volgende week. Ben benieuwd hoe dit verhaal af loopt. Hoe de zombies ontstaan in de grote stad is vet gemaakt. In TWD kreeg je hier niets tot weinig van mee en dit is daar tot nu toe helemaal op gefocust. Ik vind het vet!

Als TWD kijker weet je al wat er gaat gebeuren en wat het is waar de personages nu bang voor zijn, het zogenaamde virus. Je weet al wat dit doet. Toch weet FTWD de spanning er in te houden. Knap gedaan.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Het is inderdaad erg knap hoe ze de spanning er in weten te houden. Tweede aflevering vond ik tevens ook een stuk boeiender/leuker dan de eerste.

Spartaan1986 wrote:

niet racistisch bedoeld maar wel jammer dat er bijna alleen maar Zuid-Amerikaanse en Afro Amerikaanse types de hoofdrollen spelen.

Ja heel vreemd dat er in LA veel latino's en Afro-Amerikanen zijn.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Jellesteeg wrote:

Het is inderdaad erg knap hoe ze de spanning er in weten te houden. Tweede aflevering vond ik tevens ook een stuk boeiender/leuker dan de eerste.

De tweede aflevering is zeker beter maar spannend vind ik het niet. Eerder traag kwa opbouw. Zou me niets verbazen dat we pas tegen het einde van het seizoen moeten wachten tot de volledige uitbraak.

Ik vind dat de geïnfecteerde mensen matig eruit zien.

We zullen zien hoe het verder gaat.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

tot nu toe (epi 3) ben ik niet onder de indruk. Echt slecht is het ook niet, maar heel denderend is het allemaal niet. Dat zijn truck in al dat rellen nog heel is bijvoorbeeld, of dat ze niet wat meer communiceren met elkaar over wat ze zien komt op mij niet zo heel realistisch over. En ja ik wil wat realisme in mijn zombie-apocalypse, Gdmmt!

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

John Milton wrote:
tot nu toe (epi 3) ben ik niet onder de indruk. Echt slecht is het ook niet, maar heel denderend is het allemaal niet. Dat zijn truck in al dat rellen nog heel is bijvoorbeeld, of dat ze niet wat meer communiceren met elkaar over wat ze zien komt op mij niet zo heel realistisch over. En ja ik wil wat realisme in mijn zombie-apocalypse, Gdmmt!

Ik heb aflevering 3 nog niet gezien maar er zitten al clichés in vanaf het begin. Ook de geïnfecteerde vind ik er belachelijk slecht uitzien. Snap eigenlijk ook niet waarom de makers zijn door gegaan met nog een zombie serie.

Veel elementen die je in deze serie ziet zijn eerder gedaan in veel films en ook veel beter.

Maar ik kijk aflevering 3&4 nog en dan weet ik wel of het een blijvertje is.

mcdaktari

• 7269 messages
  • 0 votes

Ik hoor nu pas van deze spinn-off en aangezien ik Walking Dead een geweldig goeie serie vind , moet ik deze natuurlijk ook gaan zien.

Illum Sphere

• 538 messages
  • 904 votes

Qua suspense zit het wel goed bij deze serie, iets dat tegenwoordig vreemd is bij de grote broer (TWD).

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Illum Sphere wrote:

Qua suspense zit het wel goed bij deze serie, iets dat tegenwoordig vreemd is bij de grote broer (TWD).

Echt? ik heb dat dus niet zo ervaren (dat dit meer suspense zou hebben), eerder het tegenovergestelde. Welke scènes moet ik dan aan denken?

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Je kan wel mooie woorden gebruiken maar ik vind de serie helemaal niet spannend. Zelfs tenenkrommend soms door de clichés en matig acteerwerk. Daarnaast is TWD een drama dus minder spannend.

Illum Sphere

• 538 messages
  • 904 votes

John Milton wrote:

(quote)
Echt? ik heb dat dus niet zo ervaren (dat dit meer suspense zou hebben), eerder het tegenovergestelde. Welke scènes moet ik dan aan denken?

De scene in de school waar Madison en Tobias naar pillen en voedsel zoeken, Travis die met zijn gezin en het Zuid-Amerikaans naar zijn voertuig gaan, de momenten met Madison en haar zin in huis, Alicia die terug naar het huis van de buren gaat om kogels en dan even vast zit in de tuin. Vier scenes die ik toch wel spannend vond.

Raffael77 wrote:

Je kan wel mooie woorden gebruiken maar ik vind de serie helemaal niet spannend. Zelfs tenenkrommend soms door de clichés en matig acteerwerk. Daarnaast is TWD een drama dus minder spannend.

Sinds wanneer kunnen drama's niet spannend zijn?

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Ik moet zeggen dat het met de aflevering beter wordt, al moet je uiteraard wel rekening houden met de trage pacing. Maar hetgeen wat je ervoor terug krijgt is best nice. Met name de start van de uitbraak en dat mensen niet zo goed weten wat ze ermee aan moeten.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.