- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Better Call Saul
Better Call Saul
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Aflevering 1 gezien en genoten. Ik heb even gewacht tot het hele seizoen klaar was voor ik ging kijken.
Saul was in BB wel oke, maar niet echt een personage waar ik veel mee had, maar ik verwacht dat hij toch wel het charisma heeft voor een eigen serie. Vond zijn kansloze gedrag ieder geval erg leuk. En ook erg tof om oude BB personages hier aan te trekken. Het doet me een tikje met weemoed terugdenken aan de tijd toen BB nog liep.
Zandkuiken
-
- 1743 messages
- 1428 votes
Het doet me een tikje met weemoed terugdenken aan de tijd toen BB nog liep.
Die lang vervlogen tijd eind 2013 
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Hehe. Zo kort geleden nog maar hé. Maar ik mis de serie. Al zijn ze wel mooi op hun hoogtepunt gestopt.
Illum Sphere
-
- 538 messages
- 904 votes
Ik ben inmiddels bij aflevering twee en heb momenten het gevoel dat ik naar Breaking Bad zit te kijken. Uiteraard niet negatief bedoeld.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik heb Better Call Saul nu volledig gezien. Overall valt het me toch wel wat tegen. De start is fantastisch, maar na een paar afleveringen kakte het serieus in. En dan ga ik toch weer vergelijken met de grote broer Breaking Bad en constateer ik dat BCS op geen enkel vlak ook maar in de buurt van die serie komt. Saul is ook geen Walter White, dat is duidelijk. Maar toch was BCS vermakelijk genoeg om het tweede seizoen ook te gaan volgen. De koning van Better Call Saul is trouwens niet Saul, maar Mike Ehrmantraut
Net als in BB een fenomenale toffe rol.
En apart trouwens, zie je plots ''Trevor'' en ''Lester'' uit GTA V voorbij komen in 1 van de laatste afleveringen 
merijn82
-
- 1931 messages
- 460 votes
En vergelijk je het dan met het eerste seizoen van BB, of meer met hoe die serie eindigde? Ik heb hier op de één of andere manier helemaal geen zin in, maar weet toch dat ik het vroeg of laat ga proberen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
En vergelijk je het dan met het eerste seizoen van BB, of meer met hoe die serie eindigde? Ik heb hier op de één of andere manier helemaal geen zin in, maar weet toch dat ik het vroeg of laat ga proberen.
Tsja, moeilijke vraag. BB was inderdaad ook niet zo geniaal als later in de serie tijdens de eerste 2 seizoenen. Maar ik vergelijk BCS met BB in het algemeen, dat gewoon op alle vlakken beter in elkaar stak; interessantere personages en plotwendingen voorop.
BCS is overigens wel een prima serie hoor, zeker als je BB graag keek.
bobbee
-
- 132 messages
- 45 votes
Dit is toch wel de tegenvaller van het afgelopen seizoen. Jammer, de combinatie van humor en spanning die BB had, ontbreekt. Het is vooral erg melig. Saul is te licht om te boeien, ik denk dat het vooral de acteur is, die een nogal eendimensinale uitstraling heeft. Nee, dan de aflevering waarin Mike laat zienhoe je acteert. DE beste aflevering en het nodigde uit tot verder kijken. Maar het blijft kwakkelen. Jammer. Gemiste kans.
AC1
-
- 5775 messages
- 909 votes
Ik had er misschien meer verwacht maar er zitten toch een aantal prachtige momenten en karakters in die de serie de moeite waard maken (zoals de scene waar de rotbaas van Jimmy, die net zijn diploma heeft behaald, zegt dat hij niet van plan is om hem aan te werven als advocaat - we horen evenwel geen dialogen, alleen maar het geluid van een kopieermachine - beste film of TV moment van het jaar voor mij). Jawel, ik gaf om Slippen' Jimmy ... en dat is toch weer een knappe prestatie. Geen Breaking Bad (deze serie is meer lieflelijk) maar ik kijk toch uit naar seizoen twee.
donmarko22
-
- 84 messages
- 117 votes
Leuk tussendoortje, maar echt een hoogstaand niveau haalt het nooit.
Ik hoorde laatst van een collega dat er ook een serie komt over Gustavo.
Kan iemand dat bevestigen?
Flavio
-
- 4893 messages
- 5223 votes
Niet echt bijzonder, deze prequel over Saul Goodman. Vergelijking met Breaking Bad loopt mank, dat is verder ook niet zo´n probleem, maar het is gewoon weinig interessant. De verschillende verhaallijnen met Chuck, met HH&M, het echtpaar- het deed me allemaal niet zoveel (de zijplot met Mike uitgezonderd). Saul/ Jimmy zelf is als karakter ook niet dermate boeiend dat hij de serie kan dragen. Heb nog een paar afleveringen te gaan maar het zou me verbazen als ik straks mn mening moet bijstellen.
Gijs2
-
- 141 messages
- 0 votes
Persoonlijk geniet ik de laatste jaren nog het meest van de TV series en niet meer van de bios. Op één of andere manier loop ik steeds weer tegen een teleurstelling aan, in de bios. Uitzonderingen daargelaten.
Breaking bad was de beste serie die ik tot dusver heb gezien. Ik kan er kort of lang over praten, maar dit is gewoon zo. Wat de serie zo sterk maakte is de karakterontwikkelingen en de dialogen. Het nam hier ook uitgebreid de tijd voor. Daarnaast was de locatie van de serie fantastisch. Ook zaten er easter eggs in die gewoon briljant zijn.
Better call saul heeft diezelfde locatie, en bepaalde shots, zoals het kopieerapparaat maar ook shots van de bubbels van het waterapparaat, zijn bewust traag en zeer interessant. Qua camerawerk en dialogen is het uniek. Gelukkig richt de serie zich opnieuw op de karakterontwikkeling en is het gelukkig nog te vroeg om te zeggen welke richting de serie opgaat. Ook zitten er in deze serie enorme geniale momenten en easter eggs ( zoek maar eens op youtube). Bepaalde kleuren spelen een grote rol en de hoed van Walter is soms in beeld verborgen, zonder dat je dit de eerste keer ziet..
Kortom kijkers die het zat zijn, zoals ik, om steeds naar die domme spelletjesprogramma's te kijken of hersenloze rtl7 films te zien en echt gaan voor een ongekend diepgaand verhaal, zijn series als breaking bad en better call saul echt geschikt. En wat mij betreft zijn het de beste series die er de laatste 20 jaar op tv zijn verschenen.
Noud
-
- 544 messages
- 1156 votes
Better call Saul is langdradig, saaie en onintressante dialogen. Lange shots die niets toevoegen. Slecht gespeeld. Geen aanrader
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Better Call Saul in februari terug op televisie | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Vanaf 15 februari begint seizoen 2.
Ik hoop dat het een stuk vlotter wordt. En hopelijk meer referenties naar Breaking Bad.
Seizoen 1 begon leuk, maar werd toch wel behoorlijk langdradig en saai.
Bélon
-
- 1795 messages
- 0 votes
En we zijn langzaam weer begonnen aan seizoen 2. Het mooie van "het concept TV serie" is dat men -in theorie- lekker de tijd kan nemen voor scenes en karakteruitdieping. Deze serie en een serie als Fargo brengen die theorie in de praktijk.
Ik vond de scene tussen Saul, Kim en de aandelenverkoper in de prijzige tequilabar alvast weer hilarisch 
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Hmm, weinig ontwikkelingen in de major case in de eerste twee afleveringen. Vooral een 'scammetje' hier en een 'scammetje' daar. Blijft wel prettig wegkijken.
martijnk
-
- 774 messages
- 310 votes
Het kijkt heerlijk weg moet ik toegeven, de 45 minuten vliegen om en toch gebeurt er niet zo heel veel. Beter dan S1 tot nu toe.
Testa-Rossa
-
- 422 messages
- 133 votes
Ik vond de scene tussen Saul, Kim en de aandelenverkoper in de prijzige tequilabar alvast weer hilarisch
Die aandelenverkoper is trouwens Ken, in Breaking Bad fakkelt Walt op een gegeven moment zijn BMW cabrio af door een natte raamwisser tussen de accupolen te leggen.
Bottleneck
-
- 8233 messages
- 2117 votes
Die aandelenverkoper is trouwens Ken, in Breaking Bad fakkelt Walt op een gegeven moment zijn BMW cabrio af door een natte raamwisser tussen de accupolen te leggen.
Haha ja dacht al, vond het te toevallig dat hij Ken heet net als in Breaking Bad.. "KEN WINS".
Ben zojuist begonnen met S2. Vind het eerste seizoen wel oké, niet hoogdravend anders had ik wel reikhalzend naar S2 uitgekeken en er nog veel van onthouden, maar het is vermakelijk genoeg. Ook een paar mooie dingen gezien/gehoord zoals de openingsscène van een van de afleveringen met het nummer Boulevard of Broken Dreams.
Met dezelfde bedenker en een groot deel van dezelfde editors en productiemaatschappij als BB heeft het er natuurlijk gelijkenissen mee (met name beeld en geluid) maar het gevoel van 'been there, saw that' overheerst dan toch wel. Komt vooral omdat het te klein is dat één personage de serie nagenoeg alleen moet dragen. Kan Jimmy zelf niets aan doen, hij is op zich wel boeiend, maar de andere verhaallijntjes zijn te mager om het tot een groots en echt meeslepend geheel te maken.
Bélon
-
- 1795 messages
- 0 votes
Vergeet Ehrmantraut (Jonathan Banks) niet, die krijgt een steeds prominentere rol (check aflevering 4): "Looks like a hernia with a scope on it" 
linxde1
-
- 394 messages
- 346 votes
Vergeet Ehrmantraut (Jonathan Banks) niet, die krijgt een steeds prominentere rol (check aflevering 4): "Looks like a hernia with a scope on it"
Ja, prachtig. Net als "Is that all you got?" Die zin stelt niet veel voor, maar een Ehrmantraut die dat tegen Tuco zegt is hilarisch.
Echt leuke dingen bevat deze serie, zoals de "lie detector" van Tuco.

Ik vindt de broer Chuck ook erg goed spelen. Die kan van een zielepiet veranderen in een werkelijk ijskoude vent.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Er gebeurd nu wel heel erg weinig. Leuke hintjes voor volgende afleveringen, maar zo'n opbouw naar een climax in de laatste 2 afleveringen hoeft van mij niet zo. Liever gedurende het gehele seizoen wat meet vlam in de pan.
Montorsi
-
- 9715 messages
- 2374 votes
dat reclamefilmpje is toch wel een hoogtepuntje hoor.
morris_rednalooz
-
- 123 messages
- 814 votes
Er gebeurd nu wel heel erg weinig. Leuke hintjes voor volgende afleveringen, maar zo'n opbouw naar een climax in de laatste 2 afleveringen hoeft van mij niet zo. Liever gedurende het gehele seizoen wat meet vlam in de pan.
Heerlijk juist, die trage opbouw. Geleend van Breaking Bad, waar een opeenstapeling van gebeurtenissen meestal ook pas explodeerde aan het eind van het seizoen.
Bélon
-
- 1795 messages
- 0 votes
Mooie cliffhanger naar de laatste aflevering van dit seizoen.
Dit seizoen want er komt een derde
eppo349
-
- 874 messages
- 4062 votes
Stiekem vind ik deze show beter dan Breaking Bad. Het kabbelt op een zeer boeiende manier voort, maar ook door Bob Odenkirk...
martijnk
-
- 774 messages
- 310 votes
Stiekem vind ik deze show beter dan Breaking Bad. Het kabbelt op een zeer boeiende manier voort, maar ook door Bob Odenkirk...
Ik vond Breaking Bad helemaal niks, ik vond Saul irritant in BB maar deze show vind ik echt super
Vooral S2 is een stuk beter dan het eerste tot nog toe.
En het belangrijkste, deze show heeft geen Skyler 
Teunnis
-
- 769 messages
- 519 votes
Dat is inderdaad een groot pluspunt. Ook hier bevalt het tweede seizoen enorm. Het eerste was al erg fijn, maar had nog niet de magie van Breaking Bad. Nu begint het toch langzaam te komen.
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Knap gedaan hoor van Vince Gilligan, een Breaking bad spin-off maken zonder het er op willen laten lijken. Show kent een eigen smoel en dynamiek. Voor aanvang was ik sceptisch, maar na bijna 2 seizoenen blijkt dit toch een heel aardige serie en is Jimmy een personage waar ik wel symphatie voor heb gekregen.