- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Blacklist (NBC)
The Blacklist (NBC)
gillie24
-
- 2637 messages
- 1735 votes
http://images.tvrage.com/shows/36/35048.jpg
For decades, ex-government agent Raymond “Red” Reddington has been one of the FBI’s Most Wanted fugitives. Brokering shadowy deals for criminals across the globe, Red was known by many as “The Concierge of Crime.” Now, he’s mysteriously surrendered to the FBI with an explosive offer: He will help catch a long-thought-dead terrorist, Ranko Zamani, under the condition that he speaks only to Elizabeth “Liz” Keen, an FBI profiler fresh out of Quantico. For Liz, it’s going to be one hell of a first day on the job. What follows is a twisting series of events as the race to stop a terrorist begins. What are Red’s true intentions? Why has he chosen Liz, a woman with whom he seemingly has no connection? Does Liz have secrets of her own? Zamani is only the first of many on a list that Red has compiled over the years: a “blacklist” of politicians, mobsters, spies and international terrorists. He will help catch them all… with the caveat that Liz continues to work as his partner. Red will teach Liz to think like a criminal and “see the bigger picture”… whether she wants to or not.
Boeiende pilot! Serie met veel potentie. James 'Alan Shore' Spader en de mooie Megan Boone vormen een prima duo. Blijf ik zeker volgen.
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Pilot was best aardig. Geen hoogvlieger, maar ga het zeker nog een paar afleveringen de kans geven.
Mythikal
-
- 125 messages
- 850 votes
Geweldige TV serie! Pas ontdekt en zojuist alle afleveringen die zijn uitgezonden in een rits afgekeken en nou zit ik met smart te wachten op de volgende. Zeker een aanrader! 
Roel-
-
- 1978 messages
- 584 votes
Geweldige TV serie! Pas ontdekt en zojuist alle afleveringen die zijn uitgezonden in een rits afgekeken en nou zit ik met smart te wachten op de volgende. Zeker een aanrader!
Is er nog steeds per aflevering een nieuwe 'vijand' of smeren ze het tegenwoordig (al) uit over meerdere afleveringen?
Mythikal
-
- 125 messages
- 850 votes
Is er nog steeds per aflevering een nieuwe 'vijand' of smeren ze het tegenwoordig (al) uit over meerdere afleveringen?
Per aflevering een nieuwe vijand en in de twee laatst uitgezonden afleveringen (S01E9 en S01E10) is er een vijand over deze twee afleveringen uitgesmeerd. En er gebeurt uiteraard nog heel wat meer dat je niet mag missen
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3417 votes
Ik heb gisteren episode 4 gezien (uitgesteld weliswaar
) en de serie moet het vooral hebben van James Spader. Hij zit zeer goed in zijn rol. Zijn personage is ook intrigerend doordat vele vragen nog niet zijn beantwoordt. Vooral de vraag wat de twee partners verbindt, is fascinerend.
De relatie tussen 'Red' en Keen zal nog verder evolueren en de vraag is in welk opzicht. Zal ze gevoelens voor hem krijgen, zijn ze familiaal gerelateerd...? Vragen die je langs de ene kant wel opgelost wil zien, maar die langs de andere kant het mysterie van het geheel mooi in leven houdt.
Ook de (totnogtoe) onbekende actrice Megan Boone levert goed werk, al zal ze niet meteen tippen aan haar sterke tegenspeler.
Prima serie, zal nooit mijn meest favoriete zijn, maar ik blijf uitkijken naar de volgende aflevering.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Kan me niet boeien. Spader was als Alan Shore erg goed, maar is hier niet goed genoeg om een serie te dragen. The Blacklist heeft een beetje, of een beetje veel, een Silence of the Lambs smaakje met weinig originele(re) elementen. Na 2 afleveringen voelt het voorspelbaar en episodic aan. Geen enkel personage kan me ook maar een beetje interesseren, de mooie Megan Boone is geen uitzondering.
Gaat, denk ik, geen vervolg krijgen.
86jr86
-
- 1 messages
- 6 votes
@Nicholas .... Je hebt meegekregen dat ie in Amerika zo beetje alle kijkcijfer records heeft gebroken!
Overigens is er al een 2e seizoen aangekondigd van 22 afleveringen!
Geweldig serie btw....!!
caelers8
-
- 83 messages
- 178 votes
James Spader maakt voor mij de hele serie goed. Moet wel zeggen dat zijn tegenspeelster een waardeloze actrice is, en de serie weinig diepgang heeft.
Rinky
-
- 37 messages
- 138 votes
Inmiddels heb ik 7 afleveringen gezien van seizoen 1 en tot nu toe ben ik gematigd positief.
Het idee en verhaal is tot nu toe redelijk verfrissend. Wel vraag ik me af hoe lang een dergelijke formule stand houd. Vanuit dat oogpunt ben ik dan ook erg benieuwd welke richtingen de verhaallijn met Tom Keen op gaat.
Zoals hierboven ook al beschreven staat, James Spader draagt tot nu toe vrijwel in z'n eentje de serie. Megan Boone is erg leuk om naar te kijken maar ik ben nog niet echt onder de indruk van haar rol als agente.
maroccancasanova
-
- 49 messages
- 236 votes
Ik ben inmiddels bij aflevering 18 en het is niet normaal.. Tom Keen..
Ik raad jullie aan door te kijken het word spannend vanaf aflevering 8..
scooter1958
-
- 1 messages
- 0 votes
Ik vind het een schitterende serie heb alle afleveringen gezien en het blijft spannend tot het einde
Dying Rose
-
- 1315 messages
- 3417 votes
Goh, de laatste afleveringen vind ik toch minder. Ik weet niet of ik aan seizoen 2 geraak, dan moeten the creators serieus gas bijgeven. Boone speelt nog altijd slecht en kan niet overtuigend overkomen. Jammer voor haar dat haar snoetje het op z'n eentje niet redt. De troef die de serie heeft, ligt nog steeds aan het adres van Spader en zelfs hij begint te irriteren. De dialogen tussen de twee zijn zo uitgemolken en de tranen en sneren naar Reddington toe, veranderen niks aan de relatie tussen de twee. Het aantrekken en afstoten tussen de twee boeit gewoon niet. Die troef heeft pakweg The Following (Purefoy en Bacon) wél.
Ook Tom Keen - ik bedoel Ryan Eggold - wie?! - had het niet in zich om de serie een andere wending te geven.
Meer van hetzelfde, dat alleen lijkt The Blacklist te kunnen bieden.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ben er in een week of 2 doorheen geraasd. De serie begint wat rommelig, maar al snel is de rode draad zichtbaar en wordt het vrij intensief en boeiend, vooral door de chemie tussen Reddington en agent Keen. Sowieso wordt de serie erg door James Spaders rol als Reddington gedragen. Hij is sluw, enorm slim, keihard en charmant. Ik hou altijd van dit soort rollen, van die figuren die alle anderen constant een stap voor zijn. Al is het best goed dat hij later ook zwaktes blijkt te hebben.
Iedere aflevering kent op zich een los plot terwijl een doorlopend verhaal over alles heen gaat. Het tempo ligt hoog, de actie is vrij goed en best bruut en de spanning is regelmatig erg aanwezig. Dat het allemaal vrij ongeloofwaardig is, daar prik ik wel doorheen. Net als dat lang niet elke aflevering van grote kwaliteit is. Ik kijk uit naar het vervolg van seizoen 2 binnenkort.
Decec
-
- 6741 messages
- 8581 votes
Ik vind toch spannend, tot aflevering 5, nu kijk ik nog deel 6.
Mooi 4K via Netflix. Schitterend kwaliteit.
The main man!!
-
- 305 messages
- 210 votes
Leuke serie, en over die 4k ; jammer dat de programma's in 4 k bijna nergens worden aangeboden, dus voor mij is het onzin om zo'n 4k TV te kopen, alleen via je PC heb je er nu momenteel iets aan, voor de rest heb je er bijna geen aanbod in, dus heb je er ook niks aan!!
Decec
-
- 6741 messages
- 8581 votes
Er komt wel na herfst 2015 met 4K blue ray speler, dus heb je wel aan!!!! @The main man!!
The main man!!
-
- 305 messages
- 210 votes
Dat is goed nieuws Decec, en jij hebt gelijk ;want dan heb je er wel degelijk iets aan, eindelijk dan!! Ik vond wel dat het best lang geduurd heeft, maar beter laat dan nooit,toch?
Decec
-
- 6741 messages
- 8581 votes
Zeker het gaat wel door 4K blu ray speler. Daarom heb ik geen spijt van voor TV 4K.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Alle eerste en tweede seizoen gekeken, erg gave serie en een zeer sterke James Spader als Raymond (Red) Reddington. Dat btw een hele gave personage is. Op naar 3 
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Best aardige pilot. Denk dat ik hier zo af en toe weleens een epje van meepik.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Tot einde seizoen 2 gezien. Binnenkort 3 op de voet volgen, start begin oktober in de VS. Met name vanwege Spader blijft de serie meer dan de moeite waard, maar de plotontwikkeling vind ik ook wel interessant. Helaas wel een paar mindere episodes tussendoor (s02e05 was een dieptepunt), maar dat neem ik op de koop toe.
Materny
-
- 10188 messages
- 1026 votes
Vandaag begonnen met de pilot, inmiddels al bij episode vier aangekomen. Het kijkt prima weg al ontbeert het vrijwel iedere vorm van geloofwaardigheid. Maar het is vermakelijke kost waarbij Spader, en alleen Spader, ervoor zorgt dat het hele gebeuren naar een hoger plan getild wordt dan de standaard actie serie.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Vandaag begonnen met de pilot, inmiddels al bij episode vier aangekomen. Het kijkt prima weg al ontbeert het vrijwel iedere vorm van geloofwaardigheid. Maar het is vermakelijke kost waarbij Spader, en alleen Spader, ervoor zorgt dat het hele gebeuren naar een hoger plan getild wordt dan de standaard actie serie.
Wat je zegt ja. Niet zo geloofwaardig, ook niet briljant geschreven, maar dankzij Spader en de best toffe actie is dit een lekkere serie. Seizoen 3 loopt momenteel in Amerika, heb de 2 afleveringen ook al gezien. Het is nog steeds vermakelijke onzin. Blijven kijken dus.
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
De rek Is er nog niet uit wat mij betreft. Met Spader in bloedvorm is seizoen 3 aangevangen. Plot weinig vermakelijk maar erg amusant en tevens van een zeer acceptabel niveau. Net aflevering 2 gezien en die vond ik zelfs erg sterk.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Sterke midseason cliffhanger. Benieuwd welke draai ze nu weer aan het verhaal gaan geven.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
tbouwh
-
- 5809 messages
- 5400 votes
Fijn! al denk ik toch ook dat de rek er daarna wel een beetje uit is op het huidige concept. Maargoed, wellicht verrast NBC
Voorlopig is het afwachten voor de hervatting van seizoen 3, half januari