• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.980 votes
Profile

Rectify (Sundance Channel)

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Inland Rabbit wrote:

S3 terug gedrongen van een 10 episode order naar 6

Meen je niet! Wat mij betreft is dat helemaal geen goeie zaak! Alsof een lang seizoen niet minstens net zo goed kan zijn als een kort seizoen. Ik ben juist eerder geneigd dit als een zwaktebod te zien. Raken de makers hun inspiratie nu al kwijt ofzo?

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Eens met IR, hele goede zaak dat McKinnon kwaliteit boven kwantiteit plaatst. Ook heeft ie al een 6 en 10 episode seizoen achter de rug, het eerste is 'm duidelijk beter bevallen en quality agrees with him. Heeft verder niets met gebrek aan inspiratie te maken, maar meer met tijd (vandaar de snelle renewal).

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

Ook heeft ie al een 6 en 10 episode seizoen achter de rug, het eerste is 'm duidelijk beter bevallen en quality agrees with him.

Dat zijn de critici niet met je eens: Rectify: Season 3 - Rotten Tomatoes - rottentomatoes.com. En ik ook niet denk ik.

Heeft verder niets met gebrek aan inspiratie te maken, maar meer met tijd (vandaar de snelle renewal).
Wanneer zou dat vierde seizoen uitgezonden moeten worden dan? Want het is alweer bijna een jaar geleden dat de laatste aflvering van seizoen twee werd uitgezonden.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Een seizoen hoeft voor mij geen 20 afleveringen te hebben maar de overstap van 10 naar 6 vind ik wel vreemd. Het tweede seizoen was gewoon heel goed net als het eerste. Waarom ze terug naar zes afleveringen gaan is mij echt een raadsel.

Krijg wel het idee nu dat ze de boel gaan opsplitsen net als bij Hell On Wheels. Ze willen een passend einde maar niet te lang of te kort.

Als ze naar 6 afleveringen gaan kunnen ze bijvoorbeeld bij seizoen 4 er een einde aan maken zonder dat het langdradig wordt.

Zouden ze nu 10 afleveringen doen dan wordt het laatste seizoen waarschijnlijk te lang wat ze kwa script niet redden.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Heerlijke eerste twee aflveringen van het eerste seizoen. Dat heerlijke slowburn tempo, die heerlijke Georgian atmosphere, de tour-de-force performances van de hele cast. Spencer is duidelijk mijn favoriet, en want is zij en haar personage toch enorm goed geschreven. Ik ben nu al weer een emotional mess, wat een prachtige tragische menselijke serie. Op het eind van de rit moet dit 'e'en van de - of misschien wel DE - beste serie ooit zijn.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Wat een geweldige eerste aflevering van seizoen 3. De sfeer is dodelijker dan voorheen. Wat een haat.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Genoeg richting en verbitterde emotie in de eerste 2 afleveringen van seizoen 3, maar ik vond vooral aflevering 1 wat snel/gehaast. Ook een kritiek die ik begin seizoen 2 uitte, dat komt later wel weer goed, zo blijkt, Vooral goeie rollen van Clemens en Spencer, maar Crawford deed er een schepje bovenop, zo lijkt: een aantal Teddy scenes waren erg beklemmend, vooral in aflevering 2.

In ieder geval blij dat de serie terug is. Toch uniek in zijn soort.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Nog zo'n fantastisch shot:

http://i.imgur.com/MQSXniY.png

Erg sterk gebruik van muziek ook in Girl Jesus.

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Ha, dat shot zocht ik eigenlijk. Al is het misschien een spoiler voor mensen die al bezig zijn?

Audivisueel lijkt het thematisch gezien ook direct in verband te staan met Holden's emoties. Dit was altijd al, maar in dit seizoen lijkt het sterker, zeker ook gekoppeld aan de cynische, zwartkomische ondertoon. Of zoals Holden in episode 5 zegt: I'm revesiting my blue period!

EDIT: Maar misschien is dit bij meer pesonages wel zo. Teddy Jr zijn rode auto lijkt ook wel een spiegel van zn emotionele toestand

EDIT 2: Dat zet me aan het denken, zou het zo simpel kunnen zijn dat kleuren hints geven voor het verloop van de serie. Samantha is in dat geval groen en heeft daar niets mee te maken.. Echter het rood van Teddy Jr. zou betekenen dat ie misschien meer met de Holden zaak te maken heeft. Het verhaal wat ie aan Jarret vertelde, heeft dat er dan toch mee te maken? Ach, misschien zit ik wel helemaal in de verkeerde richting. we zullen zien.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Is dit iets voor mij, IR?

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Ik gok van wel, ja. Prachtig geschoten, beklemmend, grappig, dromerig, maar ook cynisch en naargeestig soms. Een beetje surrealisme is de serie ook niet vreemd. Het is wel zeer onderhuids qua emoties en spanning (en soms afstandelijk, al voel ik dat zelf nooit zo). Het vertrouwd erop dat de sfeer+plot die het probeert over te brengen naar de kijker met geduld behandeld wordt. Je kunt het een zeer trage serie noemen, maar dat is zeker niet negatief. Geen idee of dit al op BR/DVD is uitegebracht, trouwens

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Inland Rabbit wrote:

Ik gok van wel, ja. Prachtig geschoten, beklemmend, grappig, dromerig, maar ook cynisch en naargeestig soms. Een beetje surrealisme is de serie ook niet vreemd. Het is wel zeer onderhuids qua emoties en spanning (en soms afstandelijk, al voel ik dat zelf nooit zo). Het vertrouwd erop dat de sfeer+plot die het probeert over te brengen naar de kijker met geduld behandeld wordt. Je kunt het een zeer trage serie noemen, maar dat is zeker niet negatief. Geen idee of dit al op BR/DVD is uitegebracht, trouwens

Ik vind de serie niet traag omdat alles klopt. Er zitten totaal geen langdradige afleveringen bij maar ik denk dat het komt doordat ze op gevoel spelen en pure emotie willen overbrengen. De haat naar Holden is voelbaar en dat mis ik toch vaak in andere series. Het is somber, treurig en gevoelig zonder saaie momenten.

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Thanks, in Nederland is tot nu alleen het eerste seizoen uitgebracht. Even afwachten nog.

Zandkuiken

• 1743 messages
  • 1429 votes

Op Sundance Channel Belgium starten ze deze week weer met het uitzenden van seizoen 1. Ik ben het in ieder geval beginnen opnemen, maar weet natuurlijk niet hoe dat zit in Nederland.

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Nog 1 aflevering en ik ben er weer doorheen, maar man, man, man, wat een serie.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

(Willie) wrote:

Nog 1 aflevering en ik ben er weer doorheen, maar man, man, man, wat een serie.

Zijn het maar 6 afleveringen dan?

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Dit seizoen? Ja.

Geweldig seizoen trouwens, inderdaad beter dan 2. Audiovisueel erg sterk, veel spanning, maar ook bijtende humor. Nu maar wachten op volgend jaar weer.

(Willie)

• 425 messages
  • 85 votes

Ja, het is briljant, werkelijk briljant, beetje flauwedonut- en droomscene, maar die scene op het strand en bij het Canaan project zijn zo schitterend, die komen zo hard binnen, mooi hoor.

Ik zou zeggen, nog een stuk of 8 afleveringen in seizoen 4 om er een eind aan te maken en dan zou het zo maar eens een van de beste series ooit kunnen worden.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Geniaal seizoen weer. Echt werkelijk een aaneenschakeling van diverse emoties. Misschien wel het beste seizoen dit, maar de seizoenen zijn niet los te koppelen vandaar. Seizoen 1 was de rebirth, seizoen 2 de adolescence en nu kregen we dan te maken met het volwassen worden, het ontdekken. Als de serie klaar is kunnen we wel stellen dat het de beste serie ooit is. Yeah, i said it.

timbo_

• 13116 messages
  • 3861 votes

Zo blij dat ze weer terug zijn gegaan naar zes aflevering. Geen kunstgreepje of toevalstreffer gezien dit seizoen. Young en Spencer zijn weer groots zeg (Emmy-nominatie iemand?). Vind het vooral mooi dat er zoveel gezegd wordt zonder het daadwerkelijk uit te spreken. Qua non-verbale communicatie sowieso de beste serie aller tijden.

Heb in ieder geval weer zes aflevering met open mond gekeken naar de beste serie van dit moment. Voor een uitgebreide recensie: Filmmad.nl » Recensie: Rectify (seizoen 3)

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Eindelijk laatste aflevering gezien maar wat een top serie dit.

Shinobi

• 4305 messages
  • 2550 votes

Misschien iets te laat begonnen aan seizoen drie, maar deze week toch een start ermee gemaakt en gelijk afgerond.

De terugkeer naar een zesdelig seizoen pakt stukken beter uit. De trage pacing is juist iets wat bij deze serie past en werkt complementair om emoties en situaties uit te diepen. Zo krijgen doodnormale zaken als een familie-etentje het nodige gewicht mee. Het is gewoonweg prachtig om te zien hoe de personages zich ontvouwen, maar vooral ook omdat de focus niet alleen meer op Daniel is gericht.

De rode draad wordt tevens beter uitgewerkt en er zit daadwerkelijk progressie in rondom de verkrachtingszaak. Het lijkt nu enigszins een gedane zaak te zijn, maar dit kan nog weleens een naar staartje krijgen. Hierbij ben ik met name benieuwd naar de rol van de senator.

Kom maar op met seizoen vier. Dit is zonder twijfel de beste serie waar vrijwel niemand naar kijkt.

donmarko22

• 84 messages
  • 117 votes

Ik dacht dat ik toch wel een behoorlijke kenner was van series op niveau, maar van Rectify heb ik nog nooit gehoord. Bedankt voor de tip!

Ik ga er straks zeker achteraan....

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Eerste twee afleveringen van seizoen één gezien, en het bevalt me direct. Misschien knal ik vanavond direct de laatste vier van het eerste seizoen erachteraan.

merijn82

• 1931 messages
  • 460 votes

Seizoen één vond ik heerlijk. Zit nu ruim halverwege twee en het begint voor m'n gevoel wel een beetje te slepen. Met name dat 'beklemmende' uit seizoen één is weg en ik vraag me dan ook steeds meer af of dit concept wel geschikt is voor een (langlopende) serie.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Seizoen twee net afgerond. Erg sterk seizoen, maar toch wel net wat minder dan het eerste. De laatste aflevering van seizoen twee is tot nu toe wel de beste aflevering voor mij, waardoor ik direct ga beginnen aan het derde seizoen.

Jellesteeg

• 517 messages
  • 208 votes

Enorm goed derde seizoen. Alle lofuitingen zijn hierboven al vermeld, en echte minpunten heb ik niet eens.

Zandkuiken

• 1743 messages
  • 1429 votes

Net het eerste seizoen gezien. Ik vind het tot dusver zeker een erg knappe serie, maar zou het toch ook nog niet het allerbriljantste noemen dat ik ooit gezien heb. Nog maar het begin natuurlijk, seizoen 2 staat al klaar op de digicorder!

Malick

• 9142 messages
  • 640 votes

Zag net de eerste drie afleveringen van het eerste seizoen. I-n-d-r-u-k-w-e-k-k-e-n-d.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.