- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Rectify (Sundance Channel)
Rectify (Sundance Channel)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik blijf vrolijk tegen mezelf lullen
.
Episode van vorige week was wel weer emotioneel zwaar. Benieuwd of Daniel deze drastische richting blijft doorzetten, zorgt iig voor zeer aangename spanning. Op dit na, vooral een fijne voortkabbelende aflevering.
Ataloona
-
- 734 messages
- 4258 votes
Dat zal vast niet lang gaan duren, heb inmiddels al weer de eerste twee episodes gezien en die waren weer - joh - indrukwekkend. Top notch acteerprestaties, en een behoorlijk pijnlijke sfeer. Kon er alleen nog niet echt inkomen, maar dat heeft meer te maken met mijn slaaptekort (in de vakanties werk ik nou eenmaal 6 dagen per week en dat is een vloek voor een nachtbraker als moi
) dan met Rectify. Maar goed, over twee weken een weekje vakantie en dan lekker het hele seizoen opslokken.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Wat een aflevering weer. De tissues mochten er weer aan geloven. Echt sterk hoe Rectify nooit sentimenteel wordt maar altijd emotioneel is. Tawny/Ted weer huge maar Amantha mocht weer eens shinen en hoe. Wat een actrice. Volgende week de finale, de kaarten liggen op tafel en gaat weer enerverend worden. Zin in!
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Zo snel al de finale? Ik dacht dat dit seizoen 12 afleveringen zou tellen.
Anyway, dan kan ik het mooi achter elkaar kijken. Ik heb de afleveringen tot nu toe opgespaard.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Nee, gewoon 10 dus als je wil kan je volgende week beginnen
.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Het is zeker nog niet bekend of het verlengd gaat worden?
Jep, zou kunnen. Eerst even het zesde seizoen van Sons of Anarchy afkijken. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Heb ik ook net gedaan, onze seizoen voorraad en achterstand van series is wel vergelijkbaar geloof ik.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Wat een aflevering weer.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Heerlijke finale van weer een uitmuntend seizoen. Hoogtepunt was de scene waar Amantha Daniel bezoekt en de plea deal. Zeer sterk geschreven en bezielend geacteerd. Toch wel zo goed dat je er eng van wordt eigenlijk. Einde met Jared zorgt er dan wel weer voor dat ik heel weinig vrede heb met het feit dat ik zo lang moet wachten tot het weer begint.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Ben ook weer begonnen. 7 afleveringen in 2 dagen nu. De eerste 2 afleveringen vond ik niet heel geweldig; de serie leek wat meer tempo te hebben en iets paniekerig, al is dat natuurlijk wel te begrijpen. Toch weer een aantal mooie dingen gezien, Tawnee bij het vuur (die belichting
) een overbelichte scene met Danieiel die zn hoofd omhoog houdt in de zon en een aantal trippy scenes: het feest bij die man thuis, de paddo's en de "party" in dat huis van die George. Geen fan van Teddy en dat zal ik ook nooit worden.
Vraag me af hoe dat gaat werken als Daniel dadelijk weer de cel in zou moeten. Het is een richting in het verhaal die me eigenlijk niet bevalt. Zo kun je inderdaad wel 6 seizoenen vullen ja. Mijn hoop is dat deze serie dan ook maar 4 seizoenen zal duren en dat het stopt op het moment dat de kwaliteit nog hoog is. Dit seizoen vind ik tot nu toe nog net ietsje minder dan het 1e, minder beklemmend, sneller in tempo, teveel Teddy. Mja, t blijft wel geweldig. Vooral het acteerwerk van Amantha, Tawnee en Daniel is super.
Oja, ze houden daar allemaal veel van de nieuwe Drive-By Truckers (countryrock band, oorspronkelijk uit Alabama), al 3x voorbij horen komen. Tof, geweldig album ook.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Ok, toch weer erg goed. Vooral aflevering 8 had precies de sfeer en tempo die ik erg fijn vond.
Zoals te verwachten, eindigt de serie met meer vragen dan dat we aanvankelijk het sseizoen in gingen. Het hoe nu verder is dus een klein raadsel. Al vind ik dat van Teddy op het laatste moment wel erg flauw. en Jared leek in de kamer van Hanna te zijn? Waarom?
Geweldig, al blijf ik er bij dat dit seizoen toch ietsje minder was. Wel heb ik nu weer vertrouwen in het 3e, simpelweg omdat ik erg veel wil weten hehe.
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Nog steeds geweldig, maar al met al toch net iets minder dan het eerste seizoen. Het verontrustende is er wel een beetje vanaf, vooral in het begin ligt het tempo wat hoger en vond een aantal kunstgrepen (Ted Jr. in laatste aflevering is beste voorbeeld) toch wat afbreuk doen.
Neemt niet weg dat Rectify wat mij betreft nog steeds tot de beste series van het moment hoort. Abigail Spencer en Aden Young waren al fantastisch, maar Clayne Crawford, Adelaide Clemens en J.D. Evermore doen er dit seizoen nog een schepje bovenop. Nogmaals dank voor de tip Naomi.
Voor een uitgebreide recensie zie: Filmmad.nl » Recensie: Rectify (seizoen 2)
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Graag gedaan timbo_ ! Eens mbt de kunstgrepen dit seizoen.
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
De afgelopen dagen maar eens de overige afleveringen van seizoen twee afgekeken. Inderdaad iets minder dan seizoen één. Hierbij helpen enkele kunstgrepen niet. Tevens blijf je met iets te veel vragen zitten. Ik hoop niet dat dit seizoenen lang doorgaat.
Desondanks vind ik de serie geweldig vanwege de alledaagse gebeurtenissen die iets speciaals over zich hebben, de heerlijke dialogen en de rustmomenten. Zo kon ik bijvoorbeeld echt genieten van deze scène:
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Kunstgrepen... Tja, haters gonna hate.
http://www.scoutingsintmartinus.nl/data/opmaak/plaatjes/gastenboek/smileys/emoties/buigen.gif
bertito
-
- 208 messages
- 0 votes
Waanzinnig goeie serie van de producenten van Breaking Bad. Het verhaal speelt zich af in het diepe zuiden van de VS, waarin een familie moet omgaan met een familied die zojuist death row heeft kunnen ontlopen. Het alledaagse leven van gewone mensen in een klein en beklemmend stadje die in een moeilijke situatie terechtkomen. Wraak, argwaan, godsdienstwaanzin, alcohol- en drugsmisbruik, werkeloosheid en een loodzware zoektocht naar vergiffenis zijn doorlopende thema's. Met veeal alternative country en blues als soundtrack.
bertito
-
- 208 messages
- 0 votes
Tawney, het zeer gelovige meisje, zit er voortdurend naast met haar 'christelijke intuitie'.
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
Dat is mij eigenlijk niet opgevallen. Ik zal er in het derde seizoen op gaan letten.
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Fuck ja, eindelijk weer een serie gevonden welke een ontzettend hoog niveau haalt, wat een prachtige verhaallijn, wat een prachtige scenes, je leeft mee, het wringt, je gaat van mensen houden, je gaat mensen haten, je wordt nieuwsgierig, vanmorgen seizoen 2 afgerond, nog even laten bekomen.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Fuck ja, eindelijk weer een serie gevonden welke een ontzettend hoog niveau haalt, wat een prachtige verhaallijn, wat een prachtige scenes, je leeft mee, het wringt, je gaat van mensen houden, je gaat mensen haten, je wordt nieuwsgierig, vanmorgen seizoen 2 afgerond, nog even laten bekomen.
Ben het zeker met je eens. Een van de beste series van dit moment.
Drama op zijn best.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Ha, aantal leuke dingen te zien. Slechte trailer natuurlijk, zit totaal geen sfeer in. "The Succesor to Mad Man" is ook lekker misleidend hehe.
(Willie)
-
- 425 messages
- 85 votes
Lekker tempo in de trailer, dat gaat een hoop mensen nog tegenvallen 
Maar ik vind het mooi, ik kijk er naar uit.
SergioMalick
-
- 1230 messages
- 1833 votes
Rectify laat zien dat de kracht van een film wel degelijk in een serie past. Heb nu 2 seizoenen gezien en ik hoop echt dat ze het nu niet gaan overhaasten. Is potentieel een van de beste series die ik zag de afgelopen jaren. Zou me graag willen toevoegen aan het groepje fans, waar er nog veels te weinig van zijn. Al zou dit voor de gemiddelde seriekijker wel zware kost zijn.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Zo doe je dat, vlak voor het begin van het derde seizoen renewen voor een vierde seizoen. 
Shinobi
-
- 4305 messages
- 2550 votes
Om eerlijk te zijn niet verwacht, omdat ik dacht dat ze richting de afronding toe aan het werken waren. Desondanks juich ik een vierde seizoen van harte toe.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Voor mij mag het wel ff doorgaan zo. Als het niveau zo blijft vind ik het best.
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
S3 terug gedrongen van een 10 episode order naar 6, goeie zaak. Laat wat mij betreft zien dat de creators weten waar ze mee bezig zijn: niet rekken als t niet nodig is. Verwacht een puntiger seizoen, met meer richting en doel. Niet dat 2 slecht was, maar de lat ligt hoog en het mag wel weer wat beter.....