- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Wat zou jij kiezen als Zomergast? (fragmenten / keuzefilm)
Wat zou jij kiezen als Zomergast? (fragmenten / keuzefilm)
renske
-
- 1105 messages
- 926 votes
Op dit moment zou ik voor een filmpje van Norman McLaren kiezen, bijv. "Lines - Horizonal", of "Dots" of "A Chairy Tale". Het voordeel is dat de filmpjes kort zijn dus je kunt in de tijd van één speelfilm wel tien filmpjes van hem laten zien.
Het leuke daaraan is dat ze nooit te zien zijn dus het is voor het merendeel van de mensen nieuw en er wordt meesterlijk gebruik gemaakt van de simpelste middelen om je helemaal compleet te betoveren.
titan
-
- 1609 messages
- 4411 votes
Double indemnity, omdat hij al heel lang hoog op mijn lijstje "nog te zien" staat en er met een vertoning op tv nog meer mensen van kunnen genieten.
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Au Hasard Balthazar van Robert Bresson....lijkt me zeer indrukwekkend en ik kan 'm werkelijk nergens op de kop tikken.
tovenaar
-
- 6723 messages
- 0 votes
Fear & Desire van Kubrick, eens kijken of ze daar aan kunnen komen
.
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
Leuk topic! Mijn keuze zou zijn: Three Comrades (1938).
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
als je een bepaald televisie fragment of een aflevering van je favoriete jeugdserie terug wilt zien, kun je hier naar toe gaan trouwens: www.mtr.org. moet je keuze wel in de vs op tv geweest zijn.
Zachery Glass
-
- 575 messages
- 584 votes
Waarschijnlijk "La carapate" - een film met Pierre Richard. Dit is zo'n oude Franse kolderfilm. Mijn grootvader en ik keken er talloze keren naar tijdens die "dode" vakantiedagen (én vooral tijdens de winter van '88, meen ik me te herinneren). Flesje limonade bij de hand, door oma geborduurd kussentje in de rug, ... en kijken maar!
Mooie herinneringen (ja, ik ben zéér egoïstisch
)
Andere kanshebber (want "La carpate" is niet zo erg lang) "Les vacances de monsieur Hulot" - ook véél bekeken met oma & opa!
EmDee
-
- 7192 messages
- 1417 votes
Een film die De Verschroeide Aarde schijnt te heten.
Met echte beelden van de verschrikkingen in de kampen tijdens WO II.
Dit puur uit interesse en zeker niet uit sensatie oogpunt.
gotti
-
- 14075 messages
- 5885 votes
Ik stem voor de eerste twee kleine films van Tykwer. Epilog en Because.
kos
-
- 46690 messages
- 8846 votes
'Vals Licht' en dan het domme verhaal afzeiken.
narva77 (crew films)
-
- 12725 messages
- 6540 votes
Ik zou voor Lola Rennt kiezen, want ik denk dat het publiek na 3,5 uur "Zomergasten met Narva" meer heeft aan een kort en luchtig filmpje om het weekend mee af te sluiten 
GerwinF
-
- 1643 messages
- 0 votes
The Way Things Go.
Synopsis: The Way Things Go is een 30 minuten durend dynamisch kunstwerk van 2 Zwitsers (Peter Fischli en David Weiss). Door middel van 1 actie aan het begin wordt een kettingreactie van physische gebeurtenissen in gang gezet. Water, vuur wind en andere chemische reacties wisselen elkaar af en houden het geheel (soms tenenkrommend moeilijk) in gang.
Hier heb ik echt 30 minuten vol verbazing naar gekeken. Erg leuke korte film!
yosemite44
-
- 1241 messages
- 1314 votes
The Way Things Go.
Is dat niet al eens op TV geweest?
GerwinF
-
- 1643 messages
- 0 votes
Is dat niet al eens op TV geweest?
Jep, vroeger zonden ze deze film nog wel eens uit.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
In Overigen > Televisie > Als jij zomergast zou zijn.:
Als jij Zomergast zou zijn.... Welke programma zou je dan kiezen en wat is je rode draad?
Ik zou als thema gaan voor genialiteit.
- Afscheidswedstrijd Cruyff tegen Bayern Munchen (0-8) 
- Van de Schoonheid en de Troost aflevering met hersenchirurg (Over een middel waardoor wij complexere gedachtes kunnen vormen)
- Crossfire met Frank Zappa of iets anders met Zappa
- Bal hooghouden Maradona tijdens warming up UEFA cup finale
- Theo van Gogh interviewed zichzelf.
- Eerste 20 minuten van van Twin Peaks
Film - Underground of Bad taste
ik ga nog wel een paar scenes toevoegen, maar dit is het voor nu... bv iets met Stanley Kubrick, Paul Verhoeven, Fidel Castro, Salvador Dali.
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
A Nightmare On Elm Street.
Gewoon omdat ik die wil zien en niet kan krijgen.
Quido
-
- 14649 messages
- 6106 votes
Hij is anders gewoon bijna overal te koop voor een spotprijsje ...
film_kaza
-
- 3140 messages
- 0 votes
Waar? Ik heb alle winkels & videotheken in mijn woonwijk al bezocht. Online bestel ik hem niet.
ToNe
-
- 2865 messages
- 2336 votes
Dan moet je ook eens buiten je wijk gaan zoeken.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Of, zoals al vaker vermeld, winkels kunnen dvd's ook voor je bestellen indien op voorraad, ze hebben ..... verkopers [die doen wel meer dan afrekenen en stickertjes plakken]
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Survive Style 5+ lijkt me een waardige keus.
kiriyama
-
- 9849 messages
- 0 votes
Die zou ik ook kiezen, kan ik hem tenminste eens zien. Ben erg benieuwd. Als het een film zou moeten zijn die ik al gezien heb. Zou ik denk ik zerkalo doen. (aangezien stalker al geweest is.)