• 178.030 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.002 actors
  • 9.371.366 votes
Profile

The Following (Fox)

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Episode 6 maakt het geheel wel erg ongeloofwaardig. 2 swat team gasten die kleding aan hebben getrokken en langs alle bewaking komen? Sowieso stuur je toch ook twee van je eigen gasten achterom langs? Klopt echt geen reet van dat stuk. En ook al die mensen die er dan weer bij horen op de meest handige momenten. Waarom belde die politie agente niet het huis zodat ze al veel eerder weg konden?

Erg jammer allemaal. Met beter schrijfwerk had het best wat kunnen zijn.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Eens. De schrijvers doen wel heel erg hun best om de FBI over te laten komen als een stel amateurs gedurende het hele seizoen. Ik kan nou niet bepaald zeggen dat ze het gebied goed hadden afgesloten. Tamelijk belachelijk zelfs hoe ze weer weten te ontsnappen. Dus het afzetten van het gebied was blijkbaar afhankelijk van 2 of 3 SWAT poppetjes Waar waren al die politieauto's en helicopters gebleven? Die verwacht je ook wel ergens achter een bosje nadat ze voor de schijn weggereden waren.
En inderdaad, het was weer te verwachten dat er een paar agenten in het complot zouden zitten....elke keer weer op het juiste moment

Verder had ik eigenlijk ook gehoopt dat er wat meer zou gebeuren. Dus Tim terug en vrouwtje ontvoerd. Ze gaan nu weer vrolijk verder op die clichématige tour. Het is maar dat ik in de serie zit, echt een topper kan ik het nog steeds niet noemen.

paradis

• 79 messages
  • 136 votes

Een serie met potentie. Dat was mijn mening de 1e 5 afleveringen.

Helaas is aflevering 6 erg ongeloofwaardig.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Wat een gezeur allemaal weer hier.

Hebben jullie er wel eens over nagedacht dat de FBI in het echt nooit een agent met een pacemaker als field agent zouden laten opereren.

@Macmanus

Realistisch genoeg want SWAT heeft hoogste autorisatie en mag overal komen. Dat die dan anderen uitschakelen vind ik prima. Van die agente is juist geniaal gedaan want niemand had verwacht dat zij erbij hoorde en dat maakt het leuk. Bellen vanaf het kantoor terwijl jij aanwezig bent als soort hoofd agent die het meeste weet van de omgeving en omringt bent door FBI agenten denk ik toch dat het heel lastig is om te bellen als anderen in de buurt zijn. Vergeet niet dat alles fictie is want bellen in het politie gebouw waar de muren oren en ogen hebben weet ik het zo net nog niet

@Rep-robert

Ze zaten op het platteland weet je nog en ze zaten een behoorlijk eind van de stad vandaan. Dan is het toch logisch dat ze niet in 2 seconde een heel team hebben staan. Dat die gasten wat SWAT lui uitschakelden zag er wel wat knullig uit maar het is niet anders. Van die agente is zeker cool gedaan omdat er wel hulp moest zijn van binnenuit. Niet voor niets kiest Jou beïnvloedbare mensen uit. Hij speelt zeg maar als een soort nieuwe generatie charles manson

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Raffael, je slaat toch de plank een beetje mis.

Ten eerste over Kevin Bacon, hij is pas sinds de laatste aflevering volgens mij weer in dienst. Toen kreeg hij zijn badge en zijn pistool weer terug. Daarvoor was hij meer als consultant bezig omdat hij ervaring heeft met deze zaak.

Dat die agente erbij hoorde is juist heel cheesy, want het is eigenlijk wachten op het moment dat iemand vanuit die operatie ook een mol blijkt te zijn. Uiteraard precies op het goede moment worden de bad guys weer gered en zijn we eigenlijk terug bij af. Zo gaat het de hele tijd al.

Die knulligheid is er trouwens al vanaf aflevering 1. Een huiis wordt bewaakt door tig (FBI) agenten, maar niemand loopt er op de bovenverdieping. Nota bene in aflevering 1 en 2 wordt ditzelfde kunstje herhaald.

Daarnaast waren er wel veel politieauto's en speciale teams rondom het boerderijtje, maar reden ze allemaal weg( en stelt dat SWAT team ook geen reet voor). je zou verwachten dat ze alleen uit het zicht zouden staan, maar blijkbaar waren ze nergens te bekennen. Des te erger is het feit dat de verdachten gewoon via een dood
normale autoweg ontsnappen. Niks afgezet, terwijl er toch behoorlijk veel politie is.

Je kan uiteindelijk smoezen verzinnen wat je wilt, maar het is soms wel erg gemakzuchtig geschreven allemaal.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Dat het Swat team veel mag geloof ik wel. Maar die twee gasten waren dus geen echte swat gasten maar mensen verkleed als. Van te voren neem je met je team door wie waar naar binnen gaat. Sowieso zoals Rep al zegt is het ook nog eens erg ongeloofwaardig dat ze met zijn vieren dan ook nog eens makkelijk weg komen.

Daarbij is het juist totaal niet meesterlijk. Want er zit dus geen logica achter. Iedereen kan horen bij de Following. Super makkelijk dus als je vast komt te zitten in het script. Ow shit eigenlijk moet dat jongetje nog niet worden gevonden. Ow die agente kan er wel bij horen. Ow die homo's moeten eigenlijk ook niet worden opgepakt. Ow we laten out of the blue twee gasten verkleed als swat team leden langs komen. Verder is er geen helicopter of wat dan ook om de twee heren alsnog te grijpen. Dat laten we gewoon weg, de kijker denkt toch niet zoveel na.

Het is echt extreem slecht geschreven op key moments in het script. Opvallend, het komt wel vaker voor in series maar meestal camoufleren ze het echt stukken beter.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Eigenlijk hè, vind ik er geen zak meer aan. Jammer.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Natuurlijk zitten er clichés in maar dat heb je met meer series. Homeland is er een van die er vol van zit. Helaas ook wel te veel van hetzelfde trucje.

Wat ik wel grappig vind is dat mensen zich druk maken over wat er niet klopt terwijl er geen serie is die perfect klopt maar de ene schrijver gaat er beter mee om dan de ander. Niet voor niets blijft mijn favoriet ook JJ Abrams die heel goed met dit soort aspecten omgaat. Bewijs is LOST, FRINGE, POI, Revolution waarbij hij op de achtergrond alles in de gaten houd en helpt waar het kan om zo series levendig te houden.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie wel top series vinden of series waarbij dit niet gebeurd of nauwelijks. Mogen ook nieuwe series zijn.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Het gaat natuurlijk ook om de toon die in een serie wordt gezet. Hier gaat het vooral om de FBI en ze maken zoveel kostbare fouten en doen domme dingen, terwijl je wel midden in die operaties van hun mee zit te kijken. Oftewel, bij deze serie neem ik blunderende agenten meer kwalijk dan in een andere serie.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

Ik begrijp het wel maar vind het nog niet vervelend worden wel dat laatste stukje van afl 8

MissS1982

• 8 messages
  • 46 votes

Heerlijke serie, I'm loving it. Geen zin om me te verdiepen in dingen die niet zouden kloppen, het stoort me totaal niet. Vind dat hele cult gebeuren wel boeiend trouwens. De toewijding van al die lui... En dan te bedenken dat dit soort shizzle dus ook echt gebeurt. Bizar hoe makkelijk mensen te brainwashen zijn.

Heb overigens echt genoten van de 'offer' scene

Paradise Boy

• 92 messages
  • 594 votes

Kevin Bacon en James Purefoy spelen werkelijk de pannen van het dak in deze zenuwslopende topserie. De spanning is werkelijk te snijden en de soundtrack trekt het geheel naar een nog hoger niveau. Met volle teugen geniet ik telkens weer van de vele interessante verknipte personages en het ingenieuze steekspel tussen de twee kemphanen.The Following is naar mijn mening een echte aanwinst voor het televisielandschap. Het is dan ook absoluut geen verrassing dat er nu al een tweede seizoen is aangekondigd in de VS. Aan de oliedomme Bassie de clown achtige acties van de FBI stoor ik me overigens helemaal niet en zie dit meer als toevoeging van humor in een serieuze serie.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Humor... come on Pas als de intentie daadwerkelijk humoristisch is kan je hier van humor spreken. Deze serie is bloedserieus geschreven.

Laatste aflevering was ook weer zo zo. Ze weten echt niet hoe ze een huis moeten verdedigen he, met zn tweeën naar buiten lopen terwijl er meer man buiten zijn. Je moet juist vanuit het huis verdedigen. Geen verassing dus ook dat Claire weer gepakt is.

De serie was sowieso beter geweest als Joe Carrell niet zou zijn ontsnapt uit de gevangenis. Dan krijg je een veel interessanter kat en muisspel waarbij de grote leider ondanks dat hij vast zit een geniaal plan heeft.
Nu hangt the Following teveel van toevalligheden aan elkaar. Keer op keer weer.

Raffael77

• 1891 messages
  • 0 votes

rep_robert wrote:
Humor... come on Pas als de intentie daadwerkelijk humoristisch is kan je hier van humor spreken. Deze serie is bloedserieus geschreven.

Laatste aflevering was ook weer zo zo. Ze weten echt niet hoe ze een huis moeten verdedigen he, met zn tweeën naar buiten lopen terwijl er meer man buiten zijn. Je moet juist vanuit het huis verdedigen. Geen verassing dus ook dat Claire weer gepakt is.

De serie was sowieso beter geweest als Joe Carrell niet zou zijn ontsnapt uit de gevangenis. Dan krijg je een veel interessanter kat en muisspel waarbij de grote leider ondanks dat hij vast zit een geniaal plan heeft.
Nu hangt the Following teveel van toevalligheden aan elkaar. Keer op keer weer.

In welke serie niet dan.

Er zijn wel meer series waar te veel toevalligheden voorkomen en een ervan is volgens velen een van de beste series genaamd Breaking Bad.

Er zitten foutjes in of laat ik het zo zeggen dingen die niet altijd kloppen of makkelijk gaan. Het is nog steeds een van de betere series of kijk jij liever naar CSI?

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Het gaat er vooral om dat ze de potentie niet uit de serie halen. Het is geen spannend kat en muisspelletje. Iets waar het wel op leek de eerste twee afleveringen. Er is allang geen spanning meer. En ja ik kijk het, want het blijft relatief onderhoudend. Maar een topserie kan ik het niet noemen. Daarvoor zijn er teveel last minute escapes en wat ik al zei pure toevalligheden. Die Joe Carroll loopt er ook maar wat doelloos bij sinds zijn ontsnapping .

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Mwoah mwoah. Had een kleine achterstand. Net aflevering 11 gekeken en nu halverwege 12. Snap niet waarom ze niet gewoon een zendertje in of onder de auto geplakt hebben van Vince toen hij dat pakketje bij die "hoer" ophaalde.Een agent brak nota bene in bij de auto(geen idee waarom uiteindelijk?). Zijn ze nou zo dom of?... Voor de rest wel onderhoudend

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Ik zie wel steeds meer de humor in van het vreselijke slechte schrijven. Laatste aflevering ook weer. Die actie van Bacon dat hij die bad guy meeneemt Dus de politie kan Bacon niet in de gaten houden maar die bad guys volgen hem makkelijk

Ook het einde was weer meesterlijk. Echt iedereen ziet dat het een maf wijf is, maar onze helden "Ow mooi dat je er bent loopt maar lekker mee". Aiai wat slecht...

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Je zou je ook afvragen of de politie die hen heeft achtervolgd die andere auto ook over het hoofd heeft gezien he

Ach ja, ze gooien er veel vaart in. Hoop niet dat ze een cliffhanger aan het eind van seizoen 1 erin gooien. Joe Carroll's aantrekkingskracht is ook met de minuut minder geworden sinds hij uit de gevangenis is ontsnapt. Ik vond het juist wel wat hebben dat ze a la Law Abiding Citizen vanuit de gevangenis tegen een georganiseerd misdaadorgaan aan het strijden waren.

laundromat

• 2434 messages
  • 0 votes

(Voorlopig) afgehaakt. Andere (lees: betere) series hebben voorrang.

cor1946

• 1178 messages
  • 1601 votes

Hele goede serie, goed gespeeld en de acties zijn goed.

Yann Samsa

• 52 messages
  • 0 votes

Heel goede commentaar, goed geschreven en de woorden zijn goed.

Daan258

• 3671 messages
  • 2445 votes

Gister de laatste aflevering gezien van seizoen 1.

Tja het is een leuke serie maar niet meer dan dat.

Ik vond het na aflevering 5 of 6 eigenlijk steeds minder en minder worden.

huiguh

• 429 messages
  • 2402 votes

eerste seizoen afgekeken. Vermakelijk, meer niet...

Conspiracy

• 99 messages
  • 144 votes

Bij deze serie was ik erg enthousiast na de eerste aflevering. Een paar afleveringen daarna bleef het ook goed. Maar dan word het hard minder. Telkens weer het zelfde idee, nieuwe aflevering een nieuwe sektelid.

De serie komt zo nergens want je gaat er niet om geven. Als er telkens iemand dood gaat, en de volgende aflevering staat er alweer een nieuwe en beter iemand klaar.

Ook de ontelbare fouten die de agenten maken en de simpelheid waarmee ze falen begint te ergeren.

Ik kijk dit seizoen nog uit maar begin niet met het volgende seizoen.

stackerss

• 5 messages
  • 0 votes

Wat een slechte serie is dit zeg! Gewoon te absurd voor woorden hoe dit in mekaar is gezet

Al deze personages hebben wat voor een reden om zich aan te melden bij deze cult ? hhahahaa... waarom wat is er voor hun in en waarom... geen persoonlike verdieping in waaarom ze hun leven op het spel zetten voor deze Joe Carroll type

te triest voor woorden allemaal en serieus waar een tijdsverspilling om naar te kijken!

tenenkrommend slechte serie zeg bah bah bah!

stackerss

• 5 messages
  • 0 votes

iedere keer gaat er maar 1 of twee agentjes naar binnen in een zeer gevaarlijk en potineel dodelijk e situatie ik vind dat echt lachwekkend slecht

stackerss

• 5 messages
  • 0 votes

Ben in tijden niet zo teleur gesteld door een serie, en dan komen ze zelf ook nog met een 2e seizoen uit gadverdamme wat een gore lef is dat en weinig inzicht in eigen falen !!!

Kevin Bacon dit is echt zeer verlagend coor het beeld dat k had als acteur van je.......... beh beh kots kots!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Misschien eerst even nuchter worden voordat je iets op internet zet.

Nicholas

• 1765 messages
  • 278 votes

Ik krijg het gevoel dat hij niet zo´n grote fan is van The Following.

Conspiracy

• 99 messages
  • 144 votes

Ik krijg het gevoel dat hij misschien zich beter uit kan laten bij een psychiater dan op een forum over dit onderwerp. Het zit hem aardig hoog.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.