- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- The Following (Fox)
The Following (Fox)
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
The series follows an FBI agent who finds himself in the middle of a network of serial killers, when a diabolical serial killer uses special technology to create them.
Met onder andere Kevin Bacon en James Purefoy (Rome).
Hieronder een trailer:
En nog wat background:
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
Dat kan wel eens een spannende serie gaan worden.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Ik denk dat ik deze maar is ga volgen
Vanaf 29 januari op sbs 6 
TomPSV
-
- 503 messages
- 445 votes
Net de pilot gezien en dat belooft veel goeds. Het tempo was lekker hoog en de spanning was ook goed aanwezig, net als de nodige schrikelementen. De cast is natuurlijk prima met Kevin Bacon in de hoofdrol en James Purefoy als de seriemoordenaar. Volgende week zeker weer kijken, dit kan weleens een toppertje worden en dat kan Fox ook wel gebruiken.
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Pilot was geweldig, acting- en plotting-wise. Zeker het proberen waard.
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Vond het wat tegenvallen. Kijken na 5 afleveringen of dit het nog waard is om te volgen.
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Net de eerste aflevering van The Following gezien en heb me best goed vermaakt.
Tot nu vind ik het nog niet heel erg geweldig maar ik denk dat dit zeker wel wat gaat worden.
Ben sowieso wel fan van Kevin Bacon dus ik ga deze serie zeker in de gaten houden.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Ik vond het ook een originele pilot met een aantal mooie twists. Dit gaan wij thuis zeker volgen.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Heb de pilot nog steeds niet gezien. Een dezer maar even tijd -en zin- voor maken. Zo te lezen valt het goed mee, dat scheelt alweer.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Pilot zojuist gezien. Niet weggeblazen of zo, maar ik wil het wel een vervolg geven. Heeft ook wel voor een aanzienlijk deel te maken met Purefoy.
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Wow aflevering 2 is ook echt spannend.
Gaat alleen een beetje de horror kant op en dat kan ik niet echt hebben...
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Hmm, horror. Ook inclusief wat gruwelijke moorden? Want ep. 01 viel nogal tegen.
Pilot zojuist gezien. Niet weggeblazen of zo, maar ik wil het wel een vervolg geven. Heeft ook wel voor een aanzienlijk deel te maken met Purefoy.
Same here. Ik las in de Volkskrant dat dit de "spannendste serie" ooit was met originele invalshoeken, maar de pilot was buiten de degelijkheid om vooral erg veilig en zit ook vol clichés. Overigens vind ik Purefoy nou ook niet bepaald sterk in de pilot, het is niet dat ik vanwege hem verder zou kijken.
Even kijken of dit een vervolg krijgt.
AHWA
-
- 16922 messages
- 1293 votes
Tweede ep ook prima. Snap alleen niet waarom iedereen op het einde die gast weg laat lopen die midden op straat iemand in de fik steekt.
Daan258
-
- 3671 messages
- 2445 votes
Ook de 2e episode was weer erg leuk.
Tot nu toe vind ik het echt een hele toffe serie, ik kijk zeker uit naar de volgende episode's 
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Tsjah. Het is allemaal best onderhoudend hoor, maar ook episode twee is gewoon niet meer dan degelijk. Het psychologische spelletje tussen Bacon en Purefoy is eigenlijk het hoogtepunt van de serie en daar ligt ook de kracht. Van het alweer(!!!!!) inbreken van één van die sekteleden in het huis van een slachtoffer zakt me de broek toch af. Je zou zeggen dat ze hebben geleerd van het ontvoeren van het jochie. Maar nee hoor, één agentje loopt met madam mee naar boven, terwijl het in-en rondom het huis krioelt van de agenten. Maar niemand is boven om de boel in de gaten te houden. Uiteraard gaat die agent eraan. Erg flauw en simplistisch allemaal. Bovendien ook erg voorspelbaar wat die handlangers doen. Het einde is ook niet heel sterk, zoals AHWA al aangeeft.
Middels flashbacks moeten we de persoonlijke geschiedenissen tussen personages kennen, maar echt heel veel toevoegend is het niet.
Het moet vanaf episode 3 wel een stuk beter worden, anders haak ik af. Of het spelletje tussen Bacon en Purefoy moet wel hoogtepunten kennen.
gillie24
-
- 2637 messages
- 1735 votes
Groot potentieel in de pilot vakkundig verkwanseld in de tweede aflevering.
Geef afl. 3 nog een kans. Valt mij dat weer tegen, dan stop ik met deze serie.
Pitakaas
-
- 2962 messages
- 246 votes
Wow exact dezelfde trucjes worden nu al gebruikt als in episode 2. Zonde.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik vind het wel aardig. Goed acteerwerk, boeiende personages en het verhaal intrigeert me ook. Blijf het zeker volgen, al was de episode 4 wel erg matig, de voorgaande afleveringen konden me beter bekoren.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Hmm, 1 en 2 al redelijke middelmaat is(zelfde trucjes worden gebruikt). Wat is aflevering 4 dan 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Het is allemaal wel erg middelmaat. Manmanman.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik vond het wel redelijk boeiend, alleen vrees ik dat alles zo lang uitgerekt gaat worden en er onnodig veel onzinnig opvulmateriaal in gestopt gaat worden.
Maar ik focus me dan ook op iets andere zaken dan jij, denk ik....
*kuch*

rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
LOL, maar er werd overal geschreven dat dit de spannendste serie ooit was. Nou, over overdrijven gesproken 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
En trailer leek ook wel aardig spannend maar met dergelijek superlatieven is het vaak wel oppassen. Bovendien wat mag je verwachten van de creator van The Vampire Diaries, Scream was ook maar een toevalstreffer. Allemaal wel erg dumbed down hoor.
Nicholas
-
- 1765 messages
- 278 votes
Ik vind het ook tegenvallen. Heb er gisteren Valencia-PSG niet voor laten schieten.
eppo349
-
- 874 messages
- 4063 votes
En iedere aflevering een verrassend lid van de volgers. Dat gaat heel snel vervelen.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4082 votes
Het is maar dat ik in het verhaal zit(dat best een verslavende werking heeft)
Verder biedt ook episode 5 weinig bijzonders en het trigger effect van Joe valt ook puur te wijten aan amateurisme van de FBI. Dat ze toestaan dat zo'n advocaatje even een bericht kan doorgeven aan zijn volgers is al helemaal belachelijk. Dat terzijde...
Er zit verder gelukkig wel vaart in het verhaal, dingen worden niet onnodig lang opgerekt.
Raffael77
-
- 1891 messages
- 0 votes
Gewoon een prima serie alleen hoop ik dat ze het niet zo gaan uitmelken als Homeland.
laundromat
-
- 2434 messages
- 0 votes
Episode 2 is boeiend. Vooral door de zeer charismatische Purefoy. Bacon daarentegen
Kijken of dit beklijft. If not, prima. Kijk genoeg topseries.
Ik vond het wel redelijk boeiend, alleen vrees ik dat alles zo lang uitgerekt gaat worden en er onnodig veel onzinnig opvulmateriaal in gestopt gaat worden.
Maar ik focus me dan ook op iets andere zaken dan jij, denk ik....
*kuch*
(afbeelding)
Yeah! Jacob is leuk, maar zijn 'vriend' Paul is veel leuker! Purefoy vind ik ook leuk, ondanks (of dankzij?) dat-ie stuk ouder is (48).