- Home
- Filmforum
- Overig - Televisie
- Flikken Antwerpen
Flikken Antwerpen
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Nieuwe naam voor een al jaren lopende serie, namelijk 'Zone Stad'.
Zelf vond ik de serie Zone Stad, die een tijdje ook op de Nederlandse TV te zien was, beter dan beide andere "Flikken"series (samen)
Helaas begint Tros op vrijdag 13 april op Nederland 1 met seizoen 5, en missen de kijkers die de serie niet van de Belgische TV kennen een hele hoop aan voorgeschiedenis.
Een onbegrijpelijk besluit van de omroep.
Er zitten een aantal uitstekende acteurs en actrices in de cast.
Lien van de Kelder is vast en zeker een sterke aanwinst voor de serie.
Of die naamsverandering van de serie wel zo nodig was trek ik in twijfel.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Inderdaad Brix. Een onnodige naamsverandering en een ronduit domme beslissing om niet vanaf de eerste jaargang uit te zenden. Het is echt goed dat men het hele verhaal kent. Als men de voorgeschiedenis en evolutie van de karakters kent, is het echt een steengoede reeks. Want de reeks evolueert ook zeer sterk. De verhaallijnen zijn van normaal naar harder en zelfs 'misdadiger' gegaan. En met 'de Mike' (Peter van Asbroeck) een heel licht snuifje humor erin... Heerlijk.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Beter zelfs dan Flikken Gent? Heb Flikken Maastricht, ookal woon ik er zelf, nog nooit een kans gegeven. Als 'Zone Stad' zelfs nog beter is.. Ben benieuwd, misschien toch maar eens vanaf het begin kijken dan. Wil wel weer een nieuwe politieserie er bij.
stinissen (crew films & series)
-
- 23437 messages
- 76922 votes
Zone stad kijk ik ook prima serie ben nu met seizoen 7 bezig
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Dat hele Flikken kon me gestolen worden en dat Maastricht gedoe was te slecht voor woorden , maar ik vernam dat in deze versie een grote rol is weggelegd voor Lien
vd Kelder
dus ik ben acuut fan.!
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Gisteren aflevering 1 (van seizoen 5) gezien op TV Ned 1.
Die hakte er goed in, maar je merkt toch echt dat je de voorgeschiedenis van de personages mist.
Dat blijft een domme zet van de Tros.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Gisteren aflevering 1 (van seizoen 5) gezien op TV Ned 1.
Die hakte er goed in, maar je merkt toch echt dat je de voorgeschiedenis van de personages mist.
Dat blijft een domme zet van de Tros.
Je hebt groot gelijk. Als men de voorgeschiedenis kent van de personages, is het een hoogstaande reeks.
Voor de 'kenners': wat ik enorm spijtig vind is dat men 'Ruige' Ronny (Tom Van Landuyt) afgevoerd heeft. Steengoed personage dat toch in 47 episodes meegespeeld heeft. Jammer...
Langs de andere kans erger ik mij dan te barsten aan mijn stadsgenoot Lucas (Werner De Smedt), van wie ik altijd gevonden heb dat hij geen kl*ten kan acteren.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Voor de 'kenners': wat ik enorm spijtig vind is dat men 'Ruige' Ronny (Tom Van Landuyt) afgevoerd heeft. Steengoed personage dat toch in 47 episodes meegespeeld heeft. Jammer...
Langs de andere kans erger ik mij dan te barsten aan mijn stadsgenoot Lucas (Werner De Smedt), van wie ik altijd gevonden heb dat hij geen kl*ten kan acteren.
Ja, echt jammer.
Ik herinner mij een goede aflevering uit de serie (Zone Stad) waarin Tom (Ruige Ronny) opgejaagd werd als menselijk wild, door een groepje geflipte jagers.
Tom is overigens ook de wederhelft van Angela Schijf, uit de Flikken Maastricht serie.
Jammer dat ze niet meer van zijn acteertalent heeft meegekregen 
Tom heeft ook nog eens een gastrol gehad in Flikken Maastricht.
Hij speelde een gangster, die door Schijf achterna werd gezeten in de mergelgrotten van de St. Pieterberg.
Zij schiet dan op hem, maar raakt partner Wolf.
Tenminste als mijn geheugen goed is.
Wat er daar in die donkere grotten allemaal verder gebeurde tussen Tom en Angela weet ik niet.
Maar ze hebben samen wel drie kinderen 
Over Werner de Smedt zijn we het dan ook eens Speedy.
Meer het type mooie jongen, met meer looks dan talent.
"Smetje" op de serie zeg maar 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Dat Van Landuyt en Schijf een paar waren, wist ik echt niet.
Die aflevering in die mergelgrotten herinner ik mij ook nog. Misschien had ze toen wel spijt dat ze met geen echte kogels op haar man schoot. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Werner is ook van de originele flikken toch?
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Werner is ook van de originele flikken toch?
Daar heeft hij in 49 van de 127 afleveringen meegespeeld als Nick Debbaut.
Maar is uit de reeks geschreven wegens 'persoonlijke redenen'. Het waren zijn drankmisbruik en daaruit vloeiende agressie die ervoor zorgden dat hij uit de reeks verdween. Heeft zich naar het schijnt nadien laten 'verzorgen'.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ja, Nick inderdaad. In het begin vond ik hem wel leuk maar na een tijdje was ik hem ook wel snel zat. Zijn 'partner' daarentegen was wel oke.
Werner leek me sowieso geen gemakkelijke om mee te werken, wat ik zo van hem gezien heb.
patrick17
-
- 613 messages
- 448 votes
Vandaag een deel gezien, weet niet eens van welk seizoen beviel me wel.
Heb dus seizoen 1 besteld!
Ik ga de serie eens volgen, een politieserie gaat er altijd wel in, en als hij net zoals
Flikken Maastricht maar ook als Gent is dat meer dan prima!
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Eerlijk gezegd vond ik de vroegere seizoenen beter.
Wat mij bij de nieuwere afleveringen stoort is het vele gebruik van de "wiebelende schokkerige"camera (als het een "steadycam is, dan deugt er iets niet met de benaming, of het apparaat zelf) en figuranten die storend door het beeld lopen (vooral bij de opnamen in het politiebureau)
Erg onrustige beelden, die denkelijk bedoeld zijn om een sfeertje van realiteit te kweken.
Ik word er zeeziek van.
Ik heb er zelfs al eens een aflevering voor afgezet.
patrick17
-
- 613 messages
- 448 votes
Ik heb de eerste 4 afleveringen van het eerste seizoen bekeken. Veel heftiger dan Flikken
Maastricht wat mij betreft. Omdat er meteen pittig wordt doorgegaan met overlijden vriend / collega Tom / verkrachting van Wim en het overlijden van dochter van de bazin.
Dat zijn pittige onderwerpen! Kijkt wel goed weg moet ik zeggen ..
patrick17
-
- 613 messages
- 448 votes
Flikken Antwerpen Seizoen 1
Geen onaardige politieserie al vind ik hem wel wat minder dan Flikken Maastricht.
Dat kan gevoelsmatig zijn want de termen / hoofdverhalen zijn wel scherper / heftiger
dan in de NL serie...
Er gebeurd voldoende in het eerste seizoen.
Er staat een leuke team waar ook wel wat over te zeggen valt.
Ivo is een cultheld in de serie als oude garde, baas An gaat in de serie dat houdt niet over.
Jean en de smalle zijn een leuke koppel waarbij Jean altijd loopt te eten.
Wim is een gladjakker...
Tom en Dani groeien steeds meer naar elkaar toe en Ruige Ronnie speelt
een leuke rol tussen de verhalen door.
Geen slechte reeks over het algemeen, ik ben benieuwd naar het 2e seizoen.
patrick17
-
- 613 messages
- 448 votes
Seizoen 2
Weinig veranderingen tov het eerste seizoen.
Andere onderwerpen maar daarnaast geen nieuwe dingen.
patrick17
-
- 613 messages
- 448 votes
Seizoen 3
Het beste seizoen tot nu toe. Vooral qua spanning is dit seizoen bijzonder goed
te doen.
Moet wel zeggen dat het zonde is dat de smalle eruit is, hij blijkt te zijn overleden
zeer spijtig.
Daarvoor is Jimmy terug gekomen en die doet het ook meer dan prima.
Ruige Ronnie kwam meer aanbod in dit seizoen ook niet verkeerd, speelt een leuke rol.
Toch blijft Ivo voor mij de held uit de serie!
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Leuke aanpak dat recapituleren per seizoen Patrick 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Denk aub aan spoilertags, ik wil deze serie wellicht ook nog proberen! 
patrick17
-
- 613 messages
- 448 votes
Denk aub aan spoilertags, ik wil deze serie wellicht ook nog proberen!
Weet ik, maar dit kun je verschillend opvatten!!!
patrick17
-
- 613 messages
- 448 votes
Seizoen 4
Heel veel veranderingen in het 4e seizoen dan eerdere seizoenen.
Zo is het zonde dat dikkop Jean eruit is eigenlijk zonder een reden... In zijn
plaats komt Mike die het prima invult maar Jean had wat.
N'toko is er wel ingebleven en is goed te bekoren. Ook twee nieuwe gezichten
in de serie als lijksonderzoekers, in de andere delen was dit niet intensief aan
de gang. Minpunt vind ik het eind van Ivo, het was overigens wel de beste aflevering
van de 4 seizoenen tot nu toe, maar vind het zo jammer dat hij er uit is 
Een waardevolle toevoeging is Lien van de Kelder , wat een verademing
om naar te kijken zeg. 
Tom Segers blijft de serie trekken dat moet gezegd zijn, en ik mis ook Ruige Ronnie
de Ludo die het nu doet, is he-le-maal niets aan. Ook een gemiste kans.
@Elineloves, ik kan je de serie aanbevelen! Goed te doen.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Seizoen 4
Een waardevolle toevoeging is Lien van de Kelder , wat een verademing
om naar te kijken zeg. 
Dat laatste ben ik met je eens, maar helaas is haar fraaie uiterlijk ook haar sterkste punt.
Acteren valt mij erg tegen moet ik eerlijk zeggen.
patrick17
-
- 613 messages
- 448 votes
Dat laatste ben ik met je eens, maar helaas is haar fraaie uiterlijk ook haar sterkste punt.
Acteren valt mij erg tegen moet ik eerlijk zeggen.
Gedeeltelijk ook mee eens inderdaad. Bijzeggend dat ze me niet tegenvalt met acteren maar ze steekt er ook echt niet bovenuit.
Tom Segers vind ik echt de serie dragen. Katrien Vandenvries vind ik wat minder naar de verandering van de wacht.
En die korpschef vind ik een bloedzuiger eerste klas... 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
@ Patrick, heb even vluchtig gekeken maar valt niet te pindakazen, en heb ook geen zin om alles te kopen. Zoek nog even verder.
patrick17
-
- 613 messages
- 448 votes
@Elineloves
OK, dat kan. Moet zeggen heb ze zelf wel gekocht en vind dat de serie het wel waard is.
Al vind ik Flikken Maastricht iets sterker maar wellicht komt dat ook omdat het een NL
serie is.
Vind hem totaal niet tegenvallen maar wellicht dat je in de toekomst nog veranderd dan hoor
ik graag je mening! 
patrick17
-
- 613 messages
- 448 votes
5e seizoen
Leuk seizoen dat goed door kabbelt.
Minder leuk eraan vind ik dat personages dubbel in de afleveringen zitten,
opzich niet erg maar wel als het personen zijn die in een eerdere seizoen
al meerdere afleveringen als bijpersonage hebben gespeeld (Zoals de man van
Jean en de blonde vrouwelijke agente Katrien).
Richting het einde van het seizoen kwam de spanning er goed in te zitten.
Sommige dingen waren verrassend, andere minder.
Toch kijk ik nog met veel plezier.
patrick17
-
- 613 messages
- 448 votes
6e seizoen
Wellicht het beste seizoen tot nu toe uit de gehele serie.
Er komen verschillende verhaallijnen te voren en er zitten een paar sterke
tussen waaronder het verhaal met Tom Segers en zijn vader.
Ook het verhaal met Mike is intressant maar wordt wel irritant omdat het te lang
wordt doorgezet.
Noemenswaardig is ook de terugkeer van de Ruige Ronnie, alleen hij komt te overlijden
in de serie dat had van mij niet gehoeven.
De verwisseling van de wacht vind / vond ik wel matig, Lucas is totaal geen commisaris en
speelt een vervelende rol.
Zeer benieuwd naar het 7e seizoen, zeker met het einde al weet ik lichtelijk wat er gaat gebeuren.