• 177.945 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.602 votes
Profile

Twin Peaks

Asaharo

• 1042 messages
  • 624 votes

Onmiddellijk wat opzoekingswerk verricht. Hier een interview met Frost.

25 jaar Twin Peaks

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Meestal is het wachten op de zuurpruimen die niet geloven in zo'n comeback, maar ik kan niet wachten!

Ben wel benieuwd naar de cast, want het is toch al 25 jaar geleden..

Lavrot

• 900 messages
  • 0 votes

Vanzelfsprekend mag David Bowie er ook weer ingeschreven worden. Khepernualzinin.

Diane, what a nightmare that was, but of course

you've heard me tell that story once or twice

before.

Glacius

• 4297 messages
  • 3030 votes

Oh yes, eindelijk!

Teunnis

• 769 messages
  • 519 votes

Kai wrote:

Huilen van geluk dit.

horizons

• 5687 messages
  • 2402 votes

chevy93 wrote:

Meestal is het wachten op de zuurpruimen die niet geloven in zo'n comeback, maar ik kan niet wachten!

Ben wel benieuwd naar de cast, want het is toch al 25 jaar geleden..

oh, oké dan....

Mooi hoor Lynch, verpest het mysterie maar. Maak een cult serie maar kapot. Gewoon doen.

Maarten0402

• 802 messages
  • 533 votes

horizons wrote:
(quote)

oh, oké dan....

Mooi hoor Lynch, verpest het mysterie maar. Maak een cult serie maar kapot. Gewoon doen.

Het is wel David Lynch. Hij kan ook verassen. Het is geen gewone regisseur die achter bakken geld gaat. Dit is een ode voor trouwe Twin Peaks fans.
Ik vond in seizoen 2 nadat de moord op Laura Palmer was opgelost een aantal afleveringen het seizoen een beetje opvullen. Tegen het einde van het tweede seizoen werd het wel weer ouderwets mysterieus afgesloten, maar het duurde naar mijn idee iets te lang voor dat punt werd bereikt.
Als hij met een 3e seizoen weer toffe ideeën terug in de serie brengt en het beter maakt waar seizoen 2 was afgelopen dan ben ik erg blij.
Ik heb er in ieder geval zin in.

Ik ben erg benieuwd wat hij met het 3e seizoen gaat doen.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Mooi moment om de serie uit 1990 te kijken al heb ik nog 2 jaar de tijd. Goed om te horen dat Lynch met Showtime meer de mogelijkheid heeft om expliciete scenes op te nemen.

synec

• 752 messages
  • 439 votes

Vraag me af hoe en op wat dit opgenomen gaat worden. Alles uit de hand op digicam ? Uiteraard zou Showtime dat nooit toelaten. Nogtans zwoer Lynch nooit meer op film op te nemen en liet duidelijk blijken na Inland Empire dat hij niets meer moest hebben van het gelikte filmbeeld met statieven, dolly shots...

Yak

• 4950 messages
  • 829 votes

Lynch zelf zei er onlangs dit over:

"For a long time I championed digital. I fell in love with digital in building a website, and that carried into Inland Empire. And recently, I was working on the deleted scenes from Twin Peaks. For the first time in a long time I saw images shot on film. And I was overwhelmed by the depth and the beauty that celluloid and film can give. It has such a depth and such a beauty.”

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Lynch heeft ook gezegd dat hij al 5 jaar lang ofso geen film meer heeft gezien.

Maarten0402

• 802 messages
  • 533 votes

Heb 'm net gezien. Wel leuk dat het ook aandacht krijgt d.m.v. DWDD.

Wel jammer op het eind van de uitzending dat er weer een paar eikels van mensen maar al te graag hun desinteresse willen tonen door uitspraken als bijv. "Ik begrijp er geen bal van".

Wordt ik soms zo moe van, mensen die zelf werken voor TV een geen zak willen begrijpen hoe series die we tot vandaag de dag voortkomen uit dit kunstwerk.

Bottleneck

• 8233 messages
  • 2117 votes

Mooi!

Heb 'em jaren geleden weer eens teruggezien en viel hier en daar wat tegen (zoals altijd misschien bij dingen die zo in je herinnering plakken) maar nog altijd fantastisch, laat maar komen

donnie darko

• 6140 messages
  • 2816 votes

Jammer genoeg is de acteur die Bob speelde inmiddels wel gestorven.. Toch wel een iconisch figuur

Leland Palmer

• 23785 messages
  • 4893 votes

Iconisch en angstaanjagend. Eén van de engste figuren die ik ooit heb mogen zien, brrr..

Twilight

• 194 messages
  • 403 votes

BOB overleden? Dat is toch wel jammer om te horen.

Peter C

• 31 messages
  • 229 votes

Evenals Pete Martell en Major Briggs, helaas.

Maarten0402

• 802 messages
  • 533 votes

Peter C wrote:

Evenals Pete Martell en Major Briggs, helaas.

Inderdaad erg jammer. Jack Nance was een toffe acteur met een aparte gezichtsuitdrukking. Eraserhead is daar een goed voorbeeld van, maar ook in Twin Peaks erg goed.

Don S. Davis ook erg jammer.

Maarten0402

• 802 messages
  • 533 votes

Leland Palmer wrote:

Iconisch en angstaanjagend. Eén van de engste figuren die ik ooit heb mogen zien, brrr..

Ja gaaf he. De kunst van de eenvoud. Dat door een fout zo'n icoon is ontstaan door een tengere man met lang grijs haar gewoon achter een bed te laten zitten en staren doet wonderen.

Lavrot

• 900 messages
  • 0 votes

Een diepgravende analyse over Twin Peaks op blz 22 t/m 33 in dit stuk.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Gister de Pilot gekeken op Netflix. Geweldig. Briljant verhaal, goede casting en prachtige muziek zuigen je er helemaal in. Ga de hele serie kijken, dat zal wel even duren.

Maarten0402

• 802 messages
  • 533 votes

baspls wrote:

Gister de Pilot gekeken op Netflix. Geweldig. Briljant verhaal, goede casting en prachtige muziek zuigen je er helemaal in. Ga de hele serie kijken, dat zal wel even duren.

Goede keuze. HD ook hoop ik voor je? Voegt echt wat toe. Zeker bij de mooie visuele stijl van David Lynch.

Seizoen 1 duurt niet zo lang. Seizoen 2 is langer. Ik moet ook weer verder met seizoen 2. Ben tussendoor even gestopt.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Maarten0402 wrote:

Goede keuze. HD ook hoop ik voor je? Voegt echt wat toe. Zeker bij de mooie visuele stijl van David Lynch.

Seizoen 1 duurt niet zo lang. Seizoen 2 is langer. Ik moet ook weer verder met seizoen 2. Ben tussendoor even gestopt.

Ik kijk ze op Netflix, erg goede kwaliteit maar geen 1080p denk ik.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Heb nu de hele serie gezien... Man wat goed!

Heb meteen de film op blue-ray geregeld en ga deze zo snel mogelijk zien!

Ben erg benieuwt naar al het extra materiaal ook. Er schijnt meer dan 5 uur aan 'extended material' te zijn.

Maarten0402

• 802 messages
  • 533 votes

baspls wrote:
Heb nu de hele serie gezien... Man wat goed!
Heb meteen de film op blue-ray geregeld en ga deze zo snel mogelijk zien!
Ben erg benieuwt naar al het extra materiaal ook. Er schijnt meer dan 5 uur aan 'extended material' te zijn.

Heb je deze besteld? Twin Peaks: The Entire Mystery.

Heb ik vorig jaar gekocht. Ben er erg blij mee. Afgelopen weekend de episode afgekeken dat bekend wordt dat Leland Palmer onder bezetenheid van Bob zijn dochter Laura heeft vermoord.
Ik ben afgelopen vrijdag weer verder gaan kijken waar ik gebleven was (met de blu-ray box dan, want ik heb Twin Peaks al eerder helemaal gezien, maar dan op dvd).

Ook op de discs van de serie staan aardig wat extra's, maar ik ben ook erg benieuwd naar de blu-ray versie van Fire Walk With Me met de nodige extra's. Even doorkijken dus

In ieder geval gaaf dat je het leuk hebt gevonden.

Ik ben erg benieuwd naar wat het 3e seizoen gaat doen en wat Kyle MacLachlan gaat neer zetten?
Wordt zijn haar ook zo grijs als Leland?.

baspls

• 4118 messages
  • 1673 votes

Om heel eerlijk te zijn heb ik alles gepindakaast. Mocht ik een keer de gelegenheid zien dan wil ik ze ook nog wel aanschaffen.

Heb de film inmiddels ook gezien. Die vond ik erg tegenvallen, maar zeker niet slecht. Miste alleen het warme karakter humor van de serie en ik wou meer informatie over wat er na dat Cooper The Black Lodge binnenging gebeurde. In 'The Missing Pieces' gelukkig een klein beetje meer goed materiaal maar nog steeds niet zo veel.

Ik hoop dat het derde seizoen alles opheldert wat er nou in de laatste episode is gebeurt en in de afgelopen 25 jaar verder is voorgevallen in Twin Peaks. Ook hoop ik dat Kyle de hoofdrol speelt en niet slechts een klein gastoptreden levert.

Teunnis

• 769 messages
  • 519 votes

Hmm.. ik vind het idee dat de laatste gebeurtenissen zullen worden opgehelderd best eng. Wel hoop ik met je mee dat Kyle MacLachlan weer de hoofdrol krijgt.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.